[MK3] Grzeje się - Zetec 1.8 XR2i |
Autor |
Wiadomość |
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27 Cze 2010, 16:55 [MK3] Grzeje się - Zetec 1.8 XR2i
|
|
|
Mam taki problem. Gdy jeżdzę na mieście z prędkością 50-60 km/h to wskazówka od temperatury powoli podnosi się do literki n (mówię o napisie n o r m) a nawet wychodzi na granicę przed czerwone pole.
dodam że wyjąłem termostat, nic sie nie zmieniło (trochę dłużej sie na grzewa i w trasie spada do połowy) silnik jest po kapitalce blok został umyty z syfu , nowa chłodnica wody, umyte wszystkie węze, mimo wszystko przewody nie puchną nie wytwarza się ciśnienie w zbiorniczku. Czy ten typ tak ma czy może termo włącznika wiatraka się zbyt późno włącza. Mam jeszcze focusa 1.8 16v, to co bym nie robił w korku wskazówka nigdy nie wyjdzie za połowę, więc niewiem , opiszczie jak jest u was posiadacze 1.8 xr2i
Kod: | Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Cze 2010, 17:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 27 Cze 2010, 19:40
|
|
|
1,8 zawsze się grzeje mocniej i akurat jak powoli jeździsz, to nie ma w tym nic dziwnego. A wiatrak Ci się włącza czasem? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 27 Cze 2010, 19:48
|
|
|
krzysieks_mc, - jeżeli w układzie nie wytwarza się ciśnienie , to jednym z objawów będzie podwyższona temperatura pracy , a drugim długa praca wentylatora .
Przyczyną jest nieszczelność układu ( korek , złączki , chłodnica , nagrzewnica ) nawet nieszczelność zostawiająca kroplę na palcu daje tego typu efekty . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27 Cze 2010, 21:39
|
|
|
jackrzec, jesli jezdze po miescie to wiatrak co raz się włącza i trochę wychładza silnik bo widze ze lekko spada temp ale za chwile lekko rośnie i wiatrak znów chodzi i tak w kołko
Żółwik Tuptuś, wiatrak długo nie chodzi, włącza się na jakieś 15 sekund po czym się wyłącza, jest przerwa z 30 sekund i się włącza i tak cyklicznie
Jak się zatrzymam zgasze silnik i odkręcam powoli korek to syknie delikatne ciśnienie(ale chyba dla zasady wymienie korek. Wycieków nie zauważyłem płynu też nie ubywa.
Ale zapomiałem dodać że niemam nagrzewnicy(złączone na krótko węże) to chyba tez przez to może się wiecej grzać bo nie oddaje ciepła przez nagrzewnice tak?
Zakupiłem jeszcze elektryczną pompke obiegową od mercedesa, i mam zamiar ją wciąć w układ i załączać ręcznie ją podczas jazdy na mieście lub stania w korkach, wydaje mi się, że poprzez szybciej krążacy płyn będzie szybciej studzony przez chłodnice, narazie silnik jest w fazie docierania to mi tak to nie doskwiera ,ale jak zaczne go upalać to przydało by się dobre chłodzenie, pompka to chyba dobry pomysł Co o tym myślicie? |
|
|
|
|
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 27 Cze 2010, 22:51
|
|
|
no w mojej jak dochodzi do N to dopiero sie wentylator włącza a tak to siedzi temperatura w połowie.
pompa wody mam rozumiec ze tez jest nowa:> |
_________________ cyyyklon
|
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27 Cze 2010, 22:56
|
|
|
kamilocha1 napisał/a: | no w mojej jak dochodzi do N to dopiero sie wentylator włącza a tak to siedzi temperatura w połowie.
pompa wody mam rozumiec ze tez jest nowa:> |
tak nowa pompa, ale jak śmigasz po miescie to tez masz cały czas w połowie, niemasz takich skoków że stosz chwile w korku i temperatura zaczyna powoli rosnąć? |
|
|
|
|
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 27 Cze 2010, 22:59
|
|
|
no jak stoje w korku to sie trzyma ale jak w korku ruszam hamuje ruszam hamuje to skacze szybko do N i wtedy wentylator sie wlacza i wkur*** mnie to bo mam jakiegos dziada i jak chodzi wentylator to cale auto drzzy ale mniejsza oto. potem jak chodzi trzyma sie temp w okolicy O a jak juz jade i dostaje chlodnica wiatru to jest tak miedzy O a R. |
_________________ cyyyklon
|
|
|
|
|
krzysieks_mc
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 135 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27 Cze 2010, 23:05
|
|
|
a mógłbyś zmierzyć grubość rdzenia w chłodnicy, bo kupiłem chłodnice niby do xr2i (grubość 28mm), ale w necie wyczytałem że były też chodnice z grubością rdzenia 34 mm |
|
|
|
|
kamilocha1
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35 Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 383 Skąd: SJ , SRC ;DD
|
Wysłany: 29 Cze 2010, 16:50
|
|
|
krzysieks_mc, ale nic Ci to nieda.. chcesz efekty to upchaj ze scierki chłodnice albo cos w tym stylu |
_________________ cyyyklon
|
|
|
|
|
|