[MK4] Problem z obrotami i mocą |
Autor |
Wiadomość |
Martius [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 18:26 [MK4] Problem z obrotami i mocą
|
|
|
Jak trwoga to ....na forum Fiesty
Problem jest tego typu, że po odpaleniu obroty skaczą w górę i w dół jak po około 2min obroty się "ustatkują" dopiero mogę ruszać. Gdybym chciał ruszyć od razu po odpaleniu samochód się dławi i ani myśli jechać ( gdybym mu dodał więcej gazy to by zgasł ). I tak to wyglądało przez kilka miesięcy, nie przeszkadzało mi to zbytnio bo tak jak pisałem powyżej, po 2 min. czekania autko normalnie śmigało.
Ale z czasem objawy się pogorszyły. Teraz gdy odpalam obroty tak spadają, że po kilku sekundach gaśnie, a gdy po odpaleniu już uda mi się ruszyć dławi się w czasie jazdy ( oczywiście nie cały czas ale momentami ).
Wczoraj gdy jechałem ok 100km/h zaczął zwalniać mimo że cały czas dodawałem gazu, aż prawie się zatrzymałem. Po kilku sekundach mogłem jechać dalej, lecz jazda nie była płynna bo co jakiś czas znów spadały obroty.
Mam nadzieję że ktoś z Was spotkał się z czymś takim i pomoże mi w rozwiązaniu problemu. Z góry dziękuje i pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 7 Cze 2010, 22:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 18:42
|
|
|
http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/search.php 100000 razy! |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Przemas107
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 20:07
|
|
|
Przeczyść przepływomierz. |
_________________ PILNIE SZUKAM PRACY!! POZNAŃ!! WEEKENDY!! |
|
|
|
|
Martius [Usunięty]
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 21:54
|
|
|
jackrzec napisał/a: | 100000 razy! |
Rzeczywiście "kilka" razy ten temat był poruszany
U większości kolegów mających podobny problem przyczyną był Przemas107 napisał/a: | przepływomierz. | o którym wspomniał Przemas oraz CPP ( cokolwiek to jest ) Tak więc na początek znajdę i przeczyszczę przepływomierz ( mam nadzieję że u mnie również to on jest za to odpowiedzialny ) a gdy to nie pomoże poszukam CPP
Jak zwykle bardzo dziękuję za wskazówki. |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 7 Cze 2010, 23:01
|
|
|
ja ma podobnie właśnie, jeśli chodzi o te nie równe obroty i gdzie jest ten przepływomierz w 1,1 i? |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 16:16
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | ja ma podobnie właśnie, jeśli chodzi o te nie równe obroty i gdzie jest ten przepływomierz w 1,1 i? |
ożycie szukajki nie boli, przepływomierza u siebie nie znajdziesz... |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
jackrzec
Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 17:08
|
|
|
Marcin napisał/a: | przepływomierza u siebie nie znajdziesz... | ale znajdzie czujnik temp. powietrza dający w sumie to samo - koło wtrysku. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
|
Martius [Usunięty]
|
Wysłany: 8 Cze 2010, 23:47
|
|
|
Tak więc wyciągnąłem ten przepływomierz ( który właściwie nie wydawał się zanieczyszczony tak jak bym się tego spodziewał ) no ale przedmuchałem go sprężonym powietrzem i tylko usunąłem osad na tych dwóch drucikach które są wewnątrz tej metalowej części ( nie rozkręcając tej plastikowej puszki )
Przy okazji przeczyściłem również przepustnicę.
No i poskręcałem wszystko z myślą że właściwie nic takiego nie zrobiłem, i raczej problem nadal będzie się pojawiał.
Lecz ku mojemu zdziwieniu po odpaleniu silnika.........fieścina śmiga aż miło
Czy to możliwe, że wszystkiemu winien był ten osad na tych dwóch drucikach ? |
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 9 Cze 2010, 06:14
|
|
|
Martius napisał/a: | Czy to możliwe, że wszystkiemu winien był ten osad na tych dwóch drucikach ? |
tak, on powodował błędne pomiary masy zasysanego powietrza |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
|