
|
Przesunięty przez: van 22 Cze 2014, 13:43 |
[MK2] wentylator/chłodzenie |
Autor |
Wiadomość |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 15:25 [MK2] wentylator/chłodzenie
|
|
|
Jak sprwadzić, czy włącznik wentylatora jest sprawny? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 15:25
|
|
|
Jakiego wentylatora i jaki wyłącznik? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 15:27
|
|
|
ten przy chłodnicy. A włącznik to chyba termowłącznik |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 15:34
|
|
|
Tak, termowłacznik,,, znajduje się nad termostatem,,, na włączonym zapłonie trzeba zdjąć wtyczkę i złączyć 2 piny w niej - wentylator ruszy,,, jak pomimo sprawności nie włącza się podczas jazdy i auto się grzeje to się termowłacznik wymienia,,, jak go sprawdzić,,, ano trzeba zagrzać silnik powyżej temperatury włączenia,,, (początek czerwonego pola na wskaźniku to najczęściej punkt włączenia wiatraka chłodnicy),,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
vegetagt
Administrator / Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4011 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 16:04
|
|
|
ok, po zwarciu działa.
Czy po 10minutach pracy silnika wąż do chłodnicy może mieć już jakąś temperature czy powinien być zimny?
( robie dochodzenie, jak moje chłodzenie działa, bo nie do końca wierze w jego sprawność ) |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 16:15
|
|
|
Ja się nigdy w takie dochodzenia nie bawiłem, prewencyjnie wymieniałem termostat (w przypadku 1,1 wyższy niż fabryczny o najwyższej dostępnej temperaturze) oraz termowłącznik wentylatora (do 1,1, z Poloneza o niższej niż fabryczna temperaturze),,, i było zawsze cacy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13 Maj 2010, 17:13
|
|
|
vegetagt napisał/a: | Czy po 10minutach pracy silnika wąż do chłodnicy może mieć już jakąś temperature czy powinien być zimny?
|
Jak termostat sprawny a silnik włączyłeś po nocy i nie gazowałeś go to wąż powinien być raczej zimny. Wąż ten ma prawo zrobić się lekko ciepły bo w termostacie jest mała dziurka jak termostat puści wtedy wąż powinien zrobić się wraz z całą chłodnicą gorący. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|