[MK3] Makabryczne spalanie (14l/100km) - 1.1 |
Autor |
Wiadomość |
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 20:53 [MK3] Makabryczne spalanie (14l/100km) - 1.1
|
|
|
Witam , mam OGROMNY problem chciało by się żec 14litrowy problem , moja fiesta 1.1i pali 14-15litrów na 100km co prawda w mieście ale bez przesady kurde coś jest mocno nie tam :( czy winna może być sona (a dokładnie dziurawy wydech w okolicach sondy) czy czujnik temp. czy co kurde normalnie masakra mam zrobione 157km i pół baku :( ratunku |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Lut 2010, 08:14, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 21:00
|
|
|
Tak, zacznij od uszczelnienia wydechy,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 21:07
|
|
|
tylko zeby tą rure pospawać to musiał bym miec migmag czy cos takiego pewnie ? a ma może ktoś taką rurę w miarę dobrym stanie na sprzedaż ? a czy jest jakaś możliwosc sprawdzenia czy to sonda czy może CPP albo właśnie czujnik temparatury ?? |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 15 Lut 2010, 22:29
|
|
|
może się okazać, że już nie ma czego spawać - a skoro są już dziury, to prawdopodobieństwo dość spore. wtedy tylko nowe portki, koszt nieco powyżej stówy. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 05:08
|
|
|
Wiesz ja jeżdziłem z dziura w portkach i to spora. Spalanie drastycznie mi nie wzrosło tylko ten cholerny hałas był nie do wytrzymania. Uszczelniłem go za pomoca blachy ocynkowanej. WYprofilowałem i przy uzyciu opasek metalowych docisnalem do rury. Jezdzilem tak przez rok az pewnego dnia sonda lambda mi wypadla z ruru bo az tak mocno sie wypalila. Dobrze ze sonda trzymaja sie solidnie przewodami bo bym ja zgubił.
Radze Ci od razu kup nowa rure kolektorowa i bedziesz mial spokoj.
Co do spalania - tez to teraz przechodze. Krokowiec sprawny, CPP tez. Mierzylem rowniez sonde lambda. Z moich pomiarow wyglada ze rowniez dziala. Ma podgrzewanie bo jak ja wykrecilem i przekrecilem zaplaon to robila sie ciepla. Sonda sama jest strasznie mocno okopcona czarna sadza.
Myslalem ze moze wina termostatu. Wykrecilem go. Byl zamkniety. Zagotowalem wode i wlozylem do pojemniczka otworzyl sie. Po wyjeciu jak ostygl ladnie sie zamknal. Temp. na termostacie wybita to 82 stopnie. Mam nadzieje ze to jest oryginalny termostat. Moze go podmienic na taki z wyzsza temp otwarcia??
Robilem testy buzzerem. Ciagle mi wywala CPP za niskie napiecie i silniczek krokowy. Nie wiem co za ustronstwo. Na CPP ma skoci rezystancji płynne. Silniczek otwiera sie i zamyka delikatnie bez oporow. Juz sam nie wiem co to moze byc. Moze komputer zwariowal.
Obroty na biegu jalowym nie wariuja mi. Po zdjeciu nogi z gazu ladnie opadaja do 1200. Falowania brak. Tylko te duzeee spalanie.
Wczoraj wieczorem jestem w garazu. Chcialem sprawdzic czujnik temp cieczy czlodzacej - ten wkrecony w kolektor ssacy. NIe moglem go odkrecic nie mialem klucza 25. Wpialem sie miernikiem w przeowdy. Ustawiam zakres rezystancji na 2.000 ohm a tu nic. Brak reakcji multimetru. Zmniejszam zakres do 200 ohm brak reakcji zwiekszam do 20.000 ohm brak wyników. Uparłem sie i zalatwilem klucz. Jakos go wykrecilem.
Dokonuje pomiarow bezposrednio na nim. Jest to samo co i wczesniej. Wrzucilem go w snieg. Po okolo minucie wyjmuje zimnego - sprawdzam i ZERO reacji. Ogrzalem i tez nic. Wniosek jeden uszkodzony czujnik temp. cieczy.
PYTANIE - Dlaczego tester na buzzerku mi tego nie pokazal od razu?? Chyba dobrze wykonywalem pomiary bo tu chodzi o rezystancje tego czujnika w zakresie od 1 ohma do 1.000 ohm.
MUSISZ szukac sam wszystkiego. Miernik w reke i robic pomiary az na cos wpadniesz. |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 08:03
|
|
|
sprawa w selftestem i czujnikami wygląda w ten sposób, że jeśli czujnik nawet jest uszkodzony, a pokazuje wartości z zakresu pracy, to komputer go nie wyrzuci jako uszkodzonego. powiedzmy że ten czujnik miał chociaż 1ohma oporu - to dla komputera oznacza konkretną wartość temperatury i odpowiednie lanie benzyny w dolot.
podobnie jest z lambdą - komputer nie wywali błędu póki cokolwiek działa (a zużyta pokazuje 0.1 do góra 0.3V, co znaczy dla kompa "mało paliwa, lej więcej").
z tego powodu większość dzisiejszych "mechaników" nie ma pojęcia w co ręce włożyć jak komputer nie pluje błędami a auto wariuje... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 08:16
|
|
|
a co bedzie jesli zamiast czujnika wstawie zwykly opornik 2 omowy ktory odpowiada cieczy rozgrzanej do temperatury 100 stopni?? Komputer dostanie sygnal ze jest juz silnik rozgrzany i bedzie dawkowal mniejsza ilosc paliwka??
U mnie wyglada to tak ze ten czujnik wogole nie ma zadnego oporu. W tescie diody jest brak przejscia. Ustawiam miernik w roznych zakresach i nic. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 14:58
|
|
|
ja bym szukal problemu w obwodzie czujnika MAP albo po stronie pneumatyki albo w nim samym. on ma najwiekszy wpływ na spalanie . |
|
|
|
 |
m-c-ool
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35 Dołączył: 04 Sty 2010 Posty: 68 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 20:12
|
|
|
wydech bede miał uszczelniony w sobotę , poprostu spaw gwintu sondy lambdy zaczoł puszczać ale wątpię żeby takie spalnie było przez to bo jak otworze maskę i gazuję to tylko delikatnie tamtędy dym wylatuje, w sobotę sprawdzę czujnik temp i cpp |
_________________ Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r. |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 20:56
|
|
|
diodalodz napisał/a: | ja bym szukal problemu w obwodzie czujnika MAP |
W jaki sposób MAP sensor wpływa na spalanie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 21:02
|
|
|
MAP jest odpowiedzialny na przesunięcie momentu zapłonu, zły moment zapłonu - słaby silnik, duże spalanie |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
bzyq90

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 34 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 21:30
|
|
|
Dołączam się do tematu. Moja w lato paliła 6L, teraz jak są mrozy pali 10L. Czy to normalne? Fiesta 1,1L 90r. na monowtrysku. Za co sie wziąć? Obroty nie falują, nie zawieszają się więc moim zdaniem CPP odpada. |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 16 Lut 2010, 22:31
|
|
|
Czy zawsze uszkodzony map sensor spowoduje, że komputer wywali nam błąd podczas badania buzerem ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 02:57
|
|
|
Cytat: | MAP jest odpowiedzialny na przesunięcie momentu zapłonu, zły moment zapłonu - słaby silnik, duże spalanie |
no nie bardzo . MAP steruje mapą paliwa . Jak jest przepływka to wtedy ona ma główny pływ na skład mieszanki jak jej nie ma to MAP . Inaczej silnik nie wie czy hamujesz silnikiem czy przyspieszasz . Sprawdź czy masz drożny odstojnik między kolektorem a mapem . |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 08:55
|
|
|
diodalodz, kiedyś pisałeś, że będziesz próbował naprawiać MAP sensory masz jakieś sukcesy w tej kwestii? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 10:35
|
|
|
"Sprawdź czy masz drożny odstojnik między kolektorem a mapem"
Co to za odstojnik i gdzie on jest?? Jak zdjąłem ta rurkę która łączy MAP z kolektorem to silnik od razu zgasł.
Jak sie upewnić ze MAP jest uszkodzony. U mnie silnik często po rozgrzaniu traci na mocy daję gazu a on jakby sie przyduszał. Musze jeszcze sprawdzić katalizator bo może jest zapchany.
Na zimnym silniku pracuje stabilnie ale po rozgrzaniu jest gorzej. |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:27
|
|
|
nie mam sukcesów w naprawie ale mam zakończoną w pełni sesję na uczelni
Temat mapa wróci bo już leży sobie na szafie . A jak zdiagnozować . hm ma podawać od 80 do 160 Hz i amplitudę 2V wszystko w PWM 50% |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 17 Lut 2010, 14:54
|
|
|
diodalodz, pogratulować sesji. Myślisz, że uszkodzenie map sensora może być na tyle nieszkodliwe, że oprócz zwiększonego spalania nie ma innych objawów uszkodzenia ? |
_________________
 |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Lut 2010, 03:52
|
|
|
zależy w która stronę się uszkodzi . Zrobiłem dzisiaj pierwsze pomiary tego uszkodzonego . Na ciśnieniu atmosferycznym daje 96 Hz i 50 % wypełnienia . Przy wyższym ciśnieniu częstotliwość spada do 80 przy podciśnieniu do 110 , nie mam jeszcze żadnego manometry na tak małe ciśnienia ani dobrej vacum pompy ale wykołuje na dniach . |
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
|
|
|
 |
|