Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Montaż obrotomierza
Autor Wiadomość
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 21 Cze 2010, 00:13   [MK3] Montaż obrotomierza

Witam mam fieste MK3 z silnikiem 1,3i 60hp i od samego początku denerwowało mnie że nie mam obrotomierza ale dało sie przeżyć, do dziś ponieważ coś mnie podkusiło i wydrukowałem sobie białe tarcze by sprawdzić jak to by wyglądało, no i po tym jak wypiłem dwa piwa na odwage i zacząłem rozbierać z kolegą zegary we fieście, no i wszystko był ok dopóki wskazówki nie postawiły oporu no i stało sie ułamałem ten biały pręcik z wskazówki temperatury i lewo to teraz wygląda, ale jest pozytyw w postaci impulsu do wymiany na licznik z obrotkiem, i tu moje pytanie czy mam w ogóle taką możliwość, bo gdzieś przeczytałem że niektóre modele mają podłączoną instalacje do obrotomierza a niektóre nie, i teraz jest pytanie jak to sprawdzić?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Cze 2010, 08:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Cze 2010, 07:12   

poszukać na forum, jest tego masa.

a pręcik wskazówki można przykleić :)
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Cze 2010, 07:48   

Bezimienny napisał/a:
niektóre modele mają podłączoną instalacje do obrotomierza a niektóre nie
A to kolega che p'n'p,,, myślę że nie będzie aż tak łatwo :twisted: A obrotomierz da się dołożyć do każdego silnika,,, wszystko jest już na forum,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 21 Cze 2010, 14:45   

Byłem dzisiaj w stacji demontażu pojazdów i znalazłem taki licznik z obrotkiem, gościu powiedział 70zł ale wytargowałem do 50zł (niżej już cholernik nie zejdzie) nie miałem zbytnio czasu żeby sprawdzić czy działa, ale jutro to zrobie, jeśli będzie działać to chyba wezme. Doczytałem że wystarczy z EDIS'a pociągnąć kabelek i obrotomierz powinien działać (o ile to licznik 1E) jeśli sie myle to mnie poprawcie.
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 21 Cze 2010, 16:07   

tu są oznaczenia
http://www.fiestaklubpols...5a0fe98337f4426
_________________
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 21 Cze 2010, 17:48   

Czyli tak, po przeczytaniu tego tematu stwierdziłem że moge nabyć dwa zegary z obrotomierzem, pierwszy to taki z oznaczeniem V (druga strona druk niebieski) a drugi to taki z oznaczeniem 1E (druga strona druk zielony, bez abs'u) zegary V będą miały u mnie przekłamania a 1E powinien pasować, i tu kolejna sprawa bo obydwa mogą działać odrazu (byłbym happy) albo dopiero po przylutowaniu odpowiedniego kabelka, mam racje?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Cze 2010, 17:52   

Tak, jak masz instalacje obrotka to po podłączeniu będzie działać (czy dobrze czy nie to inna kwestia) jak nie masz instalacji to działać nie będzie wcale puki se kabelków do obrotka sam nie założysz,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 21 Cze 2010, 18:01   

Czyli "git majonez" działać będzie(albo od razu, albo po domontowaniu kabelka) tylko zależy jak, wersja V będzie miała przekłamania i będe musiał bawić sie rezystorami, a wersja 1E powinna być ok, tak?
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 21 Cze 2010, 18:35   

teoretycznie :-)
_________________
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 21 Cze 2010, 19:12   

To ok, jutro zobacze, puki co dziękuje za pomoc, ale coś sie boje że to jeszcze nie koniec.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 21 Cze 2010, 20:49   

przy czym zegary z roczników od 1993 w górę prawdopodobnie nawet nie pierdną, chociażby się oznaczenia zgadzały...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 21 Cze 2010, 22:37   

A takie rozpoznać moge po tarczach? ,jak są z plexi to te nowe (i ni huhu) a jak blaszane to stare (przed 1993 czyli huhu)?
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 22 Cze 2010, 08:35   

Z plexi były od kwietnia 94. bidżej dobrze pisze, chociaż wymaga to nie wielki zmian i działa. A do Twojej fiesty na bank 1E - sam mam 1,3i i obrotomierz jest 1E (fabrycznie).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 22 Cze 2010, 13:26   

Kupiłem za 50zł z zielonym tyłem i metalowymi tarczami czyli 1E (chyba bo niewiem gdzie jest to napisane :9: ) , wieczorem montowanie :)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 22 Cze 2010, 13:39   

Bezimienny, bywały też takie bez oznaczeń - a jeśli oznaczenie jest, to powinno być na tarczy obrotomierza, chyba w okolicy wskazówki.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 22 Cze 2010, 14:06   

w prawym dolnym rogu obrotka
_________________
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 33
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 22 Cze 2010, 19:18   

a jest 1E , czyli git zaraz ide montować.

[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 11:03 ]
No i problem ;-( bo jednak niema podłączonego obrotka pod kostkę, muszę kupić bądź znaleźć jakiś pasujący kabel.

[ Dodano: Sro Cze 23, 2010 13:49 ]
Jeszcze jedno, mógł by ktos wstawić fotke gdzie dokładnie przylutować ten kabelek? (Na EDIS'ie i przy zegarach)
 
 
Tomas82 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Tomek
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 57
Skąd: Lębork
Wysłany: 26 Cze 2010, 15:24   

Widzę za dużo niepotrzebnych problemów.
W mózg auta zwany EDIS wpinasz się w drugie wejście od prawej. Ja miałem tam zaślepkę, więc musiałem wyłamać taki plastikowy kikut i przewiercić lekko nożykiem przez takie jakby trzymadełko kabli. Wcisnąłem we wtyczkę trochę kabla, żeby nie miało luzów i założyłem ją z powrotem. Kabel pociągnąłem do deski i wpiąłem się w wejście 10 do kostki.

W obrotku ważne są rezysttory R7 i R8:
"Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 274 kohm oraz potencjometr R8 (kolor zielony) o oporności od 0 do 100 kohm (łączna oporność - 324 kohm), więc pasuje bankowo do 1.1i (monowtrysk).
(..)
Fabrycznie posiada opornik R7 o oporności 147 kohm oraz potencjometr R8 (kolor czerwony) o oporności od 0 do 30 kohm (łączna oporność - 177 kohm), więc w 1.1i (monowtrysk) zaniża obroty o połowę.

W wyżej wymienionym liczniku wystarczy wymienić opornik tak, aby łączna oporność wynosiła 324 kohm, wtedy będzie pasował do 1.1i (monowtrysk)."

U mnie pomogło, a w fieste mk3 dalem zegary z obrotkiem z mk4.
_________________
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.