Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
22 Lut 2014, 18:57
[MK5] Ford Fiesta 1.6 sport 103KM od Raffaello
Autor Wiadomość
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 14 Paź 2010, 08:26   

i git. przed zimą założyłbym jeszcze plastikowe nadkola na tył bo chyba nie masz takowych? to co ford dawał fabrycznie to jakieś szmaty trzymające wodę - szkoda auta na coś takiego...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 14 Paź 2010, 11:03   

MARIUSZ.B napisał/a:
Malowałeś całe elementy czy tylko fragmenty, wygląda bardzo dobrze. Ten szyber to oryginalny ?


malowane były całe elementy - całe błotniki, cały zderzak przedni i cały dach. Co prawda korozja na szyberdachu była niewielka i w przedniej czesci ale przy wyciąganiu okazało się że w tylnej tez co nieco było i i malowany był cały dach.
Szyberdach - trudno mi powiedzieć czy oryginalny czy nie ale raczej tak.
Blacharz powiedział że dobrze był zamontowany ale nie ma wzmocnień dachu wokół otworu więc najprawdopodobniej był dokładany jako opcja bo w standardzie to auto jest chyba bez szybardachu.

[ Dodano: Czw Paź 14, 2010 12:05 ]
bidżej napisał/a:
i git. przed zimą założyłbym jeszcze plastikowe nadkola na tył bo chyba nie masz takowych? to co ford dawał fabrycznie to jakieś szmaty trzymające wodę - szkoda auta na coś takiego...


fakt - z tyłu nadkola są szmaciane. Pomyśle nad plastikiem na tył. Przy okazji blacharki robiłem tez konserwację więc jakiś czas to wytrzyma - choćby do najbliższego roku.

[ Dodano: Wto Paź 26, 2010 15:59 ]
pochwalę się aktualnymi fotkami mojej fiesty - z jesiennego zlotu w Brennej 2010



[ Dodano: Czw Paź 28, 2010 22:45 ]
Kolejna drobna modyfikacja w aucie:
autko otrzymało naklejki klubowe na tylne szybki :)
wygląda to tak:


Wczoraj fiestka ze względu na spadającą temperaturę na dworze, otrzymała koła zimowe na felgach stalowych.
Wcześniej felgi zostały odświeżone, tzn. wyczyszczone z drobnych śladów rdzy po ostatniej zimie, i pomalowane czarnym matowym lakierem.

Auto jeszcze na lenim ogumieniu


a tu już na zimowym ogumieniu


Trochę dziwnie wygląda na zimowych kołach. Cóż, koła zimowe 185/55 R14 to nie to samo co letnie alu 195/50 R15.
Możliwe że zainwestuję w gustowne kołpaki :-P

[ Dodano: Wto Lis 02, 2010 18:43 ]

Kolejna naprawa związana z okresowym serwisem auta
Jak widać w poprzednim poście niedawno nastapiła zmiana ogumienia na zimowy a i felunek też sie zmienił z alu na stalowy.
Jako że pogoda przy zmianie ogumienia była wysmienita - świeciło słoneczko i było ciepło - postanowiłem przyjrzeć się przednim hamulcom. Tylnie były wcześniej sprawdzane i szczęki są ok. Natomiast zaniepokoił mnie stan klocków z lewej strony. Prawa strona miała jeszcze może około 1 cm za to z lewej strony były to juz listki, co widać poniżej:



Rozeznałem się w cenach klocków różnych firm w sklepach i punktach usługowych. Jako że 'zastrzelili' mnie ceną klocków w punkcie usługowym postanowiłem wymienić je sam - niestety na parkingu pod blokiem. Wygód nie było ale w 100% się udało.
Zakupiłem klocki firmy TRW i wziąlem się za wymianę.

Po zdjęciu koła i zauważeniu dośc cienkich już klocków hamulcowych przyszła pora na przyjrzenie się tarczom. Nie wyglądały na mocno zużyte jednak na krawędziach był mały rant który trzeba było usunąć. Jak widać na zdjęciu po podniesieniu fiestki podnośnikiem nie obeszło sie bez dodatkowego zabezpieczenia w postaci czerwonej cegłówki :)



Po zdemontowaniu klocków hamulcowych przyszła pora na czyszczenie zacisków z brudu i rdzy której nieco sie uzbierało. Jako że w mojej skrzynce narzędziowej zabrakło kluczy imbusowych do odkręcenia częsci zacisku z tłoczkiem, zmuszony byłem zdemontować kompletny zacisk.



Klocki jak widać też wyglądały na mocno wyeksplatowane.



Jak widać grubość tarczy jest jeszcze przyzwoita jednak jest minimalny rancik do zniwelowania. Kanały jednak sa dość skorodowane ale powierzchownie i raczej w hamowaniu to nie przeszkadza. Poza tym po jakimś czasie większość tarcz uzyskuje taką aparycję :)



Po wyczyszczeniu zacisków - w moim przypadku użyłem pilnika do metalu - przyszedł czas na tarcze. Trzeba pozbyć się rantów po obu stronach tarczy aby nie przeszkadzały nowym klockom. Do tej operacji użyłem pilnika do metalu. Jako że ranty były niewielkie operacja nie trwała długo a efekt jak na załączonym obrazku :)



Przyszedł czas na założenie tarczy i nowych klocków. Tarcze doprowadzone do prawie nominalnego stanu a i klocki teraz też wyglądają grubiej. Przed założeniem jeszcze fotka dokumentująca różnicę pomiedzy starymi a nowymi klockami.



Przyszła pora na montaż wszystkich podzespołów w odwrotnej kolejności. Czas niestety gonił i zabrakło trochę dokumentacji zdjęciowej z montażu.
Po założeniu tarczy i przykręceniu zacisku oraz założeniu kół mogę cieszyć się nowymi przednimi hamulcami.
Jak widać klocki są na swoim miejscu i hamulec działa tak jak należy.



A tu widać po złożeniu wszystkiego zniwelowane ranty tarcz.



Teraz pozostaje pojeździć trochę kilometrów aż nowe klocki dotrą się do tarcz i hamulec uzyska 100% swojej skuteczności. Operacja nie jest trudna ani czasochłonna, a daje frajdę z naprawy własnej fiestki i oszczędza pieniążki.

Na koniec jeszcze pamiatkowa fotka starych klocków.



Być może to są jeszcze fabryczne klocki bo auto ma przejechane tylko 74 tys km.
Przy spokojnej jeździe myśle, że wystarczą na drugie tyle :)
Auto przygotowane do zimy choć ona jak narazie robi nas w konia.

[ Dodano: Sro Lis 17, 2010 14:36 ]
Montaż pogrzewania lusterek

Postanowiłem mojej fieście zainstalowac kolejny bajer w postaci podgrzewania lusterek. Każdy nie mający podgrzewanych lusterek zepewne nie raz denerwował sie sytuacją w której, magła, deszcz lub śnieg nie pozwalał obserwować w lusterkach tego, co sie dzieje za autem. Poza tym zimą wizja skrzybania lusterek ze śniegu lub lodu a potem ustawianie ich aby dobrze widzieć, nie napawała mnie zbytnim optymizmem. Wobec czego postanowiłem ogrzewanie lusterek zainstalować w mojej fieście.
Jako że kolega Pufcio opracował już metodę instalacji ogrzewania, postanowiłem się wesprzeć na jego opracowaniu a w niektórych momentach nawet ją wzbogacić.
Opracowanie Pufcia można znaleźć tutaj - http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=41190

Więc przejdźmy do tego jak to się zaczęło.
Do montażu potrzebne nam będą maty grzewcze ( w moim przypadku 12 watowe zakupione na allegro), trochę kabla dwużyłowego (ja podobnie jak Pufcio miałem go 10 metrów bo lepiej więcej niż miałoby braknąć),konektory do podłączenia mat oraz kilka marzędzi, jak śrubokręt gwiazdkowy i płaski, nóż, taśma izolacyjna, kleszczyki, nóż do tapet oraz suszarka.
Koszt części to około 16 zł maty, 10 zł kabel, 1 zł konektory - reszta to nasza robocizna.



A więc do rzeczy.
Najpierw musimy zdjąć boczki drzwi i zdemontować lusterka. Aby zdjąć boczki musimy odkręcić kilka śrubek wkrętakiem gwiazdkowym - umiejscowienie śrubek zaznaczyłem na zdjęciu. Oczywiście najpierw musimy zdemontować zaślepki niektórych śrubek.


Kiedy już odkręcimy wszystkie śrubki zdejmujemy pokolei wszystkie elementy. Najpierw możemy zacząć od demontażu trójkąta z regulacją lusterka. Gumkę uchywtu regulacji należy lekko przekręcić w lewo lub prawo i zdjąć. Potem gałkę regulacji wysunąć z trójkąta - zamocowany jest na zatrzaskach. Kiedy mamy zdemontowany trójkąt, zdejmujemy boczek drzwi. Jest zamontowany na kilku zatrzaskach. Lecz przed tą operacją należy jeszcze zdjąć osłonę wewnętrzej klamki drzwi i odłączyć wbudowany w osłonę głośnik wysokotonowy. Potem już zdejmujemy boczek drzwi który zmocowany jest na zatrzaskach. W trakcie zdejmowania pamiętajmy aby odłączyć kable podpięte do przycisków strerowania podnoszeniem szyb.
Po zdjęciu boczków ukazuje nam sie taki oto widok.



Demontujemy lusterko z trzech śrub zaznaczonych na zdjęciu oraz możemy też częściowo oderwać osłonę drzwi wzdłuż zaznaczonych lini aby zrobić sobie miejsce na przeciąganie i zamocowanie kabla lusterek.

Gdy już mamy zdemontowane lusterko,


przyszedł czas na zdemontowanie szkła lusterka. W niektórych autach są one mocowane na taśmę dwustronnie przylepną we fieście mk5 jest ono zamocowane na zatrzaskach znajdujących się przy krótszych bokach szkła. Wystarczy nieco mocniej pociągnąć szkło za jeden z tych boków i szkło powinno sie dać zdemontować. Umiejscowienie zaczepów jest zaznaczone na zdjęciu poniżej



Zdejmowanie szkła można zacząć według ponumerowanej na zdjęciu kolejności.
Czynność ta może wydawać się nieco trudna i niebezpieczna ze względu na ryzyko pęknięcia szkła, ale bez obaw, nie powinno się nic stać. Mozna odchylić szkło na bok i wtedy widać zaczepy.
Po zdjęciu szkła ukazuje nam sie następujący widok



tu widać dokładnie zaczepy na których trzyma się lusterko.



Tak widać lustro od drugiej strony. W ruch rusza suszarka. Trzeba zgodnie z narysowaną czerwoną linią podgrzać plastikową oprawę dokoła szkła aby móc je wyciągnąć z oprawy. Należy uważać przy wyciąganiu. Nie wychodzi najlepiej ale po podgrzaniu pójdzie nam to o wiele sprawniej.

Po wyciągnieciu szkło jest gotowe do montażu maty. Najpierw trzeba je dobrze wyczyścić aby mata dobrze trzymała się lusterka.



Przyklejamy matę do lusterka. Czynność jest banalna. W moim przypadku miałem maty nieco większe niż Pufcio - on miał 8 watowe a ja 12 watowe - więc moje lekko wystawały poza krawędź szkła. W ruch rusza nóż do tapet i matę można lekko przyciąć uważając aby nie przeciąć spirali. Mata wystawała poza lusto dosłownie około 1 mm więc spirali raczej przeciąć się nie da.



W ruch ponownie rusza nóż ponieważ trzeba powiększyć otwory na styki przyłączeniowe maty grzewczej. Standardowo one są małe - w przypadku moich mat - więc musiałem je powiększyć.



Potem ponowanie rusza w ruch suszarka. Trzeba znów podgrzać praktycznie całą plastikową ramkę lusterka aby było na tyle elastyczne, by móc je spowrotem zamontować w ramce. Tym razem operacja jest łatwiejsza niż przy wyjmowaniu.
Po operacji mamy gotowe lusterko z zainstalowaną matą grzewczą.



Teraz na kablach mocujemy konektory aby podlączyć je do maty. Izolujemy taśmą izolacyjną na wszelki wypadek aby nie było zwarć z linkami sterowania lusterka.



Teraz przeciągamy kabel przez obudowę lusterka i mocujemy szkło w zatrzaskach mechanizmu - podobnie jak przy operacji demontażu. Układamy kabel tak aby nie przeszkadał wewnątrz i prowadzimy go wzdłuż linek sterowania lusterka.
Oto lusterko gotowe do montażu w samochodzie. To dopiero połowa drogi za nami ale gotowy efekt wynagrodzi mam trud.



Lusterko montujemy na drzwiach a kabel prowadzimy przez środek drzwi albo po zewnątrz, wzdłuż narysowanej lini. Potem kabelek mocujemy do zaczepu trzymającego kabel głośnika wysokotonowego.



Przeciągamy kabel przez otwór ogranicznika otwarcia drzwi a potem przez plastikową zaślepkę w słupku drzwi. Zaślepkę wyciągamy płaskim śrubokretem i robimy w niej otworek aby przeciągnąć kabel. Podobnie jak Pufcio zrobiłem na kabelku supełki po obu stronach zaślepki.



Zanim jeszcze przeciągniemy kabel warto zdemontować plastikowe osłony progów i słupka aby móc pod nimi schować kable a także jeden z końców kabla podpiąć pod masę. Kabel z napięciem ciągniemy aż do centralnej skrzynki bezpieczników przy kierownicy.
Poniżej miejsce podpięcia masy.
Podpięcie w tym samym miejscu możemy zrobić zarówno dla lewego jak i prawego lusterka odpowiednio po lewej i prawej stronie auta. Masa zaznaczona jest na zielono.

Po podłączeniu możemy już poskładać drzwi w odwrotnej kolejności co demontaż.



Potem ciągniemy kable pod konsolą przednią w kierunku centralnej skrzynki z bezpiecznikami. Poniżej przykładowy schemat którędy można przeciągnąć kabelki i gdzie jest podlączona masa. Oczywiście kabelek przymocowujemy do jakichkolwiek części pod konsolą aby się dobrze trzymał i przypadkowo nie wisiał spod konsoli.



Teraz operacja podłączania lusterek.
Najpierw odkręcamy dwie śruby mocujące szkrzynke bezpieczników i wyjmujemy ile się da aby mieć dostęp do kabli.



Oczywiście lusterka podłączamy do instalacji ogrzewania tylnej szyby.
Wraz z włączeniem ogrzewania tylnej szyby bedą działac lusterka.
Podłączamy pod przekaźnik a nie pod bezpiecznik. Oczywiście jak to zauważył Pufcio - podłączenie pod bezpiecznik nie jest dobrym rozwiązaniem.
Musimy poszukać przekaźnika od pogrzewania tylnej szyby. Jest on umiejscowiony mniej więcej w miejscu zaznaczonym na zdjęciu powyżej.
U mnie w tej skrzynce były tylko dwa przekaźniki - jeden od podnoszenia szyb, drugi od podgrzewania szyby.
Z pomocą przychodzi instrukcja obsługi samochodu i zamieszczony w niej rysunek skrzynki.



Rysunek nie jest idealnym odwzorowaniem tego co jest w rzeczywistości jednak daje mniej więcej wyobrażenie gdzie może znajdować się przejaźnik - jest przyczepiony z boku do obudowy skrzynki bezpieczników.

Dobrym sposobem na zlokalizowanie bezpiecznika jest poprostu włączenie stacyjki i uruchamianie ogrzewania tylnej szyby. Słuchając lub dotykając palcem powinniśmy wyczuć działanie przekaźnika - ja zastosowałem tą metodę.
Kiedy już wiemy który to przekaźnik, czas podpiąć kable do właściwego złącza. Tu podpowiedź Pufcia się nie zdała - że jedno ze złącz przekaźnika będzie mieć podpięte więcej niż jeden kabel. Wszystkie złacza przekaźnika miały podpięte po jednym kablu. Ale łatwo możemy zlokalizować gdzie jest sterowanie przekaźnikiem a gdzie jest obwód zasilający podgrzewanie szyby. Na samym przekaźniku też jest schemat lub - wersja łopatologiczna - cieńsze kableki to sterowanie przekaźnikiem a grubsze to obwód zasilania podgrzewania szyby.
Tu jeszcze musimy wybrac jeden z dwóch kabli. Więc lokalizujemy który z dwóch grubszych idzie pod bezpiecznik. Jeśli już to zlokalizowaliśmy to podpinamy sie do tego drugiego który idzie prosto do tylnej szyby. Tu podpinamy kable od lusterek a złacze izolujemy.

Tu już po zamontowaniu skrzynki z bezpiecznikami zaznaczone jest miejsce gdzie umiejscowiony jest przekaźnik i podłączenie kabli.



Zanim wszystko ostatecznie poskręcamy - szczególnie skrzynke bezpieczników warto zrobic test czy wszystko działa - ja tak właśnie zrobiłem.

Teraz jeśli już wszystko jest podłączone i jesteśmy pewni że wszystko jest zaizolowane robimy ostateczny test działania podgrzewania lusterek.
Po włączeniu ogrzewania tylnej szyby działaja tez lusterka. Mogłem to zaobserwować przykładając dłoń do lusterek. Po około 1 minucie powierzchnia lusterek jest wyczuwalnie ciepła a to oznacza że lusterka działają tak jak trzeba.

Więc fiesta jest przygotowana do zimy i innych warunków atmosferycznych utrudniających korzystanie z lusterek wstecznych.

Cała instalacja nie jest droga - koszt rzędu do 30 złotych i około 3 do 4 godzin pracy aby wszystko ładnie i dokładnie poskładać.

[Dodano 2012-03-10]
Białe kierunkowskazy w przednich lampach
Jeszcze jakiś czas temu nie myślałem o tym ale dojrzałem aby coś w aucie pozmieniać.
I oto modyfikacja mojego sporta - zniknęły żółte nakładki kierunkowskazów z przednich lamp oraz boczne kierunki zmienione na białe.



Tu fotka nowych bocznych kierunkowskazów - clear look. Na razie z żółtymi żarówkami fajnie wygląda ale myślę żeby włożyć żarówki chromowane aby efekt był lepszy.



Dodano 2012-03-17:
Nowe oświetlenie zegarów - białe LEDy

W sporcie zaszła kolejna mała modyfikacja optyczna. Fabrycznie w sporcie podświetlenie zegarów jest na zielono. Ja swego czasu usunąłem tą zieloną szybkę z zegarów i pozostał efekt lekko żółtego światła. Dzisiaj zainstalowałem w zegarach LEDy białe iteraz zegary wyglądają super białe. Kupiłem taśmę LED i włożyłem tam dwa odcinki po 3 ledy - czyli w sumie 6 ledów podświetla zegary. Jest trochę jasno wieczorem ale mam w planie zamontować 'ściemniacz' - potencjometr do regulacji jasności podświetlenia i wtedy będzie git.

Tu fotka oryginalnego podświetlenia zielonego i po mojej modyfikacji.



oraz taśma z ledami które użyłem do podświetlenia



a tu foto jak udało mi się je zamocować (trochę słabe foto ale widać te dwie taśmy ledów)



2012-03-26
Zrobiłem kilka testów wieczorem jak ledy podświetlają zegary i okazało się że 6 ledów to stanowczo za dużo. Zmniejszyłem ilość ledów do 4 i też jest za dużo (zmniejszyłem - czytaj zakleiłem czarnym kawałkiem gumy). Ostatecznie zostały dwa ledy i też jest jasno. Jeszcze pozostaje kwestia umiejscowienia ledów. Nie są one tak głęboko schowane jak standardowe żarówki tylko przyklejone bliżej krawędzi. Więc będę musiał je zamocować nieco głębiej niż obecnie tzn bliżej standardowych miejsc mocowania żarówek.
A potencjometr regulacji podświetlania i tak planuję założyć bo na dwóch ledach i tak jest jasno.

EDIT: 2012-05-28
Próbowałem zainstalować oryginalny ściemniacz podświetlania zegarów z forda np od mondeo ale z ledami w ogóle się nie sprawdza - podświetlenie ledowe nie reaguje na ten potencjometr. Trzeba będzie dobrać jakiś inny nieoryginalny który współpracowałby z ledami. Kiedy uda mi się tak owy zdobyć i zainstalować, w poście zobaczycie o tym informację. Na razie podświetlanie działa na 2 diodach i jest to aż nadto wystarczające.

A tu fotka jak zamocowane są ledy i jak ograniczałem ich jasność tzn jak je zaklejałem.




A z rozpędu włożyłem również ledy do lampy oświetlenia wnętrza kabiny. Żarówkę wykonałem własnoręcznie jako że nabyłem więcej ledów w taśmie to ułożyłem na żarówce 4 odcinki po 3 ledy i w kabinie jest wystarczająco jasno.

W planach chce założyć ledy do podświetlenia bagażnika oraz podświetlić przednie i tylne dywaniki (aby było widać wieczorem gdzie się z buciorami wchodzi do auta) oraz ledy w drzwi aby po otwarciu podświetlały teren koło auta w obrębie drzwi (co by widzieć czy wychodząc wieczorem z auta nie wdepniemy w błoto albo coś gorszego). Większość nowoczesnych aut takie podświetlenie wnętrza i pod drzwiami ma w standardzie więc i ja mojego sporta chcę doposażyć. Mam nadzieję że nie będzie to wyglądało wioskowo - w razie draki zawsze można to zdemontować. Ale mam zasadę że jak coś robić i da się to zrobić to profesjonalnie.

Dodano 2012-03-22:

Kolejne gadżety do zamontowania

Ostatnio nabyłem kolejny gadżet do sporta, mianowicie czujnik poziomu płynu spryskiwacza. Udało mi się okazyjnie zakupić kompletny zbiornik spryskiwacza z Pumy razem z pompką spryskiwacza i z czujnikiem. Za całość 19 zł plus przesyłka to prawie darmocha biorąc pod uwagę fakt że sam czujnik kosztuje w sklepie około 170 złotych bądź w tej granicy.



Teraz tylko czekam na dobry moment do instalacji czyli trochę wolnego + dobra pogoda.

Poza tym sport doczekał się nowego ogumienia letniego które też czeka na zamontowanie. Opony są już na felgach tylko zamontować na aucie.
Nowe opony to BF Goodrich Profiler 195/50 R15 na felgach Ronala 7Jx15H2 ET37.
Opinie o tych oponach są dobre, bieżnik też fajnie wygląda pozostaje tylko zamontować i testować.



Z dodatkowych gadżetów w drodze jest lampa oświetlenia wnętrza z ghia. Jak tylko zamontuję to się pochwalę. (już zamontowana a wkrótce foto z zamontowanymi w lampie ledami)
_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
Ostatnio zmieniony przez Raffaello 29 Maj 2012, 18:59, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 25 Mar 2012, 23:43   

Raffaello napisał/a:

Z dodatkowych gadżetów w drodze jest lampa oświetlenia wnętrza z ghia. Jak tylko zamontuję to się pochwalę.


Ja już mam :-) :-)
_________________

 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 25 Mar 2012, 23:51   

Kurcze taki fajny temat i nie szlo nic podbic... podoba mi sie takie podejscie do auta, a malo tego, kazda wnikliwa osoba zauwazy ze szport za kazdym razem jest wychuchany i czysty :ok:

Podoba mi sie :yes:
_________________

 
 
 
Skfarek 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44
Dołączył: 05 Lut 2008
Posty: 836
Skąd: Gród Kraka
Wysłany: 27 Mar 2012, 09:12   

Auto super, też polowałem swego czasu na sporta ale trafiła się mk6ka, dobrze sobie poczynasz, działaj działaj :ok:

PS. jedyne co mi do końca nie leży to te ronale :ups:
_________________
Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara) :)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień :)
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2
Profil Facebook
 
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 27 Mar 2012, 21:46   

Skfarek napisał/a:
PS. jedyne co mi do końca nie leży to te ronale :ups:

tak się składa że z takimi felgami nabyłem to auto. Cóż, na razie tak musi być ale może kiedyś się to zmieni. Ogólnie z tymi felgami też mi się podoba :)
_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 27 Mar 2012, 21:57   

I oto jak zapowiadałem prezentuję fotki nowego oświetlenia wnętrza - lampa z czujnikiem podczerwieni z ghia.
Żarówki ledowe wykonałem samodzielnie - o tym pisałem już wcześniej - natomiast oświetlenie kierunkowe też wykonałem sam wg własnego projektu. Na zdjęciach możliwe że trochę będzie widać. Musiałem tylko z lamp kierunkowych usunąć 'soczewki' bo ledy świeciły przez nie tragicznie.
Poza tym lampka sprawuje się super.
Poniżej fotki lampki wyłączonej



oraz włączone wszystkie światła



i włączone tylko boczne lampki kierunkowe

_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 29 Mar 2012, 21:43   

Mam taką samą lampkę :) wyjąłem ją na na szrocie z Pumy :-)
Pokaż, jak to świeci nocą z tymi ledami bo wygląda to zacnie :fox:
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 30 Mar 2012, 11:28   

Ja lampkę nabyłem jako nową na allegro.
W części środkowej lampki zrobiłem małą modyfikację: wnętrze okleiłem srebrną folią aby bardziej odbijała światło i powiem wam że wieczorem jak się zaświeci lapkę to jest mega jasno. Folia zdaje egzamin.
A w środku mam żarówkę zrobioną własnoręcznie z ledów. Cztery paski ledów po 3 sztuki na każdym pasku zamocowałem na starej żarówce i to wszystko połączyłem tak jak się należy.
Żarówka świeci jasno a koszt zrobienia takiej żarówki wyniósł mnie 4 zł + robocizna własna (lutowanie).

Apropos, to swoją starą lampkę mam do sprzedania oczywiście też zmodyfikowaną czyli wyklejoną srebrną folią w środku ale ze standardową żarówką.
_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
Ostatnio zmieniony przez Raffaello 4 Sty 2013, 10:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 30 Mar 2012, 22:16   

Musiałem zmodyfikować projekt mojej żarówki diodowej do lampki oświetlenia wnętrza.
Poprzedni model był zrobiony w pośpiechu na działającej żarówce, na niej były zainstalowane taśmy z ledami smd co powodowało że gdy dłużej żarówka świeciła nagrzewała się za bardzo i ledy zaczynały mrugać. Chciałem to zrobić na spalonej żarówce ale jej nie miałem.
Postanowiłem zrobić żarówkę od podstaw.
Udało mi się zrobić korpus żarówki z plastikowej rurki i styków ze starej żarówki.
Wygląda to mniej więcej tak



Potem zamontowałem na niej taśmy z ledami smd na taśmie samoprzylepnej dodatkowo wzmocniłem to nicią aby się dobrze trzymało i podłączyłem kabelkami do styków



Po złożeniu wszystkiego zrobiłem test i świeci to mniej więcej tak



A tak to świeci w samochodzie - słabe zdjęcie bo było ciemno i robiłem to telefonem



Taka żarówka ma 12 ledów smd i kosztowała mnie trochę czasu i tylko 4 złote. Dla porównania taka żarówka z 6 ledami smd kosztuje 19 złotych.
Może wykonana przeze mnie żarówka nie wygląda najciekawiej ale przez szkło lampki jej nie widać a świeci o wiele jaśniej niż 6 ledowa a poza tym mój odblask też robi swoje.
Jak ktoś ma chęci to polecam.
Nie ma to jak radość z własnoręcznie zrobionej żarówki :)
_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 10 Kwi 2012, 20:33   Ramki klubowe pod rejestracje

Kolejna zmiana w moim aucie.
Tym razem na sporta zawędrowały ramki klubowe pod rejestracje.
Widok z przodu:



i widok z tyłu:

_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
Ostatnio zmieniony przez Raffaello 10 Kwi 2012, 21:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 10 Kwi 2012, 20:41   Rekord prędkości - 205 km/h na A4

Ostatnio przemierzałem sportem autostradą i postanowiłem sprawdzić ile wyciągnie :) - jako że koledzy innymi sportami przekraczali magiczne 200 km/h.
A oto rezultat - 205 km/h.
Myślę że dałoby się więcej - bo żeby ten wynik osiągnąć musiałem go na prostej nieco rozbujać bo rozpędzić do 180 km/h to nie jest problem - ale warunki nie były zbyt sprzyjające na taki wyczyn. Trochę za duży był ruch.
Ale magiczne 200 zostało pobite.
Wynik 205 km/h co widać na zegarach i potwierdzone również odczytem z nawigacji.
(zdjęcie zegarów jest marne bo przy tej prędkości w sporcie zdarzają się drgania - a poza tym jedna ręka na kierownicy w drugiej aparat)

_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
Ostatnio zmieniony przez Raffaello 4 Sty 2013, 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 10 Kwi 2012, 20:50   

Pomyliło Ci sie, więc lepiej zmień by było poprawnie czyli "na niemieckiej autostradzie A4" :yes:
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 10 Kwi 2012, 20:53   

No to modell1 bedzie mial nie lada konkurenta z MK5 sportem :) hehe...
Kurcze chlopie ciagle co widze to auto jest wypucowane, ladne foty do tego... Pan mod z tego dzialu powinien dodac Twoje opisy do FAQ co i jak :yes:
_________________

 
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 10 Kwi 2012, 20:59   

Bezimienny napisał/a:
Pomyliło Ci sie, więc lepiej zmień by było poprawnie czyli "na niemieckiej autostradzie A4" :yes:


Kolego nic mi się nie pomyliło - test był na autostradzie ..... :)
Wiem że to z autostradą ma mało wspólnego bo co chwile jest na niej remont ale cóż, nazywają ją autostradą.
_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
Ostatnio zmieniony przez Raffaello 11 Kwi 2012, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 10 Kwi 2012, 21:02   

Fordon napisał/a:
Kurcze chlopie ciagle co widze to auto jest wypucowane, ladne foty do tego...


Dba się o auto w miarę możliwości więc wygląda :)
a fotki robione telefonem K800i - jak na telefon dobre fotki robi :)
Już niebawem relacja z zamontowania czujnika poziomu płynu spryskiwacza - będzie sporo zdjęć :) :)
_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 01 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 10 Kwi 2012, 21:06   

Raffaello, tylko prosba, jak juz piszesz post po czym chcesz odpisac na kolejny to uzyj prosze opcji edytuj :) bardziej przejzysty temat sie robi, a za razem jest to bardziej uporzadkowane dla czytelnika tematu :)

Pozdro HEJ!
_________________

 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 10 Kwi 2012, 21:52   

To jeśli pojawi sie tu jakiś nadgorliwy policman możesz dostać po du... , ale wolna wola.

A co do autka to trzeba przyznać, zadbana sztuka :ok:
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 10 Kwi 2012, 21:57   

Raffaello, Bezimienny miał na myśli to, że złamałeś przepisy pędząc ponad 200km po polskiej autostradzie :-P na niemieckich nie ma ograniczeń ;)
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 10 Kwi 2012, 22:02   

Raffaello napisał/a:
Kolego nic mi się nie pomyliło - test był na naszej autos...

Bezimienny napisał/a:
To jeśli pojawi sie tu jakiś nadgorliwy policman możesz dostać po du... , ale wolna wola.

Zrozumiał :fox:

Będę dzisiaj zrzędą
Raffaello napisał/a:
zdjęcie zegarów jest marne bo przy tej prędkości w sporcie zdarzają się drgania - a poza tym jedna ręka na kierownicy w drugiej aparat

odpowiedzialne w cholerę :|

Fordon napisał/a:
Kurcze chlopie ciagle co widze to auto jest wypucowane, ladne foty do tego...

Za to + :-)
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.