|
[MK3] Tylna wycieraczka |
Autor |
Wiadomość |
oxter
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 49 Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 31 Skąd: ***Katowice***
|
Wysłany: 17 Gru 2006, 20:34 [MK3] Tylna wycieraczka
|
|
|
Witajcie
jakoś nie potrafię sobie poradzić z silnikiem tylnej wycieraczki bo coś z nim nie tak.
Wycieraczka pracuje o ile jej się chce ale tak dziwnie kończy pracę po prawej stronie szyby schodzi w lewo na dół klapy i wraca do góry.Jesli wyłący się ją w połowie cyklu ona i tak wróci na górę po prawej stronie szyby ale wtedy robi sie jakieś zwarcie bo przgasaja wszystkie kontrolki na desce, jak już się zatrzyma to wszystko wraca do normy.Od początku tak to dziwnie działa - cykl tej wycieraczki jest odwrotny do normalnego i tego nie rozumiem.
A teraz pytania :
Kostka bagażnika na dole ta z tworzywa ze stykami 1 2 3 4
1- +12V stale
2- +12V po włączeniu wycieraczki
3- pusty
4- oświetlenie bagażnika
Dobry jest taki układ ?
odpowiedzcie tak lub nie .
Teraz sam silnik - na fotce oznaczyłem 2 elementy możecie mi powiedzieć jaka ich rola ?
Może któryś z nich jest popsuty i powoduje głupawą pracę tej wycieraczki?
Nie wiem jak się nazywają to i nie wiem co kupić !!!
Foto poniżej ...
No a teraz coś podpowiedcie - acha brak masy można wykluczyć .
Co odpowiada za kierunek w którym kręci się wycieraczka - czy koniecznie musze rozbierać cały siliniczek ? |
_________________ Fiesta 93 1.1 CL Granat |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 1 Paź 2008, 22:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 18 Gru 2006, 07:58
|
|
|
Nie dokońca jestem przekonany co do prawidłowości podłączenia tych styków w klapie. Wg schematów i większości fiest (które widziałem) jest tak:
http://jackrzec.republika.pl/www/html/zlacze.htm - chyba że w wersji gdy są trzy styki, jest tak jak u ciebie (co bardzo możliwe)
Może ci to pomoże, to masz schemat silnika tylnej wycieraczki: |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
oxter
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 49 Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 31 Skąd: ***Katowice***
|
Wysłany: 19 Gru 2006, 23:43
|
|
|
hmm a one tak są fabrycznie bo nic tam nie było grzebane.
Wszystko dziewicze tylko wycieraczka chodzi odwrotnie.
A czy jest możliwe że to się sama tak przestawiła - z fabrycznego kierunku pracy na obecny ? Rozebrałem to wszystko i chyba za to odpowiada te zębate kółeczko , może ono jest sprawcą ? |
_________________ Fiesta 93 1.1 CL Granat |
|
|
|
|
m82
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.3/58KM
Dołączyła: 10 Maj 2007 Posty: 2 Skąd: stąd
|
Wysłany: 11 Maj 2007, 01:00
|
|
|
dobra. wpiszę się jeszcze raz, bo poprzednio się wpisałam pod temat w archiwum
a nie chcę tworzyć nowego tematu, bo o tylnych wycieraczkach było już parę. mam nadzieję, że się autor tego nie pogniewa, że się "dokleję".
oto co pisałam poprzednio:
-------------------------------
Witam serdecznie.
To i ja zacznę sie tu na forum zagnieżdżać. Po roku eksploatacji mojej Fiesty z 92 pojawia się coraz więcej rzeczy do zrobienia.
Dziś jestem z pytaniem dla Was wręcz banalnym. dla takiego "lajkonika" jak ja to oczywiście czarna magia.
trochę sobie poczytałam tu o wycieraczkach tylnych. większość z Was pisała o tym, że w ogóle nie działają, albo działają co jakiś czas. były problemy z silniczkami i masą (cokolwiek to ma być). A u mnie jest tak:
ycieraczka działa, ale nie wraca na miejsce. godz 21 wyjeżdżam spod domu. wycieraczka działa idelanie. potem z trzy razy było otwieranie bagażnika. potem wizyta na myjni (ale takiej samoobsługowej, więc żadna ingerencja naderwanych szotek itp). wyjeżdżam z myjni i co? wycieraczka nie wraca na miejsce.
znalazłam taki oto wpis dotyczący problemu z "parkowaniem" wycieraczki:
JoeMix napisał/a:
wyczieraczki posiadają ukłąd parkowania, jest on wbudowany w silnik, dokłedniej jest na zembatce przy silniku, i jak wycieraczka nie parkuje to na 95% przyczyną jest ślizgajaca się po tej zembatce blaszka... ale przelacznika tez nie można wykluczać...
ok. fajnie. teraz pytania:
1. czy ta "ślizgająca blaszka" może się zacząć ślizgać od tak. działa a za chwilę już się ślizga?
2. gdzie jest ten silnik (wycieraczek jak mniemam)?
3. czy z tą blaszką mogę sobie poradzić sama?
4. no - a może macie jakieś inne teorie (a raczej doświadczenia)? |
|
|
|
|
mefisto785 [Usunięty]
|
Wysłany: 23 Maj 2010, 13:03
|
|
|
Ja własnia naprawilem tylna wycieraczke problem tkwil w przelaczniku przy kierownicy .Trzeba rozebrac obudowe kierownicy odlaczyc kostki od wycieraczek i wyczyscic styki.Ja tak zrobilem i wycieraczka smiga. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|