[MK3] Adaptacja amortyzatorów z MK3.5 do MK3 |
Autor |
Wiadomość |
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 13:08 [MK3] Adaptacja amortyzatorów z MK3.5 do MK3
|
|
|
Witam
Od jakiegoś czasu poszukuję amorków przednich od xr2i, no i okazało się, że jeden z forumowiczów ma na stanie takowe amorki lecz od mk3.5 rocznik 95.
Chciałem zapytać czy jest jakiś sposób by dało radę zaadaptować te amory do mojej mk3 (cywil) ? Oczywiście skoro przetłoczenia nie ma to i zwrotnice inne, ale czy coś jeszcze ? Piasty ? Czy zwrotnice od mk3 i mk3.5 różnią się jedynie tym, że mają inną średnicę otworu na amora ?
Pozdrawiam i dzięki wszystkim za pomocne odpowiedzi. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Lip 2011, 22:08, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Qzyn
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44 Dołączył: 22 Cze 2004 Posty: 1811 Skąd: Radlin
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 13:29
|
|
|
Ja rozfrezowalem otwory w piascie MK III i zalozylem zawieszenie od 3,5... |
_________________ "Mission impossible" rozpoczęta |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 14:45
|
|
|
Bez frezowania podejdzie do mk3 piasta z mk3.5 ? Oczywiście zwrotnica z mk3.5. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
Darekmk3
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Darek
Wiek: 39 Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 917 Skąd: Żory
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 23:33
|
|
|
Blackknight88 napisał/a: | Bez frezowania podejdzie do mk3 piasta z mk3.5 ? Oczywiście zwrotnica z mk3.5. |
ja dzisiaj zakladalem bila b6 pod mk3.5 do mk3 wiec musisz miec piaste,przgub i moze roznic sie sworzniem wachacza-najlepiej miec caly wachacz z mk3.5..,ja wymienilem cale polosie z przgubami z mk3.5 bo nie chcialo mi sie bawic z przegubami , to chyba tyle
pozdro |
_________________ mk3 rs1.3&futro 1.6 16v>ess1.6 16v>r19>mk3 1.4klima>a6 1.8t & mietek207d cdn?
www.fiesta-squad.prv.pl
www.fiesta-squad.forum.prv.pl
cos dla grupy jebax teoretix
fiesta rs 1300 w akcji |
|
|
|
|
Blackknight88
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Karol
Wiek: 35 Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 263 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24 Mar 2010, 16:14
|
|
|
Łoj to za dużo roboty. Dzięki za informacje. Jednak będę dalej się rozglądał za amorkami od XR'a do mk3. |
_________________ .:Aktualnie poruszam się Seatem Ibizą II FL 1.9TDI 2000r. :.
.:Projektowanie w programie MaterCAM - toczenie, frezowanie:.
.:Programowanie sterowników PLC:.
.:Projektowanie 3D - SolidWorks:.
.:Projektowanie i wykonywanie instalacji pneumatycznych i hydraulicznych:. |
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 16 Lip 2011, 22:14
|
|
|
Co do samej adaptacji, ostatnio przez to przechodziłem i wg mnie ma to sens, przechodziłem przez to, nie wiem czy miałem jakieś lipne wahacze ale te co kupiłem z MK3.5 z Delphiego wydają się solidniejsze niż z MK3, zwrotnica ma jedno łożysko dwudrożne, które jako tako notabene przy wymianie jest łatwiej zrobić i chyba nawet taniej, no i samo to ze więcej jako tako sportowych czy lepszych amorów do tej wersji znajdzie bez problemu. Przeguby oczywiście też zmienione. |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
Marek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 493 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 06:11
|
|
|
Pietrekk napisał/a: | ...zwrotnica ma jedno łożysko dwudrożne... |
A co to w ogole za łożysko ? średnio i wysoko tonowe ? |
_________________
|
|
|
|
|
Pietrekk
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotrek
Wiek: 32 Dołączył: 03 Sie 2010 Posty: 1240 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 19 Lip 2011, 12:43
|
|
|
Dwurzędowe, lepiej? |
_________________ BMW e36 touring 325tds 1997 |
|
|
|
|
konxx91
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 57 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 1 Sie 2011, 15:18
|
|
|
Ja tam u siebie na przykład rozgiąłem delikatnie zwrotnice od mk3 i amorek z mk3,5 wszedł jak by tam siedział od początku. Zacisnąłem śrubą, tylko kupiłem trochę dłuższą, dałem ją od drugiej strony i złapałem nakrętką. Może i rzeźba, ale jeżdżę jak jeżdżę i nic się nie dzieje. |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.