Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] radio a grzanie świec
Autor Wiadomość
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Mar 2010, 21:07   [MK3] radio a grzanie świec

Pytanko kolejne z mojej strony...

Kiedyś pisałem już o tym, że moje radyjko ma to do siebie, że przy basie przygasa jego podświetlenie. Przygasa, a czasami i wyłączy się, gdy otwieram bagażnik przycisku. Jednak pojawił się kolejny objaw jakiegoś niedomagania, chyba go wcześniej nie było, a przynajmniej nie zauważyłem.

Podczas gdy grzane są świece żarowe radio się co sekundę wyłącza. 2-3 dźwięki, wyłącza się i próbuje na nowo. I tak w kółko. Nie ważne czy grzeje same świece, czy odpalę a on jeszcze je dogrzewa, radio świruje. Gdy świece przestaną grzać (chodzi o to główne granie do pyknięcia przekaźnika, często 3-5s po odpaleniu) jest ok (znaczy przygasa ale nie wyłącza się).

Cóż to może być?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 3 Mar 2010, 22:07   

radio podłacz bezposrednio pod akumulator i wtedy poszukaj gdzies sa przewody uszkodzone
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
piotrek1289 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 129
Skąd: DST
Wysłany: 3 Mar 2010, 22:10   

Wszystko idzie o spadki napięcia. Masz najprawdopodobniej za cienki przewód zasilający do radia (znaczy się +) i gdy jest duży pobór prądu to radio zwyczajnie ma za małe napięcie i przygasa. (Podobnie miałem w mondelaku. Gdy dawałem głośniej to radio zaczynało przygasać aż w końcu wyłączało się i włączało od nowa. Pociągnąłem przewód bezpośrednio z aku i przygasanie ustąpiło)
Również to może występować gdy zasilanie radia jest podłączone w złym miejscu (gdzieś gdzie jest małe napięcie i małe przekroje przewodów).
Dlatego radia często przygasają przy odpalaniu, gdyż jest duży pobór prądu.
Spróbuj sobie pociągnąć kabel zasilający o w miarę grubym przekroju (im grubszy tym lepszy) bezpośrednio z akumulatora, lub z puszki bezpieczników od głównego przewodu zasilającego i nieprzyjemne przygasanie powinno zniknąć.
Możesz jeszcze sprawdzić czy radio ma dobrą masę. Niektóre radia łączą się z masą poprzez przewód antenowy i przez główny przewód od masy. Miałem podobny problem w Citroenie Bx z radiem Pioneera. Okazało się że oberwał się główny przewód od masy i radio ciągło masę z anteny, a że to było niewystarczające to również ciągle przygasało i się wyłączało. Podpiąłem masę tak jak powinno być i usterka ustąpiła.
Pozdrawiam
 
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 3 Mar 2010, 23:34   

Dzięki za pomysły. Jak tylko będę miał chwilę, posprawdzam wszystko.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:10   

piotrek1289 napisał/a:
Masz najprawdopodobniej za cienki przewód zasilający do radia (znaczy się +) i gdy jest duży pobór prądu to radio zwyczajnie ma za małe napięcie i przygasa
Gdyby to radio powodowało te spadki napięcia to przewód zasilający miałby znaczenie, ale skoro normalnie przewód starcza a gdy w instalacji sprada napięcie top tadio wariuje i grubośc pzewody zasilającego nie ma tu nic do rzeczy,,,

kamil wolski, ja się ma akumulator? przyłącza do niego i przyłącza przy świecach i ich przekaźniku?
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:13   

Akumulator ma pół roku, ostatnio profilaktycznie sprawdzałem stan naładowania na postoju przy temp. ~5*C wskazywał po nocy 12.8V więc zakładam że ładowanie musi być całkiem ok skoro latam na krótkich trasach ostatnio + nawiew + grzanie szyby + radio + światła 100W.

"Listwa zasilająca" świece żarowe nie wygląda zbyt świeżo, latem będę chciał ją wymieniać, ale ona raczej nie jest tutaj problemem, bo nie ma nic wspólnego z przyciskiem od otwierania bagażnika a też radio przygasa...
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:20   

Radio ma wbudowany uklad, ponizej okreslonego napiecia, wylacza sie...
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:26   

Nie obchodzi mnie co ma radio wbudowane, a co nie, obchodzi mnie rozwiązanie problemu.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:40   

podlacz sobie woltomierz do zasilania radia i obserwuj kiedy napiecie spada i dokladnie jaka ma wartosc, to ze ma 12,8V na postoju to malo istotne
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:42   

Pawełos666 napisał/a:
podlacz sobie woltomierz do zasilania radia i obserwuj kiedy napiecie spada


Jak pisałem. Gdy inne elementy w aucie pobierają dużo prądu. Grzanie świec, klapa bagażnika.

Pawełos666 napisał/a:
dokladnie jaka ma wartosc


Czy to pomoże w zlokalizowaniu MIEJSCA problemu?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:51   

kamil wolski napisał/a:
obchodzi mnie rozwiązanie problemu
Spróbuj tak, najwyżej stracisz kilka złotych, w sklepie elektrycznym kup przewód sieciowy (taki 220V) na przedłużacz, czyli 2 żyły w podwójnej osłonie, jak spytają o grubość po wiedz żeby wytrzymał 2000W czyli standardowy grzejnik,,, nie wiem ile,,, 2m powinno starczyć, Będzie jeszcze potrzebna obudowa bezpiecznika z bezpiecznikiem, Jedną żyłę przewody podłącz do (-) akumulatora, a druga do (+) tylko że przez bezpiecznik. Z drugiej strony podłącz radio... przewód rzuć przez drzwi,,, i zobacz co będzie - jak problem ustąpi to tylko poprowadź sobie przewód ładnie, jak nie, no to będzie problem,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 4 Mar 2010, 11:00   

Ok. Sprawdzę czy wyeliminuje to problem.
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 4 Mar 2010, 11:20   

sprawdz konkretnie do jakiego napiecia spada "zasilanie radia", radio jest pewnie podlaczone do nieodpowiedniego plusa (wiącha zbyt obciazona, sa spadki) lub zla masa na radiu, jak Ci nie minie z tym grubym przewodem bezposrednio tzn ze sa takie dzikie pobory i ogolnie spadek na aku, a wrazliwe radio ma zabezpieczenie
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.