[MK6] Obniżenie samochodu - zalety, wady, sposoby |
Autor |
Wiadomość |
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 21:05 [MK6] Obniżenie samochodu - zalety, wady, sposoby
|
|
|
Witam, takie pytanie mam. Jakie są plusy/minusy obniżenia zawieszenia samochodu. I jak to uczynić, najszybciej.
Pytanie zadaję, gdyż widzę dużo Tematów na temat obniżania itp. I jestem ciekaw, jakie są plusy itp. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 17 Kwi 2010, 21:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 21:26
|
|
|
W necie i tu na forum jest dużo info w tym temacie, wystarczy że poczytasz... a tutaj jeszcze ktoś Ci będzie musiał napisać, więc po co kogoś fatygować jak można samemu,,,, no chyba że się nie chce,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 17 Kwi 2010, 23:12
|
|
|
Plusy obniżenia:
1. Niżej środek ciężkości,
2. Lepsze trzymanie w zakrętach,
3. Większa prędkość w zakrętach,
4. Lepszy wygląd autka...
Minusy:
1. Mniejsza liczba miejsc, w których można zaparkować,
2. Zwiększona uwaga przy pokonywaniu "leżących policjantów",
3. Utrudnione pokonywanie kolein na drogach gruntowych...
Na pewno jest jeszcze kilka plusów i minusów, ale jakoś teraz nie przychodzą mi do głowy...
Najszybciej można obniżyć, zakładając sprężyny obniżające o ok 30mm, np. Eibach... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, 09:33
|
|
|
A takie pytanie, te 30mm(3cm) to jest b.duzo obnizone już czy minimum takie? |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, 10:25
|
|
|
nie dużo, ale że tak powiem najoptymalniej - prowadzenie ulega poprawie, wygląd już mniej, ale jest przynajmniej jeszcze na tyle wysoko że da się jeździć. Niżej to już bardziej hardkor i nie do codziennej jazdy |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
AccessX
Model: Ford Fiesta Mk2`84
Wersja: Classic
Silnik: 1.3/66KM
Imię: Radek
Dołączył: 18 Mar 2010 Posty: 669 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18 Kwi 2010, 10:33
|
|
|
Dzięki za odpowiedź Panowie . Piwko na niedziele . |
|
|
|
|
Piter
Ninja TEAM
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Kwi 2010, 22:43
|
|
|
Niskie zawieszenie w cywilnym aucie do jazdy na co dzień jest bardzo meczące. Do tego co pisze Parzych, aby poprawić prowadzenie w zakrętach wypadało by jeszcze usztywnić budę i założyć do niższych sprężyn, twardsze amortyaztory o krótszym skoku aby szybciej wybierały drogę. Ale to już na co dzień jest strasznie niewygodne. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 11:13
|
|
|
Peedro napisał/a: | Niżej to już bardziej hardkor i nie do codziennej jazdy |
No to ty Parzych z dodatkowymi 5 mm już się na hardkor łapiesz
A tak serio, bez przesady i na -35 mm da się spokojnie (ale świadomie) jeździć. |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 15:12
|
|
|
Skfarek, to ja mam -35mm |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 15:35
|
|
|
Tak, a myślałeś że -30 ? |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 15:50
|
|
|
Skfarek napisał/a: | myślałeś że -30 ? | Nooo Ale Ty miałeś te -35 przy silniku 1,6, więc u mnie trochę mniej poszło do dołu, w szczególności z przodu... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Skfarek
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Michał
Wiek: 44 Dołączył: 05 Lut 2008 Posty: 836 Skąd: Gród Kraka
|
Wysłany: 23 Kwi 2010, 15:54
|
|
|
Parzych napisał/a: | więc u mnie trochę mniej poszło do dołu, w szczególności z przodu.. |
prawda, moja poszła bardziej bo to cięęężki klocek był z 1.6, 5d i całym wyposażeniem |
_________________ Była MK6 Ghia 1.6 16v "Zetec-S" (z awatara)
Był leichtwagen do upalania:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=34463
Był czeski dziadkowóz TDI na co dzień
Jest ST 150 i sushi czyli Civic FK2 |
|
|
|
|
|