Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problemy z alternatorem, niskie ładowanie
Autor Wiadomość
franka 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Madzia
Wiek: 32
Dołączyła: 04 Maj 2010
Posty: 19
Skąd: Wro
Wysłany: 24 Cze 2010, 18:45   [MK3] Problemy z alternatorem, niskie ładowanie

Witam :) Mam problem z moją Franką ;( Pewnego dnia nagle mi się rozładowała, po naładowaniu akumulatora jeździła znów przez parę dni, by znów paść. Postanowiłam kupić nowy akumulator (44 Ah), gdyż tamten był stary. Na nowym aku jeździłam około miesiąca, gdy auto znów padło... Naładowałam go znów, ale rozrusznik nie kręcił, samochód odpalał tylko na popych :greenpeace:
Na szczęście aku był na gwarancji i mogłam go wymienić na nowy, ponieważ był rozładowany. Wymieniłam w alternatorze regulator napięcia z szczotkami i ładuje teraz 13,8 V, ale to za mało. w gwarancji jest napisane, by w razie wypadku wymiany znów alternator ładował 14,2-14,4V. Gdy mierzyłam prąd jaki dawał po wymianie części na chwilę prąd skoczył do poziomu 14,4V,a po chwili spadł znów do 13,8V i tak już zostało . Co zrobić by poziom 14,2-14,4 V utrzymał się na zawsze?? Co można jeszcze sprawdzić??

ps. nie mogłam znaleźć takiego tematu, który w 100 % rozwiązał by mój problem :)
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Cze 2010, 18:48   

13,8 też nie jest tak źle, chociaż to dolna granica
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
franka 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Madzia
Wiek: 32
Dołączyła: 04 Maj 2010
Posty: 19
Skąd: Wro
Wysłany: 24 Cze 2010, 18:57   

Właśnie wiem, dlatego szukam odpowiedzi co zrobić by ładowała więcej. :)
_________________

 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Cze 2010, 18:59   

Jaki jest alternator? Bosch czy Magneti Marelli? Na pewno 55A tylko kto go zrobił?
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
franka 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Madzia
Wiek: 32
Dołączyła: 04 Maj 2010
Posty: 19
Skąd: Wro
Wysłany: 24 Cze 2010, 19:11   

Niestety nie wiem jaki mam, ale zrobiłam zdjęcie tabliczki na nim.

Zapomniałam wspomnieć, że wymieniony był też pasek klinowy.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Cze 2010, 19:24   

To jest magneti marelli (z przodu czyli patrząc od koła pasowego jest wytłoczony napis), no niestety ale "ten typ tak ma". Żeby było dobre ładowanie, potrzebny jest alternator Bosch. Wiem, bo w obu fiestach mam takie same jak ten co Ty. Ostatnio kupiłem nowy na gwarancji i tez ładuje 14,1 - 14,3 (to już pewnie zależy od miernika).
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
franka 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Madzia
Wiek: 32
Dołączyła: 04 Maj 2010
Posty: 19
Skąd: Wro
Wysłany: 24 Cze 2010, 19:33   

ahaa. Czyli najlepiej było by kupić Boscha? Nie potrzebnie wymieniłam w nim części bo popłynęłam około 150 zł ;|
_________________

 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 24 Cze 2010, 20:17   

150 zł?Ja za 100 kupiłem cały alternator! http://www.allegro.pl/ite...1047229635.html
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
franka 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Madzia
Wiek: 32
Dołączyła: 04 Maj 2010
Posty: 19
Skąd: Wro
Wysłany: 24 Cze 2010, 21:15   

ja za sam regulator z montażem dałam 120 pln u elektryka ;| plus pasek, nieźle dałam się zrobić. Chyba kupię nowy alternator, taki jak radzisz..
_________________

 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Cze 2010, 22:25   

franka napisał/a:
Wymieniłam w alternatorze regulator napięcia z szczotkami i ładuje teraz 13,8 V, ale to za mało
12,6V ma naładowany akumulator, więc 13,8V to sporo górka, jeśli jeszcze takie napięcie się utrzymujena obciążeniu to jest że tak powiem idealnie,,,
franka napisał/a:
Co zrobić by poziom 14,2-14,4 V utrzymał się na zawsze??
Kupić odpowiedni regulator na którym będzie wyraźnie napisane 14V4,,, ale dawno takich nie widział w sklepie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Cze 2010, 01:26   

Takie regulatory 14V to walsnie daja te 13,8 bez obciazenia, niestety taka jakość zamiennikow. Uzyskanie 14,4 na zaciskach akumulatora baaardzo trudne, moze jak koledzy pisali w altku boscha + dobry regulator. Niemniej 13,8 jest wystarczajace.
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.