|
[MK3] Problem z dolotem - dopływ zimnego powietrza |
Autor |
Wiadomość |
bidżej
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 29 Gru 2010, 22:13
|
|
|
koniec pitolenia w bambus. za dalsze bezproduktywne przepychanki będą czerwone wstążeczki. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
|
bojarek
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76 Dołączył: 13 Lip 2010 Posty: 153 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29 Gru 2010, 22:28
|
|
|
Pawełos666: teraz jestem w autentycznym szoku. Napisałeś mi wyczerpujące wyjaśnienie, zwarte i logiczne - bo poparte wiedzą, z której korzystasz w wykonywanej pracy. Darujmy sobie zatem bardziej zimne lub ciepłe powietrze w dolocie, bo nasze fiestki, to nie wyczyn. Jak chcesz, to potrafisz napisać sensownie. |
_________________ Pyrki można gotować, byle nie na gazie... |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 31 Gru 2010, 10:10
|
|
|
1) Konstruktorzy przewidzieli "blaszkę", klapkę czy co tam siedzi w dolocie - nie zmniejsza ona przepływu powietrza, jeśli ktoś to wywali i mówi że mu więcej powietrza łapie i lepiej jeździ to jest to autosugestia, dla otrząśnięcia się niech sobie pomierzy faktyczny przepływ przy gardzieli gaźnika/mono
2) Sprawna klapka Lato-Zima nie szkodzi, zepsuta teoretycznie tez nie, bo wcześniejsze wersje silnika (i nie tylko we fieście) miały ręczną przesłonę, którą na zimę się ustawiało na stałe na ciepłe powietrze,,, robiłem testy, różnice w spalaniu minimalne, w osiągach też a zimą na zimnym powietrzu sa problemy
3) Brak klapki (tylko zimne) jeden silnik zniesie dobrze inny może mieć problemy z pracą na wolnych obrotach jak zimny jest
4) Przy LPG teoretycznie może być tylko zimne powietrze bo gaz jest dostarczany już w formie gazu (masło maślane - odparowuje w podgrzewanym reduktorze) ale śa teorie że w ciepłym powietrzu lepiej się miesza,,,
5) Im silnik ma wyższe obroty tym powietrze może być zimniejsze, to samo się tyczy temperatury silnika, na wykresie między tymi dwoma krzywymi jest przestrzeń obrazująca temp. zasysanego powietrza przy której silnik pracuje optymalnie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 31 Gru 2010, 18:32
|
|
|
nie jest to autosugestia poniewaz temp w silniku sa jednak mimo wszystko wyzsze, widac to juz nawet na swiecach, nie po to dolot jest odsadzony tyle cm od gaznika zeby na koncu zaslepiała go uszkodzona klapka, wtedy silnik ciagnie cieplejsze powietrze, optymalnie pracuje gdy dostaje tyle tlenu ile musi dostac do spalenia paliwa, jesli stosunek jest zachowany spalanie jest najlepszej jakosci, w nizszych temp dostaje go coraz wiecej i jest to + ale po przekroczeniu tego pulapu auto gasnie po odpaleniu w zime i wymaga regulacji obrotow jalowych na reduktorze, ale w wiekszosci przypadkow gdy depniemy juz w gaz jest jednak tak ze dostaje go za malo by spalic podana do komory dawke paliwa najwyzszej jakosci spalaniem (brak tlenu), druga sprawa to tak jak mowi Joe wplyw temp powietrza na LPG w stanie gazowym - mieszanie sie gazu |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|