Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 13:54 |
[MK2] Jakiś swap ? |
Autor |
Wiadomość |
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 15 Maj 2010, 21:10 [MK2] Jakiś swap ?
|
|
|
Jako że jestem letko zielony ale lubię dłubać zaczołem mieć ochotę na swap... i teraz na co ma zwrócić uwagę? spodobał mi się (cenowo) tenże silniczek KLIK nie linczujcie tylko pomóżcie a może jakiś inny ? chodzi mi bardziej o silnik który zmieści się w moją budę bez większych modyfikacji... |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 15 Maj 2010, 22:02
|
|
|
Wydaje mi się, że cena bardzo dobra jak ze skrzynią i jeśli jest coś wart ten silnik
Pasował by bardzo fajnie do Twojej mk2 - jeczki a i ze swapem nie powinno być chyba dużych problemów.
Moim zdaniem to jedyny słuszny silniczek w Twoim aucie - 1.6CVH
Pogadaj z Konradem czy pomógłby Ci ze swapem lub jeśli czujesz się na siłach to działaj samemu |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 15 Maj 2010, 22:06
|
|
|
1.6 CVH to najrozsądniejsze rozwiązanie. Wystarczający dla MK1/2 |
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 15 Maj 2010, 22:06
|
|
|
masz tyle miejsca że ziutek wpada bez problemów
w cvh sie nie pchaj |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
tadzias
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 15 Maj 2010, 22:08
|
|
|
Laskosz ma rację, CVH ciekną olejem i w ogóle jest z nimi problem ale jak kto kto woli |
|
|
|
|
Żółwik Tuptuś
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004 Posty: 4354 Skąd: Z Galapagos
|
Wysłany: 15 Maj 2010, 22:08
|
|
|
szczepan522, - kierunek dobry , ale pomyśl o zasilaniu na gaźnik ( pogadaj z Laskoszem - rozdłubał ostatnio jedną mk1 z CVH pod maską - może jeszcze jest ten silnik )
Jeżlei nie - pomyśl nad kupnem całej mk3 rx2i - dużo więcej Ci się przyda - półosie , heble wiązka itd . |
_________________ Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team
ADHD/Adrenaline |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 18:03
|
|
|
No więc przymierzam się do kupna całego eskorta... jeszcze nie wiem jaki mi się trafi będę miał w czym przebierać na co jeszcze muszę zwrócić uwagę ? |
|
|
|
|
ombre888
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 35 Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: ok Tarnowa
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 20:02
|
|
|
Jeżeli chodzi o cvh to podstawowa rzeczą jaką powinieneś sprawdzić, to to na jakim oleju silnik pracował. Bo w 80%(z mojego doświadczenia) pracują na mineralnym i tutaj jest błąd. Silnik ten charakteryzuje się tym że posiada bardzo delikatny układ „krzywka walka(rozrządu)-popychacz”.
Jeżeli nie posiada dobrego smarowanie to szybko się ścierają krzywki na wałku +popychacz hydrauliczny = nie pełne otwieranie zaworu = stukot na zimnym silniku+brak mocy w zakresie obrotów powyżej 3.5 tys obr/min . Legenda głosi że w sinikach cvh w wersji ‘xr2’ ‘xr2i’ ‘xr3’ ‘xr3i’ ‘rs1600i’ oraz ‘rst1600’ posiadają katalogowo mocniejszy wałek oraz mocniejsze popychacze. Tak ze zwróć na to uwagę bo silnik na zjechanym wałku naprawdę
nie jedzie a nowy komplecik popychacze wałek oscyluje pewno w okolicy kosztów zestawu kenta do cvh . Tyle z moich doświadczeń obcowania z cvh. |
|
|
|
|
Miły
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lis 2007 Posty: 2084 Skąd: Gostyń/PGS RFxx
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 20:08
|
|
|
tadzias napisał/a: | 1.6 CVH to najrozsądniejsze rozwiązanie. Wystarczający dla MK1/2 |
Laskosz napisał/a: | masz tyle miejsca że ziutek wpada bez problemów
w cvh sie nie pchaj |
tadzias napisał/a: | Laskosz ma rację, CVH ciekną olejem i w ogóle jest z nimi problem ale jak kto kto woli |
tadzias, więc w końcu co? |
_________________ Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"
Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki" |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 20:59
|
|
|
ombre888 napisał/a: | Jeżeli chodzi o cvh to podstawowa rzeczą jaką powinieneś sprawdzić, to to na jakim oleju silnik pracował. Bo w 80%(z mojego doświadczenia) pracują na mineralnym i tutaj jest błąd. Silnik ten charakteryzuje się tym że posiada bardzo delikatny układ „krzywka walka(rozrządu)-popychacz” |
Jak należy sprawdzić na czym był jeżdżony silnik przez ostatnie 20-30 lat ??(w tych czasach robione były CVH)
Jak ktoś znajdzie jakikolwiek egzemplarz z książka serwisową, rachunkami jakie oleje były lane to ciekawe za ile pójdzie taki silnik?? 10tys zł??
szczepan522 napisał/a: | No więc przymierzam się do kupna całego eskorta.. |
Wydaje mi się, że to dobry kierunek z prostego powodu - escort mk3/mk4 jest tanszy do kupienia z reguły |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
ombre888
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 35 Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: ok Tarnowa
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 21:52
|
|
|
No oczywiście że nie sprawidz jego histori. Ale chodzi mi o to aby ogranoleptycznie ocenił prace rozrządu. Ja osobiście polecal bym zeteca bo zdrowy cvh to ciężka sprawa raczej. A zeteca już prędzej zdrowego znajdziesz. Masz projekt poglądowy Laskosza było by ci łatwiej a moc już ponad 100ps i nawet wyżeja.A cvh masz raczej ograniczony do 110 (no chyba że garett-em jakimś zapodasz). Wiązka tak czy tak do grzebania, (bo chyba cvh na efi pod uwage brałeś), tak że ja bym stawiał na zeteca |
_________________ Escort MK3 xr3i 85r. |
|
|
|
|
Rkalitka
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 22:57
|
|
|
ombre888 napisał/a: | No oczywiście że nie sprawidz jego histori. Ale chodzi mi o to aby ogranoleptycznie ocenił prace rozrządu. Ja osobiście polecal bym zeteca bo zdrowy cvh to ciężka sprawa raczej. A zeteca już prędzej zdrowego znajdziesz. Masz projekt poglądowy Laskosza było by ci łatwiej a moc już ponad 100ps i nawet wyżeja.A cvh masz raczej ograniczony do 110 (no chyba że garett-em jakimś zapodasz). Wiązka tak czy tak do grzebania, (bo chyba cvh na efi pod uwage brałeś), tak że ja bym stawiał na zeteca |
Moim zdaniem zależy do czego ma służyć auto...
Wydaje mi się, że Szczepan zaraził się ściganiem ze "skręcaniem" i do tego cvh jest bardzo poczciwą bazą
Plusem jest również brak poważnych modyfikacji samej komory silnikowej(chyba nawet łap nie trzeba przespawywać) więc wystarczy mieć silnik skrzynię i półosie i w dwa dni przełożyć wszystko bez większych problemów.
Trzeci plus że jak znajdzie dobry silnik generujący moc w okolicy 90 paru koni przy masie mk2 po odchudzeniu 700kg to na tor w zupełności wystarczy do super zabawy. Może się wtedy okazać, że większa moc nie byłaby wykorzystywana(z zeteca)
Czyli ekonomicznie bardzo wiele aspektów przemawia
No i największa zaleta, że CVH pasuje do mk2 niejako historycznie |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
|
|
|
|
|
Laskosz
Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38 Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2321 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16 Maj 2010, 23:33
|
|
|
ziutek pasuje do mk2 jak cvh nic z łapami nie grzebiesz prawie i mieści się idealnie
półosie i tak będzie musiał zostawić swoje bo z eśka nie spasują
do Fordona niech kolega jedzie i po problemie |
_________________ " zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź " |
|
|
|
|
blood_brother
King of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35 Dołączył: 16 Lis 2008 Posty: 848 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 00:20
|
|
|
Co do kupna całego auta dla silnika to się zastanów, czy miałbyś co zrobić z resztą pojazdu.
Jak sam szukałem silnika, to też chciałem kupić, całe auto, bo wydawało mi się taniej, ale Fordon uświadomił mi, że nie ma auta z którego dałoby się wszystko włożyć i wcisnąć do Fiesty. Zawsze będzie trzeba coś dokupić.
No i pozostaje problem całej budy i reszty, że albo oddasz to na złom i tylko stracisz pieniądze na całej operacji, albo masz zaplecze, by rozebrać auto na części pierwsze i rozprzedać to, co też nie musi być łatwe. |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 09:45
|
|
|
ombre888, wiem że zetec'ki są w dobrym stanie bo niejako są mniej dojechane... bardziej się uparłem na CVH ale to się jeszcze zobaczy co będzie pod ręką czekam na odzew ze źródła ... Rkalitka, Rkalitka napisał/a: | Wydaje mi się, że Szczepan zaraził się ściganiem ze "skręcaniem" | mój pilot nawet jest za tym żeby zmienić silnik ( a wierzcie mi że już musi coś być w tym że sama Ola to stwierdziła)
Rkalitka napisał/a: | Czyli ekonomicznie bardzo wiele aspektów przemawia |
i właśnie aspekty ekonomiczne to główny problem a może i nie ?!!
Laskosz, do Fordona na pewno uderzę
blood_brother2, buda z pewnością mi się nie przyda i pójdzie na złom ale cała reszta to już się pomyśli a sam samochodzik nie musi być w stanie do "jazdy codziennej" może być przegnity itp itd... jedyne co dla mnie się liczy to serducho i skrzynia + jakieś duperele, mam nadzieję że znajdę coś nie cieknącego i nie biorącego 1l oleju na 100km ale to jest jak ze wszystkim kupowanie w ciemno, nigdy nie możemy mieć gwarancji że coś się nie zjebie lub już jest zesrane jestem tego świadomy dlatego zostawiam sobie mój silniczek na wszelki wypadek bo nigdy nic nie wiadomo. Z wiązką wiem że będę musiał grzebać ale mam nadzieję że dam radę a jak nie to zwrócę się do Was co 10 głów to nie jedna |
|
|
|
|
ombre888
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 35 Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 39 Skąd: ok Tarnowa
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 11:18
|
|
|
Więc jeżeli sie uparłeś na cvh to może poszukaj ori cvh z xr2 na gaźniku. Nie musisz tedy nic z zasilaniem przerabiać a jak to Rkalita przytoczył generuje dokładnie o ile pamiętam 95 kucy(oczywiście w przyzwoitym stanie silnika). I tam nie ma wtedy wogole przeróbek. A z tego co wiem to wsadzisz większą dysze w gaźnik i zawsze coś wyciągniesz więcej. I ta wersja napewno daje rade. Posiadałem kiedyś takową na cześci. Wracałem nią z katowic i naprawde 'goniła w miare' escort rst. Posiadam chłodnice z wentylatorem, jakieś przewody do niej ze zbiorniczkiem oraz zbiornik paliwa do takowej xrki . Chętnie się pozbęde
[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 11:25 ]
A tak profilaktycznie. Jeżeli znalazl byś takie serducho przypadkiem w escorcie mk3 xr3i to ja na reszte klamotów bym sie pisał tylko muszi być xr3i. |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 17:14
|
|
|
Jak chcesz CVH to zrób jego remont który wcale nie jest drogi i bdziesz miał bardzo przyjemny silniczek. Zetec jest droższy w utrzymaniu. Mam to i to i wole cvh... |
_________________ Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec |
|
|
|
|
szczepan522
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40 Dołączyła: 09 Sie 2009 Posty: 1031 Skąd: .:CB:.
|
Wysłany: 17 Maj 2010, 17:29
|
|
|
No dobra więc sprawę silnika mniej więcej "mam" rozwiązaną (wiem czego szukać i na co patrzeć) następna kwestia pojawia się po samej przekładce... ? jadę na Przegląd (czy najpierw jadę do urzędu ich poinformować o tymże fakcie zmiany silnika ? bo przeca to jest część wymienna jak oni się na to zaopatrują ? czy na przeglądzie będą się czepiać wszystkiego ? mam załatwiać przegląd ... ? odnośnie samego swapu chodzi mi jeszcze po głowie kwestia dodania kilku kucy w moim starym silniku dać do profesjonalnej firmy dokładnie chodzi mi o http://www.swiatek.com.pl/go.live.php żeby troszkę podkręcili silniczek... tylko jest jedno małe ale na ile to wytrzyma i czy się nie sypnie po kilkuset km. ? |
|
|
|
|
Krawiec
Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35 Dołączył: 15 Sty 2008 Posty: 352 Skąd: Kraków
|
|
|
|
|
|