Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Prostownik do ładowania aku, jakie powinien mieć param
Autor Wiadomość
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Sty 2010, 16:23   [MK3] Prostownik do ładowania aku, jakie powinien mieć param

Witam

Czy takim prostownikiem:

Prostownik PPS 4 z amperomierzem 12V 4A

Przeznaczony do ładowania akumulatorów samochodowych 12V o pojemnościach do 45Ah. Odporny na zwarcia i zmianę biegunowości krokodylków. Do wskazania wartości prądu służy amperomierz.

Parametry

- obudowa plastikowa
- napięcie sieci ~230V 50Hz 30VA
- prąd ładowania szczytowy 4A
- prąd ładowania skuteczny 2.5A
- długość przewodu sieciowego 1.8m
- długość przewodów do akumulatora 1.4m
- wymiary 160 x 150 x 80mm
- ciężar 1,2kg

Mam szanse naładować aku z fiesty 55Ah ? Nie wiem czy prostownik jest za słaby czy może zepsuty.
Wskazówka początkowo pokazuje 2A ale po paru min spada na niecale 0,5A i tak zostaje.

Po 24 godz akumulator nadal jest za slaby aby ruszyć porządnie rozrusznikiem.

Czy ten prostownik jest:
za słaby
popsuty?
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sty 2010, 16:36   

Skoro Ci ładuje 0,5A to razy 55Ah to będzie go ładować lekko ponad 4 i pół doby!
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Sty 2010, 16:41   

No właśnie

Nie da się jakoś wymontować tego układu zmniejszającego napięcia tak aby ładował swoją stałą mocą 2,5A ?
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sty 2010, 17:13   

Nie da się bo tam nie ma takiego układu (tak myślę), po prostu jest to prostownik małej mocy i on tak reaguje na akumulator,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Sty 2010, 18:04   

Nie znam się za bardzo na elktronice, moge zamieścić fotkę wnetrzności.

Ale nie ma tam za dużo elementów.
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
cypis290 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009
Posty: 206
Skąd: Radom
Wysłany: 25 Sty 2010, 18:20   

JoeMix napisał/a:
Skoro Ci ładuje 0,5A to razy 55Ah to będzie go ładować lekko ponad 4 i pół doby!

Plus jest taki, że akumulatorki lubią taki mały prąd ładowania.Chociaż rzeczywiście będzie trwało to wyjątkowo długo. dr_Henio, sprawdź jakie masz napięcie gdy akumulator jest podpięty pod prostownik.
_________________

 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sty 2010, 18:23   

dr_Henio, nie ma większego sensu, skoro to prostownik który daje 4A max (choć na pewno i tyle nie daje) to ma ograniczone nie elektroniką tylko swoją własną budową (mocą)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Sty 2010, 20:42   

dokładnie oznacza to jedynie że albo jest naładowany albo jest już po nim .
 
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Sty 2010, 20:59   

Aku to połtoraroczna Centra FUTURA

Prąd ładowania do 0,5A jest denerwujący Bo za te 6-10 dni mrozy się skończą więc i 2A byłoby już coś :)
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Sty 2010, 22:20   

dr_Henio napisał/a:

Prąd ładowania do 0,5A jest denerwujący Bo za te 6-10 dni mrozy się skończą więc i 2A byłoby już coś

nie rozumiem tej wypowiedzi.
weź do prostowanika podłącz 21 watową żarówkę to się dowiesz czy sam amperomierz nie kantuje . Powinien prąd wynieść poniżej 2A .
 
 
 
dr_Henio 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006
Posty: 127
Skąd: Polska
Wysłany: 25 Sty 2010, 22:50   

Sprawdziłem napięcie AKU 12,55V Podłączony pod prostownik 13V
_________________

Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Sty 2010, 23:09   

dr_Henio napisał/a:
Sprawdziłem napięcie AKU 12,55V Podłączony pod prostownik 13V

czego ma to dowieść ?
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Sty 2010, 23:12   

12,55V to prawie naładowany,,, skombinuj sobie to coś do pomiaru gęstości elektrolitu i będzie wtedy wiadomo,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Amiz74 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 28 Sty 2010, 14:29   

Całe życie uczono mnie, że prąd ładowania na start powinien mieć nie więcej niż 1/10 pojemności akumulatora. Czyli w Twoim przypadku 5,5A. Mniejszy może nie wzbudzić akumulatora do ładowania w przypadku skrajnego rozładowania albo ładowanie będzie trwało wieki. Większy źle wpływa na stan akumulatora i jego żywotność. Ważne jest też napięcie ładowania zwłaszcza przy akumulatorach żelowych i do takich jest specjalny prostownik, który nie poda zbyt niskiego lub wysokiego napięcia. Warto zaopatrzyć się w miernik elektryczny i areometr do pomiaru gęstości elektrolitu. Kosztują grosze i są dostępne w każdym hipermarkecie. „Grucha” do elektrolitu ma jeszcze jedną zaletę, bo czasami amperomierz czy woltomierz pokazują prawidłowe wartości, ale elektrolit już parametrów nie trzyma i jest „rzadki” to na „gruszce” to wyjdzie.
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 28 Sty 2010, 19:55   

Amiz74 napisał/a:
Warto zaopatrzyć się w miernik elektryczny i areometr do pomiaru gęstości elektrolitu. Kosztują grosze i są dostępne w każdym hipermarkecie. „Grucha” do elektrolitu ma jeszcze jedną zaletę, bo czasami amperomierz czy woltomierz pokazują prawidłowe wartości, ale elektrolit już parametrów nie trzyma i jest „rzadki” to na „gruszce” to wyjdzie.
A przy okazji gwarancja pójdzie w p..du. Akumulatory mają po trzy czy cztery lata gwarancji, pod warunkiem że ich nie otwierasz. A areometrem inaczej nie zmierzysz.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Maki 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 625
Skąd: CWA XX00
Wysłany: 28 Sty 2010, 20:52   

Tylko napięcie akumulatora mieży się pod obciążeniem np. żarówka 20w
_________________
Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW
 
 
 
Amiz74 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:31   

Jackrzec a czy ja coś wspominałem o gwarancji? Jak akumulator jest bezobsługowy to nawet do niego nie zajrzysz a jak ma korki to odkręcasz, jak jest naklejka na klapce to trzeba ją tak odkleić by nic nie było widać. Poza tym do nie bezobsługowego akumulatora w myśl gwarancji masz prawo i obowiązek zaglądać by chociażby uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:08   

Amiz74, Ładna wypowiedz, ale niestety Fiest nie są wyposażone w tak zaawansowany układ lądowania akumulatora jaki opisujesz, i akumulatory w autach nie padają i się jakoś lądują, więc nie widzę sensu zakupu takiego wymyślnego prostownika,,, taki który zachowuje się jak alternator w aucie spokojnie wystarczy byle maił troche więcej niż ta 1/10 pojemności i naładuje akumulator,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 29 Sty 2010, 20:36   

Amiz74 napisał/a:
Poza tym do nie bezobsługowego akumulatora w myśl gwarancji masz prawo i obowiązek zaglądać by chociażby uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną.
Wiem że to OT, ale pokaż mi teraz akumulator "obsługowy"? Pytam się o aku, a nie gó..no z Tesco...
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 29 Sty 2010, 23:05   

Ale chodzi Ci o akumulator bezobsługowy czy "bezobsługowy" te pierwsze są dość drogie, tych drugich jest zawalenie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.