Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

[MK3] XR2i 8v with SCS --> Żużlowiec by Tommur
Autor Wiadomość
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 23 Sty 2011, 22:38   

To akurat magazyn firmy w której pracuję.
Miejsca dość żeby przy dwóch Fiestach podłubać i bogato w narzędzia oraz różne materiały.
Do pełni szczęścia brakuje tylko podnośnika ;-))
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Sty 2011, 13:44   

W zapasie jest kanał u mnie w garazu. Ale u Artura jest znacznie cieplej :) .
Zeszło ze skaładaniem, bo trzeba było radio podłączyc (inne złącza miało). Rozebranie skorodowanej anteny na dachu przez która lała sie woda do środka. Tylna lampa przy wymianie nie dolegała za bardzo (mogła sie lać woda). Trza było popukać, postukać i dopasować. Hamulce na przodzie w końcu sprawne (a były robione u mechanika - zamiast obydwu wężyków hamulcowych wymienił tylko jeden. Po tygodniu drugie koło zaczęło blokować). wymieniona także jedna z przednich lamp, bo stara była ładniejsza.
Duzo czasu zeszło Arturowi na dopasowanie prawego boczku pasażera, bo był baaaardzo oporny i krzywy przy górnym rancie.

Z pilnych spraw na teraz wyczyszczenie lub wymiana kabli przy alternatorze i rozruszniku (ponadłamywane i zaśniedziałe). Potem czyszczenie wszystkich kabli masowych silnika i kompa. Temat niedogrzewania silnika na trasie był poruszany w innym wątku. Nic sie nie poprawiło. Zakupiony termostat był chyba niesprawny, bo mimo zalewania wrzątkiem nie otwierał sie nawet na milimetr. Używany Artura otwiera się, ale węże chłodnicy chyba grzeją sie za szybko. Efekt jest taki, że mimo wymienionego termostatu jeżdże z kartonem na chłodnicy :ups: i na trasie jest chłodno w aucie (chłodnica zasłonieta w 90%, a przeciez teraz jest koło -2 stopni, a nie -20). Wskazówka z deski tez chyba oszukuje (wentylator sie załącza jak wskazówka drygnie z 5mm od dołu), więc dzis zakupiłem nowy czujnik i wieczorkiem się wymieni. Termostat tez chyba zakupię jeszcze jeden, bo przeciez za duży obieg odpowiada tylko termostat :głowąwmur: , a sie mnie nie słucha coś.

Kupiłem tez dziś zestawik naprawczy tylnych hamulców. To na następna wolna sobotę lub niedzielę u Artura :cojest: będzie co robić. Lewy tylny hamulec chyba słabo łapie, więc albo szczęki albo cylinderek padł. Podejrzewam, że jedno i drugie :devil: , bo na dzień dzisiejszy moge powiedzieć, że auto to jakby 100% fabryka :rotfl: . Wężyki hamulcowe były ori FORD. Gumki tłoczków przednich FORD. Tuleje wachaczy z napisem FORD. Sworzeń wachacza jeszcze nitowany. Kolor płynu hamulcowego kolorem podchodził pod ori Ford (uwzględniając 20-letni proces starzenia :fajka: ). Podobnie olej w silniku. Głośniki przednie zdemontowane ori FORD - Artur nie wyrzucaj ich. Sprzeda sie w giełdzie jako rarytas :joint: )
W tym roku zrobiłem autem juz 800km jeżdżąc do pracy. A jutro jadę pierwszy raz w trasę z moim starym, dobrym karałdio :serduszka: . Się nie mogę doczekać.
W garażu czeka jeszcze trochu gratów do zamontowania, ale już powoli widać światełko w tunelu.

P>S> Dzięki Atrur za ciepłe lokum i możliwość dłubania oraz dużą pomoc przy składaniu czarnuli. Sam bym się zajeździł chyba. We dwóch raźniej idzie.
old juz jestem , bo nie wiedziałem, że po 13 godz koło auta rano mogą tak napier..... wszystkie mięśnie jak przy grypie żołądkowej :rotfl:
To do następnego weekendu
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
Ostatnio zmieniony przez Tommur 24 Sty 2011, 14:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 24 Sty 2011, 13:51   

Tommur napisał/a:
To akurat magazyn firmy w której pracuję.
Miejsca dość żeby przy dwóch Fiestach podłubać i bogato w narzędzia oraz różne materiały.

Ile ja bym dał za taką miejscówke :fajka:
Fajnie że fiesta powoli wraca do zdrowia, powodzenia w dalszym majsterkowaniu :)
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 24 Sty 2011, 17:54   

Kolejny klasyk wraca do życia :) :ok:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 24 Sty 2011, 21:11   

No to od dziś działa prawidłowo wskazówka od temperatury. Czujnik wymieniony na nowy za caaaałe 17zł. Polecam wymianę, bo teraz wentylator załącza się tuż pod czerwonym krańcem skali. Jutro potestujemy jak z temp na trasie.
Zalałem też świeżutki MAXlife 10W40.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Mar 2011, 11:54   

Po wczorajszych pracach Tomkowa XR-ka ma cicho pracującą klawiaturę (wymienione zużyte popychacze) oraz nominalnie parę koników więcej bo jest już wersją 110 KM ;-))
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 6 Mar 2011, 11:59   

No wlasnie, a ja sie zastanawialem jakie efekty dala cala operacja :)
_________________

 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Mar 2011, 16:00   

Dłubie temat z fotkami. Zaraz wkleję. Ale jest doooobrzeee :fajka: . Spalanie sprawdzę w ciągu tygodnia-dwóch
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 6 Mar 2011, 21:36   

normalnie chłopacy dumny z Was jestem :)
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 7 Mar 2011, 01:03   

Ale Żółwiu patent z remontem silnika w domu nie przejdzie. Żona powiedziała, że mnie wyp... razem z silnikiem :ups: .
Ale za tydzień wyjeżdża na 9 dni :devil: . Z Tobą przez 9 dni to chyba mój, Artura i Twój byśmy odremontowali przy browarze co?
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 8 Mar 2011, 22:23   

Hmm - zamiast tłoków po takim remontowaniu by mogły butelki od Żubrów być , ale na pewno by było zabawnie :ok:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Kwi 2011, 17:57   

temacior umarł ? tommurek foty :D
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Kwi 2011, 11:14   

Żyje, żyje. Foty na bieżąco w komórce zbierane. Fakt trzaby coś ukręcić na forum. Za późno z pracy wracam ;-(
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 22 Kwi 2011, 11:19   

Jutro się może zrobi parę fotek przy dniu obsługowym i wrzuci na foruma :)
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Lip 2011, 00:16   

No to czas jakis update zrobić, bo temat zapyział. A cos tam dłubalismy u Trzeciego w garażu.

W miesiącu marcu wziełem sie za klepiącą klawiaturę, bo mimo 2 krotnej wymianu mazutu na olej 10W 40 klepało dalej (mniej ale klepało).
No to jadziem.
Pokrywka zdjęta, kołyski zdjęte. Popychacze leża obok.

Przy demontowaniu elementów głowicy pamietamy, aby po grzebaniu każdy wrócił na swoje miejsce. Najlepeij ułozyć je tak jak leżały w głowicy.

Popychaczy, które chodzą ciężko po wylaniu z nich oleju (ściskając w imadle) wywalamy, mocno poprzycierane łby lub denka wywalamy. Wywalamy także takie coś.

Ledwo go dotknęłem to rozłożył sie w rękach.
A tu fotka wyciskania starego oleju z popychacza. Podkładamy w imadło szczęki aluminiowe. aby nie porysować powierzchni popychacza.

I teraz podsumowując. PO kupieniu fiesty zmieniłem olej. stary ledwo leciał (chyba juz mazut był). Do momentu wymiany popychaczy zmieniłem olej dwa razy, a mimo to przy wyciskaniu ich w imadle ze środka leciał czarny stary syf. Taki jak przy pierwszej wymianie. Nie chcę myśleć co jest na pompie oleju. ale jak dojrzeje do tego to pewnie wyjme silnik i zajmę sie tym.
W kwietniu wziełem sie za hamulce przód. Blokowało raz jedno koło, raz drugie.
wymieniono przewody hamulcowe przód na nowe TRW. Rozebrałem tłoczek zacisku, wymyłem, wymieniłem gumki wszystkie, odpowietrzone. I działa marzenie.
Winnym kijowego działania hamulców były zapchane przewody hamulcowe z przodu. Przed wymianą miałem tak. Lekkie nacisnięcie hamulca i blokada koła tylnego. Potem zaczeły sie problemy z zapiekaniem przednich hampli. Po wymianie wszelkie problemy z blokowaniem tylnego prawego koła ustały. Bębnów z tyłu nie dotykałem.
Fotki z prac.

Acha przy okazji zmienione tarcze na ATE z kpl klocków ATE. Jestem zadowolony :V:

Pod koniec kwietnia doszły poflokowane rączki od Rasty :przytul:
Przed
PO zmianie
W maju niewiele. U mechanika wymieniony uszczelniacz wału od strony rozrządu, bo lało się, Wymieniony rozrząd i pompa wody zapobiegawczo. Ponadto wyleciał tłukący krzyżak. A z pomocą trzeciego wymieniono i zarobiono na nowo wszystkie końcówki przewodów idące do rozrusznika i alternatora. Co prawda o 1 w nocy, ale dalismy radę.
W czerwcu nudziło mi sie u teściów, więc na ogródku wziełem sie za hamulce tył.
Czyszczenie, mycie, malowanie, wymiana wszystkich sprężynek i ogólne obadanie jak to chodzi i co jest do wymiany. Stwierdzono, że jeden tłoczek lekko przecieka, szczęki są OK. Ręczny działa. Fasrba piecowa.
Foty z prac:
O duperelach przekjładanych z mojej poprzedniej fiesty nie będę pisał. O tym co czeka w garażu na założenie też nie. Załozymy pogadamy.
Wizyta Fordona uświadomiła mnie, że przeguby wewnętrzne sa do wymiany. W tym miesiącu musze wyszarpnąc szkrzynię i to zrobic, bo wrzesień i pierwszy kjs zbliża sie nieuchronnie, a wolę zminimalizowac ryzyko nieukończenia.
Zapomniałem jeszcze dodać, że przy dłubaniu z popychaczami fiestka dostała polakierowana proszkową pokrywę w kolorze listew zewnętrznych..


A od wczoraj działam z czarnymi RECARo, które czekaja na zamontowanie od 3 miesięcy. Rozebrane leżą, a obicie i tapicerka pierze sie właśnie w praleczce. Jutro kupię klej w sprayu tapicerski i gąbkę 1 cm do obićia siedzeń. Podziałamy i spróbujemy cos złozyć.
Fotki
A z tego miejsca podziękowania dla LOY-a za opis reinkarnacji Recaro. Rzeczywiście banał je rozebrać, ale z instrukcją. Polecam wątek Loy-a o remoncie http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=51014

Tyle na dzis. Dobranoc Państwu. :ok:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Fordon 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39
Dołączył: 02 Kwi 2005
Posty: 3803
Skąd: WLKP.
Wysłany: 17 Lip 2011, 12:36   

To mowisz znowu mam przyjechac?? :)
Dobrze ze idzie temat do przodu.
_________________

 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 17 Lip 2011, 12:51   

Obicie wyprane. {Pięknie teraz widac niteczki na czarnym Recaro :P . Ale po rozebraniu oparcia stwierdzam, że fotel był chyba po dzwonie , bo jest poodrywany w kilku miejscach na spawach i blacha na dł. 1cm nadłamana przy dole. Ale spokojnie da to sie połapać MiG-iem. Ktos pisał, że oparcie mu sie buja mimo dokręcaenia. Dokładnie tak jest w moim. Oparcie trzyma sie tylko na zębatce, którą używamy do podnoszenia/opuszczania oparcia fotela. Chyba tylko jeden spaw trzyma.
Wieczorem wkleję fotki dla potomnych o co biega, bo teraz bateria w aparacie padła.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Lip 2011, 01:15   

Zgodnie z obietnicą. Rozebrane foteliki i jest tak
Ruda wyczyszczona i polakierowana. Fotel dzwoniony bo blachy pękły na wszystkich spawach. Widac to na dole przy łączeniu oraz tu

i tu

Teraz wiem dlaczego oparcie fotela tak latało, bo trzymało sie tylko na tym pionowym kawałku blachy. Poniżej widok od tyłu oparcia.

Nawet pręty zagłówka tak dowaliły w blachę, że lekko ja przerwały. Blachę całą wyklepałem , poprostowałem i podoginałem. Jutro idzie wszystko do spawacza.
Zgodnie z opisem Loy-a przy doginaniu oparcia bokiem uważajcie z siłą docisku, bo można zrobić coś takiego jak poniżej.

To jest pręt kwadratowy i zgiął się tuż przy wejściu w tą tulejkę. Niepotrzebnie to rozbierałem (tylko, że ja mogłem rozebrać, bo miałem powyrywane spawy. Jeśli masz je niepopękane to te numer ci nie wyjdzie). Po prostu po doginaniu boków , załóżcie kółko od regulacji oparcia i pokręćcie nim. Jeśli coś będzie nie tak to będą opory przy kręceniu nim. I wtedy obracając pręt tak go ustawcie, aby wygięcie było do góry w waszą stronę. Wtedy młotek, coś płaskiego i sru w dziada. Po chwili będzie prosty.
Reszta po złożeniu foteli.
Dobranoc :nawalony:
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lip 2011, 07:00   

no wkoncu :) jakis update , milo patrzec na fieste ktora miala byc zyletką a okazała sie zyletka w innym znaczeniu :-P

Tommurek :ok: good Job
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 18 Lip 2011, 08:41   

Działaj Ziom , działaj - bo trzeba się pokazać na jesiennym YTP ;-))
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.