[MK3] radio a grzanie świec |
Autor |
Wiadomość |
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 21:07 [MK3] radio a grzanie świec
|
|
|
Pytanko kolejne z mojej strony...
Kiedyś pisałem już o tym, że moje radyjko ma to do siebie, że przy basie przygasa jego podświetlenie. Przygasa, a czasami i wyłączy się, gdy otwieram bagażnik przycisku. Jednak pojawił się kolejny objaw jakiegoś niedomagania, chyba go wcześniej nie było, a przynajmniej nie zauważyłem.
Podczas gdy grzane są świece żarowe radio się co sekundę wyłącza. 2-3 dźwięki, wyłącza się i próbuje na nowo. I tak w kółko. Nie ważne czy grzeje same świece, czy odpalę a on jeszcze je dogrzewa, radio świruje. Gdy świece przestaną grzać (chodzi o to główne granie do pyknięcia przekaźnika, często 3-5s po odpaleniu) jest ok (znaczy przygasa ale nie wyłącza się).
Cóż to może być? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 37 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 22:07
|
|
|
radio podłacz bezposrednio pod akumulator i wtedy poszukaj gdzies sa przewody uszkodzone |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
piotrek1289
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 33 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 22:10
|
|
|
Wszystko idzie o spadki napięcia. Masz najprawdopodobniej za cienki przewód zasilający do radia (znaczy się +) i gdy jest duży pobór prądu to radio zwyczajnie ma za małe napięcie i przygasa. (Podobnie miałem w mondelaku. Gdy dawałem głośniej to radio zaczynało przygasać aż w końcu wyłączało się i włączało od nowa. Pociągnąłem przewód bezpośrednio z aku i przygasanie ustąpiło)
Również to może występować gdy zasilanie radia jest podłączone w złym miejscu (gdzieś gdzie jest małe napięcie i małe przekroje przewodów).
Dlatego radia często przygasają przy odpalaniu, gdyż jest duży pobór prądu.
Spróbuj sobie pociągnąć kabel zasilający o w miarę grubym przekroju (im grubszy tym lepszy) bezpośrednio z akumulatora, lub z puszki bezpieczników od głównego przewodu zasilającego i nieprzyjemne przygasanie powinno zniknąć.
Możesz jeszcze sprawdzić czy radio ma dobrą masę. Niektóre radia łączą się z masą poprzez przewód antenowy i przez główny przewód od masy. Miałem podobny problem w Citroenie Bx z radiem Pioneera. Okazało się że oberwał się główny przewód od masy i radio ciągło masę z anteny, a że to było niewystarczające to również ciągle przygasało i się wyłączało. Podpiąłem masę tak jak powinno być i usterka ustąpiła.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 3 Mar 2010, 23:34
|
|
|
Dzięki za pomysły. Jak tylko będę miał chwilę, posprawdzam wszystko. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:10
|
|
|
piotrek1289 napisał/a: | Masz najprawdopodobniej za cienki przewód zasilający do radia (znaczy się +) i gdy jest duży pobór prądu to radio zwyczajnie ma za małe napięcie i przygasa | Gdyby to radio powodowało te spadki napięcia to przewód zasilający miałby znaczenie, ale skoro normalnie przewód starcza a gdy w instalacji sprada napięcie top tadio wariuje i grubośc pzewody zasilającego nie ma tu nic do rzeczy,,,
kamil wolski, ja się ma akumulator? przyłącza do niego i przyłącza przy świecach i ich przekaźniku? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:13
|
|
|
Akumulator ma pół roku, ostatnio profilaktycznie sprawdzałem stan naładowania na postoju przy temp. ~5*C wskazywał po nocy 12.8V więc zakładam że ładowanie musi być całkiem ok skoro latam na krótkich trasach ostatnio + nawiew + grzanie szyby + radio + światła 100W.
"Listwa zasilająca" świece żarowe nie wygląda zbyt świeżo, latem będę chciał ją wymieniać, ale ona raczej nie jest tutaj problemem, bo nie ma nic wspólnego z przyciskiem od otwierania bagażnika a też radio przygasa... |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:20
|
|
|
Radio ma wbudowany uklad, ponizej okreslonego napiecia, wylacza sie... |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:26
|
|
|
Nie obchodzi mnie co ma radio wbudowane, a co nie, obchodzi mnie rozwiązanie problemu. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:40
|
|
|
podlacz sobie woltomierz do zasilania radia i obserwuj kiedy napiecie spada i dokladnie jaka ma wartosc, to ze ma 12,8V na postoju to malo istotne |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:42
|
|
|
Pawełos666 napisał/a: | podlacz sobie woltomierz do zasilania radia i obserwuj kiedy napiecie spada |
Jak pisałem. Gdy inne elementy w aucie pobierają dużo prądu. Grzanie świec, klapa bagażnika.
Pawełos666 napisał/a: | dokladnie jaka ma wartosc |
Czy to pomoże w zlokalizowaniu MIEJSCA problemu? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 10:51
|
|
|
kamil wolski napisał/a: | obchodzi mnie rozwiązanie problemu | Spróbuj tak, najwyżej stracisz kilka złotych, w sklepie elektrycznym kup przewód sieciowy (taki 220V) na przedłużacz, czyli 2 żyły w podwójnej osłonie, jak spytają o grubość po wiedz żeby wytrzymał 2000W czyli standardowy grzejnik,,, nie wiem ile,,, 2m powinno starczyć, Będzie jeszcze potrzebna obudowa bezpiecznika z bezpiecznikiem, Jedną żyłę przewody podłącz do (-) akumulatora, a druga do (+) tylko że przez bezpiecznik. Z drugiej strony podłącz radio... przewód rzuć przez drzwi,,, i zobacz co będzie - jak problem ustąpi to tylko poprowadź sobie przewód ładnie, jak nie, no to będzie problem,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 11:00
|
|
|
Ok. Sprawdzę czy wyeliminuje to problem. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
Pawełos666
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37 Dołączył: 15 Cze 2008 Posty: 1139 Skąd: BOSCH CS
|
Wysłany: 4 Mar 2010, 11:20
|
|
|
sprawdz konkretnie do jakiego napiecia spada "zasilanie radia", radio jest pewnie podlaczone do nieodpowiedniego plusa (wiącha zbyt obciazona, sa spadki) lub zla masa na radiu, jak Ci nie minie z tym grubym przewodem bezposrednio tzn ze sa takie dzikie pobory i ogolnie spadek na aku, a wrazliwe radio ma zabezpieczenie |
_________________ CVH 1.4 FU..'89
Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec |
|
|
|
|
|