Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:43
[MK2] luz w zawieszeniu a gięcie się tarcz hamulcowych
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Cze 2010, 00:04   [MK2] luz w zawieszeniu a gięcie się tarcz hamulcowych

Czy w zawieszeniu mk2 może powstać taki luz, by krzywiło tarcze tylko na 1 kole?
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Cze 2010, 04:12   

luz w zawieszeniu nie powinien krzywic tarczy, to raczej wina złaj jakosci tarczy i ew problemow z jej montazem/uszkodzeniem - zle pracujacym zaciskiem
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 28 Cze 2010, 07:22   

vegetagt napisał/a:
Czy w zawieszeniu mk2 może powstać taki luz, by krzywiło tarcze tylko na 1 kole?
Jak szlag trafił łożysko na piaście to tak,,, jak łożysko jest OK, to nie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Cze 2010, 08:46   

nawet jak padnie łożysko to tarcza prędzej rozwali jarzmo zacisku niż się pokrzywi . Prędzej jak staną prowadnice albo tłoczek i przegrzejesz tarczę to się może uszkodzić . Sprawdź czy ci auto samo nie hamuje .
ewentualnie trzeba zmierzyć bicie piasty .
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Lip 2010, 14:04   

no nic, to ide mierzyć i sprawdzać, bo na tarczach zrobilem ~800km...
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 1 Lip 2010, 18:27   

A skąd wiesz, że to tarcze?

Ja miałem jakiś czas temu sytuację, że po wymianie tarcz na nowe przejechałem jakieś 500km i zaczęło coś bić przy hamowaniu. Okazało się, że bębny powiedziały dość.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Lip 2010, 21:33   

bo poprzednie ( pełne ) były cholernie pokrzywione, jedna mocniej. Biło na kierownicy, hamowało wg uznania. Po wymianie wszystko ustało.

Czy jeżeli to by były bębny, to bym czuł to na kierownicy?
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 2 Lip 2010, 01:53   

No właśnie byłem zdziwiony, że bębny czuć na kierownicy, ale po wymianie jak ręką odjął.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Lip 2010, 17:29   

skrzywiona tarcza od strony kierowcy. Przebieg mniejszy niż 2000km w 8 miesięcy

[ Dodano: Wto Lip 20, 2010 20:09 ]
przełożyłem przód stronami, po jeździe próbnej stwierdzam, ze bicie chyba zniknelo :yyy:


zobaczymy, jak bedzie podczas pokonoywania kolejnych km ;)
 
 
tommirs 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 614
Skąd: Pyrlandia
Wysłany: 21 Lip 2010, 01:33   

Praktycznie jedynym sposobem na skrzywienie tarcz jest ich przegrzanie, lub nagrzanie i natychmiastowe zchłodzenie np przy wjeździe w kałużę.
Poza tym raczej jest to wada fabryczna tarczy, np w moim Pugu przy przebiegu ok 20 tyś (auto ma 4 miechy) tarcze mam tak krzywe, żę trudno jest opanowac kierownice przy hamowaniu z dużych prędkości.
_________________
...były XR2i i RS1800

__________________

"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Lip 2010, 11:19   

hm, ile hamowań ostrych trzeba do przegrzania tarczy?

Jak shamowałem ze 130 do ~80, to potem zaczelo bic przy hamowaniu i do prędkosci 50km/h. Wczesniej przestawało szybciej.

Na forum accorda ( lub jakiejs innej hondy ) wyczytałem, ze krzywiło tarcze dopóki koleś nie wymienił bodajże piasty ze zwrotnicą.

[ Dodano: Sro Lip 21, 2010 12:00 ]
a tak jeszcze z ciekawostek, to przed zamianą tarcz przy hamowaniu coś pukało i także przestało :)

[ Dodano: Sro Lip 21, 2010 17:12 ]
walka z hamulcami i ogolnie zawieszeniem ciąg dalszy:

Po kolejnych X hamowaniach znowu zaczelo rzucac kierownicą, lecz w innych zakresach prędkosci.

Przed zamianą tarcz przyhamowywało co jakis czas lewe koło.
Po zamianie przyhamowywuje... też lewe koło.

Za tydzień w środe magicy mechanicy znów będą szukać przyczyn, różnych krzywości i innych nieprawidłowości.
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lip 2010, 01:25   

vegetagt napisał/a:
Na forum accorda ( lub jakiejs innej hondy ) wyczytałem, ze krzywiło tarcze dopóki koleś nie wymienił bodajże piasty ze zwrotnicą.

to tez może byc przyczyna, uszkodzone łozysko piasty, badz krzywa flansza piasty, trzeba zegarem zmierzyc bicie boczne samej piasty.
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - malowanie bębnów i zacisków hamulcowych
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 16 17 Lis 2009, 15:52
piotrek1289
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.