[MK3] wymiana wachacza |
Autor |
Wiadomość |
triplex130
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 17 Skąd: DWXXX4
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 15:46 [MK3] wymiana wachacza
|
|
|
Witam. Na zdjeciu oznaczone jako jeden. U mnie jest tam sruba na troxa i nakretka. Nakretke odkrecilem i teraz niewiem czy mam te srube wybic czy czo,bo skubana ani drgnie. Moze wystarczy rozchylić ten zacisk i pociagnać w doł?
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 16:40
|
|
|
Żeby wyjąc sworzeń wahacza ze zwrotnicy musisz WYJĄĆ śrubę, bo końcówka ma wgłębienie w które wchodzi śruba,,,
 |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 16:42
|
|
|
Wybij ją w cholere. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
triplex130
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 17 Skąd: DWXXX4
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 21:10
|
|
|
Wybije w cholere. Czy ta śruba ma moze gwint na calej długosci? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lip 2010, 21:38
|
|
|
triplex130 napisał/a: | Czy ta śruba ma moze gwint na calej długosci? | Raczej nie,,, ale gładka chyba też nie jest jak pamiętam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 10:46
|
|
|
u mnie w MK3.5 gwint jest tylko na części śruby, tam gdzie śruba trzyma sworzeń (wchodzi w zagłębienie) jest gładka. wybij dziada. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 10:55
|
|
|
Śruba wygląda jak nabój do "kałasznikowa", czyli na zwęzonym odcinku ma gwint, na grubszym nie ma. Po każdym odkreceniu powinno sie dawac nowa srube lub chociazby nakretke, gdyz sporym momentem jest ona przykrecona. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 11:12
|
|
|
Nowa śruba to przesada, ale nakrętka jest bodajże samo kontrująca więc obowiązkowo nowa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 11:49
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Nowa śruba to przesada, ale nakrętka jest bodajże samo kontrująca więc obowiązkowo nowa,,, |
Taka przesada że u mnie na starej po 500km sworzeń latał luźno. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 11:59
|
|
|
a u mnie na starej jeździ rok i żyje już 10-ty tysiąc km tak jak wcześniej przez 150kkm |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 12:36
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | Taka przesada że u mnie na starej po 500km sworzeń latał luźno. | Źle musiałeś skręcić i się rozkręciło,,, i to raczej wina nakrętki a nie śruby mi się wydaje w swoich staruszkach nigdy tych śrub nie wymieniałem i nie ma problemu, a mają 2 razy więcej latek niż ta twoja,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 12:43
|
|
|
ja na starych zrobiłem już 15 tyś, i jeżdżę dalej, i jest wszystko ok |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 36 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 13:06
|
|
|
te sruby to czukiereczek
co chwile mam nowe i sie wyrabiaja musialem ta szczeline w zwrotnicy szlifierka poszerzyc zeby mocniej sciskała zwrotnica sworzen.
a co do tematu do sie ja wybija |
_________________ cyyyklon
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 13:19
|
|
|
kamilocha1, raczej zły sworzeń założyłeś i miał za mały trzpień,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 13:46
|
|
|
JoeMix napisał/a: | kamil wolski napisał/a: | Taka przesada że u mnie na starej po 500km sworzeń latał luźno. | Źle musiałeś skręcić i się rozkręciło,,, i to raczej wina nakrętki a nie śruby mi się wydaje w swoich staruszkach nigdy tych śrub nie wymieniałem i nie ma problemu, a mają 2 razy więcej latek niż ta twoja,,, |
Nie ja to robiłem |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 16 Lip 2010, 22:36
|
|
|
We wszystkich książkach piszą żeby te śruby zakładac nowe. I mają rację, bo drugi raz już jej tak mocno nie dokręcisz (bo się zrywa gwint). 6 zł to nie majątek żeby aż tak oszczędzać. Ja przez to rozwaliłem zwrotnicę i koszty miałem duuużo większe (śruba puściła i sworzeń tak rozpieprzył gniazdo, że zwrotnica powędrowała na złom) |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
|