Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK6] Duży przepływ płynu chłodzącego do zbiorniczka wyrówna
Autor Wiadomość
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Sty 2010, 19:45   [MK6] Duży przepływ płynu chłodzącego do zbiorniczka wyrówna

Mk6 silnik 1.25 16v (duratec).
Już przy średnich obrotach(zimny jak i nagrzany silnik) przelewa się duży strumień płynu do zbiorniczka poprzez górny cienki przewód dochodzący z głowicy. Płynu nie ubywa, chłodzenie jak i ogrzewanie w normie.
Dla porównania sprawdzałem w focusie 1.4 16v zetec, więc nawet przy dużych obrotach nie przelewa się nawet kropla płynu –czy mam się martwić?

Dalsza niewiadoma to wskaźnik temp. Płynu - na zimnym silniku jest na dolej kresce czyli minimum, a po paru minutach pracy silnika od razu skacze na środek skali w okolice litery O
Dalej już się nie podnosi, nawet wtedy kiedy włączy się elektrowentylator

Kod:
Klubowiczu, pamiętaj o tagowaniu tematów ;-)
- trzeci
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Lut 2010, 20:27, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 30 Sty 2010, 21:32   

1) Dwie fiesty 2 takie same silniki więc i układ chłodzenia identylko - w jednym się PO OTWARCIU termostatu przelewa przez zbiorniczek jak piszesz, w drugim nic,,,

2) W pracy mieliśmy T5 i było podobnie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 30 Sty 2010, 22:05   

jurek napisał/a:
Już przy średnich obrotach(zimny jak i nagrzany silnik) przelewa się duży strumień płynu do zbiorniczka poprzez górny cienki przewód dochodzący z głowicy. Płynu nie ubywa, chłodzenie jak i ogrzewanie w normie.
Mam tak samo, a przy wyższych obrotach to się wir robi w zbiorniczku... Mi to nie przeszkadza... pP w swojej ST też tak miał...
jurek napisał/a:
wskaźnik temp. Płynu - na zimnym silniku jest na dolej kresce czyli minimum, a po paru minutach pracy silnika od razu skacze na środek skali w okolice litery O
Dalej już się nie podnosi, nawet wtedy kiedy włączy się elektrowentylator
Mam podobnie ale podnosi się stopniowo do połowy skali (ok 80*C), i nie narzekam...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 31 Sty 2010, 11:46   

No to jestem spokojny jeżeli nie tylko w moim zbiorniczku jest taki natrysk. Ja bardziej myślałem, ze jest to związane z dodatkowym obiegiem płynu na podgrzewanie parownika gazu, ale w takim przypadku zależne jest to od konstrukcji głowicy silnika.

Co do wskaźnika temp. płynu to bardziej mi zależy na wykrywaniu przy jakiej temp. przełącza z benzyny na gaz :)

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 13:17 ]
Przy temacie wskaźnika temperatury muszę zadać jeszcze pytanie:

Czy jeżeli nie zupełnie sprawny jest czujnik temperatury, to czy odczyt sterownika nie jest zafałszowany i z kolei ten nie podaje złych danych do sterowania pracą silnika

[ Dodano: Nie Sty 31, 2010 13:25 ]
JoeMix napisał/a:
1) Dwie fiesty 2 takie same silniki więc i układ chłodzenia identylko - w jednym się PO OTWARCIU termostatu przelewa przez zbiorniczek jak piszesz, w drugim nic,,,

2) W pracy mieliśmy T5 i było podobnie,,,


Rozumiem, ze sugerujesz iż silnik focusa był jeszcze niedogrzany albo miał zapieczony termostat. Jeżeli tak to tylko druga opcja
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.