Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: mk3, sonda lambda

[MK3] Pomiar , sprawdzenie sondy lambda
Autor Wiadomość
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 16 Lut 2010, 19:19   [MK3] Pomiar , sprawdzenie sondy lambda

Autko kiepsko mi odpala na zimnym silniku , sporo pali i w związku z tym postanowiłem sprawdzić sondę .
Na nagrzanym silniku na wolnych obrotach 0 V ,na wyższych jakieś ułamki tego co powinno być .
Czyli sonda do wymiany , ale przy okazji wyszło , że przy gniezdzie sondy jest niewielka dziura - już załatana .
Napięcie było mierzone na kostce sondy po odłączeniu tejże od kostki z wiązki.
Jako ciekawostkę powiem , że owa sonda podgrzana palnikiem zaczęła generować napięcie , nawet powyżej 0,5 v.
Po wykręceniu końcówka sondy była mocno okopcona .

Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez bidżej 15 Maj 2011, 18:53, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:30   

limus napisał/a:
na kostce sondy po odłączeniu tejże od kostki z wiązki.

nic dziwnego bez podłączonej grzałki nic pokazywać nie będzie . Ciekawe czy już palnikiem odparowałeś sondę w kosmos . samo mierzenie sondy to głupota moim zdaniem lepiej wyjąć kompa i mierzyć na pracującym silniku na wybranych pinach komputera . Wtedy masz pewność co widzi sterownik i eliminujesz błąd wiązki silnika .
 
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 17 Lut 2010, 12:40   

Ale wpadka .
Gdzieś na tym forum właśnie przeczytałem , że mierzyć trzeba na odłączonej kostce .
Co do kompa , to jestem bez szans , nie dam rady tego zrobić .

Pozdrawiam.
 
 
Pawełos666 

Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Sport
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Ford BMW
Wiek: 37
Dołączył: 15 Cze 2008
Posty: 1139
Skąd: BOSCH CS
Wysłany: 17 Lut 2010, 13:02   

wkuj sie w przewody
_________________
CVH 1.4 FU..'89

Profesjonalna pomoc w doborze świec i kabli zapłonowych, napisz gg 540570 - CVH, HCS / Endura, Zetec
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 17 Lut 2010, 13:40   

Sonda została sprawdzona bez odpinania z kostki.
Wyniki na mierniku były dziwne , na wolnych 003-0,7 v , na wysokich obrotach niewiele rosło - max do 0,75 v i cały czas skakało , wartość spadała nawet do 0,02 v.
Po przygazówce na wolnych obrotach tez niesamowicie skaczą te wartości od 0,02 do 0,7 v
Nie wiem jak to interpretować .

Pozdrawiam.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lut 2010, 03:57   

słaby miernik albo ci łapami trzęsło . tak jak wynik 0,7V jest wiarygodny tak 0,03 już nie . Wysokie napięcie 0,7 wskazuje bogatą mieszankę . przy gwałtownej przygazówce powinno polecieć na 0,2V na sekundę i podbić do góry zaraz. Przy spuszczeniu z obrotów np 3,5 tyś i nagłe zejście od jałowego powinno wskoczyć na 0,7V a następnie wrócić gdzieś na środek czyli ok 0,4 -0,5V na jałowych obrotach albo stablilnych obrotach czyli np 2000 obr/min i bez ruszania gazu 0,4-0,5V.
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Lut 2010, 08:34   

przecież wskazania sondy mają raczej pulsować :fox:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
limus 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: S
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 197
Skąd: pomorze
Wysłany: 18 Lut 2010, 09:38   

Aby wyeliminować trzęsienie się łap , przewody zostały odizolowane aby był pewny styk .
Jedna osoba trzymała styki czujnika , a druga obserwowała wskazania .
Pomiar jest pewny , cyferki nie zmieniały się się powoli .
Różnice we wkazaniach były bardzo duże i działo się to bardzo szybko .
Generalnie zaczynam dochodzić do wniosku , że auta z elektronika to po prostu zródło ciągłych kłopotów.
Nie masz co robić , to sobie kup fiestę na wtrysku :) ))))
Tylko co tu kupić jak już nawet w starych autach są komputery .

Pozdrawiam.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 18 Lut 2010, 21:50   

zmienia się szybko ale przy przejściach między gwałtowynm przyspieszeniem albo hamowaniem silnikiem mieszanka ma wartość albo bogatą albo ubogą bo regulacja nie nadążą . A co do zmian to cała praca silnika to jedna wielka zmiana co ruch tłoka dlatego też i odczyty z sondy lambda są skokowe .
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 18 Lut 2010, 22:18   

diodalodz, racja :yes:
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12 Kwi 2010, 21:03   

A teraz ja. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć (jak totalnemu idiocie) jak sprawdzić sondę? Czy silnik włączony, czy nagrzany, czy nie. Czy sprawdzać napięcia na kostce, czy jak, gdzie? Z góry dziękuję :)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Kwi 2010, 01:31   

do super poprawnej weryfikacji niezbędny jest oscyloskop , ty możesz miernikiem sprawdzić jedynie mniej więcej jej życie o ile miernik ma dużą częstotliwość odświeżania .
Musisz mierzyć na czarnym i szarym przewodzie (minus miernika do szarego plus do czarnego) . Sonda musi być podpięta a silnik wstępnie rozgrzany . napięcie 0V non stop ewidentnie wskazuje na uwaloną sondę , tak samo jak trwała wartość 0,5V . Przy dodawaniu i ujmowaniu (gwałtownym) gazu musi być widać chwilowe zmiany wartości napięcia . 0,8V oznacza mieszankę bogatą , 0,2 V ubogą . sonda musi biegać miedzy tymi wartościami . Po za tym musisz zmierzyć ciągłość grzałki czyli rozpinasz kostkę sondy i mierzysz opór (zakres 200 ohm) między białymi powinno być poniżej 7 ohm . tego pomiaru możesz dokonać na zimnym silniku i wyłączonej stacyjce .
 
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwi 2010, 14:53   

Pięknie Ci dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie :) Akurat zaczęło padać, ale potem się zabiorę za sprawdzenie :)

Proszę mnie jeszcze uświadomić, czy wyższe spalanie może być spowodowane:
1. Oporem na grzałce większym niż 7ohm?
2. Stałą wartością 0,8V?

Czy co jeszcze wskaże mi uszkodzenie sondy i wynikające z tego większe spalanie?

EDIT: rozumiem że sondę testujemy wyjętą z kolektora? Tj. wpiętą w kostkę ale trzymamy ją w ręku? Bo raczej ciężko będzie pakować łapy do komory silnika (poparzenie III stopnia gwarantowane).
Ostatnio zmieniony przez JustMario 13 Kwi 2010, 15:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Kwi 2010, 15:04   

wyższe spalanie wyjdzie przy zużytej sondzie (pokazuje niskie napięcia, tzn rzędu 0.1-0.3V, co dla komputera oznacza "mieszanka uboga" i powoduje lanie paliwem), przerwie w obwodzie (brak sygnału z sondy), padniętej grzałce (sonda będzie pokazywać pierdoły, prawdopodobnie z dolnego zakresu), dziurze w wydechu przed sondą lub tuż przy niej...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 13 Kwi 2010, 15:15   

JustMario napisał/a:
rozumiem że sondę testujemy wyjętą z kolektora?
Brań boże, wkręcona w kolektor, silnik rozgrzany i pracujący,,, sonda mierzy ilość tlenu w spalinach więc jak ją wykręcisz na świeże powietrze to zgłupieje,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Kwi 2010, 15:17   

JustMario napisał/a:
Bo raczej ciężko będzie pakować łapy do komory silnika (poparzenie III stopnia gwarantowane).
zależnie od tego gdzie dokładnie masz sondę, dojście jest bez tragedii. albo kładziesz się pod autem, albo atakujesz od góry (można sobie wyciągnąć wentylator - 1 śrubka pod klucz 10 i jedna kostka). przydadzą się rękawice...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwi 2010, 15:19   

I o to mi chodziło :) Dziękuję pięknie :) Myślałem na wprost i wydawało mi się to trochę odwrotnie, tj. niskie napięcie, czyli uboga mieszanka, ale podawana do komór spalania, a nie w spalinach :) . A to ta uboga mieszanka w spalinach w takim razie :)

Dziękuję Wam pięknie, oby to była sonda :) Pozdrawiam :)

I mam nadzieję, że łap nie poparzę.
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 37
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 13 Kwi 2010, 15:22   

JustMario napisał/a:
A to ta uboga mieszanka w spalinach w takim razie
dokładnie, sonda pracuje w tzw. sprzężeniu zwrotnym układu sterowania silnika, więc bada to co z niego "wychodzi" (spaliny) i (między innymi) na tej podstawie wykonywana jest regulacja dawki paliwa...
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
JustMario 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 01 Sty 2010
Posty: 73
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Kwi 2010, 16:48   

A jak się dostać do rdzenia przewodu? Są pokryte izolacją, myślałem że w samej sondzie jest kostka i tam się wczepię w piny, ale kostki brak (dopiero dalej). Nie wiem, starą metodą igieł? Wbić w kable i sprawdzić w ten sposób, czy jak?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 13 Kwi 2010, 19:40   

albo wyciągnąć uszczelnienia z kostki i wbić igły od tyłu kostki .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Prośba o sprawdzenie *VIN*
Gość Hyde-Park 2462 13 Kwi 2024, 00:35
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Sprawdzenie historii pojazdu online
https://www.historiapojazdu.gov.pl
vegetagt Ubezpieczenia i rejestracja aut 15 13 Mar 2016, 14:28
vegetagt
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.