Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Czyszczenie listwy wtryskowej LPG sekwencja
Autor Wiadomość
kubaotcz 

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009
Posty: 54
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Sty 2010, 12:44   Czyszczenie listwy wtryskowej LPG sekwencja

Mam pytanie odnośnie czyszczenia listwy wtryskowej. Czy ktoś wie jak to zrobić, jak dokładnie wygląa procedura czyszczenia wtryskiwaczy? Ja wiem tyle że trzeba podać benzyne bądź denaturat do wtrysków gazowych. Wiecej żadnych szczegółów niestety nie znam. Co do objawów to samochód nierówno pracuje na wolnych obrotach, szarpie kiedys przy przyspieszaniu, teraz przy równej jeździe. Po przełączeniu sie na gaz jeden wtryskiwacz pracuje głośno tykając, odłączenie go nie daje rezulatatu. Odłączenie pozostałych powoduje zachwianie w pracy silnika. Gazownik stwierdził że pomoże wymiana listwy..jednak ze względu na to że to spore pieniądze, wolałbym spróbować ją uratować.
 
 
bukolek 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40
Dołączył: 15 Maj 2008
Posty: 173
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 26 Sty 2010, 18:23   

Jest cos takiego jak zestaw naprawczy - dysze i sprezynki do wymiany. Rozkrecasz listwe wtryskowa i wymieniasz w kazdym z wtryskow dysze i sprezynke. Gdzies na necie jest fotorelacja. Zadna filozofia z wyczyszczeniem wtryskow, gorzej jest potem z kalibracja.
Nawiasem mowiac roznie czytalem o tych zestawach naprawczych. Jedni chwala, bo koszty to jakies 25% kosztow listwy wtryskowej. Inni narzekają, że jest to dzialanie na krotka mete.
_________________

 
 
 
jurek 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 190
Skąd: Kraków
Wysłany: 30 Sty 2010, 10:25   

Jest taki preparat micrologic` premium 136

[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 10:39 ]
Kompleksowe czyszczenie układu wtrysku gazu bez jego demontażu
Miałem wczoraj taki zabieg przy instalacji gazowej, ale czy to jest pic reklamowy to się okaże po jakimś czasie

http://img163.imageshack....5/2dscn0410.jpg
Tak dokładnie to nie wiem jaki roztwór właściwie wlewali do tego zbiorniczka, gdyż klientów nie bardzo wpuszczają na warsztat. Premium 136 odpisałem z ich folderu reklamowego.
Przy ich stanowisku znalazłem pojemnik z miksturą do czyszczenia gażnikowatych

http://img194.imageshack....7/dscn0411b.jpg

[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 11:12 ]
Wcześniej nie powiedziałem dlaczego dałem do czyszczenia układ wtrysku gazowego.
Otóż silnik na gazie czasem tracił moc, gasł na wolnych obrotach w końcu przechodził na benzynę przy świecącej kontrolce awarii silnika. Wymieniłem filtr ciekłego gazu i wyglądało, że jest dobrze. Do końca nie wiem czy pomogła wymiana filtra czy kręcenie zaworem przy zbiorniku, bo ten mógł być przymarznięty.
Dalej nie podobał mi się jednak moment przejścia z benzyny na gaz bo szarpało przez chwilę silnikiem. Ostatecznie to zadecydowało o czyszczeniu listwy wtryskowej.
Koszt przeglądu i czyszczenia to 145 zł. Czy był jakiś przegląd oprócz czyszczenia, tego nie jestem pewny gdyż nie dostałem żadnego dokumentu który mógłby to potwierdzić jakimiś danymi.
Czyszczenie na pewno pomogło bo silnik pracuje jak dawniej czyli dobrze. Słychać jednak bardziej klawiaturę, brzęczenie sprężyn (wypłukało dokładnie cały układ zaworowy)oraz głośniej pracują wtryski, a w brc pracują wyjątkowo głośno. Olej swoje zaraz zrobi i wszystko wróci do normy.

Myślę, ze następnym razem sam dokonam takiego płukania naftą czyszczoną z dodatkiem
WD40
Jak ktoś ma czyszczona naftę oraz dostęp do turystycznej butli gazowej to dobrze byłoby wygrzać na łyżce naftę potem wd40 ażeby stwierdzić, która z tych cieczy stosunkowo bardziej się nadaje do użycia :)
_________________
Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
 
 
franek_dolas 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 17 Gru 2010
Posty: 20
Wysłany: 18 Gru 2010, 15:33   

Problemy z praca silnika zwiazane sa z zanieczyszczeniem tloczkow. Osadza sie na nich czarny nalot. Jest to kleista substancja ktora dopoki nie zostanie uplastyczniona przez cieply gaz powoduje przyklejanie do tulei tloczka. Pisze to na podstawie listwy OMVL Fast.
Ponadto czesto padaja gumowe oringi ( odboje ) mozna kupic zamienniki rozmiar 3/1
Czasami nie widac ze sa zniszczone , natomiast przy dokladnych ogledzinach mozna stwierdzic rozwarstwienie.
Demontaz jest banalnie prosty. Zdejmujemy szczypcami zab. segera , odkladamy cewki.
Odkrecamy trzy sruby dociskajace blache, ktora trzyma tlulejki z tloczkami i delikatnie odchylamy od siebie , kontrolujac aby nie wypadly tloczki. Przemywamy benzyna ekstrakcyjna ( nie stosowac preparatu WD 40 on dziala destrukcyjnie na gume ) Sprawdzamy stan gumowych malutkich oringow (te pod tloczkami) Sprawdzamy przylgi tloczkow , czy nie sa wyklepane, popekane etc. W razie wybicia charakterystycznego koleczka , mozna przylge odswiezyc w prosty sposob. Wkrecamy delikatnie w uchwyt wiertarki ( najlepiej stacjonarnej lub w uchwycie i na malych obrotach dociskamy do rownej , plaskiej powierzchni na ktorej wykladamy zwilzony woda papier scierny o gradacji 2000-2500. Na koniec skladamy listwe sprawdzajac czy kazdy tloczek lekko chowa sie w tulejce i skrecamy. sprawdzamy szczelnosc ( nie bede opisywal kazdy wie )

Opisane czynnosci robimy po okresie gwarancyjnym inaczej zrywajac plombe tracimy gwarancje ;-)
 
 
rafantek 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 171
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Gru 2010, 13:03   

Na poczatek mozna zalac listwe wtryskowa benzynka ekstrakcyjna i zostawic na pare godzin zeby rozmoczyła, pozniej poskladac odpalic i zobaczy c czy bedzie efekt. Jak nie mozna rozebrac czyscic manualnie i wymienic ew jak kolega napisal gumki i reszte. efekt trudny do przewidzenia, moze byc gorzej jak cos nie wyjdzie :)
_________________
Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214
 
 
 
JJDigison 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Jarosław
Wiek: 32
Dołączył: 21 Gru 2010
Posty: 19
Skąd: Namysłów
Wysłany: 22 Gru 2010, 11:58   

Najwzniejsze wlistwie tryskowej sa gumki i sprzezynki na zaworkach zestaw na jeden cylinder kosztuje okolo 10zl na allegro. jak masz jakis uzywane zaworki to spradz moze beda mialy lepsze gumki i je zamontuj. Najgorsza spwawa bedze regulacja zarorów maja miec skok 0.6mm od pozycji spoczynku do zupelnego otwarcia... bez specjalnej maszynki ciezko bedzie doprowadzic do idealnosci. Mozesz podjechac do stacji diagnostycznej lpg i tam tobie to wyreguluja :P :D POWODZENIA
_________________
1.1 i 50km => 1.3 55km => 1.4 71km => 1.6??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Brak nowych postów [MK4] Zakup listwy wtryskowej - 1.3 Endura
pawmet LPG 0 9 Paź 2010, 13:57
pawmet
Brak nowych postów [MK6] zapowietrzanie się listwy wtryskowej
Tomus68BB Mechanika 1 25 Lis 2012, 11:29
Tomus68BB
Brak nowych postów sekwencja do 2.0
pare pytań
eCo^ LPG 1 29 Lis 2009, 18:47
Gość


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.