Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem ze zdjęciem koła
Autor Wiadomość
AdIII90
[Usunięty]

Wysłany: 2 Maj 2010, 21:11   [MK3] Problem ze zdjęciem koła

Witam.
Mam problem ze zdjeciem przedniego koła a mianowicie odkrecilem sruby i niestety nie chce mi zejsc z piasty. "popsikalem" odrdzewiaczem, popukalem i nic.
Macie moze jakies pomysly jak to zrobic?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez trzeci 2 Maj 2010, 21:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 2 Maj 2010, 21:16   

kopnij ostro a jak nie to na poluzowanych szpilkach pojezdzij do przodu i do tylu w bezpiecznym miejscu
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
qwerty67 


Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 282
Skąd: Słubice
Wysłany: 2 Maj 2010, 21:19   

Też to miałem, Walnij porządnie młotem w oponę raz z jednej raz z drugiej i powinno zejść. A przed założeniem posmaruj tawotem i po sprawie.
_________________
Była wiśniowa 1,1

Jest: Toledo 1L 1,8 90 PS
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 2 Maj 2010, 21:21   

pukanie nic nie da - podnieś auto na solidnym podnośniku (nie lewarku), najlepiej za wahacz, odkręć nakrętki i przysadź kopa w dolną część koła w miejscu stykania się felgi z oponą :ok:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
AdIII90
[Usunięty]

Wysłany: 2 Maj 2010, 21:52   

heh jak mowicie ze mam byc taki dyrastyczny dla mojej fiesciny to tak zrobie.
Dzieki za rady
 
 
qwerty67 


Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 282
Skąd: Słubice
Wysłany: 2 Maj 2010, 23:12   

bidżej napisał/a:
przysadź kopa w dolną część koła w miejscu stykania się felgi z oponą :ok:
I rzucaj kur**mi z bólu na wszystkie możliwe strony.. nie polecam.. młotkiem nie boli, najlepiej gumowym, i nie raz.
_________________
Była wiśniowa 1,1

Jest: Toledo 1L 1,8 90 PS
 
 
 
Kadzax 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 35
Dołączył: 01 Gru 2008
Posty: 224
Skąd: Żnin
Wysłany: 2 Maj 2010, 23:47   

Ohhh ale się uśmiałem czytając te posty-miałem taka samą sytuację, a mianowicie:
tegoroczna zima, - 20pare a ja łapie kapcia(jakiś osioł popiół rozsypał na drodze), wiec sięgam zapas lewar klucz i do dzieła.
Nakrętki poszły gładko, ale koła za nic nie dało się zdjąć.
Zdeterminowany kopaniem w koło i próbuje wszystkich innych metod, myślę sobie cóż nic nie zdziałam, do domu ok 5 km, śniegu masa na drodze opony i tak już stare, laweta za droga, to nie zostaje nic innego jak zjazd na flaku.
Podnoszę zapas żeby je schować i na myśl o tym wszystkim tak się wqr... że rzuciłem z całej siły tym zapasem w te koło co nie chciało zejść... i ku mojemu zdumnieniu spadło.
Od tamtej poty zawdze jak koło nie chce zejść używam jako młota zapasówki:
1 ciężka,
2 gumowa(nic nie rozwalę.
Ach te wspomnienia.
Pozdrawiam i polecam ptent do przetestowani:) :piwkowanie:
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Maj 2010, 11:02   

qwerty67, jak zaaplikujesz kopa z czuba to jasne że bez mięcha się pewnie nie obejdzie ale ja polecam kopa z pięty :-P
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Maj 2010, 11:26   

qwerty67 napisał/a:
A przed założeniem posmaruj tawotem i po sprawie.
O to jak się wtedy zapiecze to będzie wesoło,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
qwerty67 


Model: Inne auto
Wersja: CL
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 34
Dołączył: 08 Lut 2010
Posty: 282
Skąd: Słubice
Wysłany: 3 Maj 2010, 11:33   

JoeMix, Jakoś od momentu jak tak uczyniłem, schodzi bez problemu.
_________________
Była wiśniowa 1,1

Jest: Toledo 1L 1,8 90 PS
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Maj 2010, 11:47   

Bo Ci się nie zapiekło,,,

1) felgę jaki i piastę, bęben czy na co tam wsadzamy czyśmy dokładnie szczotą drucianą,,,
2) Jak ktoś chce mieć ładnie to malujemy odpowiednią farbą, jak tylko użytecznie to przeciągamy smarem odpornym na wysokie temperatury (miedziany takowy jest chyba jak pamiętam)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 3 Maj 2010, 11:50   

problemem mogą być jeszcze zardzewiałe i spuchnięte krawędzie otworu centrującego w feldze i/lub odpowiadającego mu kołnierza na piaście. powinno dać radę to usunąć tak jak pisze JoeMix - szczotka druciana i czyścimy. i jak smar, to rzeczywiście miedziany :yes:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
wtyk 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i16V/80KM
Wiek: 40
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 75
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Maj 2010, 13:57   

zamiast tawotu polecam polecam smar miedziowy, którego używają czasami
wulkanizatorzy (a raczej powinni używać) heheh

wygląda jak mały metalowy słoik z pędzelkiem ale występuje również w spray'u
co roku jak zmieniam opony z zimówek na letnie i odwrotnie smaruje
piastę i nie ma najmniejszego problemu ze ściągnięciem. Smar miedziowy
jest odporny do bardzo wysokich temperatur, używam go też do smarowania klem
akumulatora żeby nie zachodziły rdzą, poprawia przy tym kontakt klem z akumulatorem.

Pozdrawiam
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 3 Maj 2010, 15:12   

wtyk napisał/a:
używam go też do smarowania klem
akumulatora żeby nie zachodziły rdzą, poprawia przy tym kontakt klem z akumulatorem
Tu już przesadziłeś! Od tego jest wazelina techniczna. Rzecz w tym że miedź zawarta w smarze wchodzi w reakcję z ołowiem w klemach (jeszcze lepiej z aluminium, ale piszemy o klemach) i powstają jakieś dziwne związki, które niestety wcale nie polepszają kontaktu elektrycznego, a wręcz odwrotnie.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 3 Maj 2010, 17:00   

jackrzec, dobrze gada,,, :yes: na klemy wazelina techniczna lub odpowiedni preparat (smar na wysokie temperatury odpowiedni nie jest)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
zuru26_PRO
[Usunięty]

Wysłany: 18 Maj 2010, 21:42   

Witam was wszystkich tak sobie czytam i niezle sie usmialem ;d
ja jestem swiezym kierowca i pierwszy wybor padl na fieste..no ale troche poszarżowałem i pierwszy kapec zaliczony..tylko mam problem z wyjeciem kola zapasowego ;O czy ktos mi powie jak to zrobic?
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Maj 2010, 22:02   

uwaga, OT:

a ja mam smar "miedziowany", którym wymazałem i hamulce (prowadnice, powierzchnie prowadzenia i przylegania klocków), i powierzchnie przylegania felg do piast, i wszystkie śrubki w samochodzie, które udało mi się do tej pory wykręcić i klemy też - żadnych reakcji nie zauważyłem (kolor bez zmian, żadnych farfocli), wszystko jest ok, a jeździ to już prawie rok i nic nie ruszam... na opakowaniu napisane:
Cytat:
- poprawia przewodzenie ładunków elektrycznych
- zapobiega zapieczeniu połączeń gwintowanych
- zapobiega utlenianiu


no to jak w końcu?
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 19 Maj 2010, 07:50   

bidżej napisał/a:
a ja mam smar "miedziowany", którym wymazałem i hamulce (prowadnice, powierzchnie prowadzenia i przylegania klocków), i powierzchnie przylegania felg do piast, i wszystkie śrubki w samochodzie, które udało mi się do tej pory wykręcić i klemy też - żadnych reakcji nie zauważyłem (kolor bez zmian, żadnych farfocli), wszystko jest ok, a jeździ to już prawie rok i nic nie ruszam... na opakowaniu napisane:
Śrubki tak i inne rzeczy, ale mi chodziło o klemy. To dobrze że Ci się nic nie dzieje, ale akurat do tego ten smar nie służy, tylko wazelina techniczna.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
TomeX500 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Tomek
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2010
Posty: 466
Skąd: Opole
Wysłany: 19 Maj 2010, 09:37   

Skoro zapobiega utlenianiu i poprawia przewodzenie to co z nim wg Ciebie jest nie tak, że nie można go stosować na klemy? Ja w beemce też smarowałem tym klemy i nic się nie działo...
_________________
Polerowanie i odnawianie części samochodowych i rowerowych.

XR2i RS1800: 0-96km/h - 7,46s
 
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 19 Maj 2010, 19:55   

TomeX500 napisał/a:
Skoro zapobiega utlenianiu i poprawia przewodzenie to co z nim wg Ciebie jest nie tak, że nie można go stosować na klemy? Ja w beemce też smarowałem tym klemy i nic się nie działo...

Dlatego że potencjał standardowy ołowiu wynosi -0,13 V a miedzi +0,34 czyli różnica potencjałów wynosi 0,47V, a to oznacza że przy dostępie tlenu i wodoru z powietrza metal o mniejszym potencjale (czyli ołów w tym przypadku) ulega z czasem korozji. Oczywiście żelazo ma jeszcze mniejszy potencjał (chyba -0,44) i szybciej je szlag trafia. Smar miedziowy chroni w ten sposób, że poprzez smarowanie, odcina dopływ tlenu i wodoru z powietrza i dlatego klemy tak szybko nie rdzewieją (pozornie, bo rdzewieja jednak, ale tego nie widać i można to pominąć). Śruby to inna sprawa, miedź zawarta w smarze tworzy nierdzewną warstwę między dwoma powierzchniami i dlatego łatwiej je odkręcać i żaden dostęp powietrza nie ma tu znaczenia. Na dobrą sprawę, to nawet masłem byś to posmarował i by było dobrze (tylko że masło jest nietrwałe).

Chemia się kłania, chociaż ja edukację skończyłem 15 lat temu, to jednak trochę pamiętam.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.