Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Strumienica łuskowa zamiast wyprutego kata.Opine.
Autor Wiadomość
Arnold 


Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Grześ
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: zg
Wysłany: 5 Cze 2010, 12:11   Strumienica łuskowa zamiast wyprutego kata.Opine.

http://moto.allegro.pl/it...ing_gratis.html
Koleś pisze o zaoszczędzeniu paliwa a ja słyszałem o tym że może nawet zwiększyć spalanie , ogólnie napiszcie co myślicie.
_________________
team zachód rules.....Laguna też :)
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 5 Cze 2010, 13:51   

Kod:
Osobiście jestem przeciwnikiem usuwania katalizatora a zwłaszcza zastępowania go strumienicą. Przyczyną tego oprócz ochrony środowiska jest ewentualność uszkodzenia silnika. Wynika to z możliwości wystąpienia sytuacji kiedy w wyniku wadliwego kształtu kolektora wydechowego lub złego jego wykonania. Spaliny wychodzące z kolektora mają przepływ silnie turbulentny przechodząc przez katalizator , który działa jak strumienica szczelinowa przechodzą w przepływ laminarny uspokojony. Katalizator działa jak modyfikator przepływu, jeżeli w miejsce turbulencji wstawimy np. strumienicę łuskową lub inną to podziała ona jako wzmacniacz zaburzenia przepływu. Szkodliwe drgania wracają do silnika powodując uszkodzenia głowicy, wypalanie uszczelki pod głowicą. Zwłaszcza w silnikach o wysokim stopniu sprężania.


Mag-Sport
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Arnold 


Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Grześ
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: zg
Wysłany: 5 Cze 2010, 17:58   

arecki napisał/a:
Zwłaszcza w silnikach o wysokim stopniu sprężania.

Czy to nie jest mowa dizlu ?
_________________
team zachód rules.....Laguna też :)
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 6 Cze 2010, 00:50   

Arnold,
sądząc po tym co napisał to chodzi o diesla :)
_________________
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Cze 2010, 02:06   

Ja ostatnio zacząłem się nad takim czymś zastanawiać, bo przy wyprzedzaniu( czytaj llekkim pałowaniu) zaczyna ostro walić w aucie zgniłymi jajami, i myślę, że to właśnie zapchany kat
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Arnold 


Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Grześ
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: zg
Wysłany: 6 Cze 2010, 07:48   

luk-90 napisał/a:
aucie zgniłymi jajami

Piszesz o wyprzedzaniu wiec rozumiem że autko ma cuga . Sprawdź sondę ona może byc przyczyna tego zapachu.
_________________
team zachód rules.....Laguna też :)
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 6 Cze 2010, 10:09   

strumienica g**no daje, poza nieco brzęczącym dźwiękiem. oczywiście wstawiając ją w miejsce starego zapchanego kata wrażenia są piorunujące - tyle tylko, że identyczny efekt jest w przypadku wybicia wkładu kata i ewentualnie wspawaniu tam kawałka rurki. sam mam strumienicę zamiast kata (parę lat temu była konieczność wymiany całego wydechu, a wypadałoby, żeby jakaś puszka była na wydech w razie upierdliwego diagnosty) i różnicy w spalaniu raczej brak w którąkolwiek ze stron.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Cze 2010, 10:59   

sondę lambda sprawdzałem i jest pomiar odpowiedni(jakieś dwa miechy temu sprawdzałem) wszystkie inne układy także sprawne, trochę sprzęgło się kończy, ale czy to ono może tak walić?? tłumik końcowy ma ok roku, auto ciągnie jakoś, ale nie wiem czy tak jak powinno, bo jest to mój pierwszy samochód i nie miałem okazji jechać innym 1.3, wydaje mi się , że to właśnie skończony kat
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
arecki 
Człowiek Whisky


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 41
Dołączył: 04 Sty 2009
Posty: 1673
Skąd: WWL
Wysłany: 6 Cze 2010, 11:59   

Arnold napisał/a:
arecki napisał/a:
Zwłaszcza w silnikach o wysokim stopniu sprężania.

Czy to nie jest mowa dizlu ?


to ostatnie zdanie ma się do diesla, a reszta jest ogolnie o strumiennicach
_________________




Była Fiesta jest Focus
 
 
 
Bez 


Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 2.0/16V
Imię: Mateusz
Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2010
Posty: 123
Skąd: Orzysz (NPI)
Wysłany: 6 Cze 2010, 13:01   

Witam
Ja mam u siebie taką strumienicę i za wiele to ona nie dała po za tym że fiesta głośniej pracuje. Spalanie nie wzrosło i już nie śmierdzi w kabinie :D jest jeszcze jedna wada te strumienice nie pasują do układu i próżnie rura wisi nisko. Lepiej oddać kata to czyszczenie i będzie jeszcze lepiej chodziło niż z tą strumienicą .
_________________
Była Fiesta 1,1 HCS
Był Escort 1,6 16v zetec-e
Była Alfa Romeo 156 1.6 twin spark
Bylo Mondeo mk3 2.0 Duratec HE
Jest Ford Sierra 2.0 DOHC BITURBO
A4 B7 1.8T
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 6 Cze 2010, 20:26   

Arnold, - założyłem kiedyś coś takiego do Wanny i przejeździła z tym około 90 tyś km , więc szkodliwe działanie i odbieranie krowom mlika możemy sobie darować .

Z plusów - punkty respektu na dzileni ( pod warunkiem , że założysz tak , żeby było ją widać , albo kolesie Ci na słowo uwierzą )

Potencjał w wydechu tkwi głównie w głowicy i kolektorze wydechowym , reszta to zasadniczo tylko dodatek lub temat do dumania dla naprawdę mocno wtajemniczonych ( ja wymiękam )
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Arnold 


Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ghia
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Grześ
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 37
Skąd: zg
Wysłany: 6 Cze 2010, 21:37   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Arnold, - założyłem kiedyś coś takiego do Wanny i przejeździła z tym około 90 tyś km , więc szkodliwe działanie i odbieranie krowom mlika możemy sobie darować .

I od takie zdanie chodziło :yes:
Co do respektu nie zależy mi , moje auto to bardziej kanapowiec iż furacz z pod wieśmaka.
Zastanowię sie jeszcze nad tym rozwiązaniem .
_________________
team zachód rules.....Laguna też :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Strumienica zamiast tłumika środkowego ?
kopys Mechanika 33 18 Sty 2010, 21:52
dday
Brak nowych postów [MK4] regulator kata wyprzedzenia zapłonu
matisl Mechanika 4 9 Lut 2009, 21:29
matisl
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Strumienica...Hm...
Gość Tuning mechaniczny 8 2 Kwi 2008, 18:43
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Strumienica w MK3
KacpeRS Tuning mechaniczny 4 22 Kwi 2007, 03:22
Gość
Brak nowych postów [MK3] Strumienica
Gość Mechanika ogólna 40 4 Cze 2007, 13:42
szynszyl


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.