Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:45 |
[MK6] Olej w dolocie za turbiną, 1.4 TDCi, 2006r. |
Autor |
Wiadomość |
Hardie
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Festung Posen
|
Wysłany: 29 Mar 2010, 16:56 [MK6] Olej w dolocie za turbiną, 1.4 TDCi, 2006r.
|
|
|
Wczoraj podczas jazdy pękł mi gumowy wąż znajdujący się za turbiną. Zrobiła się w nim dziurka i auto straciło moc. Oczywiście w niedziele zakupienie węża jest nierealne więc uszczelniłem to taśmą z Liroy Merlin. Ale, gdy zdjąłem wąż zauważyłem że wszystko w środku jest od oleju. Nie wylewał się co prawda, ale był spory nalot, taki że się ubrudziłem.
Czy to normalne, czy objaw padającej turbiny? Dodam że ona nie chodzi ani głośno ani nic, ciągnie normalnie w miarę. Autko ma zrobione 107 tyś.
Jestem tu nowy, ale przejrzałem wątki i nie znalazłem nigdzie takiego. Może źle szukałem. |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Mar 2010, 19:10
|
|
|
tem waz co ci sie przerwal, przetarl, czy cus, to odma od silnika i tedy turbina zasysa pary oleju, wiec wnetrze tego weza nie moze byc czyste jesli auto nie bierze za duzo oleju, to jest wszystko tak jak powinno byc |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 29 Mar 2010, 21:08
|
|
|
Wąż od odmy albo wąż dolotowy. Tak czy siak olej to normalka. Jeśli nie ginie ci go z silnika za wiele, a turbina nie woła spod maski to będzie ok. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Hardie
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Festung Posen
|
Wysłany: 30 Mar 2010, 10:25
|
|
|
Oleju nie ubywa, ale auto jest u mnie dosyć świeże. Więc dokładnie nie wiem.
Dołączam zdjęcie poglądowe, chodzi o wąż zaznaczony na czerwono, kropką zaznaczyłem gdzie zrobiła się dziurka. Swoją drogą ciężko dostać ten wąż, chyba tylko serwis zostaje.
Zielonym kolorem zaznaczyłem jeszcze miejsce gdzie trochę się poci olejem i mam nieodparte wrażenie że jest to złożone na silikon. Czy w miejscu tego łączenia powinna być uszczelka?
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Kwi 2010, 17:05
|
|
|
w tym miejscu jest uszczelka jaknajbardziej, tyle ze jej bez rozkrecenia nie zobaczysz, bo tam jest oring w plastiku, (u mnie ja mam 1,6 wiec moga byc roznice) jesli sie poci to moze sie poluzowaly sruby sprawdz czy nie sa luzne lekko dokrec i wyczysc wszystko acetonem tak by bylo suche i bezolejowe, po kilku dniach sprawdz, jesli nadal sie poci to znaczy ze tam juz ktos grzebal i uszkodzil uszcelke, wowczas silikon termiczny i uszczelnic |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Hardie
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Festung Posen
|
Wysłany: 1 Kwi 2010, 18:35
|
|
|
Dzięki za pomoc, a jeszcze co z olejem w tym wężu? Może być czy nie?:) |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Kwi 2010, 19:11
|
|
|
to uklad dolotowy wiec moze byc niewielka ilosc |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Hardie
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 41 Dołączył: 29 Mar 2010 Posty: 6 Skąd: Festung Posen
|
Wysłany: 2 Kwi 2010, 12:13
|
|
|
Dzięki za pomoc |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.