[MK3] Problem z zawieszeniem - zwrotnica |
Autor |
Wiadomość |
d4niell
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 42 Skąd: h-ka
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 12:17 [MK3] Problem z zawieszeniem - zwrotnica
|
|
|
Sprawa jest tego typu: po pierwszych opadach śniegu wystąpiły problemy ze zbieżnością chcąc je usunąć udałem się do zakładu mechaniki pojazdowej. Na miejscu poinformowali i pokazali ze niby mam rozbita "zwrotnice" a konkretnie gniazdo (dziurkę) gdzie wsadza sie sworzeń wahacza, z tym ze sworzeń ma jakieś 2 tyś przebiegu i jest raczej dobrej firmy (swag) wiec nie powinien się tak szybko wybić. dodatkowo te gniazdko jest jak gdyby skręcane śruba wiec czy jest możliwość wyeliminowania tej usterki po prostu to mocniej skręcając .. ?
jeżeli nie to rodzi mi się następne pytanie: podobno są tam dwie rodzaje zwrotnic: jedna mieszczące dwa łożyska jednorzędowe, a drugi typ mieści jedno łożysko dwurzędowe
jaka jest zależność miedzy nimi ?
zapewne zamotałem jak cholera ale kto ma jakiekolwiek pojecie niech poradzi
i zamieszczam poglądowe zdjęcie tej zwrotnicy (kopiuj wklej z allegro do painta a później na forum ) 1 to jest miejsce na sworzeń wahacza 2 to miejsce na śrube majacąto wszystko skręcić, trzymać sworzeń na swoim miejscu
Kod: | Proszę pamietać o tagowaniu tematów.
- trzeci |
|
Ostatnio zmieniony przez bidżej 21 Lis 2010, 15:06, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 12:51
|
|
|
Mogło być tak że gdy miałeś zmienianą końcówkę to za słabo dokręcono i rozbiła ci otwór. Mocniej raczej bym nie radził. Ewentualnie możesz dać tuleje przeciętą o z nawierconą w połowie półotworem na śrubę. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 13:18
|
|
|
Sam napisałeś że masz rozwalone gniazdo w zwrotnicy więc co z tego że sworzeń jest nowy i dobrej firmy jak zwrotnica wiekowa - wymiana, tulejką tego nie naprawisz, jak faktycznie gniazdo rozwalone to nie wiem jak mocno to skręcisz - nie pomoże raczej. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 28 Gru 2009, 17:06
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Sam napisałeś że masz rozwalone gniazdo w zwrotnicy więc co z tego że sworzeń jest nowy i dobrej firmy jak zwrotnica wiekowa - wymiana, tulejką tego nie naprawisz, jak faktycznie gniazdo rozwalone to nie wiem jak mocno to skręcisz - nie pomoże raczej. | W 100% prawda! Sam musiałem szukać zwrotnicy, bo niestety zły sworzeń był założony. Wtedy nie miałem pojęcia że po 94 były dwa rodzaje sworzni który różnią się średnicą - jeden jest cały 17,5 mm drugi na dole ma 17,5 a na górze chyba 16,5 - ja mam gniazdo 17,5 i po założeniu tego z dwoma wymiarami tak skutecznie rozbiło dziurę, że żadne skręcenie nie pomogło. Tylko wymiana. Łożyskami sie nie przejmuj - bardziej średnicą amortyzatora. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
d4niell
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 42 Skąd: h-ka
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 00:05
|
|
|
Zwrotnica już zamówiona teraz tylko pytanie czy będzie działać i pasować jak trzeba.
A amortyzator idzie chyba do wszystkich fiest taki sam tylko różni się chyb a długością .. chyba ze się mylę
Jeszcze jedna sprawa gdzieś widziałem ze były tez dwa rodzaje wahaczy z mocowaniem sworznia na dwa i trzy nity bo niby była wersja 3.5 ja mam w swojej 92 rok na trzy nity ... oryginalnie czy to już jakaś podmiana z nowszej wersji ? i czy to możliwe ze właśnie przez niewłaściwy sworzeń się to wybiło ? |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 00:09
|
|
|
A ja mam inaczej. Z lewej mam na 3 otwory a z prawej na dwie. |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
d4niell
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 42 Skąd: h-ka
|
Wysłany: 29 Gru 2009, 23:27
|
|
|
Marcinowaty napisał/a: | Pomieszanie z poplątaniem.. Zwrotnice i wahacze różnił się we fiescie mk3 i mk3,5 |
teraz już wiem... zamówiłem zwrotnice przyszłą i okazało się ze wielowypust piasty jest na 25 zębów a nie tak jak u mnie na 23 i ze sworzeń wahacza pod 16.5 mm
a tak w temacie to kupie taka zwrotnice do mojego modelu tylko zależy mi na czasie |
|
|
|
 |
stahoojedyn

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 12:57
|
|
|
d4niell napisał/a: | i okazało się ze wielowypust piasty jest na 25 zębów a nie tak jak u mnie na 23 i ze sworzeń wahacza pod 16.5 mm
|
sumujac:
ile zebow ma zwrotnica 89-93 a ile zebow powyzej tych lat
da sie na oko dopasowac sworzen do zwrotnicy itd, ?
(czy sworznie z tych lat roznia sie wizualnie) |
_________________ siedzi USER na swej sofie, w kapciach samych albo bez, ma fiescinke tuz pod domem, dzis na kresce VR6
bo ja mam tak, z FIESTA fun SQUAD
http://inprl.pl/relikt/2986/ |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12075 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 13:43
|
|
|
stahoojedyn napisał/a: | sumujac:
ile zebow ma zwrotnica 89-93 a ile zebow powyzej tych lat | Tak się nie da bo to,,, ford, trzeba wyjąc te co masz na aucie, policzyć wtedy tylko będzie 100% pewności,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
stahoojedyn

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 41 Dołączył: 15 Lis 2007 Posty: 314 Skąd: Czestochowa
|
Wysłany: 1 Mar 2010, 14:02
|
|
|
czyli jak bedzie zebow tyle samo co w mojej to sworzen i reszta bedzie pasowac ?
bo jesli bedzie pasowac to nie ma roznicy czy bede mierzyc sworzen ? |
|
|
|
 |
|