Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, przyspieszanie, stukanie, szarpanie

[MK3] Nie przyspiesza, szarpie, stuka
Autor Wiadomość
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Kwi 2010, 00:28   [MK3] Nie przyspiesza, szarpie, stuka

Witam mam MK3 1.3 (60) 1994r. / 4 drzwi i wspomaganie

Ostatnio po nocnym wypadzie nad morze coś się zepsuło.
Nad morze ze Szczecina dojechaliśmy bez problemu, po spacerze wróciliśmy do samochodu i po przejechaniu 10 kilometrów stało się.

Nagle fiesta podczas dodawania gazu zaczęła szarpać a pod maską słychać było lekkie metaliczne stukanie. To szarpanie to nie jak gaśnięcie silnika tylko bardziej utrata mocy+szarpanie pod maską.
Metodą prób i błędów udało mi się opanować sytuację i dojechaliśmy tak do Szczecina. Jednak problem zostaje, wygląda to tak, że kiedy chcę mocno przyśpieszyć wtedy zaczyna szarpać pod maską i stukać (tak jakby pojedyncze cykanie). Musiałem baaardzo lekko dodawać gazu i baaaardzo powoli przyśpieszać wtedy nie szarpał. Ale i tak jak na to ile był wciśnięty pedał gazu to przyśpieszał zbyt wolno i tylko czasami nagle zaskakiwał i dawało się odczuć nagłe przyśpieszenie. Zauważyłem jeszcze, że jak już przekroczyłem na jakimś biegu pewną prędkość to moglem depnąć głębiej i spokojnie przyśpieszyć, tak,ze zmieniałem biegi dużo później niż zwykle. W ogóle in większa prędkość dla danego biegu tym mniej to się zdarzało.

Z innych usterek, które raczej nie mają wpływu na to to cieknie mi olej spod pokrywy zaworów i jest nieszczelność pod prawą świecą, cieknie.

Macie jakieś pomysły co się stało?

Kod:
Proszę pamiętać o tagowaniu tematów.
- trzeci
Ostatnio zmieniony przez bidżej 26 Sie 2010, 14:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Bezimienny 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Łukasz
Wiek: 32
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 1185
Skąd: Torzym/ZG
Wysłany: 1 Kwi 2010, 00:36   

Mechanikiem nie jestem, ale kolega miał podobny problem i z tego co pamiętam to przyczyną było to że silnik nie palił na jeden gar więc może sprawdzić świece?
 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Kwi 2010, 00:38   

To była właśnie moja pierwsza myśl, ale też się nie znam i zastanawiam się czy to nie jest coś ze sprzęgłem lub skrzynią biegów.
 
 
 
kenczorf 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 1874
Skąd: Tarnów
Wysłany: 1 Kwi 2010, 08:25   

jak silnik chodzi na 3 gary to na luzie spokojnie to uslyszysz...nierowne chodzenie z telepaniem auta
_________________
Cichociemna
Profil Facebook
 
 
 
matrix-1990 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 33
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 570
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Kwi 2010, 13:13   

można to w prosty sposób sprawdzisz - zdejmujesz po kolei kable podczas chodzenia silnika na postoju i patrzysz, czy jak któryś z 4 zdejmujesz czy dźwięk i praca silnika się nie zmienia
_________________
 
 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Kwi 2010, 13:34   

Dziwne

Wsiadłem w moją małą dziś rano żeby pojechać do warsztatu i zero problemów.
Nawet trochę po szarżowałem żeby sprawdzić i nic.

Kolega więc dokręcił mi tylko tą luźną świecę i umówiłem się na za tydzień, na uszczelnienie pokrywy zaworów.

Co dziwniejsze żeby ruszyć spod domu musiałem pchnąć bo po 2 miechach od ładowania zawsze już nie chce zapalić, a tu po dokręceniu świecy pali bez problemu i to z pełnym obciążeniem urządzeń elektrycznych.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Kwi 2010, 14:19   

neidi napisał/a:
na uszczelnienie pokrywy zaworów
Tego się nie uszczelnia, zakłada się nową uszczelka i lekko przykręca,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Kwi 2010, 14:22   

Miałem założone już 2 nowe uszczelki i obie ciekły na początku troszeczkę a z czasem na całego. Kumpel chce mi w warsztacie wymienić uszczelkę i silikonem uszczelnić dodatkowo. Co prawda kupiłem już "nową" pokrywę zaworów wiec może wystarczyło by ją wymienić ale nie chcę ryzykować kolejnej uszczelki.
 
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Kwi 2010, 15:09   

Silikonu tam nie wpychaj, jak cieknie z pod dekla to trzeba wziąć śrubokret i dokrecić. Korek lubi osiadać, pozdrawiam.
 
 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 1 Kwi 2010, 15:17   

Było już dokręcane i nic. Podejrzewam ze pokrywa jest już wyrobiona. Dlatego kupiłem inną tylko jakoś nie było czasu jej założyć.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Kwi 2010, 16:30   

Dokładnie, jak cieknie to było za mocno dokręcone i się dekiel wygiął,,, silikonu tam nie kładź, pod deklem powinno być lekkie podciśnienie bo w sumie silnik stamtąd zasysa "powietrze" więc może masz przytkany układ przewietrzania?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
gueli 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 10
Skąd: Londyn/Lublin
Wysłany: 1 Kwi 2010, 19:52   

mialem dokladnie taki sam problem ze swoja mk4 i to byla cewka. czasami na zimnym silniku wszystko dzialalo normalnie a po chwili juz jeden gar nie palil. zreszta moja cewka padla w podobnych okolicznosciach co Twoje auto, na trasie :P
 
 
pablon 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 39
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 497
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 1 Kwi 2010, 23:16   

gueli napisał/a:
mialem dokladnie taki sam problem ze swoja mk4 i to byla cewka. czasami na zimnym silniku wszystko dzialalo normalnie a po chwili juz jeden gar nie palil. zreszta moja cewka padla w podobnych okolicznosciach co Twoje auto, na trasie :P


Jak swieczka nie pali to logiczne że nazbiera sie na niej paliwo i nie odpali już.
 
 
 
gueli 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 10
Skąd: Londyn/Lublin
Wysłany: 1 Kwi 2010, 23:32   

no wiadome, chcialem mu przyblizyc to co ja mialem ;)
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 2 Kwi 2010, 19:02   

to może i u mnie jest taki problem z cewką?

ostatnio strasznie mocno okopcało mi świece, dziś wyjąłem czarne wsadziłem czyste, aczkolwiek używane
po staniu w korkach zaczęło szarpać autem, nie chciał się rozpędzać, ale jak mu przygazowałem na obrotach, stanąłem i ponownie uruchomiłem to się obudził.
Sprawdziłem potem świece, to 3 są w porząsiu a jedynka (1 z lewej) jest brudna i mokra.

Co wy na to?
 
 
gueli 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Inna
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Paweł
Wiek: 33
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 10
Skąd: Londyn/Lublin
Wysłany: 2 Kwi 2010, 22:29   

u mnie 2 swieca byla czarna a reszta wporzadku. swiece i kable wymienialem niedawno, wiec jedyna opcja u mnie to byla cewka :-P
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Kwi 2010, 14:12   

odme wyczysc i dekiel zaworow z majonezu... silnik zciaga ten syf i zarzuca swiece....
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
amon31
[Usunięty]

Wysłany: 4 Kwi 2010, 23:54   

majonezu nie ma, świeczki są chyba w kiepskim stanie, mają rok i dziwnie wyglądają, kable są jakieś stare, a tak to może również się coś dziać z cewką, cpp czy innym takim urządzonkiem.

No ale poza cewką, to nie wiem nawet gdzie pod maską jest cpp, przepływomierz, silnik krokowy, odma (??), czasami czuję się jak baran, bo wszyscy tu operują takimi skrótami i nazwami które są mi zupełnie obce. Już nie wspominając że nie wiem jak sprawdzić te elementy.
Poniżej wklejam fotki spod maski, może mi ktoś wyjaśnić czym są wskazane przeze mnie strzałkami elementy elektryczne?



 
 
neidi 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 42
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 24
Skąd: Szczecin
Wysłany: 10 Sie 2010, 13:12   

Witam ponownie.
Jak pisałem problem opisany na początku sam zniknął. Czasami się tylko powtarza jak poszaleję i daję mocno gaz np na światłach. Ale to musi być sporo szaleństwa. Zazwyczaj wtedy następnego dnia wyżej opisane problemy powtarzają się.

Podejrzewam że coś się przytyka i później znowu samo odtyka.
_________________
Osoby ze Szczecina zapraszam do korzystania z moich usług w zakresie pielęgnacji wnętrza samochodu, odkurzanie, czyszczenie tapicerki , pranie podsufitki, mycie kokpitu i elementów plastikowych albo kompleksowe sprzątanie auta.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 10 Sie 2010, 13:17   

jak archeologia, to archeologia :hihihi:

amon31, na zdjęciach:
1. odstojnik/zaworek zwrotny/filterek (różne są opinie) od przewodu podciśnienia MAPsensora - w jednych autach jest, w innych nie ma

2. EDIS i jego wielka wtyczka (moduł sterujący zapłonem)

3. MAPsensor, czyli czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym

4. jakiś rezystorek od wtryskiwacza, nie wiem dokładnie w jakim celu on tam jest

5. wtyczka od krokowca

6. CPP - czujnik położenia przepustnicy

7. jakaś wtyczka :-P dwupinowa, więc albo od wtryskiwacza, albo od czujnika temperatury powietrza zasysanego.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 20:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 09:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.