Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:46 |
[MK5] Problem przy odpalaniu 1.8 TDdi |
Autor |
Wiadomość |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 12 Mar 2010, 23:40 [MK5] Problem przy odpalaniu 1.8 TDdi
|
|
|
Mianowicie problem wygląda tak : od kiedy wróciły niskie nocne temperatury, auto zaczęło strasznie odpalać . Nie pali na dotyk, 3 obroty-to wydaje mi się normalne , pierwszy jest taki "powolny". Ale najgorszym i w sumie największą przyczyną mojego niezadowolenia jest to, że po odpaleniu auto zaczyna rzucać silnikiem, jest jakby nie dogrzany, ale świece grzeją(obstawiam przestawiony zapłon na rozrządzie) . Strasznie mnie to nie pokoi, przy wyższych temperaturach, problem nie występuje. Na ciepłym pali idealnie, choć zaczęło mi się wydawać, że coś wydaje odgłos taki jakby metaliczny, przy odpalaniu- nie wiem może to jakaś moja aluzja.
Proszę o pomoc, bo zaczynam się martwić |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 13 Mar 2010, 10:28
|
|
|
Objawy jakie wymieniłeś wskazują jednoznacznie iż problem tkwi w świecach żarowych. Jeżeli są sprawne nie zmienia to faktu iż jedna z nich może po prostu grzać słabiej. Charakterystyczne rzucanie silnikiem jest tego typowym objawem. Obstawiałbym także zabrudzony filtr paliwa który powoduje mułowaty przepływ mieszanki przez co silnik nie pali od razu. Na początek zlej wodę z filtra paliwa za pomocą pokrętła znajdującego się na jego spodzie. Jeżeli te problemu o których mówisz pojawiły się nagle to przyczyna leży w jednym z wymienionych elementów. Ewelnualnie zainteresuj się aukumulatorem bo może mrozy dały mu w kość tej zimy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 13 Mar 2010, 11:07
|
|
|
Na wstępie, świece były sprawdzone zaraz przy wystąpieniu objawów - to odpada, filtr jest nowy, wymieniony przed zimą, akumulator ma kilka miesięcy. Więc to raczej też odpada, wiem gdybym nie dbał o auto rozumiem- to może być przyczyna, ale auto ma ze mną zawsze dobrze, oleje filtry wszystko zgodnie z instrukcją. Więc przyczyny szukam raczej w poważniejszych rzeczach. Nie jestem nowicjuszem, ale ten problem jest ciężki do rozpoznania. Obstawialiśmy, że komputer odczytuje z czujnika temp. silnika zawyżoną wartość, gdzie będzie odpalał, jak na ciepłym, ale to jednak nie to. Obstawiam, że oprócz przestawionego zapłonu na rozrządzie, może być przestawiony kąt wtrysku - ale to są wyłącznie moje domysły, a nie stwierdzone problemy. Może ktoś miał taki problem ? Ja znalazłem podobny w internecie, pozwolę sobie wkleić źródło, myślę, że to pozwoli rozwinąć moją myśl ....
http://www.autocentrum.pl...1999925799.html |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 13 Mar 2010, 18:37
|
|
|
Takie usterki jak wymieniasz nie dzieją się nagle, w ciągi jednej nocy auta pod domem ...
Takie problemy dają o sobie znać długi okres czasu i każdym kilometrem jest gorzej. Zaczynaj szukanie od najprostszych rzeczy, a kilkumiesięczny filtr też może się zabić jak stacja ochrzciła paliwo |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 13 Mar 2010, 21:53
|
|
|
Problem mam już od dłuższego czasu, tylko, że dopiero teraz, gdy temperatura spadła po niżej zera zaczęło mnie to już strasznie denerwować tym bardziej, że już skończyły mi się pomysły, co może być nie tak. Paliwo zawsze tankuje na jednej, sprawdzonej stacji. Zresztą co jakiś czas wlewam dodatki uszlachetniające.
Znajdzie się jakaś mądra głowa, która wie co to może być ? |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 10:07
|
|
|
jajcyk napisał/a: | Obstawiam, że oprócz przestawionego zapłonu na rozrządzie, może być przestawiony kąt wtrysku |
Chyba jedynie przestawiony kąt wtrysku? FAQ w dziale czytał? Powietrze z układu paliwowego wyeliminowane i jesteś tego pewien? Wtryskiwacze sprawne? Świece jakiej marki i ile czasu są już w aucie? W jaki sposób sprawdzane? Akumulator przed rozruchem jakie ma napięcie? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 11:04
|
|
|
FAQ czytał i nic nie wyczytał, bo problemu takiego nie znalazł.Powietrza nie ma i nie było w układzie- bo by przerywał, a nic takiego nie występuje. Jak zaznaczyłem, problem występuje na zimnym silniku, dynamika jest, więc wtryskiwacze sprawne. Świece NGK, nie całe dwa lata. Wyciągane i sprawdzane czy grzeją. Akumulator napięcie przed rozruchem 12.5 V - czyli norma |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 11:21
|
|
|
Gówno prawda, nie przerywał by tylko by słabo odpalał po dłuższym postoju. Poza tym powietrze sprawdza się w inny sposób. Wtryskiwacze się sprawdza w serwisie a nie przez subiektywne odczucia czy jedzie czy nie jedzie. Świece NGK D-Power wytrzymały u mnie nie cały rok i niby grzały, ale za słabo. Wyciągnięte owszem, niby grzeją, ale nie mierzyliście do jakiej temperatury? Napięcie ok, chociaż powinno być 12.8V .
Auto oddaj do serwisu na sprawdzenie:
- szczelności układu paliwowego
- kompresji
- świec żarowych (przede wszystkim, a najlepiej je wymień)
- wtryskiwaczy (koszt bodajże 15zł od sztuki więc nie majątek a przy naszych ON często siadają) |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 11:48
|
|
|
Myślałem, że to ja kombinuje. Nie mam czasu na wstawianie auta od tak sobie do serwisu.
Świece grzeją- gdyby nie grzały gorzej byłoby z odpalaniem, bez sensu wymieniać coś co działa. Powiem, że świece nabrały koloru. To było pierwsze co zrobiliśmy przy tym problemie.
Może i napięcie jest 12.8 V podałem w przybliżeniu, sprawdzałem jakiś czas temu.
Tak, tylko zauważ niesprawność wtryskiwaczy łatwo można rozpoznać, nawet podczas jazdy. Im gorszy stan wtryskiwacza, auto zaczyna inaczej się zachowywać.
Zaznaczam - po wyżej temp. 4 stopni , auto nie ma problemu.
Za jakiś czas będę wymieniał rozrząd więc zobaczy się, czy nie jest przestawiony zapłon. Jeżeli nie, to przyczyny będę szukał dalej. |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 13:44
|
|
|
To ja ci właśnie tłumaczę, że sprawdzenie że świeca się ogrzewa to kupa a nie sprawdzenie. Zauważ że świeca ma za zadanie rozgrzać się powiedzmy do 800 stopni w czasie 10 sekund. Jeśli jest zużyta, w przeciągu 10 sekund do odcięcia napięcia rozgrzewa się do 400 stopni. Widzisz tu "problem" w postaci niedoboru temperatury? Więcej nie będę się wypowiadał w tym temacie, bo widzę że znasz się lepiej, skoro potrafisz każdą niesprawność zdiagnozować z fotela kierowcy... Ale skoro wiesz najlepiej, to nie wiem po co temat.
A uwierz, przerabiałem na własnej skórze niejednokrotnie niesprawne świece żarowe, powietrze w układzie paliwowym, niesprawny układ wtryskowy jak i również przestawiony kąt wtrysku. Twój wybór, tylko nie pisz później na forach że Ford jest gówno wort bo ci słabo pali . |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 14:34
|
|
|
Piszę i tłumaczę, że świece sprawdzane były. Problem mam nie od dzisiaj, i samochodem jeżdżę nie od wczoraj. Dałem świece do sprawdzenia dla brata, który pojęcie o samochodach ma i to rozwiązuje ewentualnie moje problemy, powiedział, że to nie jest problem świec. Bo odpala dobrze, zresztą zostawmy to. Jeszcze raz zobaczę, ewentualnie kupię nowe świece, koszt góra 160 zł.
Za wszelką cenę chcę pozbyć się tego cholernego problemu.
A Ford to auto z wyboru, nie z przypadku Więc wiedziałem na co idę, jestem w 99.99% zadowolony z mojego "dupowoza".
A myślisz, że może być przestawiony zapłon na rozrządzie ? Bo mi to się wydaje najbardziej prawdopodobne. |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 19:16
|
|
|
jajcyk napisał/a: | od kiedy wróciły niskie nocne temperatury, auto zaczęło strasznie odpalać . |
jajcyk napisał/a: | powiedział, że to nie jest problem świec. Bo odpala dobrze, |
To w końcu gdzie leży problem bo ja już się gubię?!
Koszt świec 160zł? Chyba w ASO... 15-30zł za sztukę MAX.
Gdybyś miał przestawiony rozrząd to auto by kopciło, szarpało, głupiało, zachowywało by się jakby nie chodziło na wszystkie gary, tak jakby świece nie grzały. Jednak jeśli już chcesz zaglądać w zapłon, a nie zmieniłeś świec, to dla mnie jesteś nadgorliwy. W zapłonie na pewno będzie grzebał ktoś na oko, więc jeśli to nie on, to tylko pogorszy to sprawę i się ugotujesz. Zacznij może od nakręcenia filmiku telefonem - jak odpala na jedno grzanie świec, i co wydobywa się z rury wydechowej.
ps.
próbowałeś odpalić auto na 3 grzania świec? próbowałeś na noc zostawić auto z tyłkiem podniesionym o 10-15cm względem przodu? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 20:05
|
|
|
Cytat: | Koszt świec 160zł? Chyba w ASO... 15-30zł za sztukę MAX. |
Ja dawałem 36zł podałem w przybliżeniu, może są droższe
Cytat: | Gdybyś miał przestawiony rozrząd to auto by kopciło, szarpało, głupiało, zachowywało by się jakby nie chodziło na wszystkie gary, tak jakby świece nie grzały.
|
Tak właśnie jest. Przy odpalaniu kopcił na niebiesko, teraz na czarno.
Napisałem na początku, przecież jest pełno tematów o świeciach, ale to nie są typowe objawy nie dogrzania.Mimo podgrzania kilka razy.
Cytat: | próbowałeś odpalić auto na 3 grzania świec? próbowałeś na noc zostawić auto z tyłkiem podniesionym o 10-15cm względem przodu? |
A czemu ma służyć to "podniesienie" ?
Tak, jak już napisałem, nawet jak podgrzeję pięć razy, dalej szarpie i rzuca. Dlatego nie chcę wierzyć, że to świece |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 14 Mar 2010, 22:44
|
|
|
Cytat: | Tak właśnie jest. Przy odpalaniu kopcił na niebiesko, teraz na czarno.
Napisałem na początku, przecież jest pełno tematów o świeciach, ale to nie są typowe objawy nie dogrzania.Mimo podgrzania kilka razy. |
Mi dymił na zimnym na biało, na lekko rozgrzanym na niebiesko, nigdy na czarno. Na czarno walił jak lały wtryski.
jajcyk napisał/a: | A czemu ma służyć to "podniesienie" ? |
Zapobieganie spłynięcia ropy pompy do baku - jeśli pomoże to zaczniesz od powietrza. Ono też się tak objawia. Jeszcze powiedz, jak długo (w minutach) trwa kopcenie i szarpanie. Bo rozumiem że mija zupełnie (u mnie nie mijało). |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 15 Mar 2010, 00:24
|
|
|
Kopciuch od razu po odpaleniu, silnik zaskakuje i idzie dymek( 1 sek. ). Szarpanie trwa ok 3-4 sekund i później przestaje - zależy jak jest zimno. |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 15 Mar 2010, 11:41
|
|
|
jajcyk napisał/a: | Kopciuch od razu po odpaleniu, silnik zaskakuje i idzie dymek( 1 sek. ). Szarpanie trwa ok 3-4 sekund i później przestaje - zależy jak jest zimno. |
To to nie zapłon. Chyba że po tych 3-4 sekundach temperatura silnika jest już 90*C i trzyma? Nie, więc to nie zapłon, bo zapłon sam z siebie by nie przestał "przeszkadzać" w spalaniu. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 15 Mar 2010, 15:41
|
|
|
Cytat: | bo zapłon sam z siebie by nie przestał "przeszkadzać" w spalaniu. |
Nie rozumiem ... ? |
|
|
|
 |
Fordon

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: ST 170
Imię: Konrad
Wiek: 40 Dołączył: 02 Kwi 2005 Posty: 3803 Skąd: WLKP.
|
Wysłany: 15 Mar 2010, 18:10
|
|
|
Z polskiego na nasze: uklad paliwowy forda ma szybkozlaczki, jest to pierwsze miejsce ssania powietrza i przyczyna cofania sie paliwa,dalej nieszczesny podgrzewacz paliwa, uszkodzone oringi na filtrze paliwa, przelewy itd.
Twoje objawy ewidentnie potwierdzaja zapowietrzajace sie ukladu paliwowego: dla czego??
Z zimnego silnika nie chce zapalic i szarpie motorownia czyli uklad sie odpowietrza.
Z cieplego silnika auto pali malinowo tylko dla tego ze paliwo nie zdazylo sie cofnac. |
_________________
 |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 15 Mar 2010, 19:18
|
|
|
Świece ... zapowietrzony ukł. paliwowy etc. ... już mam mętlik w głowie.
Muszę przyjąć coś, za co konkretnie się wziąść i zrobić. Jeżeli Fordon, Ty tak uważasz , może i tak jest. Ale weźmy, że to nie dzieje się cały czas, tylko przy niskich temperaturach |
|
|
|
 |
ramses123

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Trend
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 334 Skąd: LUBLIN
|
Wysłany: 15 Mar 2010, 19:48
|
|
|
bo temperatura wpływa na ciśnienie tak mi się wydaje i jak jest zimnej to ciśnienie niższe i powietrze łatwiej się dostaje |
|
|
|
 |
|