[MK3] demontaż poduszki powietrznej |
Autor |
Wiadomość |
adr0444
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 36 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz
|
Wysłany: 14 Lip 2009, 14:41 [MK3] demontaż poduszki powietrznej
|
|
|
jak zdemontowac poduszke powietrzna aby móc wykręcic kierownice??? |
|
|
|
|
Maniek1.3
Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 24 Skąd: Piła
|
Wysłany: 14 Lip 2009, 15:12
|
|
|
hejka
musisz sie zaopatrzyc w klucz gwiazdkowy (najlepiej taki jak imbusy, nie pamietam rozmiaru ale jak pomacasz kiere od tyłu to znajdziesz otwory i tam musisz dopasowac), potem musisz obrucic kierownicę o 90stopni (tak zeby jeden otwór był nad obudową kierownicy), odkrecasz tą srubkę, potem obrót o 180stopni, tak samo odkręcasz następną srubkę, i to wszystko. ostrożnie wyciągnij poduszkę i odepnij kabelek z kostki.
i to by było na tyle.
montaż poduszki to czynność odwrotna.
powodzonka. |
_________________ Była Fiesta Mk3,5 1.3i + gaz "CHIANTI".
Jest Focus Ghia 1.8 tddi "WOLF" 2000r. Czarny Kombi.
|
|
|
|
|
adr0444
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 36 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz
|
Wysłany: 14 Lip 2009, 16:31
|
|
|
dzieki wielkie za pomoc...
ide działać |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 14 Lip 2009, 22:40
|
|
|
Marcinowaty, dokładnie. inaczej przy odrobinie pecha może wystrzelić chłopakowi w twarz i będzie kaleka
a klucze gwiazdkowe nazywają się torx |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
Maniek1.3
Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 24 Skąd: Piła
|
Wysłany: 15 Lip 2009, 08:16
|
|
|
racja koledzy, zapomniałem dodac o tym akumulatorze. |
_________________ Była Fiesta Mk3,5 1.3i + gaz "CHIANTI".
Jest Focus Ghia 1.8 tddi "WOLF" 2000r. Czarny Kombi.
|
|
|
|
|
Radkalkin
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: konrad
Wiek: 44 Dołączył: 01 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: EL
|
|
|
|
|
Maniek1.3
Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 24 Skąd: Piła
|
Wysłany: 15 Lip 2009, 11:52
|
|
|
Radkalkin napisał/a: | adr0444 napisał/a: | dzieki wielkie za pomoc...
ide działać |
adr0444, żyjesz? |
hehe trafine zapytanie |
_________________ Była Fiesta Mk3,5 1.3i + gaz "CHIANTI".
Jest Focus Ghia 1.8 tddi "WOLF" 2000r. Czarny Kombi.
|
|
|
|
|
adr0444
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Imię: ADRIAN
Wiek: 36 Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 50 Skąd: Krosno Odrz
|
Wysłany: 15 Lip 2009, 19:16
|
|
|
żyje żyje o akumulatorze wiedziałem tylko nie zauwazylem torx-ów z tyłu kiery |
|
|
|
|
kuczynsky
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: L
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 40 Dołączył: 01 Maj 2009 Posty: 3 Skąd: sokołów podl
|
Wysłany: 16 Mar 2010, 17:35
|
|
|
bidżej, witam kolege. widze ze masz pojęcie na temat poduszki w kierownicy
mam takie pytanie ..... Czy jak zdemontuje kierownice z poduszką to bedą pasowac czesci do fajery bez poduchy??????????? |
|
|
|
|
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Mar 2010, 17:40
|
|
|
kuczynsky napisał/a: | widze ze masz pojęcie na temat poduszki w kierownicy | czy ja wiem...
jak dobrze pamiętam, to jeśli chcesz wsadzić kierownicę bez poduchy, to bez przeróbek wchodzą tylko z tej samej generacji, tzn z MK3 do MK3, a z MK3.5 do MK3.5 - trochę inaczej jest zorganizowane połączenie kiery z kolumną |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
LukaszM803
Model: Inne auto
Wersja: Futura
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 36 Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 38 Skąd: Kutno
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 17:04
|
|
|
Witam mam pytanie, chodzi o to czy jakbym chcial wymienic sobie poduszki tzn fiesta byla bita poduszki wystrzelily to czy wystarczy zaopatrzyc sie w nowe i je zamontowac? Czy tez trzeba jakies czujniki zmieniac kable itp? Dziekuje i pozdrawiam! |
_________________ Była Fiesta jest Escort zostaje w rodzinie Forda |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 16:32
|
|
|
Witam, mam pytanie co do demontazu kierownicy...
po wymianie koncowek drazkow i sworzni pojechalem ustawic zbierznosc (juz przed wymiana powinienem ustawic, ale odkladalem to do wymiany..)
no i przy ustawianiu facet mi powiedzial, ze trzeba przestawic kierownice, bo jezeli on wyprostuje kierownice na drazkach, to w ktoras strone nie bede mial pelnego skretu czy jakos tak...
auto jedzie super prosto tylko mam pytanko co do tej kierownicy ... kiera jest dobre 30* obrocona w prawo i auto wtedy jedzie prosto...
jak wyglada mocowanie kierownicy, czy moge to przestawic tam czy na krzyzaku?
mam wspomaganie jak to robi roznice..
dzieki za odp |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 17:02
|
|
|
chyba lepiej ustawisz na krzyżaku,,, bo na kierownicy jest ileśtam kąt i przeskok co ileś tam,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 19:22
|
|
|
jest duzy problem z demontazem krzyzaka w fiescie ze wspomaganiem? krzyzak wymienial mi mechanik ale to juz chcialbym zrobic sam..
mi jednak znajomy radzi sprobowac na kierownicy przestawic...
http://www.fiestaklubpols...er=asc&start=20
trzeci post od dolu, Ziela..
torxy od tylu kierownicy, wymonotwac poduszke, tam bedzie jakas sruba wtedy przestawic kierownice na wprost i w odwrotnej kolejnosci skladac?? |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 20:41
|
|
|
Na kierownicy możesz przestawiać co 60 stopni. W przypadku 30 stopni nic Ci to nie da. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 34 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 20:43
|
|
|
a jak z tym demontazem krzyzaka, jakies rady? |
|
|
|
|
elmek13
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.5 V6 170KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 45 Dołączył: 06 Wrz 2007 Posty: 1995 Skąd: z Elemelkowa
|
Wysłany: 28 Kwi 2010, 09:16
|
|
|
Radkalkin,
Dobrze, że doczytałem o tym akumulatorze.
Ja się śmieję, ale mnie też czeka demontaż poduszki, bo co chwila się zapala...więc miejcie mnie w opiece. |
_________________ Burbo Team |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 28 Kwi 2010, 14:56
|
|
|
portier napisał/a: | a jak z tym demontazem krzyzaka, jakies rady? |
WD-40 lub cola co tam masz
2x klucz 13 i jedziesz, musisz też odkręcić kolumne kierownicy to dwie śruby, które masz pod kierownicą, miłej zabawy;D
a do zdejmowania kierownicy dobry torx i dzjęcie obudowy tej plastikowej jest potrzebne pod kierownicą, troche gimnastyki i kierowniczka zdjęta, pozdr |
_________________
|
|
|
|
|
Maniek1.3
Model: Inne auto
Wersja: Turnier
Silnik: Inny
Imię: Michał
Wiek: 40 Dołączył: 09 Sie 2007 Posty: 24 Skąd: Piła
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 10:58
|
|
|
co do demontarzu krzyzaka ze wspomaganiem, to tylko odkrec na dole tą srube na klucz 10, w kabinie popatrz czy nie masz takiej niebieskiej zawlecki (półkole) załozonej na krzyzaku od strony wewnetrzne, jak jest to podwaz to srubokrętem i wyjmij (to jest zabezpieczenie zeby krzyzak nie zjechał z drążka, potem wyjmij z przegrody ogniowej gumoeą osłonkę w której obraca sie krzyzak, jak ją wyjmiesz to swobodnie podniesiesz do góry krzyzak i wyjmiesz go z maglownicy, potem tylko wystarczy zesunąć go z drążka. jak bedziesz składał to nie zapomnij jak nasuniesz krzyzak na drążek załozyc tej gumy a dopiero pozniej nakładac na maglownice. jedyna sprawa której nie rozumiem to po co odkręćać kolumne kierowniczą do wymiany krzyzaka. |
_________________ Była Fiesta Mk3,5 1.3i + gaz "CHIANTI".
Jest Focus Ghia 1.8 tddi "WOLF" 2000r. Czarny Kombi.
|
|
|
|
|
|