[MK5] Zetec się dławi i nie chce jechać powyżej 5000 obr/min |
Autor |
Wiadomość |
mietek
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 20:50 [MK5] Zetec się dławi i nie chce jechać powyżej 5000 obr/min
|
|
|
Witam,
Mam Fieste MK5 z silnikiem zetes-se 1.6 16v. Od jakiegoś czasu podczas nagłego wciśniecia gazu w podloge , silnik trochę się jakby dławi przy około 3000 obrotach, a potem (gdy cały czas przyspieszam) takie coś występuje przy ok. 4000 obrotach. Przy delikatnym przyspieszaniu takie coś nie występuje. Silnik ma przejechace 130 tys, jest w dobrym stanie i nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Drugi problem jaki mnie męczy to to, że silnik praktycznie nie chce przekroczyć 5000 obr/min. zwłaszcza na 5 biegu (ma wtedy 180 km/h). Wygląda to tak, że do tych 180 się rozpędza i stoi, czy z górki czy pod górke. Na niższczych biegach jest troche lepiej (tzn. przekracza te 5 tys), ale też nie jest tak jak powinno być. Wymienniłem wszystkie filtry, świece motorcrafta, sprawdziłem przewody, zalałem nawet paliwo v-power, i nic :(, ogólnie silnik pracuje bardzo dobrze, dynamika super, tylko te problemy... Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Może to być wina przepływomierza ? |
|
|
|
 |
portier
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35 Dołączył: 03 Cze 2009 Posty: 309 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
 |
mietek
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 21:33
|
|
|
tyle, że kolega osiąga spokojnie 205... nie chodzi tu juz o prędkość maksymalną bo to nie jest takie istotne, tylko, że szarpie i się nie kręci wyżej |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 21:50
|
|
|
mietek napisał/a: | Może to być wina przepływomierza ? |
tak i to pewnie jego wina |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
mietek
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 21:54
|
|
|
a czyszczenie przepływomierza ma sens, czy od razu lepiej kupić nowy ? |
|
|
|
 |
Przemas107

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 34 Dołączył: 05 Wrz 2009 Posty: 70 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:13
|
|
|
U mnie po czyszczeniu dokręca się jak poyyebany Ale nie wiem czy to jest taki sam przepływomierz jak w 1.25 z MK4. |
_________________ PILNIE SZUKAM PRACY!! POZNAŃ!! WEEKENDY!! |
|
|
|
 |
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:26
|
|
|
Amatorem jestem, ale juz troche pohgrzebalem w moim silniku i jak mialbym palnac to bym $powiedzial, ze to przplywka. Czy czyszczenie przeplywki ma sens? Przed kupnem nowej warto sprobowac, lecz u mnie niestety nic to nie pomoglo. |
_________________
 |
|
|
|
 |
matpio
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:44
|
|
|
Sprawdź jeszcze wydech.
U mnie było tak, że do 4000 szedł normalnie, nieraz się dławił. Doszedł do 4000 i koniec. Nagły spadek mocy. Pod koniec listopada auto nie chciało wejść na obroty większe niż 2000!! Sprawdzałem u siebie wszystko. Zapłon, świece, kable, wtrysk, cpp i inne pierdoły. Przez rok (nieświadomie) jeździłem z przytkanym tłumikiem!! Na (nie)szczęście zatkał się kompletnie. Wymieniłem na nowy i problem ustał. Teraz idzie w całym zakresie obrotów, chociaż to tylko 1,1... |
|
|
|
 |
mietek
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: kraków
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 23:23
|
|
|
dzięki koledzy za rady, jutro zabiore się za czyszczenie przepływki a jak to nie może będziemy myśleć dalej tak swoją drogą dodam, że auto stało prawie rok nie używane i możliwe, że coś gdzieś się po prostu przytkało |
|
|
|
 |
Przem1987
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37 Dołączył: 10 Lut 2008 Posty: 36 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 21:05
|
|
|
równiez radze ci przejżec wydech. najprawdopodobniej polecial kat i go zapchal |
_________________ fiesta 1.3 mkIV 1997 |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 21:17
|
|
|
Przem1987 napisał/a: | równiez radze ci przejżec wydech. najprawdopodobniej polecial kat i go zapchal |
szkoda, że to są kwiatki przy pewnych obrotach, a nie w jednym miejscu poza, które dalej samochód nie jedzie... |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
matpio
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008 Posty: 31 Skąd: Ostrów Wlkp.
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 23:08
|
|
|
Marcin napisał/a: | Przem1987 napisał/a: | równiez radze ci przejżec wydech. najprawdopodobniej polecial kat i go zapchal |
szkoda, że to są kwiatki przy pewnych obrotach, a nie w jednym miejscu poza, które dalej samochód nie jedzie... |
Ja miałem podobnie. Do 4000 i koniec. Tak jak niemiecki jest ten Ford, tak niemieckie Halt! mówił zawsze przy 4000. Tłumik końcowy zapchany miałem. |
|
|
|
 |
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3108 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 08:50
|
|
|
jak wyczyści przepływomierz i się nic nie zmieni to będzie można doradzać dalej, więc bez nadgorliwości |
_________________ Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
 |
mietek
Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 10 Skąd: kraków
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 23:04
|
|
|
wyczyściłem dzisiaj przepływomierz i zupełnie inna jazda nic nie szarpie, nic nie przerywa, martwi mnie tylko jedno - dlaczego na 5 biegu nie kreci sie powyzej 5000 tys obrotow - czy z górki czy pod górke nie ma roznicy. Znajomy mechanik mowi, ze mozliwe, ze mam fabryczny ogranicznik predkosci (ma wtedy katalogowe 180 km/h_ - ale jego fiesta z tym silnikiem spokojnie idzie 210... Nie chodzi mi o prędkość, bo to dla mnie w sumie bez znaczenia, chodzi mi czy coś u mnie z silnikiem nie tak, czy rzeczywiscie mam jakis ogranicznik |
|
|
|
 |
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 18:34
|
|
|
mietek napisał/a: | wyczyściłem dzisiaj przepływomierz i zupełnie inna jazda nic nie szarpie, nic nie przerywa, martwi mnie tylko jedno - dlaczego na 5 biegu nie kreci sie powyzej 5000 tys obrotow - czy z górki czy pod górke nie ma roznicy. Znajomy mechanik mowi, ze mozliwe, ze mam fabryczny ogranicznik predkosci (ma wtedy katalogowe 180 km/h_ - ale jego fiesta z tym silnikiem spokojnie idzie 210... Nie chodzi mi o prędkość, bo to dla mnie w sumie bez znaczenia, chodzi mi czy coś u mnie z silnikiem nie tak, czy rzeczywiscie mam jakis ogranicznik |
W mojej mk6 jest ogranicznik ale dopiero powyżej 6,5 tyś obr i jest mocno wyczuwalny na biegu jałowym |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 |
|
|
|
 |
|