Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Dolewka oleju, mieszanie z innym
Autor Wiadomość
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Maj 2010, 11:53   [MK3] Dolewka oleju, mieszanie z innym

Witam

Posiadam olej Lotos 10w40 półsyntetyk, w chwili obecnej na każdym zakręcie pali się kontrola oleju więc podejrzewam że nie ma go tam zbyt wiele.

Czy można dolać do niego inny olej? Myślałem o Castrol Edge 5W-30, ponieważ na stronie http://ew5.earlweb.com/search.php?site=8 taki dla mnie wybrało.

Czy z silnikiem może się coś stać jeśli doleję do tego lotosu którego prawie już nie ma, nowy olej wspomniany wyżej? Czy już lepiej iść gdzieś do mechanika, kupić filtr, i dopiero wymienić olej? Chodzi mi tutaj bardziej o pieniądze, biedny ze mnie student i każdy grosz się liczy.
Jakie są minusy dolania innego oleju niż wcześniej i czy przy tak starym samochodzie to bardzo pogorszy jego stan.
Samochód to fiesta mk3 94' 1.3
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Maj 2010, 12:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ivanek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 124
Skąd: O-ca
Wysłany: 23 Maj 2010, 12:22   

Tak biedny że nie możesz podnieść maski, wyciągnąć bagnetu i sprawdzić jaki jest poziom oleju ?!
 
 
polansky 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Maj 2010, 12:37   

Skoro wiesz, że masz wlanego lotosa 10W40 to nie lepiej pójść do sklepu, kupić 1l takiegoż oleju który kosztuje 16-18zł i dolać? Cenowo 2 czteropaki piwa, czyli dla studenta 1-1,5 dnia trzeźwości :ok:
Piszesz, że każdy grosz się liczy, rozumiem - sam jestem studentem, ale chcesz zalać silnik castrolem, którego litr kosztuje 35zł ;/ Więc jednak nie rozumiem ;-|
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano :)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 :fox:
 
 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Maj 2010, 12:37   

2xUP ale co da podniesienie maski i sprawdzenie oleju, skoro wiem, że jest go i tak poniżej minimum?

UP, jest jeden problem z lotosem, pobiera go jakieś 1l na 600-800km. Widzisz zależność? Zmiana lotos'a jest wskazana.


Poza tym nie takie bylo pytanie. Chciałem się dowiedzieć co się stanie jeśli się zmiesza 2 różne rodzaje olejów.
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 23 Maj 2010, 12:42   

nevvhuman napisał/a:
więc podejrzewam że nie ma go tam zbyt wiele.


nevvhuman napisał/a:
skoro wiem, że jest go i tak poniżej minimum?


więc zdecyduj się... podejrzewasz czy wiesz?

i pytam się po co zakładałeś temat jak doradzamy ci co masz robić a ty i tak wiesz swoje? dolej i zobacz co się stanie... polansky, pisze ci, że taniej kupić nadal lotosa... a ty na jakąś stronę się powołujesz... logiczne, że na stronie Castrola nie będą ci kazać wlać Lotosa... ja jeżdżę na Shellu Rimula który jest przeznaczony do ciężkich maszyn z silnikiem diesla a nie do aut osobowych... wlej taki jaki masz i skończ srutututu...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
polansky 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Krzysiek
Wiek: 38
Dołączył: 19 Cze 2009
Posty: 78
Skąd: Kraków
Wysłany: 23 Maj 2010, 12:44   

nevvhuman napisał/a:
jest jeden problem z lotosem, pobiera go jakieś 1l na 600-800km. Widzisz zależność? Zmiana lotos'a jest wskazana.


I myślisz, że innego, zwłaszcza "rzadszego", nie będzie wciągał :fox:
To kup bańkę + filtr i zmień cały olej (możesz zawsze kupić z beczki) tyle, że i tak będziesz musiał dokupić literka na dolewki, bo łykać i tak będzie tyle, że może trochę mniej :hihihi:

[ Dodano: Nie Maj 23, 2010 12:51 ]
Zakładając, że kontrolka mruga tylko na zakrętach, czyli oleju pewnie jest trochę poniżej MIN to dolewając innego oleju niż Lotos nie sprawisz, że w silniku będziesz miał inny olej, bo większą część nadal stanowić będzie Lotos, więc chyba jednak wymiana :devil:

nevvhuman napisał/a:
Chciałem się dowiedzieć co się stanie jeśli się zmiesza 2 różne rodzaje olejów.

W teorii nic się nie stanie pod warunkiem, że wlejesz półsyntetyk do półsyntetyka, no i powinny mieć tą samą klasę lepkości, czyli jak jest 10W40 to wlewasz 10W40.
W praktyce - ja takich praktyk nie stosuje :hihihi:
_________________
Traktuj innych tak, jak byś chciał żeby Ciebie traktowano :)

Fiesta 1.25 ZETEC-S Fun '98 :fox:
Ostatnio zmieniony przez polansky 23 Maj 2010, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Maj 2010, 12:52   

Po pierwsze, próbuję rozwiązać problem tj. szaleńczego połykania oleju, skoro Lotosu je jak nienażarty, to może trzeba go zmienić. Zmiana oleju na inny może pomóc lecz nie musi. Ale bez sprawdzenia zmiany oleju, tylko dolewanie tego co był już lany i lany, nie dowiem się czy to coś pomoże. Do stracenia jest niewiele, a przy zrobieniu koło 1500km miesięcznie, musiałbym wlewać po 2l na miesiąc, to jest jakieś 45zł Lotosu, a to jakieś 10l benzyny więc jakieś 150km.Jeszcze chciałbym dodać, że olej przy tak starym samcohdozie powinien starczyć na 5tysiecy km...(oczywiście litr)...

A jaki polecacie gęściejszy olej? Bo rzadsze nie wchodzą w grę, bo pewnie będą przelatywać jak przez sito.
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 23 Maj 2010, 12:59   

olejów się z reguły nie miesza... zamiast zmieniać oleje itp itd z różnymi skutkami zainwestuj w remont silnika... było milion razy o dolewkach, wymianach, braniu oleju więc wystarczy poszukać...
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 23 Maj 2010, 13:04   

ja do tego silnika na moje oko polecam Orlen Classik 15W40 plus puszeczka doktora ;D :devil:
_________________
cyyyklon

 
 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Maj 2010, 13:09   

Heh remont silnika, to już wolę sprzedać ten samochód, hehe pewnie jak 1500zł wezmę to będzie sukces, albo na części się pobawić, i kupić coś nowego. Jak wiadomo stare samochody to skarbonka, nie można dopłacać w nieskończoność.
Dlatego zależy mi na optymalnym rozwiązaniu.
 
 
kamilocha1 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: KamiL
Wiek: 35
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 383
Skąd: SJ , SRC ;DD
Wysłany: 23 Maj 2010, 13:11   

jak Ci tak wdupia olej to zalej mu orlena classika i jezdzij. na dolewke kupujesz litr za 9pln i smigasz:) niewiem czemu odrazu chcesz go sprzedawac ... nie ejst zle ;D
_________________
cyyyklon

 
 
 
tbone001 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Wuwua
Wysłany: 23 Maj 2010, 13:35   

nevvhuman
Generalnie są dwie zasady:
- nie zmieniamy klasy lepkości oleju z wyższej na niższą (10W40 ma wyższą klasę lepkości niż 5W30), gdyż może spowodować to rozszczelnienie silnika i trzeba będzie jeszcze więcej i częściej dolewać,
- nie mieszamy oleju o różnych klasach lepkości (głównie ze względu na skład chemiczny i zawartość substancji dodatkowych, które mogą ze sobą reagować).

Kiedyś słyszałem taką teorię, żeby unikać mieszania olejów różnych marek, nawet tej samej klasy lepkości, właśnie ze względu na dodatki (mogą wejść w reakcje i spowodować działanie odwrotne, np dodatki antykorozyjne po połączeniu mogą wywołać korozję). To oczywiście tylko teoria. Nie mniej jednak moim zdaniem należy unikać zmiany klasy lepkościowej i marki oleju, chyba, że faktycznie jest to konieczne.

Od jednego mechanika usłyszałem opinię, żeby stosować oleje renomowanych marek (on akurat polecał Mobil). Zapytałem, co to za różnica. Odpowiedział, "jeśli Panu nie przeszkadza ciągłe dolewanie, to proszę jeździć na tańszych. Finansowo wyjdzie na to samo, albo drożej".

Ja bym spróbował wymienić olej razem z filtrem i wlać 15W40 jakiejś lepszej marki. Ten olej i tak będzie tańszy, niż 10W40. Silnik powinien się trochę uszczelnić i zużycie oleju powinno spaść, ale nie ma na to gwarancji... Nie spodziewałbym się jednak drastycznego spadku zużycia.

Sprawdź jeszcze, czy olej po prostu gdzieś nie wycieka, bo może to nie do końca kwestia zużycia.

Moja Fiesta jeździ na 5W30 marki Ford. Mam przejechane 48tys km i bierze 0,5L na 10tys km. Niestety nie wiem, jaki olej był wlany przez poprzedniego właściciela i zaryzykowałem oryginalne 5W30, bo taki olej jest najczęściej wlewany przez ASO, a z tego, co się dowiedziałem, tam właśnie wcześniej była serwisowana moja Fiesta. Nie planuje zmieniać typu oleju.
 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 23 Maj 2010, 13:49   

tbone001 dziekuje za wyczerpującą odpowiedź, zgodnie z tym co napisałeś jedynym olejem ze stajni Castrol jest 15w40 high mileage, czy to bedzie dobry olej? I czy rzeczywiscie muszę zlać poprzedni, czy juz przy tak starym silniku i małej ilości poprzedniego nie bedzie to konieczne. Zdaje sobie sprawe, ze silnik jak i caly samochod nie pojezdzi jeszcze dlugo, co do wycieku zewnętrznego to wszelkie śruby podokręcane, żadncyh plam na parkingu.
 
 
tbone001 

Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009
Posty: 103
Skąd: Wuwua
Wysłany: 23 Maj 2010, 14:03   

Ja bym zlał stary olej i wymienił filtr. Piszesz, że aktualnie oleju mało zostało. W misce mieści się ok 3L oleju (przy max na bagnecie). Nie jestem pewien, jak to dokładnie wygląda w Twoim samochodzie, ale zwykle jest to od 2,5 do 3,5L. Z kolei minimum na bagnecie oznacza, że ubyło Ci od 0,5 do 1L względem maxa, więc sporo oleju jeszcze jest w misce.
Generalnie możesz spróbować rozwiązać problem na dwa sposoby, jednak oba sposoby sprowadzają się do wymiany oleju na 15W40:
- wymienić na Castrol lub Mobil 15W40,
- wymienić na tańszy 15W40 i prawdopodobnie częściej dolewać.
Nie wiem, jaka jest różnica w cenie tych olejów. Ja osobiście wybrałbym wariant pierwszy, czyli Castrol lub Mobil. Ewentualnie możesz spróbować z olejem fordowskim, tylko nie wiem, czy produkują 15W40.
Ja wybrałem fordowski, bo po pierwsze podobno jest dobry, po drugie jest dużo tańszy od Mobila (5W30 Ford - 23zł/1L, 5W30 Mobil - 53zł/1L). W poprzednim samochodzie (Skoda Felicia 1.6) stosowałem Mobil 10W40.
 
 
wojteq 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 44
Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 29
Skąd: Katowice
Wysłany: 23 Maj 2010, 18:25   

Ja bym jednak wymienił samochód, jak bierze 1l na 1000km to albo gęsty minerał, albo kapa silnika lub złomowanie wózka, no chyba że zdrowa blacha to silnik na allegro za 600 pln i kupić dobry olej do niego. Lotos to kupa :fox:
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 25 Maj 2010, 19:02   

I co myślisz że wymiana oleju na gęstszy zmniejszy jego zużycie. Jesteś w błędzie. Na to to tylko rada remont silnika.

Ps. Jak cie nie stać na olej to znaczy że cię nie stać na posiadanie samochodu. Czyli pozostaje ci PKP, PKS, MZK.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.