[MK3] Zawory CPP i może walnięta uszczelka głowicy |
Autor |
Wiadomość |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 05:03 [MK3] Zawory CPP i może walnięta uszczelka głowicy
|
|
|
W sobote wymianialem olej. Odkrecilem tez pokrywe zaworow i dokonalem regulacji luzow. Jak wzialem szczelinomiez to az sie wystraszylem bo na zaworach mialem luz rzedu 0,7 - 0,8. Poprawilem na taki jaki powinien byc - wzialem z ksiazki serwisowej. Zalalem nowy olej wymienilem filtr oleju i filtr powietrza. Teraz jak uruchamiam auto to strasznie dlugo swieci mi sie kontrolka oleju. Wczesniej gasla od razu a teraz gdzies po 15 sekundach. Olej jaki wlalem to catrol gtx high mileage 15W/40.
Straszny stan mialem na pokrywie od zaworow. Od srodka mialem bialo siwe maslo z kawalkami lodu w srodku. Wyczyscilem to wszystko dalem nowa uszczelke i skrecilem.
Wydaje mi sie teraz ze auto mocniej klekocze.
Czy jazda na tak rozregulowanych luzach zaworowych miala jakis wplyw na silnik i jego podzespoly. Od kad kupilem auto to luz aworowy nie byl regulowany.
Teraz inna sprawa odkrecilem sonde lambda. Sonda byla cala czarna - w sadzy. Kanaly (te trzy) ktorymi spaliny dostaja sie do tzw katody w sondzie byly zapchane. Wyczyscielm ja dokladnie wydrapalem i zamoczylem w rozpuszczalniku. Straszny syf z niej wyplynal. Czy mycie z rozpuszczalniku nie uszkodzilo sondy? Co moze powodowac osadzanie sie sadzy na sondzie?
http://www.ngk.de/Sondy_l...nos.1530.0.html
http://www.mototechnika.r...liki/sonda.html
Chcialem tez sprawdzic CPP. Odkrecilem go i miernikiem sprawdzalem opor na kablach. Mialem od 6 kohm na poczatku do 1 kOhm-a przy dzwigni opuszczonej do samego dolu. Opornosc sprawdzana na dwoch zewnetrznych kablach. To dobrze czy zle??
-----------------------------
Zastanawiam sie czy przypadkiem nie mam uszkodoznej uszczelki pod glowica. Skad sie wzieły krysztalki lodu na deklu od zaworow. W starym oleju nie wyczulem lodu. Plynu chlodniczego mi nie ubywa auto pali normalnie. Oleju mi nie przybywalo wrecz przeciwnie ubywalo bo mialem wyciek spod uszczelki z dekla zaworow.
Jakie moga byc inne objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą.
Jak gasze silnik cieply to mam stan plynu chlodniczego. Rano gdy zagladam pod maske i auto jest zimne plynu w zbiorniczku nie mam wogole. Auto sie rozgrzewa i plynu przybywa do poziomu wczesniejszego. Co moze powodowac taki stan??? |
|
|
|
 |
aleks12

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 50 Dołączył: 29 Sty 2010 Posty: 76 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 07:05
|
|
|
To że płynu Ci przybywa na ciepłym silniku to raczej normalne bo płyn pod wpływem temperatury się rozpręża i wydaje się go więcej, natomiast biało siwe masło z lodem oznacza prawdopodobnie uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. |
_________________ http://malex.dbv.pl/news.php
http://tutoriale.dbv.pl/news.php
aleks12
Escort 1.8 16V Zetec 115KM |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 09:14
|
|
|
CPP - wartości nie są takie ważne jak płynna zmiana.
Sonda - może nic nie zepsułeś, okaże się... |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 10:06
|
|
|
Białe siwe masło to normalne, ale pod korkiem. Dziwne, że pod deklem go miałeś. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Madam
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 118 Skąd: Ostrołeka
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 10:32
|
|
|
Właśnie to mnie dziwi i te kawałki lodu. Coraz bardziej sie upewniam ze będę mial ubita uszczelkę pod głowica. Musze teraz obserwować stan płynu chłodniczego i oleju. Czy pomiar ciśnienia sprężania może coś teraz w tej kwesti wyjaśnić.
Czy mieszanie oleju castrol gtx z lotosem moglo spowodowac powstanie tej mazi. Mialem w silniku castrola ale na dolewke uzywalem lotosa. Obydwa byly mineralne i 15W/40.
Teraz wymienilem na castrola i takiego tez bede dolewal.
Co może byc powodem tak silnego osadzenia sie sadzy na sondzie lambda. Moze grzalka sondy nie dziala i sa zle wskazania. Musze sprawdzic multimetrem sonde i zobaczyc jakie sa wyniki. |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 10:48
|
|
|
Sadza powstaje w skutek spalania oleju, a w tych silnikach to raczej normalne, że troszkę oleju spali. Przy tych przebiegach |
_________________
 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 11:17
|
|
|
Madam, Jak by poszła uszczelka i woda(płyn chłodniczy)dostawał się do oleju to to "masło"(na forum i tak w ogóle raczej nazywamy majonez) miałbyś w całym oleju nie tylko na pokrywie.Jak zmieniałeś olej to jak wyglądał?
To że na dolewke używałeś innego (z nazwy)oleju nie ma aż takiego znaczenia(przy tym silniku),ważne że "ta sama klasa" oleju.A pod pokrywą mogło się tego nagromadzić sporo jeżeli długo tam nie zaglądasz-jak często wymieniasz olej(długo masz to autko)?
A co do zaworów może za ciasno je ustawiłeś-silnik tego też nie lubi. |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 11:35
|
|
|
kazio-n napisał/a: | Dziwne, że pod deklem go miałeś. | a co za różnica? to ta sama przestrzeń i te same warunki, więc majonez robi się i tu, i tu. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 11:41
|
|
|
bidżej napisał/a: | a co za różnica? to ta sama przestrzeń i te same warunki, więc majonez robi się i tu, i tu. |
Z doświadczeń swoich i znajomych wiem, że przeważnie lubi się tworzyć pod korkiem. Jeszcze nie widziałem "majonezu" pod pokrywą :1xf: |
_________________
 |
|
|
|
 |
brusik [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 13:21
|
|
|
Jeżeli walneła uszczelka i płyn przedostaje się do miski to będzie go przybywać w misce i ubywać w zbiorniczku na płyn,a jeżeli uszczelka wydmuchana przez kompresje to przy zapalonym silniku zdejmij korek wlewu oleju i obserwuj czy wydobywają się spaliny możesz dodawać gazu. |
|
|
|
 |
d4niell
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 42 Skąd: h-ka
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 13:55
|
|
|
Z tego co słyszałem po ludziach, są dwie szkoły pozbywania się "majonezu" :
* jedna to ostro dać mu po tłokach
* a druga to do oleju mineralnego dolać jakieś 100 g syntetyka , podobno ten drugi sposób działa bardzo dobrze, a w zimie dodatkowo zapobiega gęstnieniu oleju
u mnie majonez znikną po prostu po wymianie oleju i nie próbowałem żadnego z powyższych sposobów gdyż sam jeżdżę w miarę spokojnie |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 15:56
|
|
|
brusik napisał/a: | przy zapalonym silniku zdejmij korek wlewu oleju i obserwuj czy wydobywają się spaliny |
Ten silnik ma 100% przedmuchy więc będzie się wydobywał.
Madam masz zalany nowy olej. Jeździj i sprawdzaj co się z nim dzieje. Teoretycznie przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą silnik będzie się grzał.
Sondę najlepiej podmienić z inną. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
kazio-n
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Kazimierz
Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 170 Skąd: Bogatynia
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 18:17
|
|
|
Pierwsze słyszę, że przy uwalonej uszczelce pod głowicą silnik się będzie grzał. Zawsze się grzeje, ale układ chłodzenia go schładza. Więc pewnie chodzi o to, że będą oznaki przegrzewania - na skali blisko literki N ?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
brusik [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 19:52
|
|
|
Z grzaniem się silnika to pierwsze słyszę chyba że większość płynu przedostanie się z układu chłodzenia do miski olejowej to jedyna możliwość.
Widać że się nie znasz,nie wiem co za idiota ci radził mieszać syntetyk z minerałem gdyż może zajść reakcja i zarżniesz silnik, owszem minerał z minerałem, syntetyk z syntetykiem.
Ja zalewam swoją piździline pół syntetykiem i jeżdżę cały rok gdyż jest szczelna, a jest to MK3 z 94r.
Jeżdżę większość po mieście,z majonezem nie mam problemów być może że cztery razy w roku robię trase 250km w jedną stronę naraz. |
Ostatnio zmieniony przez brusik 2 Lut 2010, 20:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Lokmen
Zeus
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączyła: 23 Maj 2004 Posty: 1723 Skąd: ___
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 20:08
|
|
|
Madam napisał/a: | Wczesniej gasla od razu a teraz gdzies po 15 sekundach. Olej jaki wlalem to catrol gtx high mileage 15W/40. | za gęsty olej toć to "prawie" Selektol 20W/40
Madam napisał/a: | eraz inna sprawa odkrecilem sonde lambda. Sonda byla cala czarna - w sadzy. Kanaly (te trzy) ktorymi spaliny dostaja sie do tzw katody w sondzie byly zapchane. Wyczyscielm ja dokladnie wydrapalem i zamoczylem w rozpuszczalniku. Straszny syf z niej wyplynal. Czy mycie z rozpuszczalniku nie uszkodzilo sondy? Co moze powodowac osadzanie sie sadzy na sondzie?
http://www.ngk.de/Sondy_l...nos.1530.0.html
http://www.mototechnika.r...liki/sonda.html
Chcialem tez sprawdzic CPP. Odkrecilem go i miernikiem sprawdzalem opor na kablach. Mialem od 6 kohm na poczatku do 1 kOhm-a przy dzwigni opuszczonej do samego dolu. Opornosc sprawdzana na dwoch zewnetrznych kablach. To dobrze czy zle?? | no to po sondzie, załatwiłeś ją na amen sondy nigdy sie nie czyści tylko wymienia (tak jak katalizator). Co do sprawdzania sondy to nie mierzy sie oporu tylko napięcie - a konkretnie częstotliwość zmian napiecia |
_________________
 |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 20:09
|
|
|
brusik napisał/a: | Z grzaniem się silnika to pierwsze słyszę chyba że większość płynu przedostanie się z układu chłodzenia do miski olejowej to jedyna możliwość. |
Jak Ci większość płynu dostanie do się oleju to nie ma takiego co tego nie zauważy(pomijając zwiększenie objętości w misce) zamiast oleju będziesz miał szaro bure mazidło,do tego lekko spienione :yyy:
Lokmen to Ty stara gwardia jak selektol kojarzysz |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
brusik [Usunięty]
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 20:31
|
|
|
Piter napisał/a: | brusik napisał/a: | przy zapalonym silniku zdejmij korek wlewu oleju i obserwuj czy wydobywają się spaliny |
Ten silnik ma 100% przedmuchy więc będzie się wydobywał.
Madam masz zalany nowy olej. Jeździj i sprawdzaj co się z nim dzieje. Teoretycznie przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą silnik będzie się grzał.
Sondę najlepiej podmienić z inną. |
Jak masz na 100% walniętom uszczelke to poprostu musisz ją wymienić. |
|
|
|
 |
Piter
Ninja TEAM

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Dołączył: 07 Gru 2005 Posty: 3843 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 20:48
|
|
|
Ja? chyba chodziło Ci o Madam
a o przedmuchach piszę bo silnik 1.1 z 91r będzie je miał na pewno na tłokach więc ta forma sprawdzania uszczelki na przedmuchy w tym silniku nie będzie raczej jednoznaczna. |
_________________ MK3 XR2i Czarna Curva 1.6 CVH --- RSCurva 2.0 N7a + SZPERA
MK4 1.25 ZETEC Ghia
MK6 1.4 TDCI w automacie - coraz gorzej ze mną ... |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 21:15
|
|
|
Piter, Bierz się do roboty i nie marudź |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
d4niell
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 42 Skąd: h-ka
|
Wysłany: 2 Lut 2010, 23:27
|
|
|
brusik napisał/a: |
Widać że się nie znasz,nie wiem co za idiota ci radził mieszać syntetyk z minerałem gdyż może zajść reakcja i zarżniesz silnik, owszem minerał z minerałem, syntetyk z syntetykiem. |
to wytłumacz mi jako wszechstronny fachowiec na czym polega reakcja o której pisałeś pomiędzy olejami ( gdzieś czytałem ze olej zwany półsyntetycznym jest mieszanka mineralnego i syntetyku, olej mineralny od syntetycznego rożni się tym ze mineralny otrzymywany jest w wyniku destylacji ropy naftowej, a syntetyk po przez działanie na rope naftowa jakimiś tam środkami chemicznymi ) <-- mogę się mylić
przepraszam za off top |
|
|
|
 |
|