
|
[MK5] Zmiana przełożeń skrzyni biegów |
Autor |
Wiadomość |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 28 Lut 2010, 22:43 [MK5] Zmiana przełożeń skrzyni biegów
|
|
|
Chciałem się dowiedzieć, może jest kto się zna na takich sprawach, a mianowicie. Czy można regulować przełożenia skrzyni biegów? Gdzieś mi się musnęło o uszy, że to da się zrobić. Tylko zastanawia mnie, czy można wydłużyć przełożenia w skrzyni AKM08 od Fiesty Mk 5 1.8 TDDi LYNX . Są jacyś znawcy tematu ? Proszę nie pisać głupot. Niech wypowiedzą się Ci co wiedzą coś na dany temat. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 10:10
|
|
|
Wałek wejściowy skrzyni jest w jednym kawałku jak się orientuję, więc w zasadzie jak wymienisz 3/4 bebechów w skrzyni to zmienisz przełożenie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 21:54
|
|
|
Wymienić, tylko na jakie ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 07:11
|
|
|
A skąd ja mam wiedzieć na jakie i co Ty chcesz tym zabiegiem osiągnąć,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 16:41
|
|
|
Prosiłem o konkrety, ale czy, aby naprawdę nikt nic nie wie?
Chodzi o to co pisałem wyżej, żeby wydłużyć przełożenie skrzyni begów. Szczególnie 5 bieg. Wyższa prędkość, przy niższych obrotach. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 17:36
|
|
|
No to ci napisałem, musisz wymienić wnętrzności w skrzyni,,, powinna Ci się zapalić kontrolka że to nieporozumienie takie coś robić i trzeba raczej całą skrzynkę o innych przełożeniach,,, nie da się zmienić przełożenia jednego biegu bo jeden z wałków jest w jednym kawałku,,, co ma dać niższe obroty na 5 biegu,,, wyższa prędkość? silnik nie pociągnie bo będzie mu za ciężko,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 22:57
|
|
|
jajcyk napisał/a: | Prosiłem o konkrety, ale czy, aby naprawdę nikt nic nie wie?
|
Może być ciężko, bo zazwyczaj każdy po prostu zmienia całą skrzynię na taką z innymi, bardziej odpowiadającymi przełożeniami.
O tym, żeby ktoś u nas pojedyńcze przełożenia zmieniał, to nie słyszałem.
Takie rzeczy to chyba tylko w sporcie się praktykuje
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 2 Mar 2010, 23:34
|
|
|
Moim celem jest właśnie przedłużenie ostatniego biegu, przy 120 km/h mam 3 tys obr.
i chciałbym uzyskać taką samą prędkość na poziomie 2.5 tys obr. tak, jak to jest w Focusie. Bo jak człowiek jedzie tą autostradą 160 to gdzieś ok 4tys. obr jest. spalanie ok 7.5-8,5l/100km. Gdyby to zbiornik miał z 50 l ok, ale tu mam 40l- gdzie wchodzi mi 38l - masakra
A Fordon, on coś przy swojej Fiestce, z silnikiem od Mondeo nie kombinował ? Chyba wymienił na inną skrzynie i dłubał coś przy przełożeniach...? |
|
|
|
 |
trzeci
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 55 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 07:49
|
|
|
jajcyk napisał/a: | A Fordon, on coś przy swojej Fiestce, z silnikiem od Mondeo nie kombinował ? Chyba wymienił na inną skrzynie i dłubał coś przy przełożeniach...? |
Powiem szczerze, że nie pamiętam.
Spytaj się go przez PW lub poprzez jego stronę RSGarage
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 08:19
|
|
|
jajcyk napisał/a: | chciałbym uzyskać taką samą prędkość na poziomie 2.5 tys obr. tak, jak to jest w Focusie | Załóż skrzynie z focusa,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 15:35
|
|
|
I ktoś myśli, że tak prosto jest skrzynie wsadzić od focusa ? To jest w błędzie. Bo też przyjmowałem takie założenie |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 15:59
|
|
|
Myślę że łatwiej niż zmienić przełożenie 5 biegu w tej co masz,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 23:57
|
|
|
Może i trzeba będzie, ale trzeba też szukać racjonalnych rozwiązań. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:04
|
|
|
To co chcesz zrobić jest nieracjonalne i racjonalnych rozwiązań nie ma,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Rkalitka
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 5 Mar 2010, 09:31
|
|
|
jajcyk napisał/a: | Prosiłem o konkrety, |
jajcyk napisał/a: | żeby wydłużyć przełożenie skrzyni begów. Szczególnie 5 bieg |
Piąty bieg zazwyczaj ma takie samo przełożenie w tych skrzyniach - zarówno w dieslu czy benzynowcu, dlatego nie będziesz miał z czego wziąć tryby odpowiednie.....
Druga sprawa, że nawet jakbyś miał tryb, który pozwoliłby na "wydłużenie 5" i założysz go na wałek główny to nie spasuje się z trybem na wałku sprzęgłowym, który - tak jak dobrze zauważył Joe Mix - jest jedną całością (wałek odlany razem z trybami). A jeśli uda się go założyć to brak spasowania spowoduje w najlepszym przypadku wycie skrzyni, co jak piszesz, przy 160km/h nie musi być miłe
Tak nawiasem nieźle ciśniesz go na autostradzie ile ma 4500obr/min??
Jedyne rozwiązanie, które widzę to przełożenie koła talerzowego z innej skrzyni - dłuższej - ale skoro masz diesla to i tak masz najdłuższą skrzynię ze wszystkich Możliwe, że podeszło by koło talerzowe ze starej skrzyni 1,6d - może jest trochę "dłuższe" ale trzeba przerabiać otwory mocujące.......a i tak nie będzie zgrywało z wałkiem sprzęgłowym idealnie - czyli znów buczenie skrzyni
Jest jeszcze kwestia zrobienia tego i podejrzewam, że żaden mechanik o ile w ogóle by Ci to zrobił to nie da gwarancji, bo nie wiadomo co się stanie, nie mówię tutaj o przerabianiu koła talerzowego, bo wszyscy popukają się tylko w głowę jak usłyszą coś takiego
Możesz zrobić sobie sam coś takiego jeśli bardzo chcesz i masz wolne kilka stówek na wyciągnięcie skrzyni, poszukanie koła talerzowego z 1,6d(czy to będzie pasowało i jeździło - teoretycznie tak), możesz całą skrzynię z 1,6 założyć jak kupisz jakąś - ale to i tak nie będzie przepaść moim zdaniem. Nie wiem czy jest sens takiej przeróbki - odpowiedz sobie sam.
No to masz konkrety powyżej
Jak coś pomyliłem to niech mnie poprawi Fordon czy Żółw, Puma - mieli tego sporo na stole rozebranego i wiedzą
A tak żeby Cię uspokoić to może jedź na autostradzie 130km/h - i sumienie czystsze i portfel grubszy....no i silnik takich obrotów nie będzie miał wysokich przez co nie zapiłujesz go na śmierć |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Mar 2010, 10:20
|
|
|
Rkalitka napisał/a: | jakbyś miał tryb, który pozwoliłby na "wydłużenie 5" i założysz go na wałek główny to nie spasuje się z trybem na wałku sprzęgłowym, który - tak jak dobrze zauważył Joe Mix - jest jedną całością (wałek odlany razem z trybami) | Więc jak się dowiedziałem,,, większa większość skrzynek ma 5 bieg demontowany jednak, czyli koła zębate da radę zdjąć z obydwu wałków,,, kwestia wymiany na inne i albo kupujesz gotowce, albo zlecasz realizacje,,, podobno w obydwu przypadkach cena jest 4 cyfrowa,,, czyli koszta idą w tysiące,,, ale i tak sprawa się sprowadza do nieopłacalności, bo jeśli zmienia przełożenie minimalnie obroty spadną gdzieś o pół tysiąca,,, i to niewiele zmieni poza wydaną gotówka, jak spuścisz obroty bardziej, się okaże że V-max poleci w dół a spalanie w górę na tym tuningowanym biegu bo silnik będzie miał zwyczajnie za ciężko,,, takie modyfikację się robi przerabiając 5 skrzynie na 4 a 5 bieg się ustawia jako nadbieg, czyli na 4 ciśniesz do 140, wrzucasz 5, auto zwalnia do 135 i sobie tak poczeszesz z obrotami rzędu 2,5-3tyś. Zero przyspieszenia, jakiekolwiek przyhamowanie, i redukcja do 4 celem nabranie prędkości (jak w automatach) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Rkalitka
Ninja TEAM


Model: Ford Fiesta Mk1`78
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Roman
Wiek: 38 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 1615 Skąd: Perkowo
|
Wysłany: 5 Mar 2010, 14:13
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Więc jak się dowiedziałem,,, większa większość skrzynek ma 5 bieg demontowany jednak, czyli koła zębate da radę zdjąć z obydwu wałków, |
No racja - piątka jest demontowana - przeca to z nią się tak nawk......łem ostatnio żeby zdjąć, ale reszta biegów na wałku sprzęgłowym jest nieściągalna.
Problem w tym, że ja nie znam żeby te skrzynie miały dłuższy piąty bieg - wszystkie maja te samo przełożenie piątki - może się mylę to mnie poprawcie.
Dorabianie kół piątego biegu chyba się mija z celem prawda??
Przekładka koła talerzowego dłuższego (chyba tylko 1,6d jest dłuższe) ale dalej to się nie zegra idealnie z wałkiem sprzęgłowym - jak do sportu to olać ale jak na co dzień to chyba nie bardzo co??
Moje skromne zdanie to:
1. dużo dłubania i kombinowania a rezultat może być nikły
2. przerabianie skrzyni z diesla żeby była jeszcze dłuższa bo silnik ma duże obroty przy 160km/h na autostradzie i dużo pali - a ile ma palić przy takiej prędkości zwykła fiesta?? 4,5 litra na 100km?? - bezsens - lepiej się zapisać na ekodriving to tylko taka mała ironia.... |
_________________ "Wszyscy wiedzą, że czegoś nie da się zrobić. I wtedy pojawia się ten jeden, który nie wie, że się nie da, i on właśnie to robi."
 |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 6 Mar 2010, 14:49
|
|
|
Cytat: | Tak nawiasem nieźle ciśniesz go na autostradzie ile ma 4500obr/min?? |
przy 4500obr/min ma 195km/h - licznikowe
Cytat: | Dorabianie kół piątego biegu chyba się mija z celem prawda??
Przekładka koła talerzowego dłuższego (chyba tylko 1,6d jest dłuższe) ale dalej to się nie zegra idealnie z wałkiem sprzęgłowym - jak do sportu to olać ale jak na co dzień to chyba nie bardzo co??
Moje skromne zdanie to:
1. dużo dłubania i kombinowania a rezultat może być nikły
2. przerabianie skrzyni z diesla żeby była jeszcze dłuższa bo silnik ma duże obroty przy 160km/h na autostradzie i dużo pali - a ile ma palić przy takiej prędkości zwykła fiesta?? 4,5 litra na 100km?? - bezsens - lepiej się zapisać na ekodriving to tylko taka mała ironia.... |
Chciałem się dowiedzieć co i jak miało by wyglądać gdybym, ewentualnie zmieniał te przełożenia. Nie kupię innego auta, to jest bezawaryjne, tankuję i jadę. Kupić i ładować kasę to nie na tym rzecz polega. Wszystko w tym aucie mi pasuje, prócz skrzyni.
A, że dużo autostradą jeżdżę przydałoby się zredukować obroty. Jakbym po mieście jeździł to mi tam jeden pies co i jak.
Tak to jeżdżę autostradą 140-150km/h - 3400-3600 obr/min
Gdy zaczyna się wyprzedzanie to i idzie się 160-180 km/h - a to już są obroty kosmos.
Ale wiadomo jakby obroty spadły lżej się podróżuje. Eco-driving - gdybym chciał oszczędzać, kupiłbym butle z gazem, zapakował do jakiegoś benzyniaka i śmigał.
Chodzi tylko i wyłącznie o te obroty, no pewnie i spalanie też pójdzie troszkę w dół. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Mar 2010, 14:57
|
|
|
Jak zmienisz przełożenie 5 biegu to zapomnij o wyprzedzaniu na nim,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jajcyk

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Jacek
Dołączył: 06 Gru 2008 Posty: 69 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 6 Mar 2010, 20:03
|
|
|
od 120km/h w górę można wyprzedzać i to nawet na 5 biegu ... |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|