Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Podłączenie wentylatora chłodnicy
Autor Wiadomość
rast_er 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Classic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Cze 2010, 06:51   [MK6] Podłączenie wentylatora chłodnicy

Witam. Proszę o info, czy schemat elektryczny zamieszczony na forum w FAQ dla MK5 jest adekwatny do instalacji w MK6. Mam problem z wentylatorem chłodnicy - nie załącza się. Jeszcze nigdy nie widziałem, aby taka sytuacja miała miejsce. Co prawda wskaźnik temperatury wskazuje wartość poprawną, ale jest to co najmniej dziwne...
Zetec 1.25, benzyna, wersja bez klimatyzacji
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 44
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25 Cze 2010, 07:38   

Pewnie masz w tej fieście tryb diagnostyczny. Licznik kilometrów może wtedy pokazać dokładną temperaturę silnika. Włącz go, grzej samochód u mnie wiatrak włącza się przy temperaturze 106C.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Cze 2010, 13:10   

rast_er napisał/a:
Co prawda wskaźnik temperatury wskazuje wartość poprawną, ale jest to co najmniej dziwne...
Co jest dziwne?,,, kolejny który chce by wiatrak dmuchał na coś co ma temperaturę w normie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 25 Cze 2010, 13:27   

rast_er napisał/a:
Zetec 1.25,
Duratec nie Zetec... A odnośnie włączania się wentylatora - widocznie nie używasz górnego zakresu obrotów, poupalaj trochę na wysokich obrotach to Ci się wentyl załączy... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
rast_er 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Classic
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 09 Maj 2009
Posty: 5
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Cze 2010, 14:08   

Cytat:
Duratec nie Zetec..


Fakt. Post pisany na szybko. Moje obawy budzi fakt, że aby przekręcić wentylator trzeba użyć trochę siły... Jak to wygląda u Was? Nadmienię, że samochód jest po małym zderzeniu...
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Cze 2010, 14:30   

rast_er napisał/a:
Moje obawy budzi fakt, że aby przekręcić wentylator trzeba użyć trochę siły
Wentylator się powinien obracać swobodnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
pawel182 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 27 Sty 2008
Posty: 440
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Cze 2010, 18:40   

rast_er napisał/a:
Cytat:
Duratec nie Zetec..


Fakt. Post pisany na szybko. Moje obawy budzi fakt, że aby przekręcić wentylator trzeba użyć trochę siły... Jak to wygląda u Was? Nadmienię, że samochód jest po małym zderzeniu...



W takim razie odłącz go i podłącz na "krótko" - powinien pracować.
Co do temperatury silnika....ja u sibie tylko raz widziałem jak sie wentylatorek obracał :) było to przy temperaturze otoczenia powyżej 30stopni i to jeszcze musiałem go troche potrzymac na wysokich obrotach. Myślę że u Ciebie pewnie wszystko jest w normie.
_________________
Nic nie zastąpi dużej pojemności, a od dużej pojemności lepsza jest tylko....jeszcze większa pojemność :)
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 82
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 25 Cze 2010, 19:09   

MARIUSZ.B napisał/a:
Pewnie masz w tej fieście tryb diagnostyczny. Licznik kilometrów może wtedy pokazać dokładną temperaturę silnika. Włącz go, grzej samochód u mnie wiatrak włącza się przy temperaturze 106C.


W trybie diagnostycznym temp.wyświetla się w skali 0d 0-10
A więc temp. 106oC(bo faktycznie przy takiej się włącza wentylator) będzie odpowiadało skali "10" a po schłodzeniu wentylatorem spadnie do "9"
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 14:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.