Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK5] Zetec się dławi i nie chce jechać powyżej 5000 obr/min
Autor Wiadomość
mietek 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: kraków
Wysłany: 26 Sty 2010, 20:50   [MK5] Zetec się dławi i nie chce jechać powyżej 5000 obr/min

Witam,

Mam Fieste MK5 z silnikiem zetes-se 1.6 16v. Od jakiegoś czasu podczas nagłego wciśniecia gazu w podloge , silnik trochę się jakby dławi przy około 3000 obrotach, a potem (gdy cały czas przyspieszam) takie coś występuje przy ok. 4000 obrotach. Przy delikatnym przyspieszaniu takie coś nie występuje. Silnik ma przejechace 130 tys, jest w dobrym stanie i nie ma znaczenia czy silnik jest ciepły czy zimny. Drugi problem jaki mnie męczy to to, że silnik praktycznie nie chce przekroczyć 5000 obr/min. zwłaszcza na 5 biegu (ma wtedy 180 km/h). Wygląda to tak, że do tych 180 się rozpędza i stoi, czy z górki czy pod górke. Na niższczych biegach jest troche lepiej (tzn. przekracza te 5 tys), ale też nie jest tak jak powinno być. Wymienniłem wszystkie filtry, świece motorcrafta, sprawdziłem przewody, zalałem nawet paliwo v-power, i nic :(, ogólnie silnik pracuje bardzo dobrze, dynamika super, tylko te problemy... Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Może to być wina przepływomierza ?
 
 
portier 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: C
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Mateusz
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2009
Posty: 309
Skąd: Gdynia
Wysłany: 26 Sty 2010, 21:16   

http://fiesta.ovh.org/start/viewpage.php?page_id=2
wg tej strony vmax to 180km/h
 
 
 
mietek 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: kraków
Wysłany: 26 Sty 2010, 21:33   

tyle, że kolega osiąga spokojnie 205... nie chodzi tu juz o prędkość maksymalną bo to nie jest takie istotne, tylko, że szarpie i się nie kręci wyżej
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 26 Sty 2010, 21:50   

mietek napisał/a:
Może to być wina przepływomierza ?

tak i to pewnie jego wina
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
mietek 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: kraków
Wysłany: 26 Sty 2010, 21:54   

a czyszczenie przepływomierza ma sens, czy od razu lepiej kupić nowy ?
 
 
Przemas107 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Fun
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 34
Dołączył: 05 Wrz 2009
Posty: 70
Skąd: Poznań
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:13   

U mnie po czyszczeniu dokręca się jak poyyebany :D Ale nie wiem czy to jest taki sam przepływomierz jak w 1.25 z MK4.
_________________
PILNIE SZUKAM PRACY!! POZNAŃ!! WEEKENDY!!
 
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 41
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:26   

Amatorem jestem, ale juz troche pohgrzebalem w moim silniku i jak mialbym palnac to bym $powiedzial, ze to przplywka. Czy czyszczenie przeplywki ma sens? Przed kupnem nowej warto sprobowac, lecz u mnie niestety nic to nie pomoglo.
_________________

 
 
 
matpio 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 26 Sty 2010, 22:44   

Sprawdź jeszcze wydech.

U mnie było tak, że do 4000 szedł normalnie, nieraz się dławił. Doszedł do 4000 i koniec. Nagły spadek mocy. Pod koniec listopada auto nie chciało wejść na obroty większe niż 2000!! Sprawdzałem u siebie wszystko. Zapłon, świece, kable, wtrysk, cpp i inne pierdoły. Przez rok (nieświadomie) jeździłem z przytkanym tłumikiem!! Na (nie)szczęście zatkał się kompletnie. Wymieniłem na nowy i problem ustał. Teraz idzie w całym zakresie obrotów, chociaż to tylko 1,1...
 
 
 
mietek 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: kraków
Wysłany: 26 Sty 2010, 23:23   

dzięki koledzy za rady, jutro zabiore się za czyszczenie przepływki a jak to nie może będziemy myśleć dalej :ok: tak swoją drogą dodam, że auto stało prawie rok nie używane i możliwe, że coś gdzieś się po prostu przytkało
 
 
Przem1987 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 36
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 27 Sty 2010, 21:05   

równiez radze ci przejżec wydech. najprawdopodobniej polecial kat i go zapchal
_________________
fiesta 1.3 mkIV 1997
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 27 Sty 2010, 21:17   

Przem1987 napisał/a:
równiez radze ci przejżec wydech. najprawdopodobniej polecial kat i go zapchal

szkoda, że to są kwiatki przy pewnych obrotach, a nie w jednym miejscu poza, które dalej samochód nie jedzie...
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
matpio 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 15 Paź 2008
Posty: 31
Skąd: Ostrów Wlkp.
Wysłany: 27 Sty 2010, 23:08   

Marcin napisał/a:
Przem1987 napisał/a:
równiez radze ci przejżec wydech. najprawdopodobniej polecial kat i go zapchal

szkoda, że to są kwiatki przy pewnych obrotach, a nie w jednym miejscu poza, które dalej samochód nie jedzie...


Ja miałem podobnie. Do 4000 i koniec. Tak jak niemiecki jest ten Ford, tak niemieckie Halt! mówił zawsze przy 4000. Tłumik końcowy zapchany miałem.
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 40
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3108
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 28 Sty 2010, 08:50   

jak wyczyści przepływomierz i się nic nie zmieni to będzie można doradzać dalej, więc bez nadgorliwości :fox:
_________________
Jest: Mazda 6 GH, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Focus MK2FL, Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
mietek 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: kraków
Wysłany: 28 Sty 2010, 23:04   

wyczyściłem dzisiaj przepływomierz i zupełnie inna jazda :) nic nie szarpie, nic nie przerywa, martwi mnie tylko jedno - dlaczego na 5 biegu nie kreci sie powyzej 5000 tys obrotow - czy z górki czy pod górke nie ma roznicy. Znajomy mechanik mowi, ze mozliwe, ze mam fabryczny ogranicznik predkosci (ma wtedy katalogowe 180 km/h_ - ale jego fiesta z tym silnikiem spokojnie idzie 210... Nie chodzi mi o prędkość, bo to dla mnie w sumie bez znaczenia, chodzi mi czy coś u mnie z silnikiem nie tak, czy rzeczywiscie mam jakis ogranicznik
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 84
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Sty 2010, 18:34   

mietek napisał/a:
wyczyściłem dzisiaj przepływomierz i zupełnie inna jazda :) nic nie szarpie, nic nie przerywa, martwi mnie tylko jedno - dlaczego na 5 biegu nie kreci sie powyzej 5000 tys obrotow - czy z górki czy pod górke nie ma roznicy. Znajomy mechanik mowi, ze mozliwe, ze mam fabryczny ogranicznik predkosci (ma wtedy katalogowe 180 km/h_ - ale jego fiesta z tym silnikiem spokojnie idzie 210... Nie chodzi mi o prędkość, bo to dla mnie w sumie bez znaczenia, chodzi mi czy coś u mnie z silnikiem nie tak, czy rzeczywiscie mam jakis ogranicznik


W mojej mk6 jest ogranicznik ale dopiero powyżej 6,5 tyś obr i jest mocno wyczuwalny na biegu jałowym
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Zetec 1.6/1.8/2.0 Silver Top N/A
Ad@mus Tuning mechaniczny 24 18 Lis 2013, 21:23
Peedro
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec i 4 przepustnice
Piesek Tuning mechaniczny 24 19 Sty 2009, 14:53
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.