Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Dolot w 1.25
Autor Wiadomość
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 25 Sty 2012, 19:54   [MK5] Dolot w 1.25

Zastanawiam się nad filtrem stożkowym i całym dolotem do mojej fiesty. Przepustnicę będę zakładał z 1.6 sport. Zastanawiam się nad długością dolotu bo fabryczny jest dość długi i ma załamanie aż 180 stopni. A spokojniej by dostał w to miejsce gdzie się kończy będąc o połowę krótszy. Dlatego chciałbym zapytać doświadczonych ( wszyscy co robili tego typu mody ) jaką długość wybrać , czy zastosować taką samą długość czy może skrócić na tyle by dostał się w odpowiednie miejsce . stosując stożek to wypada mi usunąć cała obudowę filtra i sam filtr.
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 25 Sty 2012, 23:08   

Z tego co zasłyszałem, krótszy dolot - lepsza góra, dłuższy dolot - lepszy dół...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Sty 2012, 23:09   

jak wyżej, skrócenie dolotu zwieksza moc, kosztem momentu, więc gorzej będzie się zbierać w dolnym zakresie obrotów. odwrotnie przy wydłużeniu dolotu
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4011
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 25 Sty 2012, 23:50   

porównanie róznych długości dolotu, z pomiarami z hamowni: http://www.godula.pl/labo...rony/ssanie.htm
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 26 Sty 2012, 00:11   

Hmmm... Znaczy wyszło zupełnie inaczej niż zasłyszałem... Ciekawe ile miał fabryczny dolot w tym Fiaciku...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Sty 2012, 02:19   

To nie jest to co slyszales lecz uklad fiata sam w sobie jest restrykcyjny i jego objetosc jest wzieta z dupy tak naprawde, nawet patrzac na spalanie silnikow z gamy Fiat, Lancia, Alfa... gdzie kazdy z nich pali wiecej niz przecietne nawet koreanskie motorki...
Nawet na przykladzie forda w przypadku ST-ka, jest zastosowany uklad zmiennej dlugosci ukladu dolotowego (to samo w 2.5V6 170KM oraz ST200) sa klapy wirowe ktora na niskich obrotach wydluzaja kanaly dolotowe zeby zyskac Nm (moment obrotowy) lecz od poziomu 3500-4000 rpm sa ona przelaczane na kanaly krotkie zeby zyskac wyzsza moc. W starych fordach nazywalo sie to VRIS, pozniej VIS.
Osadzajac dolot dla 1.25 w MK5 z kwasa staralem sie zrobic objetosciowo wiekszy dolot niz jest w stanie obslugiwac sam silnik, tylko dla tego a zeby nadrobic pojemnosc (Nm byl tez wazny) + fakt dojscia do wysokosci fabrycznej puszki powietrza gdzie miescil sie sam filtr (jego gabaryt wymuszal takie rozwiazanie), efekt koncowy:
lekko slabszy dol zakresu Nm (ledwo wyczuwalny dla zwyklego smiertelnika), lecz o wiele mocniejsza gora zakresu obrotow gdzie silnik swobodnie dokrecal do 7000 rpm, lecz jego efektywne wykorzystanie konczylo sie na 6200rpm.

Sorry za wywody lecz dla mojej osoby sa to doswiadczenia na autach i pare dolotow sie zrobilo :-)
_________________

 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 26 Sty 2012, 10:45   

Kolego Frodon, a możesz mi powiedzieć czy pudło z filtra całkowicie wywalałeś i dolot prosto od przepustnicy ciąłeś ? Bo w takim przypadku trzeba też odmę do dolotu dołączyć. I jakiej średnicy miałeś dolot i długość. Będę wdzięczny za informacje :)
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Sty 2012, 13:02   


Odpowiedz na w sumie wszystkie pytania... :yes:
_________________

Ostatnio zmieniony przez Fordon 26 Sty 2012, 22:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 26 Sty 2012, 17:47   

Super. A masz przepustnice z 1.25 czy jakiś mod? I jeszcze średnica rury jaka i mniej więcej długość to bym takiej na aukcji poszukał już, ale widzę że będzie problem z takim kształtem :/
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 26 Sty 2012, 22:43   

Bo ten dolot byl robiony na zamowienie od zera z kwasa i to nie w moim aucie...
_________________

 
 
 
dark86ford 


Model: Inne auto
Wersja: X100
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Darek
Wiek: 38
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 760
Skąd: bydgoszcz
Wysłany: 29 Sty 2012, 12:01   

zabka35i napisał/a:
Super. A masz przepustnice z 1.25 czy jakiś mod? I jeszcze średnica rury jaka i mniej więcej długość to bym takiej na aukcji poszukał już, ale widzę że będzie problem z takim kształtem :/


Fordon napisał/a:
Bo ten dolot byl robiony na zamowienie od zera z kwasa i to nie w moim aucie
dokladnie, no i przez ten dluuuuuzszy okres jak go uzywam to naprawde niema na co narzekac :rotfl: Fordon, jak zawsze zdzialal cuda hehe
a szczegoly i fotki masz w tym temacie
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=39575
_________________
2009-2013-mk5 1,25
2013 - mk3... ale niestety nie fiesta...
www.bkib.pl
www.audytbezpieczenstwa.com.pl
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Sty 2012, 18:24   

w zasadzie proste jak konstrukcja mlota :) 2 kolana i kawalek rury i gitara :fox: no i ten poler, trzeba pomyslec o podobnym u siebie :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 30 Sty 2012, 00:48   

ElGrey, tu musisz liczyc 2x kolano 90* + kolo 60cm rury, z czego z calosci odpadem jest 10% materialu, miedzy jednym a drugim kolanem jest laczenie prosta rurka obspawane TIG tak zeby nie wychodzili "kalafiorki" w srodku. + rurka na odme tez kwasiak, lecz to juz mial moj spawacz nadworny. Srednica zawsze nadrabiasz pojemnosc ukladu dolotowego z seryjnego silnika, tu jest 90% pojemnosci OE ukladu zamkniete w rurce dla tego byla osadzana jak dobrze pamietam redukcja z wiekszej srednicy na mniejsza, lub tez byla naciagana na cieplo...
Tu nie ma cudow lecz troche zabaw z dolotami, ale to juz jest temat rzeka dla kazdego silnika wolnossacego. :yes:
_________________

 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 50
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Sty 2012, 08:57   

Dzieki za podpowiedz, to mi oszczedzi troche dopasowywania :ok:
Spawanie to nie problem i migiem pospawam bez kalafutrow wewnetrznych :V: a poler ... raczej bedzie wersja szczotkowana :yes: jestem leniwy.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 38
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 30 Sty 2012, 21:54   

Też się pokuszę o taki dolot tylko najpierw zmienię przepustnice na 1.6 sport.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK5] Fiesta MK5
Fordy Fiesta V generacji (1999-2002)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:32
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Dolot
naturalhigh Tuning mechaniczny 3 14 Maj 2009, 22:20
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów Dolot ZETEC
??
Daras84 Tuning mechaniczny 19 11 Paź 2006, 21:23
Gość
Brak nowych postów Filtr powietrza , Dolot
Gość Tuning mechaniczny 6 16 Lut 2005, 21:06
Żółwik Tuptuś


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.