[MK3] silnik nie zapala 1,1i '94 |
Autor |
Wiadomość |
Paweł
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 16:19 [MK3] silnik nie zapala 1,1i '94
|
|
|
Witam
Mam następujący problem: autko pewnego zimowego dnia nie zapaliło i ten stan utrzymuje się do dnia dzisiejszego. Cewka była wymieniana niedawno, kable WN też są ok, iskra jest, świece były również wymieniane. Rozrusznik kręci i pompa paliwa ładuje się na starcie. Paliwo wydaje się dopływać do układu wtryskowego. Moje pierwsze pytanie:
1) Czy moge ocenic czy wystarczająca ilosc paliwa dopływa do ukł. wtryskowego ?
2) Jak mogę sprawdzić czy układ wtryskowy jest w porządku?
3) Czy któryś z czujników może mieć wpływ na brak zapłonu?
4) auto stało na reszcie paliwa, filtr paliwa nie był dawno wymieniany, czy mogło coś przyblokować- jakieś paprochy na filtrze paliwa i stąd niskie ciśnienie dopływającego paliwa? |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 17:47
|
|
|
Paweł napisał/a: | Rozrusznik kręci | słychać tylko bzyczenie rozrusznika czy kręci całym silnikiem ale ten nie łapie? w pierwszym przypadku masz zawieszony rozrusznik, w drugim do sprawdzenia iskra paliwo.
żeby sprawdzić czy paliwo jest podawane zdejmij obudowę filtra powietrza i przy kręceniu rozrusznikiem zajrzyj w dolot - powinna być widoczna benzynowa mgiełka rozpylana przez wtryskiwacz.
zapłon - wykręć jedną świecę, załóż na nią przewód, przyłóż gwintem do silnika (tylko nie trzymaj w ręce bo jeszcze Cię pokopie ) - przy kręceniu rozrusznikiem powinna skakać iskra.
więcej w forumowej szukajce... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
stahoojedyn

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 18:50
|
|
|
ja np. postawilem auto po paru godzinach nic, fifa cus poruszal i odpalil
innym razem rano podbijam i wszystko gra rozruch kreci ale nie pali, okazalo sie ze jakas wtyczka sie poprosto obluzowala i wygladala jakby byla wcisnieta po jej docisnieciu problema nie ma |
_________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD
http://inprl.pl/relikt/2986/ |
|
|
|
 |
Paweł
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 19:56
|
|
|
jutro sprawdzę czy paliwo dopływa. Filtr paliwa też sprawdzić? przepłukać go na wszelki wypadek....zastanawiam się czy akumulator nie kwalifikuje się do wymiany, nie jest nowiutki, co prawda go ładuję ale jak pokręcę parę razy przez dłuższy czas to słabnie. Jakie powinno być napiecie w akumulatorze: bez rozruchu i w trakcie rozruchu? |
|
|
|
 |
Jacek4200

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 40 Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 91 Skąd: Wrocław/okolice
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 20:20
|
|
|
zobacz Pawełku, czy żaden bepiecznik nie wyleciał / spalił się, tak ostatnio pałowałem się ze swoim seatem |
_________________ Była Fiesta mk3 1.1i jest Seat Ibiza 1.4i |
|
|
|
 |
Paweł
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17 Mar 2010, 21:01
|
|
|
bezpieczniki są okej |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 13:05
|
|
|
kup szybkostart i zobacz czy na nim odpali . jeśli odpali to masz problem z paliwem . Jeśli nie odpali to za zapłonem /rozrządem . |
|
|
|
 |
matrix-1990

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Imię: Maciek
Wiek: 34 Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 570 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Mar 2010, 18:32
|
|
|
Paweł napisał/a: | 3) Czy któryś z czujników może mieć wpływ na brak zapłonu? |
czujnik położenia wału korbowego |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Mar 2010, 17:54
|
|
|
ale wcześniej sprawdź czy do edisa i cewki dochodzi zasilanie . |
|
|
|
 |
Paweł
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Mar 2010, 14:05
|
|
|
sprawdzić oporność tego czujnik położenia wału? jaka powinna być właściwa wartość? |
|
|
|
 |
sledzio

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 36 Dołączył: 19 Wrz 2009 Posty: 106 Skąd: Aleks.Łódzki
|
Wysłany: 22 Mar 2010, 18:07
|
|
|
głupia sprawa, u mnie na podobne dolegliwosci pomaga zdjęcie z filtra paliwa górnego wężyka i odpalenia auta bez jak już zapali podłączasz wężyk spowrotem. |
_________________ Jeżeli chcesz tanio i nowocześnie urządzić łazienkę lub kuchnie to polecam ten sklep. Mają świetną armaturę. |
|
|
|
 |
Paweł
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: L
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 08 Lis 2008 Posty: 7 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 19:14
|
|
|
Czy jak jest na luzie, mogę swobodnie pokręcić paskiem od rozrusznika? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 23 Mar 2010, 19:19
|
|
|
Rozrusznik nie ma paska, ale paskiem napędu alternatora możesz sobie kręcić do woli,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|