[MK6] Żle działające sprzęgło? Proszę o opinie. |
Autor |
Wiadomość |
zuli007
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41 Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 50 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 18:47 [MK6] Żle działające sprzęgło? Proszę o opinie.
|
|
|
Witam
W mojej fiescie mk6 zaczely sie dziac dziwne rzeczy. Problem polega na tym iz gdy chce przyspieszyc (ostro) to przy ok 3 tys obroty silnika ida w gore a auto nie przyspiesza. Gdy puszcze gaz to natychmiastowo silnik zwalnia do tych ok 3 tys. Wyglada mi to na sprzeglo- tak jakby sie tarcze sprzegla slizgaly. Nie jestem mechanikiem ale wiem ze tarcze musi cos sciskac (docisk sprzegla?) moze to co je sciska nie robi tego tego wystarczajaco mocno stad problem. W mk6 sprzeglo jest chyba hydrodynamiczne wiec moze cos nie tak z plynem wspomagania sprzegla? Niestety nie znam sie na tym a chcialbym chociaz teoretycznie przygotowac sie na wydatek jakiegos rzedu pieniazkow. Moze wplyw na to ma temperatura -16 stopni jaka teraz panuje? Prosze o jakies wskazowki ktore choc teoretycznie naprowadza mnie na rozwiazanie problemu- moze to nie sprzeglo? A jeszcze jedno, ostatnio jechalem od ojca autkiem i po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzegla auto momentalnie lapalo bieg, w mojej mk6 czasami po wrzuceniu biegu obroty nie spadaja od razu tylko wllasnie silnik plynnie przez krotka chwile schodzi do prawidlowych obrotow.
Auto ma przebieg 97 000 km
Prosze o opinie
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Sty 2010, 18:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 20:09
|
|
|
zuli007 napisał/a: | Niestety nie znam sie na tym a chcialbym chociaz teoretycznie przygotowac sie na wydatek jakiegos rzedu pieniazkow. |
Mi to się wydaję, że to będzie wydatek: koszt sprzęgła+wymiana. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12076 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 21:25
|
|
|
Więc mk6 ma zwykłe sprzęgło cierna żadne hydrodynamiczna, co prawda jest ono sterowane hydrauliką a nie linką (chyba),,, tak czy siak jak MARIUSZ.B pisze będzie prawdopodobnie sprzęgiełko do wymiany,,, (no chyba że coś się blokuje/zamarzło i nie załącza się do końca) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 22:16
|
|
|
hm prawdopodobnie kończy się okładzina na tarczy to dość częste w zeteczkach .
Jedyne co możesz spróbować zrobić to po zmianie biegu np z 2->3 spróbować podnieść wyżej czubkiem buta pedał sprzęgła . Jeśli pedał sam wraca do oporu to niestety ale niezbędna jest zmiana . |
|
|
|
 |
zuli007
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41 Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 50 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 24 Sty 2010, 23:05
|
|
|
No cóż, dzięki. Spróbuje jutro sztuczki z pedałem.
UPDATE
Niestety nie podnosi się nic, pedał wraca do końca po puszczeniu.
Panowie, żeby wymienić w nim sprzęgło trzeba wyjąć skrzynie biegów ? |
|
|
|
 |
oktawian [Usunięty]
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 18:53
|
|
|
Najprościej to sanki ze skrzynią w dół zwalić a sam silnik podwiesić ... |
|
|
|
 |
kondri87
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Basic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 26 Gru 2009 Posty: 7 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 19:50
|
|
|
Dzisiaj przy -20 stopniach miałem podobny problem jak kolega, ale tylko przez chwilę. Dodatkowo zapaliła mi się kontrolka o usterce skrzyni biegów lub silnika (żółty wykrzyknik). Po solidnym ogrzaniu samochodu i ponownym odpaleniu silnika kilka godzin później wszystko wróciło do normy. Chyba nasze fieścinki nie lubią marznąć |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 19:41
|
|
|
Gdyby nie sprawne było sterowanie hydrauliczne to na pewno by zgrzytało przy wrzucaniu biegów. wygląda to na ślizganie zużytej lub przypalonej tarczy |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
Active [Usunięty]
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 22:44
|
|
|
Sprzęgło najprawdopodobniej do wymiany ... |
|
|
|
 |
zuli007
Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Wiek: 41 Dołączył: 29 Lip 2009 Posty: 50 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 5 Lut 2010, 09:45
|
|
|
Witam po kilku dniach przerwy - chcialem odpisac już kilka razy, ale niestety strona padała :/
Sprzęgło zaczęło działać normalnie - może to przez niską temperaturę - aczkolwiek dzień wcześniej przy -20 działało normalnie. Zastanawia mnie fakt czy nie mogła się tam skroplić woda (poprzedniego dnia zakopałem się w górach i przytarłem podwoziem- może śnieg się dostał tam gdzie nie powinien). Jeszcze jedno - o ile sprzęgło działa to auto zaczęło wydawać taki cichy pisk przy wciśniętym sprzęgle - ale tylko podczas jazdy )jak stoję np. na światłach to tego nie ma. Może to być łożysko sprzęgła ?
UPDATE.
Sprzęgło po wymianie - tarcza i wysprzęglnik - całość z robocizną 950 zł, części LUK. Teraz można tym autkiem jeździć - wszystko chodzi o wiele lżej niż przed wymianą. |
|
|
|
 |
|