Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:32 |
[MK4] 1.8 D Ustawienie kąta wtrysku |
Autor |
Wiadomość |
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 13 Mar 2010, 23:23 [MK4] 1.8 D Ustawienie kąta wtrysku
|
|
|
Witam !
W jaki sposób, kto i gdzie jest w satnie ustawić kont wtrysku ?
Jak to się robi ?
Kosztowne to i pracochłonne ? |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 09:42
|
|
|
Każdy pompiarz. Teoretycznie łatwe. Pytanie tylko skąd pewność że coś z nim nie tak. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 15:25
|
|
|
na czym to polega i czy jest to kosztowne ?
czy w servisie który specjalizuje się dieslami mi to zrobią ? |
|
|
|
|
Fordon
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 39 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 16:00
|
|
|
ramses123 napisał/a: | na czym to polega i czy jest to kosztowne ? |
Na przestawieniu katu wtrysku za pomoca czujnika zegarowego lub dla wprawnego dieslowca na sluch. Kosztowne no jest zwlaszcza dla klienta.
ramses123 napisał/a: | czy w servisie który specjalizuje się dieslami mi to zrobią ? |
Powinni, ale sa i tacy co twierdza ze zadnej regulacji na pompie nie ma... wiec najprosciej wsiadasz jedziesz do takiego serwisu i pytasz czy ci zrobia cos takiego.
Prostrzej metody nie znam... |
_________________
|
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 18:07
|
|
|
kosztowne hmmm ...
ale ile to może kosztować, robił to ktoś może ile płacił ?
p.s
teraz wymieniłem rozrząd, czy możliwe że po tym zabiegu kąt jest poprawny ? |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 19:25
|
|
|
ramses123 napisał/a: | ale ile to może kosztować, robił to ktoś może ile płacił ? |
Nie pytaj o bydgoskie ceny mieszkając na drugim końcu Polski, tylko weź telefon w dłoń, zadzwoń i zapytaj.
ramses123 napisał/a: | teraz wymieniłem rozrząd, czy możliwe że po tym zabiegu kąt jest poprawny ? |
Jeśli był zrobiony DOBRZE to nie możliwe, tylko na pewno jest poprawny. Kąt może być zły, jeśli mechanik źle założy pasek rozrządu, lub gdy pasek ze starości się wyciągnie.
Ponownie pytam - co takiego się dzieje że chcesz ruszać zapłon? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 20:04
|
|
|
""Albo długo kręci, albo pierwszy obrót jest taki jakby "wolny". Czasami przy odpaleniu strasznie się trzęsie i przez chwilę nie pali na wszystkie gary"" tak jakby to ale teraz wymieniłem rozrząd jak wiesz i mam wrażenie że jest ok ... |
|
|
|
|
rapet
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 132 Skąd: Łaziska G
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 21:08
|
|
|
Ja właśnie ustawiłem zapłon i cośmi tam jeszcze zrobili jakiś czujnik płaciłem 250zł .Pali teraz od szczału tak jak powinien , palił mi w granicy 8-9 litrów ,teraz pali 5,8- 6.3 . narazie ok
|
_________________ "Codziennie rano, zaraz po przebudzeniu, sprawdzam, czy nie ma mnie na liscie najbogatszych ludzi swiata.
Jesli nie, to wstaje i ide do roboty."
Był Cougar 2.5 V6 170KM była Fiesta 1.8D 60KM jest Leganza 133KM
|
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 22:48
|
|
|
Cytat: | ""Albo długo kręci, albo pierwszy obrót jest taki jakby "wolny". Czasami przy odpaleniu strasznie się trzęsie i przez chwilę nie pali na wszystkie gary"" tak jakby to ale teraz wymieniłem rozrząd jak wiesz i mam wrażenie że jest ok ... |
To nie to. Po pierwsze, zapłon nie ma nic do obrotów rozrusznika. Po drugie, jeśli to byłby zapłon to nie było by pojęcia "czasami". Po trzecie, jeśli by to był zapłon, problem nie byłby "chwilę" tylko stopniowo by odpuszczał powoli wraz z rozgrzewaniem silnika, do momenty gdy by był mało zauważalny, ale jednak. Rozrząd wymieniany na blokady? Świece sprawdziłeś? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
jajcyk
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 15 Mar 2010, 00:29
|
|
|
Widzę, takie same problemy mamy ... Dokładnie obserwuj czy problem ustał, jeżeli tak, będę na 100% , że to zapłon. |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 16:14
|
|
|
czy żeby ustawić ten kąt wtrysku trzeba demontować rozrząd, czy tylko wystarczy przy pompie pogrzebać ??
potrzebuje dobrego pompiarza w podkarpackim lub świętokrzyskim ?? |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 16:41
|
|
|
ramses123 napisał/a: | czy żeby ustawić ten kąt wtrysku trzeba demontować rozrząd, czy tylko wystarczy przy pompie pogrzebać ?? |
Da się to zrobić bez zdjęcia rozrządu ale żeby w takim przypadku nie zrobić sobie większych problemów, osoba która będzie to ruszała, musi być na prawdę doświadczona by potrafiła na słuch rozpoznać co się dzieje z pompą. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
swallow
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Wiek: 33 Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 17 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 3 Kwi 2010, 21:13
|
|
|
Ramses123 - Ten gość się tym zajmuje z podkarpacia http://www.serwisdiesla.pl/ Raz u niego byłem, ale nie z fiestą i wydaje się konkretny. Jak tam pojedzież to daj raport jak tam było, ceny itp. Z tego co pamietam diagnmostyka wtrysków to 50 pln. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 4 Kwi 2010, 08:42
|
|
|
ja ostatnio robiłem rozrzad w 1.8 td i lubię chleb ze smalcem ktos zamiast kołka ustalajacego w ale wsadził wietrło i sie scieło dobrze ze udało sie załatwic blokade wału....
kto Ci wymieniał rozrzad? sam?
jesli t sam wymieniałes mozliwe ze Ci sie przestawił.... |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
ramses123
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 4 Kwi 2010, 16:03
|
|
|
swallow napisał/a: | Ramses123 - Ten gość się tym zajmuje z podkarpacia http://www.serwisdiesla.pl/ Raz u niego byłem, ale nie z fiestą i wydaje się konkretny. Jak tam pojedzież to daj raport jak tam było, ceny itp. Z tego co pamietam diagnmostyka wtrysków to 50 pln. | \
właśnie się tam wybierałem na dniach, znalazłem ostatnio w necie ten serwis. a mógłbyś powiedzieć co Ci naprawił/regulował ?? Pomogło ? |
|
|
|
|
|