[MK3] Zmiana kierunku jazdy zależna od przyspieszenia |
Autor |
Wiadomość |
Carnival TDi [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 10:04 [MK3] Zmiana kierunku jazdy zależna od przyspieszenia
|
|
|
Witam. Mam taki problem z autem. Zauważyłem że jak mocniej przyspiesze to mi zmienia kierunek jazdy. To znaczy jadę na trzecim biegu przy 80kmh i jak puszczę gaz od dechy to mi skręca w lewo, jak wcisne do końca to skręca w prawo. Na tyle mocno skręca że zjeżdża na pas który jest obok. Najbardziej jest to zauważalne przy wyższych prędkościach powyżej 120. Często też pokonując zakręt kiedy włade w jakąś dziurę to zmienia kierunek jazdy i trzeba skorygować kierownicą. Pojawiło się to nagle bo wcześniej to mogłem praktycznie dwoma palcami trzymać kierownicę przy wysokich prędkościach i kierował się idealnie. Sprawdzialem luz na kierownicy i niema luzu? Co to może być? |
|
|
|
 |
piotrek1289

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 34 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 11:32
|
|
|
sprawdz tulejki metalowo gumowe na wachaczach |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 11:38
|
|
|
Miałem tak dwa razy - za każdym razem wybity sworzeń wahacza. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Carnival TDi [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 14:38
|
|
|
Jak sprawdzić co jest tego przyczyną? Objawia się to w jakiś sposób? Podczas badania organóleptycznego? |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 15:11
|
|
|
Podnieś auto na lewarku i poszarp kołem. Pewnie będzie miało spore luzy. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
Carnival TDi [Usunięty]
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 15:22
|
|
|
Właśnie to zrobiłem. Obydwa koła przednie podnieślen pod wahacz. Blisko koła i szarpalem i nic luzów niema. I co teraz robić? |
|
|
|
 |
piotrek1289

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Piotrek
Wiek: 34 Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 129 Skąd: DST
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 16:55
|
|
|
U mnie bylo tak samo.
Zalozylem nowe sworznie nowe tulejki wachacza z obu stron. W momecie przyspieszania auto po prostu jechalo jak samo chcialo.
Szarpanie kolem nie wykazywalo zadnych luzow bo wszystko bylo nowe.
Wsiadl moj ojciec i mowi do mnie ze on bedzie jechal i przyspieszal, a ja mam patrzec czy z kolami sie nie dzieje nic dziwnego.
Jak to zobaczylem to myslalem ze padne ze smiechu. Prawe kolo w momecie dodania gazu wysuwalo sie troche bardziej poza nadkole i bardziej do przodu.
Dlatego w momecie przyspieszania auto mi ciaglo w prawo, a w momecie zwalniania w lawo.
Winowajca okazala sie wewnetrzna tulejka wachacza. Niby nowa ale wadliwej konstrukcji i pracowala tak jak stara wypracowana tulejka. wymienilem na nowa i mozna bylo sie cieszyc frajda z jazdy.
Popros kogos niech stanie na poczatku jakiejs dluzszej prostej drogi, a ty przejedz sie tam i z powrotem. A on niech patrzy. Jak bedzie sie dzialo cos bardzo zlego tak jak u mnie, to bedzie od razu widac. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 17:10
|
|
|
Carnival TDi, Nie podnoś koła za wahacz bo szukasz luzów w układzie kierowniczym / zawieszeniu więc niech wisi to spokojnie - podnieś gdzieś za budę,,, jak koła będą OK to możesz dla spokoju sprawdzić zbieżność,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
Freeman
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 43 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 18:01
|
|
|
Carnival TDi, ja mam to samo, ale przy przyspieszaniu na 1,2,3 byłem u mechanika i do wymiany prawy wahacz, łączniki stabilizatora i gumy, oraz drążek kierowniczy z przegłubem. U mnie nie da sie wybić i wstawić nowych tulei wahacza więc zmieniam cały. W Twoim wypadku wystarczy wymienić wahacz lub same tuleje.
PS. Kupując te wszystkie części w Fota zaoszczędziłem 103,82 zł (przy zakupach za 330zł)Taka mini reklama |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
 |
kamil wolski

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 25 Sty 2010, 18:16
|
|
|
Jeśli nie ma luzów (zrób jak JoeMix pisze) może warto podjechać do diagnosty, niech rzuci okiem na szarpakach na cały układ tak będzie najskuteczniej w tych mrozach. |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
 |
adrian0088
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: L
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Adrian
Wiek: 36 Dołączył: 11 Lis 2009 Posty: 9 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 27 Sty 2010, 14:44
|
|
|
to możesz pochwalic się jazdą "bez trzymanek" a tak na serio to jedź do diagnosty, nie ma w ogóle jazdy z czymś takim |
|
|
|
 |
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.