Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: van
22 Cze 2014, 13:54
[MK2] Jakiś swap ?
Autor Wiadomość
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 15 Maj 2010, 21:10   [MK2] Jakiś swap ?

Jako że jestem letko zielony ale lubię dłubać zaczołem mieć ochotę na swap... i teraz na co ma zwrócić uwagę? spodobał mi się (cenowo) tenże silniczek KLIK nie linczujcie tylko pomóżcie :tyłek: a może jakiś inny ? chodzi mi bardziej o silnik który zmieści się w moją budę bez większych modyfikacji...
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 15 Maj 2010, 22:02   

Wydaje mi się, że cena bardzo dobra jak ze skrzynią i jeśli jest coś wart ten silnik :yes:

Pasował by bardzo fajnie do Twojej mk2 - jeczki a i ze swapem nie powinno być chyba dużych problemów.
Moim zdaniem to jedyny słuszny silniczek w Twoim aucie - 1.6CVH <8>

Pogadaj z Konradem czy pomógłby Ci ze swapem lub jeśli czujesz się na siłach to działaj samemu :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 15 Maj 2010, 22:06   

1.6 CVH to najrozsądniejsze rozwiązanie. Wystarczający dla MK1/2 :)
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 15 Maj 2010, 22:06   

masz tyle miejsca że ziutek wpada bez problemów

w cvh sie nie pchaj
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
tadzias 


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 1321
Skąd: Sucha Beskidzka
Wysłany: 15 Maj 2010, 22:08   

Laskosz ma rację, CVH ciekną olejem i w ogóle jest z nimi problem ale jak kto kto woli :)
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 15 Maj 2010, 22:08   

szczepan522, - kierunek dobry , ale pomyśl o zasilaniu na gaźnik ( pogadaj z Laskoszem - rozdłubał ostatnio jedną mk1 z CVH pod maską - może jeszcze jest ten silnik )

Jeżlei nie - pomyśl nad kupnem całej mk3 rx2i - dużo więcej Ci się przyda - półosie , heble wiązka itd .
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 15 Maj 2010, 22:28   

http://www.quantums.info/zetecinMk2.htm
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 16 Maj 2010, 18:03   

No więc przymierzam się do kupna całego eskorta... jeszcze nie wiem jaki mi się trafi :ok: będę miał w czym przebierać :rotfl: na co jeszcze muszę zwrócić uwagę ?
 
 
ombre888 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: ok Tarnowa
Wysłany: 16 Maj 2010, 20:02   

Jeżeli chodzi o cvh to podstawowa rzeczą jaką powinieneś sprawdzić, to to na jakim oleju silnik pracował. Bo w 80%(z mojego doświadczenia) pracują na mineralnym i tutaj jest błąd. Silnik ten charakteryzuje się tym że posiada bardzo delikatny układ „krzywka walka(rozrządu)-popychacz”.
Jeżeli nie posiada dobrego smarowanie to szybko się ścierają krzywki na wałku +popychacz hydrauliczny = nie pełne otwieranie zaworu = stukot na zimnym silniku+brak mocy w zakresie obrotów powyżej 3.5 tys obr/min . Legenda głosi że w sinikach cvh w wersji ‘xr2’ ‘xr2i’ ‘xr3’ ‘xr3i’ ‘rs1600i’ oraz ‘rst1600’ posiadają katalogowo mocniejszy wałek oraz mocniejsze popychacze. Tak ze zwróć na to uwagę bo silnik na zjechanym wałku naprawdę
nie jedzie a nowy komplecik popychacze wałek oscyluje pewno w okolicy kosztów zestawu kenta do cvh . Tyle z moich doświadczeń obcowania z cvh.
 
 
Miły 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Wiek: 38
Dołączył: 25 Lis 2007
Posty: 2084
Skąd: Gostyń/PGS RFxx
Wysłany: 16 Maj 2010, 20:08   

tadzias napisał/a:
1.6 CVH to najrozsądniejsze rozwiązanie. Wystarczający dla MK1/2 :)

Laskosz napisał/a:
masz tyle miejsca że ziutek wpada bez problemów

w cvh sie nie pchaj

tadzias napisał/a:
Laskosz ma rację, CVH ciekną olejem i w ogóle jest z nimi problem ale jak kto kto woli :)


tadzias, więc w końcu co?
_________________
Była Fiesta MK3 1.8D "Złomek"

Jest Opel Vectra B 2.0 16V "Czerwona Viki"
 
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 16 Maj 2010, 20:59   

ombre888 napisał/a:
Jeżeli chodzi o cvh to podstawowa rzeczą jaką powinieneś sprawdzić, to to na jakim oleju silnik pracował. Bo w 80%(z mojego doświadczenia) pracują na mineralnym i tutaj jest błąd. Silnik ten charakteryzuje się tym że posiada bardzo delikatny układ „krzywka walka(rozrządu)-popychacz”


Jak należy sprawdzić na czym był jeżdżony silnik przez ostatnie 20-30 lat ??(w tych czasach robione były CVH)
Jak ktoś znajdzie jakikolwiek egzemplarz z książka serwisową, rachunkami jakie oleje były lane to ciekawe za ile pójdzie taki silnik?? 10tys zł??

szczepan522 napisał/a:
No więc przymierzam się do kupna całego eskorta..


Wydaje mi się, że to dobry kierunek z prostego powodu - escort mk3/mk4 jest tanszy do kupienia z reguły
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
ombre888 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: ok Tarnowa
Wysłany: 16 Maj 2010, 21:52   

No oczywiście że nie sprawidz jego histori. Ale chodzi mi o to aby ogranoleptycznie ocenił prace rozrządu. Ja osobiście polecal bym zeteca bo zdrowy cvh to ciężka sprawa raczej. A zeteca już prędzej zdrowego znajdziesz. Masz projekt poglądowy Laskosza było by ci łatwiej a moc już ponad 100ps i nawet wyżeja.A cvh masz raczej ograniczony do 110 (no chyba że garett-em jakimś zapodasz). Wiązka tak czy tak do grzebania, (bo chyba cvh na efi pod uwage brałeś), tak że ja bym stawiał na zeteca
_________________
Escort MK3 xr3i 85r.
 
 
Rkalitka 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 37
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 1615
Skąd: Perkowo
Wysłany: 16 Maj 2010, 22:57   

ombre888 napisał/a:
No oczywiście że nie sprawidz jego histori. Ale chodzi mi o to aby ogranoleptycznie ocenił prace rozrządu. Ja osobiście polecal bym zeteca bo zdrowy cvh to ciężka sprawa raczej. A zeteca już prędzej zdrowego znajdziesz. Masz projekt poglądowy Laskosza było by ci łatwiej a moc już ponad 100ps i nawet wyżeja.A cvh masz raczej ograniczony do 110 (no chyba że garett-em jakimś zapodasz). Wiązka tak czy tak do grzebania, (bo chyba cvh na efi pod uwage brałeś), tak że ja bym stawiał na zeteca


Moim zdaniem zależy do czego ma służyć auto...
Wydaje mi się, że Szczepan zaraził się ściganiem ze "skręcaniem" i do tego cvh jest bardzo poczciwą bazą :yes:
Plusem jest również brak poważnych modyfikacji samej komory silnikowej(chyba nawet łap nie trzeba przespawywać) więc wystarczy mieć silnik skrzynię i półosie i w dwa dni przełożyć wszystko bez większych problemów.
Trzeci plus że jak znajdzie dobry silnik generujący moc w okolicy 90 paru koni przy masie mk2 po odchudzeniu 700kg to na tor w zupełności wystarczy do super zabawy. Może się wtedy okazać, że większa moc nie byłaby wykorzystywana(z zeteca)

Czyli ekonomicznie bardzo wiele aspektów przemawia

No i największa zaleta, że CVH pasuje do mk2 niejako historycznie :yes:
_________________
"Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."

 
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 38
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16 Maj 2010, 23:33   

ziutek pasuje do mk2 jak cvh nic z łapami nie grzebiesz prawie i mieści się idealnie
półosie i tak będzie musiał zostawić swoje :) bo z eśka nie spasują :P

do Fordona niech kolega jedzie i po problemie :)
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 17 Maj 2010, 00:20   

Co do kupna całego auta dla silnika to się zastanów, czy miałbyś co zrobić z resztą pojazdu.

Jak sam szukałem silnika, to też chciałem kupić, całe auto, bo wydawało mi się taniej, ale Fordon uświadomił mi, że nie ma auta z którego dałoby się wszystko włożyć i wcisnąć do Fiesty. Zawsze będzie trzeba coś dokupić.
No i pozostaje problem całej budy i reszty, że albo oddasz to na złom i tylko stracisz pieniądze na całej operacji, albo masz zaplecze, by rozebrać auto na części pierwsze i rozprzedać to, co też nie musi być łatwe.
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 17 Maj 2010, 09:45   

ombre888, wiem że zetec'ki są w dobrym stanie bo niejako są mniej dojechane... bardziej się uparłem na CVH ale to się jeszcze zobaczy co będzie pod ręką czekam na odzew ze źródła :rotfl: ... Rkalitka,
Rkalitka napisał/a:
Wydaje mi się, że Szczepan zaraził się ściganiem ze "skręcaniem"
:yes: mój pilot nawet jest za tym żeby zmienić silnik :rotfl: ( a wierzcie mi że już musi coś być w tym że sama Ola to stwierdziła)
Rkalitka napisał/a:
Czyli ekonomicznie bardzo wiele aspektów przemawia

i właśnie aspekty ekonomiczne to główny problem a może i nie ?!!
Laskosz, do Fordona na pewno uderzę :yes:
blood_brother2, buda z pewnością mi się nie przyda i pójdzie na złom ale cała reszta to już się pomyśli :fox: a sam samochodzik nie musi być w stanie do "jazdy codziennej" może być przegnity itp itd... jedyne co dla mnie się liczy to serducho i skrzynia + jakieś duperele, mam nadzieję że znajdę coś nie cieknącego i nie biorącego 1l oleju na 100km ale to jest jak ze wszystkim kupowanie w ciemno, nigdy nie możemy mieć gwarancji że coś się nie zjebie lub już jest zesrane jestem tego świadomy dlatego zostawiam sobie mój silniczek na wszelki wypadek bo nigdy nic nie wiadomo. Z wiązką wiem że będę musiał grzebać ale mam nadzieję że dam radę a jak nie to zwrócę się do Was :twisted: co 10 głów to nie jedna :ok:
 
 
ombre888 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i8V/110KM
Wiek: 35
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: ok Tarnowa
Wysłany: 17 Maj 2010, 11:18   

Więc jeżeli sie uparłeś na cvh to może poszukaj ori cvh z xr2 na gaźniku. Nie musisz tedy nic z zasilaniem przerabiać a jak to Rkalita przytoczył generuje dokładnie o ile pamiętam 95 kucy(oczywiście w przyzwoitym stanie silnika). I tam nie ma wtedy wogole przeróbek. A z tego co wiem to wsadzisz większą dysze w gaźnik i zawsze coś wyciągniesz więcej. I ta wersja napewno daje rade. Posiadałem kiedyś takową na cześci. Wracałem nią z katowic i naprawde 'goniła w miare' escort rst. Posiadam chłodnice z wentylatorem, jakieś przewody do niej ze zbiorniczkiem oraz zbiornik paliwa do takowej xrki :-P . Chętnie się pozbęde

[ Dodano: Pon Maj 17, 2010 11:25 ]
A tak profilaktycznie. Jeżeli znalazl byś takie serducho przypadkiem w escorcie mk3 xr3i to ja na reszte klamotów bym sie pisał tylko muszi być xr3i.
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Maj 2010, 17:14   

Jak chcesz CVH to zrób jego remont który wcale nie jest drogi i bdziesz miał bardzo przyjemny silniczek. Zetec jest droższy w utrzymaniu. Mam to i to i wole cvh...
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
szczepan522 




Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Jarek
Wiek: 40
Dołączyła: 09 Sie 2009
Posty: 1031
Skąd: .:CB:.
Wysłany: 17 Maj 2010, 17:29   

No dobra więc sprawę silnika mniej więcej "mam" rozwiązaną (wiem czego szukać i na co patrzeć) następna kwestia pojawia się po samej przekładce... ? jadę na Przegląd (czy najpierw jadę do urzędu ich poinformować o tymże fakcie zmiany silnika ? bo przeca to jest część wymienna :yes: jak oni się na to zaopatrują ? czy na przeglądzie będą się czepiać wszystkiego ? mam załatwiać przegląd ... ? odnośnie samego swapu chodzi mi jeszcze po głowie kwestia dodania kilku kucy w moim starym silniku dać do profesjonalnej firmy dokładnie chodzi mi o http://www.swiatek.com.pl/go.live.php żeby troszkę podkręcili silniczek... tylko jest jedno małe ale na ile to wytrzyma i czy się nie sypnie po kilkuset km. ?
 
 
Krawiec 


Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: RST
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 15 Sty 2008
Posty: 352
Skąd: Kraków
Wysłany: 17 Maj 2010, 18:08   

eeeee... chcesz modzic 1.0 ?
_________________
Nierdzewne układy wydechowe, diagnostyka, chiptuning:
www.inotec.com.pl
www.facebook.com/inotec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK2] Fiesta MK2
Fordy Fiesta II generacji (1983-1989)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:37
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Demontaż pompy wody w mk2.
Rancikk1 Mechanika silnika 8 20 Lip 2015, 10:01
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: Widziałem, mijałem, wiem gdzie stoi mk1/mk2
podziel się informacją
van Mechanika ogólna 39 29 Lis 2014, 00:18
Wodnikczek


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.