Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Makabryczne spalanie (14l/100km) - 1.1
Autor Wiadomość
m-c-ool 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 68
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15 Lut 2010, 20:53   [MK3] Makabryczne spalanie (14l/100km) - 1.1

Witam , mam OGROMNY problem chciało by się żec 14litrowy problem , moja fiesta 1.1i pali 14-15litrów na 100km co prawda w mieście ale bez przesady kurde coś jest mocno nie tam :( czy winna może być sona (a dokładnie dziurawy wydech w okolicach sondy) czy czujnik temp. czy co kurde normalnie masakra mam zrobione 157km i pół baku :( ratunku
_________________
Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 16 Lut 2010, 08:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 15 Lut 2010, 21:00   

Tak, zacznij od uszczelnienia wydechy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
m-c-ool 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 68
Skąd: Zabrze
Wysłany: 15 Lut 2010, 21:07   

tylko zeby tą rure pospawać to musiał bym miec migmag czy cos takiego pewnie ? a ma może ktoś taką rurę w miarę dobrym stanie na sprzedaż ? a czy jest jakaś możliwosc sprawdzenia czy to sonda czy może CPP albo właśnie czujnik temparatury ??
_________________
Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 15 Lut 2010, 22:29   

może się okazać, że już nie ma czego spawać - a skoro są już dziury, to prawdopodobieństwo dość spore. wtedy tylko nowe portki, koszt nieco powyżej stówy.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 16 Lut 2010, 05:08   

Wiesz ja jeżdziłem z dziura w portkach i to spora. Spalanie drastycznie mi nie wzrosło tylko ten cholerny hałas był nie do wytrzymania. Uszczelniłem go :) za pomoca blachy ocynkowanej. WYprofilowałem i przy uzyciu opasek metalowych docisnalem do rury. Jezdzilem tak przez rok az pewnego dnia sonda lambda mi wypadla z ruru bo az tak mocno sie wypalila. Dobrze ze sonda trzymaja sie solidnie przewodami bo bym ja zgubił.

Radze Ci od razu kup nowa rure kolektorowa i bedziesz mial spokoj.

Co do spalania - tez to teraz przechodze. Krokowiec sprawny, CPP tez. Mierzylem rowniez sonde lambda. Z moich pomiarow wyglada ze rowniez dziala. Ma podgrzewanie bo jak ja wykrecilem i przekrecilem zaplaon to robila sie ciepla. Sonda sama jest strasznie mocno okopcona czarna sadza.

Myslalem ze moze wina termostatu. Wykrecilem go. Byl zamkniety. Zagotowalem wode i wlozylem do pojemniczka otworzyl sie. Po wyjeciu jak ostygl ladnie sie zamknal. Temp. na termostacie wybita to 82 stopnie. Mam nadzieje ze to jest oryginalny termostat. Moze go podmienic na taki z wyzsza temp otwarcia??

Robilem testy buzzerem. Ciagle mi wywala CPP za niskie napiecie i silniczek krokowy. Nie wiem co za ustronstwo. Na CPP ma skoci rezystancji płynne. Silniczek otwiera sie i zamyka delikatnie bez oporow. Juz sam nie wiem co to moze byc. Moze komputer zwariowal.

Obroty na biegu jalowym nie wariuja mi. Po zdjeciu nogi z gazu ladnie opadaja do 1200. Falowania brak. Tylko te duzeee spalanie.

Wczoraj wieczorem jestem w garazu. Chcialem sprawdzic czujnik temp cieczy czlodzacej - ten wkrecony w kolektor ssacy. NIe moglem go odkrecic nie mialem klucza 25. Wpialem sie miernikiem w przeowdy. Ustawiam zakres rezystancji na 2.000 ohm a tu nic. Brak reakcji multimetru. Zmniejszam zakres do 200 ohm brak reakcji zwiekszam do 20.000 ohm brak wyników. Uparłem sie i zalatwilem klucz. Jakos go wykrecilem.

Dokonuje pomiarow bezposrednio na nim. Jest to samo co i wczesniej. Wrzucilem go w snieg. Po okolo minucie wyjmuje zimnego - sprawdzam i ZERO reacji. Ogrzalem i tez nic. Wniosek jeden uszkodzony czujnik temp. cieczy.

PYTANIE - Dlaczego tester na buzzerku mi tego nie pokazal od razu?? Chyba dobrze wykonywalem pomiary bo tu chodzi o rezystancje tego czujnika w zakresie od 1 ohma do 1.000 ohm.

MUSISZ szukac sam wszystkiego. Miernik w reke i robic pomiary az na cos wpadniesz.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 16 Lut 2010, 08:03   

sprawa w selftestem i czujnikami wygląda w ten sposób, że jeśli czujnik nawet jest uszkodzony, a pokazuje wartości z zakresu pracy, to komputer go nie wyrzuci jako uszkodzonego. powiedzmy że ten czujnik miał chociaż 1ohma oporu - to dla komputera oznacza konkretną wartość temperatury i odpowiednie lanie benzyny w dolot.

podobnie jest z lambdą - komputer nie wywali błędu póki cokolwiek działa (a zużyta pokazuje 0.1 do góra 0.3V, co znaczy dla kompa "mało paliwa, lej więcej").

z tego powodu większość dzisiejszych "mechaników" nie ma pojęcia w co ręce włożyć jak komputer nie pluje błędami a auto wariuje...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 16 Lut 2010, 08:16   

a co bedzie jesli zamiast czujnika wstawie zwykly opornik 2 omowy ktory odpowiada cieczy rozgrzanej do temperatury 100 stopni?? Komputer dostanie sygnal ze jest juz silnik rozgrzany i bedzie dawkowal mniejsza ilosc paliwka??

U mnie wyglada to tak ze ten czujnik wogole nie ma zadnego oporu. W tescie diody jest brak przejscia. Ustawiam miernik w roznych zakresach i nic.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lut 2010, 14:58   

ja bym szukal problemu w obwodzie czujnika MAP albo po stronie pneumatyki albo w nim samym. on ma najwiekszy wpływ na spalanie .
 
 
 
m-c-ool 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: SX
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 35
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 68
Skąd: Zabrze
Wysłany: 16 Lut 2010, 20:12   

wydech bede miał uszczelniony w sobotę , poprostu spaw gwintu sondy lambdy zaczoł puszczać ale wątpię żeby takie spalnie było przez to bo jak otworze maskę i gazuję to tylko delikatnie tamtędy dym wylatuje, w sobotę sprawdzę czujnik temp i cpp
_________________
Renault Megane 1.4 16V 95KM 01r. , Ford Fiesta MK3 1.1i 91r.
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 16 Lut 2010, 20:56   

diodalodz napisał/a:
ja bym szukal problemu w obwodzie czujnika MAP

W jaki sposób MAP sensor wpływa na spalanie?
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12076
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 16 Lut 2010, 21:02   

MAP jest odpowiedzialny na przesunięcie momentu zapłonu, zły moment zapłonu - słaby silnik, duże spalanie
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 34
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 16 Lut 2010, 21:30   

Dołączam się do tematu. Moja w lato paliła 6L, teraz jak są mrozy pali 10L. Czy to normalne? Fiesta 1,1L 90r. na monowtrysku. Za co sie wziąć? Obroty nie falują, nie zawieszają się więc moim zdaniem CPP odpada.
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 16 Lut 2010, 22:31   

Czy zawsze uszkodzony map sensor spowoduje, że komputer wywali nam błąd podczas badania buzerem ?
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lut 2010, 02:57   

Cytat:
MAP jest odpowiedzialny na przesunięcie momentu zapłonu, zły moment zapłonu - słaby silnik, duże spalanie

no nie bardzo . MAP steruje mapą paliwa . Jak jest przepływka to wtedy ona ma główny pływ na skład mieszanki jak jej nie ma to MAP . Inaczej silnik nie wie czy hamujesz silnikiem czy przyspieszasz . Sprawdź czy masz drożny odstojnik między kolektorem a mapem .
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 17 Lut 2010, 08:55   

diodalodz, kiedyś pisałeś, że będziesz próbował naprawiać MAP sensory masz jakieś sukcesy w tej kwestii?
_________________

 
 
 
Madam 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 118
Skąd: Ostrołeka
Wysłany: 17 Lut 2010, 10:35   

"Sprawdź czy masz drożny odstojnik między kolektorem a mapem"

Co to za odstojnik i gdzie on jest?? Jak zdjąłem ta rurkę która łączy MAP z kolektorem to silnik od razu zgasł.

Jak sie upewnić ze MAP jest uszkodzony. U mnie silnik często po rozgrzaniu traci na mocy daję gazu a on jakby sie przyduszał. Musze jeszcze sprawdzić katalizator bo może jest zapchany.

Na zimnym silniku pracuje stabilnie ale po rozgrzaniu jest gorzej.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:27   

nie mam sukcesów w naprawie ale mam zakończoną w pełni sesję na uczelni :)

Temat mapa wróci bo już leży sobie na szafie . A jak zdiagnozować . hm ma podawać od 80 do 160 Hz i amplitudę 2V wszystko w PWM 50%
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 17 Lut 2010, 14:54   

diodalodz, pogratulować sesji. Myślisz, że uszkodzenie map sensora może być na tyle nieszkodliwe, że oprócz zwiększonego spalania nie ma innych objawów uszkodzenia ?
_________________

 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lut 2010, 03:52   

zależy w która stronę się uszkodzi . Zrobiłem dzisiaj pierwsze pomiary tego uszkodzonego . Na ciśnieniu atmosferycznym daje 96 Hz i 50 % wypełnienia . Przy wyższym ciśnieniu częstotliwość spada do 80 przy podciśnieniu do 110 , nie mam jeszcze żadnego manometry na tak małe ciśnienia ani dobrej vacum pompy ale wykołuje na dniach .
 
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 18 Lut 2010, 07:24   

http://www.wme.wat.edu.pl..._MAP_sensor.pdf ten dokument przeglądałeś?
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.