[MK3] sruba spustowa oleju silnikowego |
Autor |
Wiadomość |
rusin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: zwoleń/wawa
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 12:33 [MK3] sruba spustowa oleju silnikowego
|
|
|
witam. co doradzacie w przypadku przekrecenia gwintu tej sruby? przekrecilem gwint i teraz ani nie moge odkrecic ani dokrecic tej sruby:/ jakies pomysly, czy trzeba nowa miske? pozdrawiam. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 12:40
|
|
|
Kwestia tego co masz w domu (narzędzia) i zdolności manualne,
demontaż miski, usunięcie starego korka, wpasowanie nowego,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 12:42
|
|
|
Ale jak ukręciłeś gwint to śruba powinna wciągnąć palcami. Opisz jaśniej. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
odyniec

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 39 Dołączył: 07 Sie 2005 Posty: 1610 Skąd: Merzdorf
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 20:35
|
|
|
Maki, zerwałeś kiedyś sam własnymi narzędziami lub rękami gwint?
Widać, że nie, więc o czym rozmawiamy?
Tak jak gadać z kim u pukaniu jak ktoś w życiu nie pukał...bez sens.
Tak jak Joe mówi - nagwintować większy otwór, śrubę z większym gwintem i to jest najtańsze wyjście. |
_________________ Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm) |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 21:46
|
|
|
I to nie raz zerwałem gwint. Za każdym razem wykręcałem śrubę palcami lub przy większej śrubie pomogłem sobie kombinerkami.
Cytat: | Widać, że nie, więc o czym rozmawiamy? |
To po tobie widać że nie trzymałeś nigdy w życiu narzędzi. |
|
|
|
 |
rusin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: zwoleń/wawa
|
Wysłany: 11 Kwi 2010, 22:17
|
|
|
zerwal sie gwint i krece sruba ale ona sie ani nie wkreca ani nie wykreca o to mi chodzi. olej caly czas kapie. troche sie znam na mechanice ale tu gdzie jestem nie mam zadnych narzedzi oprocz paru kluczy i mlotka. a do domu ponad 100 km. (studiuje w warszawie). chyba kupie miske i klucz do jej odkrecenia tylko pojawia sie problem kanalu. nie znam nikogo kto by mial kanal a warsztatu w poblizu nie widzialem. drugie wyjscie to zaopatrzyc sie w zapas oleju i probowac dojechac do domu tam juz jakies narzedzia mam. i tu i tu kaska bedzie potrzebna:/ |
|
|
|
 |
PawelKRA
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 41 Dołączył: 18 Lut 2010 Posty: 83 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 09:22
|
|
|
Znajdz kogos ze spawarka. Dospawa nakretke, odkrecisz i zalozysz nowy korek. Po co pruc cala miske lub gwintowac nowy otwor.
EDIT: Uscislajac. Ukreciles leb sruby czy gwint w misce. Co do zrzucania miski bez kanalu da sie. Podnosnik i pod auto. Niewiem jak u Ciebie, ale w Zetecu widze ze miska zejdzie bezproblemowo. Kilka srub 10 i heja. |
_________________ Były:Sierry:85 5d 2.0 OHC,90 2.0 4d OHC EFI,92 3d 2.0 DOHC GT,92 4d 2.0 DOHC,90 4d DOHC,83 3d 2.0 DOHC, 87 5d OHC EFI + 93 4d Mondeo 1.8 16v GHIA, 96 5d Escort 1.6 16v,1990 Fiesta xr2i 1.8 16v 130 KM
Jest: 1994 Mondeo 1.8 16v GHIA, 1995 BMW e36 Compact 316i |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 09:42
|
|
|
Przecież kolega napisał że mu się śruba kręci w koło,,, więc albo zerwał się gwint w misce, albo gwint na śrubie,,, w tej chwili najlepiej by było obciąć to co wystaje, to co siedzi w środku wbić do środka, zlać olej, zdjąć miskę,,, i wtedy będzie widać co i jak,,, hardkorowo po wbiciu reszty do środka można przegwintowac i nowy korek, ale stary będzie nam latał w środku i to chyba mało bezpieczne jest,,,
A jak masz daleko od domu, to odtłuść dobrze, opaćkaj silikonem i obklej taśma i w drogę,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
rusin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: zwoleń/wawa
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 10:02
|
|
|
no wlasnie gwint jest zerwany albo na srubie albo w misce. chyba silikonem zapackam i rusze w droge. dzieki za rady. pozdrawiam. |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Kwi 2010, 10:08
|
|
|
Jeśli zerwał by się gwint w misce to śruba raczej wyszła by bezproblemowo a jeśli zerwał się na śrubie to ma prawo kręcić się w miejscu. Trzeba ją kręcić i jednocześnie ciągnąć. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
rusin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: zwoleń/wawa
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 16:44
|
|
|
mam pytanie czy byly rozne miski od silnika 1.1 na gazniku i na wtrysku? kupilem miske i nie pasuje do mojego 1.1 na gazniku. od strony skrzyni ma wiekszy luk niz moja oryginalna i teraz sie zastanawiam od jakiego silnika kupilem miske. w sklepie powiedzieli mi ze bedzie pasowac do mojego a nie pasuje. |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 16:51
|
|
|
Różnią się bodajże ilością śrub. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 17:01
|
|
|
rusin, oddaj,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
rusin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: zwoleń/wawa
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 17:02
|
|
|
ilosc srub jest taka sama tylko tym lukiem od strony skrzyni sie rozni. a moze ktos ma oznaczenia silnikow na gazniku i na wtrysku? jest mozliwosc ze zalezne to jest od skrzyni? ja ma 4 biegi. moze dla 5 biegow jest wiekszy ten luk? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 17:06
|
|
|
A co ma skrzynia biegów do miski,,,s krzynie zdejmujesz nie ruszając miski, przekładają chłopaki z 4 na 5 i odwrotnie z wtrysku na gaźnik a potem na diesla,,, więc pewnie to nie od tego zależy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
rusin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: zwoleń/wawa
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 17:12
|
|
|
silnik i 1.1 mialy oznaczenie 1.1 ohv czy jescze jakies inne? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 17:28
|
|
|
ohv to oznaczenie silnika, i wszystkie 1,1 sa ohv, 1,3 też są ohv, kod silnika jest bity na głowicy, 3 litery typu TKA, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
rusin
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: 1.1/50KM
Dołączył: 24 Lut 2010 Posty: 30 Skąd: zwoleń/wawa
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 17:39
|
|
|
a cvh nie bylo 1.1? bo w sklepie mialem do wyboru miske 1.1 ohv i 1.1 cvh. wzialem ohv i nie pasuje... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 17:43
|
|
|
rusin napisał/a: | cvh nie bylo 1.1 | :yyy: ,,,nie nie było,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 27 Kwi 2010, 18:06
|
|
|
Co to za sklep |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
|