[MK3] Montaż obrotomierza |
Autor |
Wiadomość |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 00:13 [MK3] Montaż obrotomierza
|
|
|
Witam mam fieste MK3 z silnikiem 1,3i 60hp i od samego początku denerwowało mnie że nie mam obrotomierza ale dało sie przeżyć, do dziś ponieważ coś mnie podkusiło i wydrukowałem sobie białe tarcze by sprawdzić jak to by wyglądało, no i po tym jak wypiłem dwa piwa na odwage i zacząłem rozbierać z kolegą zegary we fieście, no i wszystko był ok dopóki wskazówki nie postawiły oporu no i stało sie ułamałem ten biały pręcik z wskazówki temperatury i lewo to teraz wygląda, ale jest pozytyw w postaci impulsu do wymiany na licznik z obrotkiem, i tu moje pytanie czy mam w ogóle taką możliwość, bo gdzieś przeczytałem że niektóre modele mają podłączoną instalacje do obrotomierza a niektóre nie, i teraz jest pytanie jak to sprawdzić? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Cze 2010, 08:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 07:12
|
|
|
poszukać na forum, jest tego masa.
a pręcik wskazówki można przykleić |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 07:48
|
|
|
Bezimienny napisał/a: | niektóre modele mają podłączoną instalacje do obrotomierza a niektóre nie | A to kolega che p'n'p,,, myślę że nie będzie aż tak łatwo A obrotomierz da się dołożyć do każdego silnika,,, wszystko jest już na forum, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 14:45
|
|
|
Byłem dzisiaj w stacji demontażu pojazdów i znalazłem taki licznik z obrotkiem, gościu powiedział 70zł ale wytargowałem do 50zł (niżej już cholernik nie zejdzie) nie miałem zbytnio czasu żeby sprawdzić czy działa, ale jutro to zrobie, jeśli będzie działać to chyba wezme. Doczytałem że wystarczy z EDIS'a pociągnąć kabelek i obrotomierz powinien działać (o ile to licznik 1E) jeśli sie myle to mnie poprawcie. |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 17:48
|
|
|
Czyli tak, po przeczytaniu tego tematu stwierdziłem że moge nabyć dwa zegary z obrotomierzem, pierwszy to taki z oznaczeniem V (druga strona druk niebieski) a drugi to taki z oznaczeniem 1E (druga strona druk zielony, bez abs'u) zegary V będą miały u mnie przekłamania a 1E powinien pasować, i tu kolejna sprawa bo obydwa mogą działać odrazu (byłbym happy) albo dopiero po przylutowaniu odpowiedniego kabelka, mam racje? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 17:52
|
|
|
Tak, jak masz instalacje obrotka to po podłączeniu będzie działać (czy dobrze czy nie to inna kwestia) jak nie masz instalacji to działać nie będzie wcale puki se kabelków do obrotka sam nie założysz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 18:01
|
|
|
Czyli "git majonez" działać będzie(albo od razu, albo po domontowaniu kabelka) tylko zależy jak, wersja V będzie miała przekłamania i będe musiał bawić sie rezystorami, a wersja 1E powinna być ok, tak? |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 18:35
|
|
|
teoretycznie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 19:12
|
|
|
To ok, jutro zobacze, puki co dziękuje za pomoc, ale coś sie boje że to jeszcze nie koniec. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 20:49
|
|
|
przy czym zegary z roczników od 1993 w górę prawdopodobnie nawet nie pierdną, chociażby się oznaczenia zgadzały... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 21 Cze 2010, 22:37
|
|
|
A takie rozpoznać moge po tarczach? ,jak są z plexi to te nowe (i ni huhu) a jak blaszane to stare (przed 1993 czyli huhu)? |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 22 Cze 2010, 08:35
|
|
|
Z plexi były od kwietnia 94. bidżej dobrze pisze, chociaż wymaga to nie wielki zmian i działa. A do Twojej fiesty na bank 1E - sam mam 1,3i i obrotomierz jest 1E (fabrycznie). |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 22 Cze 2010, 13:26
|
|
|
Kupiłem za 50zł z zielonym tyłem i metalowymi tarczami czyli 1E (chyba bo niewiem gdzie jest to napisane ) , wieczorem montowanie |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 22 Cze 2010, 13:39
|
|
|
Bezimienny, bywały też takie bez oznaczeń - a jeśli oznaczenie jest, to powinno być na tarczy obrotomierza, chyba w okolicy wskazówki. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
przemo_rsr

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 22 Cze 2010, 14:06
|
|
|
w prawym dolnym rogu obrotka |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bezimienny
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33 Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 1185 Skąd: Torzym/ZG
|
Wysłany: 22 Cze 2010, 19:18
|
|
|
a jest 1E , czyli git zaraz ide montować.
[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 11:03 ]
No i problem bo jednak niema podłączonego obrotka pod kostkę, muszę kupić bądź znaleźć jakiś pasujący kabel.
[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 13:49 ]
Jeszcze jedno, mógł by ktos wstawić fotke gdzie dokładnie przylutować ten kabelek? (Na EDIS'ie i przy zegarach) |
|
|
|
 |
Tomas82

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43 Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 57 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 26 Cze 2010, 15:24
|
|
|
Widzę za dużo niepotrzebnych problemów.
W mózg auta zwany EDIS wpinasz się w drugie wejście od prawej. Ja miałem tam zaślepkę, więc musiałem wyłamać taki plastikowy kikut i przewiercić lekko nożykiem przez takie jakby trzymadełko kabli. Wcisnąłem we wtyczkę trochę kabla, żeby nie miało luzów i założyłem ją z powrotem. Kabel pociągnąłem do deski i wpiąłem się w wejście 10 do kostki.
W obrotku ważne są rezysttory R7 i R8:
"Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 274 kohm oraz potencjometr R8 (kolor zielony) o oporności od 0 do 100 kohm (łączna oporność - 324 kohm), więc pasuje bankowo do 1.1i (monowtrysk).
(..)
Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 147 kohm oraz potencjometr R8 (kolor czerwony) o oporności od 0 do 30 kohm (łączna oporność - 177 kohm), więc w 1.1i (monowtrysk) zaniża obroty o połowę.
W wyżej wymienionym liczniku wystarczy wymienić opornik tak, aby łączna oporność wynosiła 324 kohm, wtedy będzie pasował do 1.1i (monowtrysk)."
U mnie pomogło, a w fieste mk3 dalem zegary z obrotkiem z mk4. |
_________________ Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! |
|
|
|
 |
|