Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
22 Lut 2014, 18:57
[MK5] Ford Fiesta 1.6 sport 103KM od Raffaello
Autor Wiadomość
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 18 Gru 2012, 12:20   Montaż przepustnicy 1.8/2.0 w silniku 1.6 zetec-s

Montaż przepustnicy od silnika 1.8/2.0 na silniku 1.6

Jako że jakiś czas nic się nie działo, postanowiłem coś podziałać przy sporcie.
Śledząc modyfikacje innych użytkowników fiest i focusów (bo sport ma silnik taki jak w focusie) postanowiłem wymienić przepustnicę na taką o większej średnicy od silnika 1.8/2.0.
Wg opinii i obserwacji tych którzy dokonali takiej modyfikacji, różnica pozwala uzyskać lepszy przepływ powietrza do silnika w szerokim zakresie obrotów co skutkuje uzyskaniem dodatkowych około 10 KM i nieco lepszą elastyczność.
'Zwiedziony' możliwością uzyskania dodatkowych koni w sporcie postanowiłem zrobić taką operację u siebie.

Udało mi się nabyć przepustnicę od silnika 1.8 za naprawdę nieduże pieniądze.



Jak widać na zdjęciu poniżej przepustnice różnią się średnicą otworu oraz kształtem bocznego kanału powietrza.



Aby więc móc zamontować większą przepustnicę na kolektorze dolotowym od silnika 1.6, trzeba wykonać tzw redukcję, przejściówkę wraz z uszczelkami.

Do wykonania w/w modyfikacji potrzebne będzie:
- przepustnica od silnika zetec-s lub se 1.8 lub 2.0 (ta sama w obu silnikach)
- blaszka do wykonania redukcji-przejściówki (ja użyłem mosiężnej 1mm, inni używali cieńszych ze względu na łatwiejszą obróbkę)
- karton lub gruby papier do wykonania uszczelek
- klucz torx 25
- opaska zaciskowa około 90mm
- silikon uszczelka do ewentualnego uszczelnienia połączenia
- sporo chęci i pomysłowości
- trochę czasu
- w trakcie pracy okaże się jeszcze co będzie potrzebne :)

Najpierw oczywiście zdemontowałem przepustnicę zaczynając od:
- rozpięcia opasek rury dolotowej od filtra powietrza do przepustnicy
- demontaż rury
- odpięcia linki gazu
- odłączenia złączki czujnika położenia przepustnicy ( w skrócie CPP)



Potem używając klucza torx 25 odkręciłem 4 śruby i przepustnica jest zdemontowana.



Mając na widoku kolektor ssący zrobiłem odcisk otworu dolotowego na papierze który później posłuży mi do zrobienia redukcji-przejściówki pod większą przepustnicę.







Następnie trzeba zrobić podobny odcisk ale tej nowej większej przepustnicy, również na papierze.
Jest to dość mozolne ale do zrobienia. Trzeba też postarać się żeby oba odciski były dokładne.
Potem wszystko trzeba powycinać - oba odciski.

Gdy już są wycięte, nakładamy jeden na drugi a potem kładziemy je na czystej kartce, na której odrysowujemy różnicę jaka powstała z obu odcisków - szczególnie chodzi o ten boczny kanał dolotowy.
Jeśli chodzi o średnicę samego otworu przepustnicy może pozostać taki jak w starej od 1.6 .
Ja zrobiłem rozmiar pośredni pomiędzy 1.8 a 1.6 . 1.8 ma średnicę około 60 mm a 1.6 50 mm więc ja zrobiłem otwór o średnicy 55 mm. Wykorzystałem fakt że rant otworu w kolektorze ma grubość 5 mm a otwór w kolektorze lekko sfazowałem o około 1.5 mm.
I tak oto powstała nazywana przeze mnie uszczelka redukcji-przejściówki wykonana z tektury tu widoczna i przypasowana do przepustnicy 1.8 .



Odwzorowując tą uszczelkę na blaszce zrobiłem podobną z blachy mosiężnej.
Ten etap trwał u mnie dość czasu bo chciałem to zrobić jak najdokładniej - co się udało.
I tak oto powstała druga redukcja-przejściówka z blachy 1mm.



Przepustnica jest więc gotowa do montażu.

Ale trzeba się również zająć sposobem zamontowania linki ponieważ we fieście przy przepustnicy 1.6 jest inne mocowanie linki niż przy
przepustnicy 1.8 którą miałem od focusa.
Można oczywiście dokupić linkę od focusa i wymienić jednak trzeba uważać na jej długość by nie była za krótka, bo dłuższa jakoś się zmieści.

Ja wymyśliłem coś innego. Postanowiłem wykorzystać 'starą' linkę i przerobić jej mocowanie do 'nowej' przepustnicy.
Sporo nad tym myślałem ale się udało.

Najpierw demontujemy linkę odczepiając ją ze pedału i demontując z grodzi silnika.



Tu widać jak zamocowana jest linka na przepustnicy od 1.6 we fieście.



Mając to jeszcze wszystko poskładane przy końcu linku od strony pedału zaznaczyłem flamastrem ile linki wystaje z pancerza, aby po przeróbce jej długość była taka sama. Chodzi o to by później pedał gazu miał tą samą wysokość którą będzie można ewentualnie
w niewielkim zakresie regulować.



Tu widać porównanie mocowań linki na obu przepustnicach.



Na przepustnicy od focusa 1.8 jest blacha z innym mocowaniem pancerza linki. Ale skoro ja wykorzystuję starą linkę więc wykorzystałem starą blachę mocowania od linki fiesty. Różnią się one kształtem, sposobem mocowania pancerza oraz rozmieszczeniem otworów. (na tym zdjęciu nie ma blachy od przepustnicy z focusa 1.8 - jest ona widoczna przykręcona do przepustnicy na 1-szym zdjęciu u góry w tym poście)
Okazało się iż dwa otwory pasują co pozwala przykręcić ją do przepustnicy od 1.8 i zamocować pancerz linki od 1.6 .
Na razie to wystarczy, choć trzecią śrubę też można wykorzystać dorabiając odpowiednią podkładkę (pomyślę nad tym w przyszłości).



Tu widać jak zamocowana jest linka na nowej przepustnicy a dokładniej jej pancerz. Idealnie naprzeciw zaczepu.



Teraz czas zająć się przerobieniem zamocowania końcówki linki do dźwigni przepustnicy.
Zdradzę Wam swój patent jak to zrobiłem.
Nie będę opisywał jak dokładnie to zrobiłem ale poniżej widać adaptor przygotowany do podłączenia go do linki.
Składa się z kawałka opaski, lutu oraz miedzianego przewodu.
Ta gumka w środku to element który był na przepustnicy na kołku dźwigni. Aby dobrze ta gumka trzymała się w środku adaptora przykleiłem ją na klej.

Tak oto wygląda adaptor przygotowany do montażu





A tu widać już gotową linkę na adaptorze i zalutowaną cyną. Połączenie jest bardzo solidne.
Co ciekawe cyna nie łączy się z linką a jedynie z metalową opaską więc w razie konieczności to połaczenie można z powrotem rozłączyć.



A tu linka w pełni zamocowana na nowej przepustnicy



Pozostaje jeszcze założenie rury dolotowej powietrza na przepustnicy. Rura ma średnicę wewnętrzną 70mm a przepustnica średnicę około 80mm więc trzeba ją bedzie naciągnąć. Ja napierw podgrzałem rurę w gorącej wodzie aby była bardziej elastyczna, a potem naciągnąlem na przepustnicę i pozostawiłem na jakiś czas aby guma się rozciągnęła i schłodziła.





Teraz kiedy już wszystko jest opanowane i przygotowane nadszedł moment właściwego montażu.

Montaż linki na pedale i grodzi silnika



Obie uszczelki-przejściówki tekturową i z blachy połaczyłem razem na silikon czerwony aby między nimi nie było nieszczelności.



Potem przymiarka czy uszczelki i przepustnica dobrze pasują.



Otwór kolektora ssącego posmarowałem cienką warstwą silikonu aby to połączenie również było szczelne.
Na zdjęciu zaznaczyłem strzałkami otwory mocowania przepustnicy które lekko są wystające.
Tu widać że jeszcze nie są spiłowane, ale ja później spiłowałem je na płasko aby całość lepiej przylegała.



Potem przykręciłem przepustnicę 4 śrubami kluczem torx 25.
Jak widać na zdjęciu przykręcony jest już również czujnik CPP. Normalnie w focusie jest on przykręcony złączem w dół.
Gdyby był w tej pozycji nie byłoby możliwości przykręcenia przepustnicy. Należy go więc odkręcić i obrócić o 180 stopni i przykręcić złaczem do góry - jak na zdjęciu.



Potem założyłem rurę od filtra do przepustnicy.
Przed montażem wywinąłem jej kołnież od strony przepustnicy na lewą stronę, zamocowałem drugi koniec od strony filtra powietrza, wywinięty koniec przyłożyłem do przepustnicy i odwinąłem z powrotem na właściwą stronę.
Rura sprawnie i z łatwością siadła na przepustnicy. Potem założyłem opaskę zaciskową na rurę.





Następnie już w kolejności montaż blachy (uchwytu) trzymającej pancerz linki do przepustnicy.
Zamocowałem linkę na kołku dźwigni przepustnicy i założyłem wtyczkę czujnika CCP.
Przy okazji można sobie nasmarować linkę kiedy jest na widoku aby lepiej poruszała się w pancerzu.

Tu już zamontowane wszystko i gotowe do rozruchu oraz ewentualnie do regulacji wolnych obrotów.





U mnie musiałem zrobić jedynie drobną korektę wolnych obrotów bo były za duże o około 50 do 100 obrotów.
Teraz czas na testy i w przyszłości hamownia aby sprawdzić efekty modyfikacji (ewentualny szacunkowy zakładany przyrost mocy).
_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 18 Gru 2012, 18:17   

:ok:

Niesamowita jest dla mnei jakość wykonania, oraz dbałość o szczegóły. Ogólnie szacun.

Czekam na wyniki z testów, bo powinno być dużo lepiej :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 18 Gru 2012, 20:43   

Żółwik Tuptuś, Teraz juz wiesz dla czego oponowalem o przeniesienie do projektow :)
Tu jest taki drugi Gienek Wichura...
_________________

 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 18 Gru 2012, 22:37   

Fordon napisał/a:
juz wiesz dla czego oponowalem o przeniesienie do projektow
Kurna, oponent to PRZECIWNIK, można oponować przeciw czemuś a nie za czymś... :edi:
A opis tak dokładny, że tego posta należy skopiować do FAQ tuningu mechanicznego :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 19 Gru 2012, 14:47   Podświetlenie schowka w desce rozdzielczej

Wykonanie podświetlenia schowka w desce rozdzielczej nad nogami pasażera

Z racji dłuższego urlopu w tym okresie, postanowiłem dołożyć do sporta kolejny gadżet.
Pomyślałem jakiś czas temu, że dobrze było by założyć podświetlenie schowka w desce rozdzielczej nad nogami pasażera.
Niekiedy wieczorem trzeba tam zajrzeć i ciemno tam jak w du.... . a podświetlenie rozświetli te ciemności.
Wykonanie podświetlenia okazuje się proste.

Do jego wykonania użyłem:
- dwóch pasków ledów smd po 3 szt na pasku (razem 6 diód smd)
- wyłącznik krańcowy (w sklepie skasowali mnie za niego 8 zł - zdzierstwo)
- trochę kabla dwużyłowego
- sprzęt do lutowania oraz sporo chęci i pomysłowości



Oczywiście najpierw przemyślałem jak to zrobić a potem wziąłem się za wykonanie.

Na początek - będąc w sporcie - wykręciłem zaczep klapy schowka - wykręciłem jeden wkręt i zaczep zdemontowany



i przy okazji zrobiłem otwór na wyłącznik krańcowy.



Mając już zaczep klapy schowka postanowiłem umieścić w nim dwa paski diód smd tak, żeby światło było skierowane w stronę schowka.
Paski diód umieściłem na plastikowej podkładce, paski diód połączyłem kabelkami, w zaczepie zrobiłem otwór na kable, przeciągnąłem kabelki a plastikową podkładkę przykleiłem klejem do obudowy zaczepu klapy schowka.
Po tej operacji całość wygląda tak i jest gotowa do montażu.




Przygotowałem sobie również wyłącznik krańcowy do montażu, tzn. przylutowałem do niego kabelki - jak to widać poniżej.



W sporcie najpierw zamontowałem wyłącznik krańcowy wykonanym wcześniej otworze, i przewody wyłącznika połączyłem z przewodami od diód. Natomiast zasilanie oświetlenia wziąłem z kostki zasilającej radio.
Dlaczego akurat z tamtego miejsca? Bo było mi najłatwiej. Podłączyłem je tak aby podświetlenie działało również wtedy gdy nie ma kluczyka w stacyjce.
Oczywiście można to podpiąć również tak aby świeciło się tylko po załączeniu stacyjki - jak kto woli.
Aha - i ważna rzecz - krańcówka jest goła (cała metalowa), więc aby nie spowodować przypadkowego zwarcia, do krańcówki podpięta jest masa - tzn. krańcówka załącza masę i wtedy świecą diody.



Teraz sport ma podświetlenie schowka i moja żona i ja już nie musimy wieczorem grzebać w schowku po omacku - ma podświetlenie :) :)



Trochę kiepskie zdjęcia wyszły i słabo widać. Zdjęcie świecącego światła robiłem za dnia.
Zrobię jeszcze zdjęcie wieczorem żeby w pełni pokazać efekt podświetlenia.
Zdjęcie będzie niebawem .. :)

EDIT:

Właśnie wykonałem zdjęcia podświetlenia schowka po zmroku i efekt przeszedł moje założenia. Jest po prostu extra a moja żona jest z tego gadżetu najbardziej zadowolona :) :)



_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
Ostatnio zmieniony przez Raffaello 19 Gru 2012, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 19 Gru 2012, 17:55   

Zrobiłem kiedyś takie podświetlenie schowka w Wannie.

Później je srutututu razem z deską, wyciszeniami, boczkami i wstawiłem klatkę i kubły.

Ciekawe, czy dalej pójdziesz tą samą drogą :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
hubi_2006 


Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2007
Posty: 1479
Skąd: Kruszwica
Wysłany: 19 Gru 2012, 19:43   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Ciekawe, czy dalej pójdziesz tą samą drogą

Jak przepustnica się sprawdzi to może złapie bakcyla :ok:
Kurcze, jestem pełen podziwu Raffaello dla dokładności przy tworzeniu FAQ.
Oczywiście same modyfikacje też uważam za wielki +, a jeśli się sprawdzą to tym bardziej :) W 10KM nie wierzę, ale może teraz trzyma mocną serię z jakimś naddatkiem :ok:
Uszczelkę metalową mógłbyś zamówić wycinaną laserem :)
_________________
Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz Ÿ(R)
 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1870
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 19 Gru 2012, 21:48   

Odnośnie przepustnicy to ten silikon na moje nie za bardzo w tej części auto.
Ja to poskładałem na uszczelki i było ok i bardziej bezpieczne.
I aluzja odnośnie linki za bardzo mi się to nie podoba estetycznie.
Ps. U mnie jest link do takiego modu :-) :-)
_________________

 
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 19 Gru 2012, 23:33   

modell1 napisał/a:
Odnośnie przepustnicy to ten silikon na moje nie za bardzo w tej części auto.

Co do silikonu pod uszczelkę to czytałem na innym forum o podobnej modyfikacji i niektórzy musieli się posiłkować silikonem przy nieszczelnościach. U mnie tego silikonu było odrobinę bo przy pierwszym składaniu jednak jakieś nieszczelności były a teraz jest ok i bardzo ładnie trzyma wolne obroty.

Wrażenia z jazdy po modyfikacji są jak na razie mieszane, bo na tej przepustnicy pedał gazu trochę inaczej pracuje - nieco ciężej - możliwe że jest mocniejsza sprężyna. Poza tym mocowanie linki na przepustnicy jest minimalnie w innym miejscu niż przy 1.6 więc linka ciągnie przepustnicę nieznacznie pod innym kątem.
Wiem też że w tych przepustnicach występowały dwa rodzaje sprężyn - jedna miała więcej zwojów druga nieco mniej i stąd może być różnica w sile potrzebnej do jej otwarcia. Ja mam tą sprężynę z nieco mniejszą ilością zwojów a na starej przepustnicy było ich więcej i otwierała się lżej niż ta nowa od 1.8 .
Będę się musiał do tego przyzwyczaić albo ewentualnie ....... wymienić sprężynę :)

modell1 napisał/a:
I aluzja odnośnie linki za bardzo mi się to nie podoba estetycznie.

Odnośnie mojej przeróbki mocowania linki do przepustnicy - to że moja modyfikacja linki wygląda tak a nie inaczej nie ma to w ogóle wpływu na pracę przepustnicy. Poza tym umówmy się - nie wygląda to najgorzej jak na prototyp :) :)

Co do przyrostu mocy - poniekąd wyczuwam że jest żwawszy i lepiej przyspiesza, choć może to subiektywne odczucie. Wydaje mi się że lepiej się kręci powyżej 3000 obrotów.
Przy seryjnej przepustnicy też był żwawy. Będę go jeszcze obserwował pod tym kątem.

Na razie jedyny minus jaki znalazłem - spalanie mi wzrosło i to sporo, ale możliwe że to tylko chwilowo, bo sprawdzałem to na zbyt małym dystansie.
Spalanie 10l na 100km to masakra a wcześniej z jazdą po mieście było w granicach 8 do max 8.5l na 100km.
W najbliższym czasie będzie trasa i sporo jeżdżenia w cyklu mieszanym więc będzie okazja sprawdzić co się dzieje w tym temacie.

Jeszcze w najbliższym czasie będzie zmiana na sportowy filtr K&N bo jak dotąd jest jeżdżone na standardowym filtrze.
_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
Ostatnio zmieniony przez Raffaello 20 Gru 2012, 09:52, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 20 Gru 2012, 07:45   

Kurde Rafaello, ladnie działasz :) Ja niestety ide w zupelnie inna strone ale fajnie czytac temat kogos kto tak przykłada sie do roboty :ok:
Co do przepustnicy i tych 10 koni, powoli chyba w to wierze. Ja wczoraj wyjalem swoja ze sporta - jezus jakieto jest malenkie :) Wogole caly uklad dolotu sprawia wrazenie jakby przeszkadzal w sprawnym napelnianiu cylindrow :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1870
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 20 Gru 2012, 22:20   

:-) Jak zamontujesz filtr K&N będziesz fajnie ryczała. :-) :-) :-)
_________________

 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 20 Gru 2012, 22:26   

podziwiam za dokładność. u mnie wszędzie wystają trytytytytytytki a opisy modyfikacji składają sie zazwyczaj z jednego zdania :rotfl:
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 21 Gru 2012, 10:45   

Stunt_Man napisał/a:
podziwiam za dokładność. u mnie wszędzie wystają trytytytytytytki a opisy modyfikacji składają sie zazwyczaj z jednego zdania :rotfl:


:serduszka:
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Raffaello 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Rafał
Wiek: 45
Dołączył: 29 Maj 2010
Posty: 130
Skąd: Oświęcim
Wysłany: 30 Gru 2012, 15:51   Montaż dodatkowej lampki oświetlenia wnętrza

Montaż dodatkowej lampki oświetlenia wnętrza nad tylną kanapą

Korzystając z wolnego czasu postanowiłem ukończyć pomysł przeróbki oświetlenia wnętrza kabiny.
Postanowiłem jako ostatni jego element dołożyć w tylnej części kabiny dodatkową lampkę oświetlenia.
Głównym powodem dołożenia lampki było doświetlenie tylnej kanapy, bo lampka przy lusterku nie doświetlała jej dostatecznie dobrze.
Poza tym dodatkowa lampka przydaje się gdy wieczorem zachodzi potrzeba np posprzątania auta, wtedy wnętrze jest dobrze doświetlone.

Na allegro upatrzyłem taką lampkę z focusa MK2 C-max która jest razem z ramką i będzie ją można łatwo i estetycznie zamontować w podsufitce.
A oto wspomniana lampka:



Najpierw ją wyczyściłem i oczywiście przerobiłem na światło ledowe.
W środku na spalonej żarówce walcowej zmontowałem dwa paski po 3 ledy - w sumie 6 - a po bokach aby lampka świeciła w miarę równomiernie zamontowałem dodatkowe dwa paski po 3 ledy.
Wszystko połączyłem i całość wygląda tak:



W sumie można by założyć jeden długi pasek ledów przez całą długość lampki ale wtedy mogła by świecić zbyt jasno. Ja wybrałem taką opcję jak powyżej i jak na razie dobrze się sprawdza.

Do lampki podłączyłem zasilanie z trzech żył aby lampka zapalała się przy otwarciu drzwi jak również by można ją było włączyć ręcznie.
W aucie podsufitka przylega praktycznie do samego dachu więc aby lampka zbytnio nie odpychała podsufitki, musiałem tak przerobić lampkę od strony ścieżek prądowych, żeby było jak najmniej wystających elementów - by była jak najbardziej płaska.
I to się udało co widać poniżej:



Co prawda przewody są na stałe przylutowane do lampki ale zakładam w przyszłości na kablach założenie konektorów aby można ją było odpinać od kabli.
Na razie jest podłączona na stałe - co oczywiście w niczym nie przeszkadza.

Teraz pozostało tylko zamontować ją w podsufitce i podłączyć.

Najpierw odmierzyłem środek podsufitki, przyłożyłem ramkę do podsufitki, odrysowałem otwór a potem go wyciąłem.
W moim aucie jest szyberdach więc lampka jest odległości około 10 cm o krawędzi osłony szyberdachu mniej więcej na linii krawędzi siedziska.



Potem wyrównałem otwór i zamocowałem ramkę. Z wyciętej części podsufitki w czterech miejscach dookoła otworu zrobiłem takie wzmocnienia pomiędzy podsufitką a dachem.
Ustalają one odległość podsufitki od dachu aby lampka się o niego nie obijała i aby nie było ewentualnego zagrożenia zwarciem. Przymocowałem je klejem do podsufitki.



Przeciągnąłem kable przez otwór i zamocowałem lampkę w ramce. Lampka prezentuje się superowo. Czas ją podłączyć.

W dachu mam szyberdach więc kabel musiałem pociągnąć dookoła szyberdachu pod podsufitką. Całość i tak przykryje wewnętrzna ramka-osłona szyberdachu.



Potem tylko podłączyłem ją do trzech przewodów zasilających lampkę przy lusterku i całość tzn lampki oraz ramkę szyberdachu poskładałem.



Sporo tutaj tych kabelków ale z lampki idą również kable do zasilania podświetlenia dywaników.

I tak oto w kabinie świecą dwie lampki.
Kilka fotek z efektu montażu:









I tak oto tym akcentem zakończyła się praca przy modyfikowaniu oświetlenia wnętrza kabiny które polegało na:
- zmiana lampki przy lusterku na wersję z ghia z lampkami kierunkowymi
- wymiana w tej lampce zwykłych żarówek na ledowe
- montaż mikroprocesorowego ściemniacza oświetlenia wnętrza oraz podłączenie go do alarmu i stacyjki
- zmiana podświetlenia zegarów z zielonego na białe ledowe
- zmiana oświetlenia bagażnika z jednopunktowego na ledowe po obu stronach bagażnika
- montaż dodatkowego oświetlenia ledowego w tylnej półce bagażnika
- montaż oświetlenia dywaników z przodu i z tyłu
- montaż oświetlenia schowka w kokpicie nad nogami pasażera
- montaż dodatkowej lampki z ledami nad tylną kanapą

Poszczególne etapy są opisane na wcześniejszych stronach.

Ta modyfikacja jest w całości ukończona i jestem zadowolony z jej efektu końcowego. :) :) :)
_________________
Była Fiesta MK5 1.6 16V Zetec-S sport 103KM r. 2000
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Jest Mondeo MK1 1.6 16v 88KM r. 1996 - zagazowany :) - urządzenie dowożące do pracy
Ostatnio zmieniony przez Raffaello 30 Gru 2012, 22:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 30 Gru 2012, 15:59   

Jak ktoś kto troche sie zna na fiestach to by zobaczył na parkingu to mial by zagwozdke, bo seryjnie nie było a to wygląda jak fabryczna lampka z tego auta, ładnie wyszło :ok:
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 30 Gru 2012, 16:01   

Ciagle nie moge przestac cie podziwiac za dokladnosc opisow kazdej modyfikacji :ok:
I same modyfikacje calkiem calkiem. Ale powoli zaczynam odnosic wrazenie ze mas jakas schize na punkcie swiatla :D
Lampki w bagazniku w schowku, pod nogami, nad nogami, z przodu, z tylu - dla mnie powolutku auto idzie w strone UFO :)
ALe jesli tylko Tobie sie podoba to dzialaj dalej ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 30 Gru 2012, 16:06   

W tym przypadku dokładanie tych lampek jest uzasadnione bo służą one poprawie funkcjonalności a nie tak jak wielu autach pierdylion ledów gdzie popadnie. W autku brakuje jeszcze (no chyba że nie doczytałem) lampki pod maską, przydatna rzecz :ok:
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 30 Gru 2012, 16:19   

Bezimienny napisał/a:
W tym przypadku dokładanie tych lampek jest uzasadnione bo służą one poprawie funkcjonalności

W 90% oczywiscie ze tak :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 30 Gru 2012, 16:20   

Qzyn, on zrobił to co inne auta lepiej wyposażone mają w standardzie :P Więc nie ma co narzekać, ważne że zrobione z głową i z dużą dokładnością i starannością, to się liczy.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 30 Gru 2012, 17:21   

Jak spalanie przy nowej przepustnicy? Nie wiem jaki sens był żeby ją mienić. Ale wszystkie inne modyfikacje bardzo fajne. Pozdrawiam.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.