|
[MK3] Problemy z alternatorem, niskie ładowanie |
Autor |
Wiadomość |
franka
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Madzia
Wiek: 32 Dołączyła: 04 Maj 2010 Posty: 19 Skąd: Wro
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 18:45 [MK3] Problemy z alternatorem, niskie ładowanie
|
|
|
Witam Mam problem z moją Franką ;( Pewnego dnia nagle mi się rozładowała, po naładowaniu akumulatora jeździła znów przez parę dni, by znów paść. Postanowiłam kupić nowy akumulator (44 Ah), gdyż tamten był stary. Na nowym aku jeździłam około miesiąca, gdy auto znów padło... Naładowałam go znów, ale rozrusznik nie kręcił, samochód odpalał tylko na popych
Na szczęście aku był na gwarancji i mogłam go wymienić na nowy, ponieważ był rozładowany. Wymieniłam w alternatorze regulator napięcia z szczotkami i ładuje teraz 13,8 V, ale to za mało. w gwarancji jest napisane, by w razie wypadku wymiany znów alternator ładował 14,2-14,4V. Gdy mierzyłam prąd jaki dawał po wymianie części na chwilę prąd skoczył do poziomu 14,4V,a po chwili spadł znów do 13,8V i tak już zostało . Co zrobić by poziom 14,2-14,4 V utrzymał się na zawsze?? Co można jeszcze sprawdzić??
ps. nie mogłam znaleźć takiego tematu, który w 100 % rozwiązał by mój problem |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 18:48
|
|
|
13,8 też nie jest tak źle, chociaż to dolna granica |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
franka
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Madzia
Wiek: 32 Dołączyła: 04 Maj 2010 Posty: 19 Skąd: Wro
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 18:57
|
|
|
Właśnie wiem, dlatego szukam odpowiedzi co zrobić by ładowała więcej. |
_________________
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 18:59
|
|
|
Jaki jest alternator? Bosch czy Magneti Marelli? Na pewno 55A tylko kto go zrobił? |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
franka
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Madzia
Wiek: 32 Dołączyła: 04 Maj 2010 Posty: 19 Skąd: Wro
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 19:11
|
|
|
Niestety nie wiem jaki mam, ale zrobiłam zdjęcie tabliczki na nim.
Zapomniałam wspomnieć, że wymieniony był też pasek klinowy. |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 19:24
|
|
|
To jest magneti marelli (z przodu czyli patrząc od koła pasowego jest wytłoczony napis), no niestety ale "ten typ tak ma". Żeby było dobre ładowanie, potrzebny jest alternator Bosch. Wiem, bo w obu fiestach mam takie same jak ten co Ty. Ostatnio kupiłem nowy na gwarancji i tez ładuje 14,1 - 14,3 (to już pewnie zależy od miernika). |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
franka
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Madzia
Wiek: 32 Dołączyła: 04 Maj 2010 Posty: 19 Skąd: Wro
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 19:33
|
|
|
ahaa. Czyli najlepiej było by kupić Boscha? Nie potrzebnie wymieniłam w nim części bo popłynęłam około 150 zł ;| |
_________________
|
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 20:17
|
|
|
150 zł?Ja za 100 kupiłem cały alternator! http://www.allegro.pl/ite...1047229635.html |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
franka
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Madzia
Wiek: 32 Dołączyła: 04 Maj 2010 Posty: 19 Skąd: Wro
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 21:15
|
|
|
ja za sam regulator z montażem dałam 120 pln u elektryka ;| plus pasek, nieźle dałam się zrobić. Chyba kupię nowy alternator, taki jak radzisz.. |
_________________
|
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Cze 2010, 22:25
|
|
|
franka napisał/a: | Wymieniłam w alternatorze regulator napięcia z szczotkami i ładuje teraz 13,8 V, ale to za mało | 12,6V ma naładowany akumulator, więc 13,8V to sporo górka, jeśli jeszcze takie napięcie się utrzymujena obciążeniu to jest że tak powiem idealnie,,, franka napisał/a: | Co zrobić by poziom 14,2-14,4 V utrzymał się na zawsze?? | Kupić odpowiedni regulator na którym będzie wyraźnie napisane 14V4,,, ale dawno takich nie widział w sklepie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Cze 2010, 01:26
|
|
|
Takie regulatory 14V to walsnie daja te 13,8 bez obciazenia, niestety taka jakość zamiennikow. Uzyskanie 14,4 na zaciskach akumulatora baaardzo trudne, moze jak koledzy pisali w altku boscha + dobry regulator. Niemniej 13,8 jest wystarczajace. |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|