Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 13:43 |
[MK2] luz w zawieszeniu a gięcie się tarcz hamulcowych |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 28 Cze 2010, 00:04 [MK2] luz w zawieszeniu a gięcie się tarcz hamulcowych
|
|
|
Czy w zawieszeniu mk2 może powstać taki luz, by krzywiło tarcze tylko na 1 kole? |
|
|
|
|
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Cze 2010, 04:12
|
|
|
luz w zawieszeniu nie powinien krzywic tarczy, to raczej wina złaj jakosci tarczy i ew problemow z jej montazem/uszkodzeniem - zle pracujacym zaciskiem |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Cze 2010, 07:22
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Czy w zawieszeniu mk2 może powstać taki luz, by krzywiło tarcze tylko na 1 kole? | Jak szlag trafił łożysko na piaście to tak,,, jak łożysko jest OK, to nie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Cze 2010, 08:46
|
|
|
nawet jak padnie łożysko to tarcza prędzej rozwali jarzmo zacisku niż się pokrzywi . Prędzej jak staną prowadnice albo tłoczek i przegrzejesz tarczę to się może uszkodzić . Sprawdź czy ci auto samo nie hamuje .
ewentualnie trzeba zmierzyć bicie piasty . |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 14:04
|
|
|
no nic, to ide mierzyć i sprawdzać, bo na tarczach zrobilem ~800km... |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 18:27
|
|
|
A skąd wiesz, że to tarcze?
Ja miałem jakiś czas temu sytuację, że po wymianie tarcz na nowe przejechałem jakieś 500km i zaczęło coś bić przy hamowaniu. Okazało się, że bębny powiedziały dość. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 1 Lip 2010, 21:33
|
|
|
bo poprzednie ( pełne ) były cholernie pokrzywione, jedna mocniej. Biło na kierownicy, hamowało wg uznania. Po wymianie wszystko ustało.
Czy jeżeli to by były bębny, to bym czuł to na kierownicy? |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 2 Lip 2010, 01:53
|
|
|
No właśnie byłem zdziwiony, że bębny czuć na kierownicy, ale po wymianie jak ręką odjął. |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20 Lip 2010, 17:29
|
|
|
skrzywiona tarcza od strony kierowcy. Przebieg mniejszy niż 2000km w 8 miesięcy
[ Dodano: Wto Lip 20, 2010 20:09 ]
przełożyłem przód stronami, po jeździe próbnej stwierdzam, ze bicie chyba zniknelo :yyy:
zobaczymy, jak bedzie podczas pokonoywania kolejnych km |
|
|
|
|
tommirs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 614 Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: 21 Lip 2010, 01:33
|
|
|
Praktycznie jedynym sposobem na skrzywienie tarcz jest ich przegrzanie, lub nagrzanie i natychmiastowe zchłodzenie np przy wjeździe w kałużę.
Poza tym raczej jest to wada fabryczna tarczy, np w moim Pugu przy przebiegu ok 20 tyś (auto ma 4 miechy) tarcze mam tak krzywe, żę trudno jest opanowac kierownice przy hamowaniu z dużych prędkości. |
_________________ ...były XR2i i RS1800
__________________
"Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 21 Lip 2010, 11:19
|
|
|
hm, ile hamowań ostrych trzeba do przegrzania tarczy?
Jak shamowałem ze 130 do ~80, to potem zaczelo bic przy hamowaniu i do prędkosci 50km/h. Wczesniej przestawało szybciej.
Na forum accorda ( lub jakiejs innej hondy ) wyczytałem, ze krzywiło tarcze dopóki koleś nie wymienił bodajże piasty ze zwrotnicą.
[ Dodano: Sro Lip 21, 2010 12:00 ]
a tak jeszcze z ciekawostek, to przed zamianą tarcz przy hamowaniu coś pukało i także przestało
[ Dodano: Sro Lip 21, 2010 17:12 ]
walka z hamulcami i ogolnie zawieszeniem ciąg dalszy:
Po kolejnych X hamowaniach znowu zaczelo rzucac kierownicą, lecz w innych zakresach prędkosci.
Przed zamianą tarcz przyhamowywało co jakis czas lewe koło.
Po zamianie przyhamowywuje... też lewe koło.
Za tydzień w środe magicy mechanicy znów będą szukać przyczyn, różnych krzywości i innych nieprawidłowości. |
|
|
|
|
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 22 Lip 2010, 01:25
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Na forum accorda ( lub jakiejs innej hondy ) wyczytałem, ze krzywiło tarcze dopóki koleś nie wymienił bodajże piasty ze zwrotnicą. |
to tez może byc przyczyna, uszkodzone łozysko piasty, badz krzywa flansza piasty, trzeba zegarem zmierzyc bicie boczne samej piasty. |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
|
|