Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z dolotem - dopływ zimnego powietrza
Autor Wiadomość
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 8 Mar 2010, 23:32   

Dokladnie z minute dluzej sie nagrzewa, ja mam wywalony w 1.4 z LPG i chodzi jak ta lala, ale jak ktos ma wtrysk to mu zimny dolot robi wieksza dawke paliwa... wiec jak mu przeszkadza te 0,5L wiecej spalonego paliwa to juz jego sprawa, w gazniku to mozna powiedziec obojetne
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
etzmen 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 30
Skąd: Toruń
Wysłany: 28 Gru 2010, 18:26   

Panowie podpowiedzcie, jak w silniku 1.1i rozebrać tą puszkę filtra, żeby dostać się do tego mechanizmu przełączającego miedzy ciepłym a zimnym powietrzem :/? Wyciągnałem cala puszkę spod maski i próbowałem jakoś się tam dostać ale bez skutków. Przyznam, że podchodziłem do tego dość ostrożnie żeby nic nie pękło :D . Jakies rady?
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Gru 2010, 19:33   

W całym wątku jeden darekmk3 wykazuje absolutnie zdrowy rozsądek. Pawełos666: Twoje posty brzmią z tą rurką na boki, jak zapis w profilu: "znachor". Lubicie tak w gówienku bełtać, zeby z leciwego konstrukcyjnie silniczka ferrari zrobić. Jeżdżę z poborem powietrza jak konstruktor przewidział i nic mi nie gaśnie, nie prycha, nie kicha a popierdziela ponad 140, gdy są po temu warunki lub potrzeba na drodze. I tyle w kwestii.

[ Dodano: Wto Gru 28, 2010 19:38 ]
etzmen:
etzmen napisał/a:
Jakies rady?
Zostaw tę puszkę w spokoju. Tak ma być i już.
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 28 Gru 2010, 20:11   

Dawno tu nie pisalem. Nie wiem o czym dokladnie mowisz, ale w tej kwestii akurat mam racje, w 1.4 masz dolot z rurka na boku a dokladniej powietrze zaciaga spod dolotu i kazdy wie ze klapka zatyka prawie w calosci "glowna rure dolotu" ta ktora idzie od prawego reflektora. Dalej drazac temat klapka ta nie zawsze dziala prawidlowo albo nie dziala calkowicie i nie otwiera a na pewno powoduje to ze silnik ssie mniejsza ilosc powietrza, w skutek czego ssie tylko dołem z nad kolektora. Jesli ktos ma gaznik dodatkowo instalacje LPG na pewno odczuje roznice. Nie wiem chyba to pisalem wczesniej ale w przypadku oryginalnego dolotu jesli zatka sie reka otwor od spodu to silnik gasnie tylko dlatego ze ta gruba rura nie ciagnie, bo jest wtedy zatkana klapka. Ten maly otworek najlepiej zaslepic. Cieple powietrze przydaje sie tylko w poczatkowej fazie pracy silnika po odpaleniu... Wiekszy wplyw ma cieplota swiec niz to ze silnik bedzie dostawal cieple powietrze po odpaleniu jak i w czasie jazdy. Kompletna bzdura jest pisanie ze cieple powietrze cos daje... :) Temat walkowany milion razy... Proponuje nic nie ruszac jesli ma sie pewnosc ze to dziala, a przewaznie nie dziala, wiec tyle o tym mowy. Temat chyba do zamkniecia
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Gru 2010, 20:56   

Pawełos666:
Pawełos666 napisał/a:
Dawno tu nie pisalem. Nie wiem o czym dokladnie mowisz,
poczytaj zatem wątek od początku; takiego zapału w głoszeniu herezji nt dolotu i zimnego powietrza jako panaceum na poprawę pracy silnika dawno nie czytałem
Pawełos666 napisał/a:
Proponuje nic nie ruszac jesli ma sie pewnosc ze to dziala,
Tu się z Tobą akurat zgadzam; tak właśnie powinno być. :yes:
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
etzmen 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 16 Cze 2010
Posty: 30
Skąd: Toruń
Wysłany: 28 Gru 2010, 21:29   

bojarek problem w tym ze u mnie ten mechanizm nie dziala tak jak powienien...jest zablokowany na zasysanie tylko cieplego powietrza znad kolektora
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 28 Gru 2010, 23:58   

bojarek napisał/a:
takiego zapału w głoszeniu herezji nt dolotu i zimnego powietrza jako panaceum na poprawę pracy silnika dawno nie czytałem
to nie herezja to fakty, rozbierz pojezdzij na benzynie, LPG, popróboj, pogadamy na forum..., polecam tez poczytac cos odnosnie wplywu temp powietrza na spalanie (tlen) i uzyskiwane z tego temperatury spalania lpg i pb w zaleznosci od ilosci tlenu, potem o tym jaki to ma wplyw na prace silnika i temp po rozgrzaniu, praca i dobor cieploty swiec, dlatego temp powietrza ma duzy wplyw...

[ Dodano: Sro Gru 29, 2010 00:03 ]
etzmen napisał/a:
problem w tym ze u mnie ten mechanizm nie dziala tak jak powienien...jest zablokowany na zasysanie tylko cieplego powietrza znad kolektora
o to mi wlasnie chodzilo...jesli ta klapka sie nie otwiera to na pewno fiesta nie chodzi jak powinna, mialem wkrecone wieksze dysze w gazniku klapka byla zamknieta i sie nie ruszala tylko ssalo przez to oczko od kolektora, nie chciala jechac, potem po wywaleniu bebechow na zimnym dolocie (zaslepione od dolu) gorzej tylko bylo po odpaleniu w przypadku gazu (efekt jakby chciala zdechnac, mala regulacja przy parowniku obr jalowych zalatwia sprawe), ogolnie po wywaleniu klapki jest lepiej
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Gru 2010, 13:37   

Pawełos666:
Pawełos666 napisał/a:
to nie herezja to fakty, rozbierz pojezdzij na benzynie, LPG, popróboj, pogadamy na forum..., polecam tez poczytac cos odnosnie wplywu temp powietrza na spalanie (tlen) i uzyskiwane z tego temperatury spalania lpg i pb w zaleznosci od ilosci tlenu, potem o tym jaki to ma wplyw na prace silnika i temp po rozgrzaniu, praca i dobor cieploty swiec, dlatego temp powietrza ma duzy wplyw...
Kolego, gdy Ty do takich "wniosków" dochodziłeś, dawno wszystkie "cudowne" działania przećwiczyłem na swoim autku i zapewniam Cię, że dolot powietrza fabryczny jest absolutnie optymalnym rozwiązaniem. Zawsze możesz jeszcze do kolektora ssącego podłączyć wężem butlę niedużą z tlenem, umieszczoną pod podłogą, żeby było zimno. :cojest:
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Gru 2010, 14:51   

Co żeby było zimno? Możesz mi to wyjaśnić co ma być zimno...? O chlodzenie silnika tu nie chodzi... jesli o tym myslisz... tylko o temp spalania gazu i mieszanki przy roznych ilosciach tlenu i prace silnika w zaleznosci od temp uzyskiwanych. Kolego zanim ja przecwiczylem to miedzy innymi na swojej fiescie to podchodzilem do tematu miedzy innymi doboru swiec w 500 autach (tu chodzi mi o temp pracy silnikow) i troszke w tym siedze, naprawde wiem co ma jakie znaczenie i w jakim przypadku, poza tym w przypadku gazu lpg i wszedzie tam gdzie mozemy ustawiac dawke sami i nie jest to juz fabryka dolot fabryczny nie musi byc najlepszym rozwiazaniem... naprawde nie wypowiadaj sie jesli masz ten silnik ktory widnieje w twoim opisie, bo na nim za bardzo nie mozna odczuc roznic, to injection - i nic tam nie mozesz wydumac, a to ze ktos bedzie mial zapchana klapke w Twoim przypadku, to tylko oczuje spadek mocy a nie nic niewlasciwego w pracy silnika, gdzie dawka paliwa, ilosc i temp powietrza caly czas ze soba "graja"
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Gru 2010, 16:28   

Pawełos666,
Pawełos666 napisał/a:
Co żeby było zimno? Możesz mi to wyjaśnić co ma być zimno...?
W tytule wątku jest "...dopływ zimnego powietrza..." Zatem dostarczenie zimnego TLENU do kolektora ssącego będzie idealnym rozwiązaniem i bez kombinowania z klapkami "na ciepłe" i "na zimne"
Pawełos666 napisał/a:
Kolego zanim ja przecwiczylem to miedzy innymi na swojej fiescie to podchodzilem do tematu miedzy innymi doboru swiec w 500 autach (tu chodzi mi o temp pracy silnikow) i troszke w tym siedze, naprawde wiem co ma jakie znaczenie i w jakim przypadku, poza tym w przypadku gazu lpg i wszedzie tam gdzie mozemy ustawiac dawke sami i nie jest to juz fabryka dolot fabryczny nie musi byc najlepszym rozwiazaniem... naprawde nie wypowiadaj sie jesli masz ten silnik ktory widnieje w twoim opisie, bo na nim za bardzo nie mozna odczuc roznic, to injection - i nic tam nie mozesz wydumac, a to ze ktos bedzie mial zapchana klapke w Twoim przypadku, to tylko oczuje spadek mocy a nie nic niewlasciwego w pracy silnika, gdzie dawka paliwa, ilosc i temp powietrza caly czas ze soba "graja"
Poddaję się...Przed tak wielką, wypraktykowaną (kiedy to zdążyłeś w tak młodym wieku?) wiedzą chylę czoła, zginam kolana i zdejmuję peruczkę, której jeszcze co prawda nie mam... :hahaha:
Byłbym zapomniał...na jakim to Swoim autku/tkach prowadziłeś te wszystkie badania? W profilu masz "inny" - wóz konny to jest?
 
 
madek 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006
Posty: 1755
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 29 Gru 2010, 17:57   

bojarek, nie wiem w czym widzisz problem. termostat w dolocie zazwyczaj nie działa w ogóle więc jak ktoś chce sobie to przerobić po swojemu to niech to robi, nad czym tu sie rozwodzić? ja zarówno w 1.1 jak 1.3 miałem zaślepiony dolot ciepłego powietrza i ta zmiana wyszła na lepsze jeśli chodzi o pracę silnika, a czy spalanie wyższe to już się nie interesowałem. jak dla mnie temat do zamknięcia...
_________________
była sobie RS`ka...
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Gru 2010, 18:13   

bojarek cos sie tego tlenu uczepil? nie chodzi o zimny tlen, tylko o zimne powietrze ktore zawiera wieksza ilosc tlenu, co dopiero ma wplyw na temp spalania, jak zapewne widzisz zajmuje sie doborem swiec, jest to troche skomplikowane, ten temat przydaje sie w ocenie poprawnego ustawiania silnikow, na tej podstawie mozna troche powiedziec a nawet troche bardziej jak troche, co do wieku zostawie bez komentarza, temat jest za plytki i dawno grubo opisany w poprzednim wieku. jak kiedys kupisz jakies autko z intercoolerem to poczytaj po co to je się montuje :) <było> THE END
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Gru 2010, 18:38   

Pawełos666:
Pawełos666 napisał/a:
jak zapewne widzisz zajmuje sie doborem swiec, jest to troche skomplikowane, ten temat przydaje sie w ocenie poprawnego ustawiania silnikow, na tej podstawie mozna troche powiedziec a nawet troche bardziej jak troche, co do wieku zostawie bez komentarza, temat jest za plytki i dawno grubo opisany w poprzednim wieku
Jesli zajmujesz się doborem świec, to może na tym poprzestań, bo z całości Twoich postów wynika, że czytać, owszem lubisz, ale z instalacjami gazowymi ma to niewielki związek. To, że temat opisano w poprzednim wieku...cóż wtedy mogłeś wiedzieć o spalaniu LPG? :cojest:
Co ma intercooler do prostego, fiestowego silniczka, który jest istotą wątku? Zdecydowanie za dużo czytasz i popisujesz się tak zdobytą wiedzą; a co ma intercooler do dobierania świec? :bezradny:
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Gru 2010, 19:05   

Cytat:
Kolego, gdy Ty do takich "wniosków" dochodziłeś, dawno wszystkie "cudowne" działania przećwiczyłem na swoim autku i zapewniam Cię, że dolot powietrza fabryczny jest absolutnie optymalnym rozwiązaniem. Zawsze możesz jeszcze do kolektora ssącego podłączyć wężem butlę niedużą z tlenem, umieszczoną pod podłogą, żeby było zimno. :cojest:
wez mnie nie rozsmieszaj... zaden dolot z cieplym powietrzem nie jest lepszy od zimnego powietrza, zimne powietrze jest bardziej geste, ma wiecej tlenu, (po to ludzie wymyslili intercooler), ale wlasnie w prostym silniku ma to duze znaczenie szczegolnie przy gaznikach i tam gdzie ustawiasz sobie mieszanke sam, w przypadku Twojego wtrysku nie ma, we wtryskach sa czujniki ustalajace dawke
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Rebel 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Rafał
Wiek: 34
Dołączył: 11 Cze 2010
Posty: 569
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Gru 2010, 19:13   

...a ja wrócę do istoty tematu

etzmen wyjąć tą 'rurę' z klapką z puszki to nie taki duży problem. Zauważ, że na wejściu rury do puszki są takie okrągłe ząbki, które wskakują w otwory i blokują całość. Wystarczy odpowiednio podważyć. Najlepiej nawet nie odkręcać puszki od dolotu. Następnie rurę rozkłada się na 2 części ręcznie. Na bokach, na łączeniu są tak samo jakieś zatrzaski. Odpowiednio podważysz nawet śrubokrętem i puści. W dolnej części rury będziesz miał klapkę, swego rodzaju dyszel no i malutki siłownik z mosiądzu. Wyciągasz go i wrzucasz do wody, którą gotujesz. Wraz ze wzrostem temperatury popychadełko powinno się wysuwać. Możesz też ogrzewać suszarką, gdy jest zmontowane.

U mnie jest to sprawne i nie mam zamiaru się tego pozbywać. W końcu nie na darmo konstruktor coś takiego opracował i tak samo nie na darmo jest wkręcony w dolot czujnik temperatury zasysanego powietrza. ...ale to oczywiście jeżeli chodzi o zasilanie motoru Pb
 
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Gru 2010, 19:15   

Pawełos666:
Pawełos666 napisał/a:
wez mnie nie rozsmieszaj... zaden dolot z cieplym powietrzem nie jest lepszy od zimnego powietrza, zimne powietrze jest bardziej geste, ma wiecej tlenu, wlasnie w prostym silniku ma to duze znaczenie szczegolnie przy gaznikach i tam gdzie ustawiasz sobie mieszanke sam
Coś się tego zimnego powietrza uczepił? Naczytałeś się teorii spalania paliw w laboratoryjnych warunkach i trzymasz się tego, jak rzep psiego ogona. Starasz się być mądrzejszy od konstruktorów, którzy taki właśnie dolot zaprojektowali do fiestek z gażnikiem a nawet z jednopunktem? Możesz przedstawić metodę obliczenia ilości tlenu w zimnym (ile stopni?) powietrzu i w ciepłym (ile stopni?)? Chętnie przeliczę sobie i opracuję dolot - może poprzez intercooler?
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Gru 2010, 19:36   

O czym Ty mowisz? nie pisze nic o zmianie ksztaltow dolotu tylko o wywaleniu klapki co da efekt jej max. otwarcia. Cieple powietrze jest po to by auto nie gaslo zima i mniej palilo... w tych starszych fiestach klapka najczesciej stoi nieruchomo wiec sie ja wywala jest to idealne rozwiazanie do gazu pod gaznik. silnik najlepiej pracuje w temp 5-10oC wtedy najllepiej przyspiesza. Wszystko mozna poprawic wstawianiem swiecy bardziej goracej da to wiecej niz ta cala klapka w komorze temp bedzie ta sama a swieca bedzie cieplejsza o te pare stopni co da lepsze przyspieszanie i tak wszystko sprawdza sie na podstawie wygladu swiec jesli klapka dziala to proponuje nie ruszac jesli nie dziala to wyjac calkiem
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 29 Gru 2010, 20:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 29 Gru 2010, 19:59   

Ja po prostu wyciągnąłem tę rurkę łączącą kolektor wydechowy z obudową filtra. Nie odczułem różnicy przy jeździe na LPG z tą rurką czy bez.
 
 
 
bojarek 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Grześ
Wiek: 76
Dołączył: 13 Lip 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Gru 2010, 20:53   

Pawełos666:
Pawełos666 napisał/a:
O czym Ty mowisz? nie pisze nic o zmianie ksztaltow dolotu tylko o wywaleniu klapki co da efekt jej max. otwarcia. Cieple powietrze jest po to by auto nie gaslo zima i mniej palilo... w tych starszych fiestach klapka najczesciej stoi nieruchomo wiec sie ja wywala jest to idealne rozwiazanie do gazu pod gaznik. silnik najlepiej pracuje w temp 5-10oC wtedy najllepiej przyspiesza. Wszystko mozna poprawic wstawianiem swiecy bardziej goracej da to wiecej niz ta cala klapka w komorze temp bedzie ta sama a swieca bedzie cieplejsza o te pare stopni co da lepsze przyspieszanie i tak wszystko sprawdza sie na podstawie wygladu swiec jesli klapka dziala to proponuje nie ruszac jesli nie dziala to wyjac calkiem
A gdzie czytasz w moich postach o zmianie kształtów dolotu? Zapytałem o metody obliczenia ilości tlenu w zimnym lub ciepłym powietrzu i o temperatury tego powietrza, kiedy ilość tlenu jest najbardziej odpowiednia...Widzę, że masz ciekawą zdolność odwracania kota ogonem, aby móc - teraz nagła zmiana stanowiska - nadal udowadniać swoje racje poparte kolorem elektrod świecy w zależności od jej ciepłoty. To mnie zaciekawiło, pytam zatem: jaką wartość cieplną dla poprawy parametrów spalania powinny mieć świece dla mojego 1,3 silniczka - obecnie stosuję Motorcraft AGSF 22 CM1?

[ Dodano: Sro Gru 29, 2010 20:58 ]
Maki:
Maki napisał/a:
Ja po prostu wyciągnąłem tę rurkę łączącą kolektor wydechowy z obudową filtra. Nie odczułem różnicy przy jeździe na LPG z tą rurką czy bez.
Wg wiedzy Pawełos666 nie mogłeś zauważyć różnicy, bo i tak masz zasysaną porcję gorącego powietrza znad kolektora wydechowego :yes: Trochę się ono chłodzi po zmieszaniu z zimnym zassanym z przodu, czyli masz to samo, co z łącznikiem między obudową filtra i kolektorem wydechowym.
_________________
Pyrki można gotować, byle nie na gazie...
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 29 Gru 2010, 21:40   

bojarek napisał/a:
swoje racje poparte kolorem elektrod świecy w zależności od jej ciepłoty
nie elektrod :) to po pierwsze, zasada jest taka ze dajac cieplejsza swiece, o mniejszej wartosci cieplnej (czyli taka ktora slabiej odprowadza cieplo) wg wartosci BOSCH cyferki w gore, wg wartosci NGK cyferki w dol, wolniej odprowadza ona cieplo z izolatora do glowicy, masz smuklejszy izolator. na kolor nie patrze i tak bedzie zawsze biala (czysta, nie okopcona) jesli dasz cieplejsza, tylko zeby nie przesadzic bo przekroczy temp samozaplonu, czujesz to przy przyspieszaniu ze jest coraz lepiej a nie patrzac na izolator, zwiekszajac o stopien nic nie uwalisz jesli zwiekszysz o 2 swieca moze teoretycznie sie troche "pocic" - jesli przesadzisz szybciej sie skonczy, jesli dasz za zimne no to osmali - to gorsze

fabryczna cieplota dla tego silnika (skale dla roznych firm):
BOSCH 6, 7
NGK 6
DENSO 20

cieploty o stopien cieplejsze
BOSCH 8
NGK 5
DENSO 16

fabrycznie irydowe:
- DENSO IT20 (srednica igły 0,4mm) lub zamiennie VT20 - polecam
- BPR6EIX (6637) (srednica igły 0,6mm) - polecam

fabrycznie zwykle:
- NGK BPR6EF (v-line 7)
- Motorcraft podane wyzej przez bojarek

zwykle o stopien cieplejsze:
- NGK BPR5EF

optymalne dwuzakresowki (szersza cieplota, szybsze nagrzewanie poczatkowe):
- BOSCH HR78X - srebrzone, wystepuje takze w wersji miedziowanej, tanie i ekonomiczne
- BERU UXK79

cieplejsze irydowe:
- DENSO IT16 - tzw power polecam
- DENSO VT16 - tzw tough - przedluzona zywotnosc polecam!!!
- NGK BPR5EIX - polecam

platyna z wartosciami dedykowanymi:
- NGK PTR6D-13
- NGK PTR6F-13
- NGK PTR6D-13G

co do platyny cieplejszej:
- NGK PTR5A-13 (dla beny czyli odleglosc elektrod 1,3mm)
- NGK PTR5D-10 (LPG, odleglosc elektrod 1,0mm)
- DENSO PT16EPR10 (LPG)
- DENSO PT16EPR13 lub PT16EPRL13 (bena)

gdybys gdzies zauwazal blad to mnie popraw :greenpeace:

[ Dodano: Sro Gru 29, 2010 21:47 ]
bojarek napisał/a:
A gdzie czytasz w moich postach o zmianie kształtów dolotu? Zapytałem o metody obliczenia ilości tlenu w zimnym lub ciepłym powietrzu i o temperatury tego powietrza, kiedy ilość tlenu jest najbardziej odpowiednia...
sluchaj a to nie jest takie wazne, ludzie robia wieksze bledy wkrecajac zle dopasowane swiece, na swieczkach cala prawda wychodzi jak tam co tam sie dzieje w srodku :) albo jest smola, albo przegrzanie izolatora i elektrod i samozaplony, korekcje na koniec dla siebie robisz na swieczkach chodzi glownie o temp na elektrodach maksymalne , a elektrody maja tolerancje okolo 300-400oC takiej chodzi o to zeby byla jak najblizsza samozaplonom i zeby sie weglowodory ciezkie opalaly z izolatora - nie moze byc za niska ta temp... im wyzsza tym swieczka w lepszej kondycji na dluzej, tak dokladnie to obliczac nie trzeba <8>
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
Ostatnio zmieniony przez Pawełos666 30 Gru 2010, 08:42, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.