[MK3] Prostownik do ładowania aku, jakie powinien mieć param |
Autor |
Wiadomość |
dr_Henio

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 16:23 [MK3] Prostownik do ładowania aku, jakie powinien mieć param
|
|
|
Witam
Czy takim prostownikiem:
Prostownik PPS 4 z amperomierzem 12V 4A
Przeznaczony do ładowania akumulatorów samochodowych 12V o pojemnościach do 45Ah. Odporny na zwarcia i zmianę biegunowości krokodylków. Do wskazania wartości prądu służy amperomierz.
Parametry
- obudowa plastikowa
- napięcie sieci ~230V 50Hz 30VA
- prąd ładowania szczytowy 4A
- prąd ładowania skuteczny 2.5A
- długość przewodu sieciowego 1.8m
- długość przewodów do akumulatora 1.4m
- wymiary 160 x 150 x 80mm
- ciężar 1,2kg
Mam szanse naładować aku z fiesty 55Ah ? Nie wiem czy prostownik jest za słaby czy może zepsuty.
Wskazówka początkowo pokazuje 2A ale po paru min spada na niecale 0,5A i tak zostaje.
Po 24 godz akumulator nadal jest za slaby aby ruszyć porządnie rozrusznikiem.
Czy ten prostownik jest:
za słaby
popsuty? |
_________________
Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 16:36
|
|
|
Skoro Ci ładuje 0,5A to razy 55Ah to będzie go ładować lekko ponad 4 i pół doby! |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
dr_Henio

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 16:41
|
|
|
No właśnie
Nie da się jakoś wymontować tego układu zmniejszającego napięcia tak aby ładował swoją stałą mocą 2,5A ? |
_________________
Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 17:13
|
|
|
Nie da się bo tam nie ma takiego układu (tak myślę), po prostu jest to prostownik małej mocy i on tak reaguje na akumulator,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
dr_Henio

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
cypis290

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Dołączył: 25 Cze 2009 Posty: 206 Skąd: Radom
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 18:20
|
|
|
JoeMix napisał/a: | Skoro Ci ładuje 0,5A to razy 55Ah to będzie go ładować lekko ponad 4 i pół doby! |
Plus jest taki, że akumulatorki lubią taki mały prąd ładowania.Chociaż rzeczywiście będzie trwało to wyjątkowo długo. dr_Henio, sprawdź jakie masz napięcie gdy akumulator jest podpięty pod prostownik. |
_________________
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 18:23
|
|
|
dr_Henio, nie ma większego sensu, skoro to prostownik który daje 4A max (choć na pewno i tyle nie daje) to ma ograniczone nie elektroniką tylko swoją własną budową (mocą) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 20:42
|
|
|
dokładnie oznacza to jedynie że albo jest naładowany albo jest już po nim . |
|
|
|
 |
dr_Henio

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 20:59
|
|
|
Aku to połtoraroczna Centra FUTURA
Prąd ładowania do 0,5A jest denerwujący Bo za te 6-10 dni mrozy się skończą więc i 2A byłoby już coś |
_________________
Odsuwany szyberdach od eskorta w fieście |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 22:20
|
|
|
dr_Henio napisał/a: |
Prąd ładowania do 0,5A jest denerwujący Bo za te 6-10 dni mrozy się skończą więc i 2A byłoby już coś |
nie rozumiem tej wypowiedzi.
weź do prostowanika podłącz 21 watową żarówkę to się dowiesz czy sam amperomierz nie kantuje . Powinien prąd wynieść poniżej 2A . |
|
|
|
 |
dr_Henio

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: S
Silnik: 1.4/73KM
Dołączył: 19 Mar 2006 Posty: 127 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 23:09
|
|
|
dr_Henio napisał/a: | Sprawdziłem napięcie AKU 12,55V Podłączony pod prostownik 13V |
czego ma to dowieść ? |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 23:12
|
|
|
12,55V to prawie naładowany,,, skombinuj sobie to coś do pomiaru gęstości elektrolitu i będzie wtedy wiadomo,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Amiz74
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 14:29
|
|
|
Całe życie uczono mnie, że prąd ładowania na start powinien mieć nie więcej niż 1/10 pojemności akumulatora. Czyli w Twoim przypadku 5,5A. Mniejszy może nie wzbudzić akumulatora do ładowania w przypadku skrajnego rozładowania albo ładowanie będzie trwało wieki. Większy źle wpływa na stan akumulatora i jego żywotność. Ważne jest też napięcie ładowania zwłaszcza przy akumulatorach żelowych i do takich jest specjalny prostownik, który nie poda zbyt niskiego lub wysokiego napięcia. Warto zaopatrzyć się w miernik elektryczny i areometr do pomiaru gęstości elektrolitu. Kosztują grosze i są dostępne w każdym hipermarkecie. „Grucha” do elektrolitu ma jeszcze jedną zaletę, bo czasami amperomierz czy woltomierz pokazują prawidłowe wartości, ale elektrolit już parametrów nie trzyma i jest „rzadki” to na „gruszce” to wyjdzie. |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 19:55
|
|
|
Amiz74 napisał/a: | Warto zaopatrzyć się w miernik elektryczny i areometr do pomiaru gęstości elektrolitu. Kosztują grosze i są dostępne w każdym hipermarkecie. „Grucha” do elektrolitu ma jeszcze jedną zaletę, bo czasami amperomierz czy woltomierz pokazują prawidłowe wartości, ale elektrolit już parametrów nie trzyma i jest „rzadki” to na „gruszce” to wyjdzie. | A przy okazji gwarancja pójdzie w p..du. Akumulatory mają po trzy czy cztery lata gwarancji, pod warunkiem że ich nie otwierasz. A areometrem inaczej nie zmierzysz. |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
Maki

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Wiek: 36 Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 625 Skąd: CWA XX00
|
Wysłany: 28 Sty 2010, 20:52
|
|
|
Tylko napięcie akumulatora mieży się pod obciążeniem np. żarówka 20w |
_________________ Skoda Fabia Combi 1,4L 50kW |
|
|
|
 |
Amiz74
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: CL
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 10 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 12:31
|
|
|
Jackrzec a czy ja coś wspominałem o gwarancji? Jak akumulator jest bezobsługowy to nawet do niego nie zajrzysz a jak ma korki to odkręcasz, jak jest naklejka na klapce to trzeba ją tak odkleić by nic nie było widać. Poza tym do nie bezobsługowego akumulatora w myśl gwarancji masz prawo i obowiązek zaglądać by chociażby uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 17:08
|
|
|
Amiz74, Ładna wypowiedz, ale niestety Fiest nie są wyposażone w tak zaawansowany układ lądowania akumulatora jaki opisujesz, i akumulatory w autach nie padają i się jakoś lądują, więc nie widzę sensu zakupu takiego wymyślnego prostownika,,, taki który zachowuje się jak alternator w aucie spokojnie wystarczy byle maił troche więcej niż ta 1/10 pojemności i naładuje akumulator,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
jackrzec
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 51 Dołączył: 30 Cze 2005 Posty: 2573 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 20:36
|
|
|
Amiz74 napisał/a: | Poza tym do nie bezobsługowego akumulatora w myśl gwarancji masz prawo i obowiązek zaglądać by chociażby uzupełnić poziom elektrolitu wodą destylowaną. | Wiem że to OT, ale pokaż mi teraz akumulator "obsługowy"? Pytam się o aku, a nie gó..no z Tesco... |
_________________ Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 29 Sty 2010, 23:05
|
|
|
Ale chodzi Ci o akumulator bezobsługowy czy "bezobsługowy" te pierwsze są dość drogie, tych drugich jest zawalenie,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
|