Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Grzeje się - Zetec 1.8 XR2i
Autor Wiadomość
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 27 Cze 2010, 16:55   [MK3] Grzeje się - Zetec 1.8 XR2i

Mam taki problem. Gdy jeżdzę na mieście z prędkością 50-60 km/h to wskazówka od temperatury powoli podnosi się do literki n (mówię o napisie n o r m) a nawet wychodzi na granicę przed czerwone pole.
dodam że wyjąłem termostat, nic sie nie zmieniło (trochę dłużej sie na grzewa i w trasie spada do połowy) silnik jest po kapitalce blok został umyty z syfu , nowa chłodnica wody, umyte wszystkie węze, mimo wszystko przewody nie puchną nie wytwarza się ciśnienie w zbiorniczku. Czy ten typ tak ma czy może termo włącznika wiatraka się zbyt późno włącza. Mam jeszcze focusa 1.8 16v, to co bym nie robił w korku wskazówka nigdy nie wyjdzie za połowę, więc niewiem , opiszczie jak jest u was posiadacze 1.8 xr2i

Kod:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Cze 2010, 17:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 27 Cze 2010, 19:40   

1,8 zawsze się grzeje mocniej i akurat jak powoli jeździsz, to nie ma w tym nic dziwnego. A wiatrak Ci się włącza czasem?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 27 Cze 2010, 19:48   

krzysieks_mc, - jeżeli w układzie nie wytwarza się ciśnienie , to jednym z objawów będzie podwyższona temperatura pracy , a drugim długa praca wentylatora .

Przyczyną jest nieszczelność układu ( korek , złączki , chłodnica , nagrzewnica ) nawet nieszczelność zostawiająca kroplę na palcu daje tego typu efekty .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 27 Cze 2010, 21:39   

jackrzec, jesli jezdze po miescie to wiatrak co raz się włącza i trochę wychładza silnik bo widze ze lekko spada temp ale za chwile lekko rośnie i wiatrak znów chodzi i tak w kołko
Żółwik Tuptuś, wiatrak długo nie chodzi, włącza się na jakieś 15 sekund po czym się wyłącza, jest przerwa z 30 sekund i się włącza i tak cyklicznie
Jak się zatrzymam zgasze silnik i odkręcam powoli korek to syknie delikatne ciśnienie(ale chyba dla zasady wymienie korek. Wycieków nie zauważyłem płynu też nie ubywa.

Ale zapomiałem dodać że niemam nagrzewnicy(złączone na krótko węże) to chyba tez przez to może się wiecej grzać bo nie oddaje ciepła przez nagrzewnice tak?

Zakupiłem jeszcze elektryczną pompke obiegową od mercedesa, i mam zamiar ją wciąć w układ i załączać ręcznie ją podczas jazdy na mieście lub stania w korkach, wydaje mi się, że poprzez szybciej krążacy płyn będzie szybciej studzony przez chłodnice, narazie silnik jest w fazie docierania to mi tak to nie doskwiera ,ale jak zaczne go upalać to przydało by się dobre chłodzenie, pompka to chyba dobry pomysł Co o tym myślicie?
 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 27 Cze 2010, 22:51   

no w mojej jak dochodzi do N to dopiero sie wentylator włącza a tak to siedzi temperatura w połowie.
pompa wody mam rozumiec ze tez jest nowa:>
_________________
cyyyklon

 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 27 Cze 2010, 22:56   

kamilocha1 napisał/a:
no w mojej jak dochodzi do N to dopiero sie wentylator włącza a tak to siedzi temperatura w połowie.
pompa wody mam rozumiec ze tez jest nowa:>

tak nowa pompa, ale jak śmigasz po miescie to tez masz cały czas w połowie, niemasz takich skoków że stosz chwile w korku i temperatura zaczyna powoli rosnąć?
 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 27 Cze 2010, 22:59   

no jak stoje w korku to sie trzyma ale jak w korku ruszam hamuje ruszam hamuje to skacze szybko do N i wtedy wentylator sie wlacza i wkur*** mnie to bo mam jakiegos dziada i jak chodzi wentylator to cale auto drzzy ale mniejsza oto. potem jak chodzi trzyma sie temp w okolicy O a jak juz jade i dostaje chlodnica wiatru to jest tak miedzy O a R.
_________________
cyyyklon

 
 
 
krzysieks_mc 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Krzysiek
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 135
Skąd: Białystok
Wysłany: 27 Cze 2010, 23:05   

a mógłbyś zmierzyć grubość rdzenia w chłodnicy, bo kupiłem chłodnice niby do xr2i (grubość 28mm), ale w necie wyczytałem że były też chodnice z grubością rdzenia 34 mm
 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 29 Cze 2010, 16:50   

krzysieks_mc, ale nic Ci to nieda.. chcesz efekty to upchaj ze scierki chłodnice albo cos w tym stylu
_________________
cyyyklon

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Kolektor plastikowy do naszych Zetec'ów
pytania, odpowiedzi, realcja z montażu kolekotra plastikowego do zeteca
luk-90 Tuning mechaniczny 28 10 Maj 2016, 07:35
Nesor
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 08:55
PumaRST


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.