|
Czyszczenie listwy wtryskowej LPG sekwencja |
Autor |
Wiadomość |
kubaotcz
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 30 Gru 2009 Posty: 54 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 12:44 Czyszczenie listwy wtryskowej LPG sekwencja
|
|
|
Mam pytanie odnośnie czyszczenia listwy wtryskowej. Czy ktoś wie jak to zrobić, jak dokładnie wygląa procedura czyszczenia wtryskiwaczy? Ja wiem tyle że trzeba podać benzyne bądź denaturat do wtrysków gazowych. Wiecej żadnych szczegółów niestety nie znam. Co do objawów to samochód nierówno pracuje na wolnych obrotach, szarpie kiedys przy przyspieszaniu, teraz przy równej jeździe. Po przełączeniu sie na gaz jeden wtryskiwacz pracuje głośno tykając, odłączenie go nie daje rezulatatu. Odłączenie pozostałych powoduje zachwianie w pracy silnika. Gazownik stwierdził że pomoże wymiana listwy..jednak ze względu na to że to spore pieniądze, wolałbym spróbować ją uratować. |
|
|
|
|
bukolek
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Przemek
Wiek: 40 Dołączył: 15 Maj 2008 Posty: 173 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 26 Sty 2010, 18:23
|
|
|
Jest cos takiego jak zestaw naprawczy - dysze i sprezynki do wymiany. Rozkrecasz listwe wtryskowa i wymieniasz w kazdym z wtryskow dysze i sprezynke. Gdzies na necie jest fotorelacja. Zadna filozofia z wyczyszczeniem wtryskow, gorzej jest potem z kalibracja.
Nawiasem mowiac roznie czytalem o tych zestawach naprawczych. Jedni chwala, bo koszty to jakies 25% kosztow listwy wtryskowej. Inni narzekają, że jest to dzialanie na krotka mete. |
_________________
|
|
|
|
|
jurek
Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: jurek
Wiek: 83 Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 190 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 30 Sty 2010, 10:25
|
|
|
Jest taki preparat micrologic` premium 136
[ Dodano: Sob Sty 30, 2010 10:39 ]
Kompleksowe czyszczenie układu wtrysku gazu bez jego demontażu
Miałem wczoraj taki zabieg przy instalacji gazowej, ale czy to jest pic reklamowy to się okaże po jakimś czasie
http://img163.imageshack....5/2dscn0410.jpg
Tak dokładnie to nie wiem jaki roztwór właściwie wlewali do tego zbiorniczka, gdyż klientów nie bardzo wpuszczają na warsztat. Premium 136 odpisałem z ich folderu reklamowego.
Przy ich stanowisku znalazłem pojemnik z miksturą do czyszczenia gażnikowatych
http://img194.imageshack....7/dscn0411b.jpg
[ Dodano: Pon Lut 01, 2010 11:12 ]
Wcześniej nie powiedziałem dlaczego dałem do czyszczenia układ wtrysku gazowego.
Otóż silnik na gazie czasem tracił moc, gasł na wolnych obrotach w końcu przechodził na benzynę przy świecącej kontrolce awarii silnika. Wymieniłem filtr ciekłego gazu i wyglądało, że jest dobrze. Do końca nie wiem czy pomogła wymiana filtra czy kręcenie zaworem przy zbiorniku, bo ten mógł być przymarznięty.
Dalej nie podobał mi się jednak moment przejścia z benzyny na gaz bo szarpało przez chwilę silnikiem. Ostatecznie to zadecydowało o czyszczeniu listwy wtryskowej.
Koszt przeglądu i czyszczenia to 145 zł. Czy był jakiś przegląd oprócz czyszczenia, tego nie jestem pewny gdyż nie dostałem żadnego dokumentu który mógłby to potwierdzić jakimiś danymi.
Czyszczenie na pewno pomogło bo silnik pracuje jak dawniej czyli dobrze. Słychać jednak bardziej klawiaturę, brzęczenie sprężyn (wypłukało dokładnie cały układ zaworowy)oraz głośniej pracują wtryski, a w brc pracują wyjątkowo głośno. Olej swoje zaraz zrobi i wszystko wróci do normy.
Myślę, ze następnym razem sam dokonam takiego płukania naftą czyszczoną z dodatkiem
WD40
Jak ktoś ma czyszczona naftę oraz dostęp do turystycznej butli gazowej to dobrze byłoby wygrzać na łyżce naftę potem wd40 ażeby stwierdzić, która z tych cieczy stosunkowo bardziej się nadaje do użycia |
_________________ Mój pierwszy samochód, to 22 latek- zakup 1959R-BMW 326/6cylindrów/2 gaźniki, rok produkcji 1937
Moja mk2 -miała tyle latek w roku 2008
W 2009-mk6, czyli raczej ten ostatni:)
|
|
|
|
|
franek_dolas
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 0.9/35KM
Dołączył: 17 Gru 2010 Posty: 20
|
Wysłany: 18 Gru 2010, 15:33
|
|
|
Problemy z praca silnika zwiazane sa z zanieczyszczeniem tloczkow. Osadza sie na nich czarny nalot. Jest to kleista substancja ktora dopoki nie zostanie uplastyczniona przez cieply gaz powoduje przyklejanie do tulei tloczka. Pisze to na podstawie listwy OMVL Fast.
Ponadto czesto padaja gumowe oringi ( odboje ) mozna kupic zamienniki rozmiar 3/1
Czasami nie widac ze sa zniszczone , natomiast przy dokladnych ogledzinach mozna stwierdzic rozwarstwienie.
Demontaz jest banalnie prosty. Zdejmujemy szczypcami zab. segera , odkladamy cewki.
Odkrecamy trzy sruby dociskajace blache, ktora trzyma tlulejki z tloczkami i delikatnie odchylamy od siebie , kontrolujac aby nie wypadly tloczki. Przemywamy benzyna ekstrakcyjna ( nie stosowac preparatu WD 40 on dziala destrukcyjnie na gume ) Sprawdzamy stan gumowych malutkich oringow (te pod tloczkami) Sprawdzamy przylgi tloczkow , czy nie sa wyklepane, popekane etc. W razie wybicia charakterystycznego koleczka , mozna przylge odswiezyc w prosty sposob. Wkrecamy delikatnie w uchwyt wiertarki ( najlepiej stacjonarnej lub w uchwycie i na malych obrotach dociskamy do rownej , plaskiej powierzchni na ktorej wykladamy zwilzony woda papier scierny o gradacji 2000-2500. Na koniec skladamy listwe sprawdzajac czy kazdy tloczek lekko chowa sie w tulejce i skrecamy. sprawdzamy szczelnosc ( nie bede opisywal kazdy wie )
Opisane czynnosci robimy po okresie gwarancyjnym inaczej zrywajac plombe tracimy gwarancje ;-) |
|
|
|
|
rafantek
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Cze 2010 Posty: 171 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Gru 2010, 13:03
|
|
|
Na poczatek mozna zalac listwe wtryskowa benzynka ekstrakcyjna i zostawic na pare godzin zeby rozmoczyła, pozniej poskladac odpalic i zobaczy c czy bedzie efekt. Jak nie mozna rozebrac czyscic manualnie i wymienic ew jak kolega napisal gumki i reszte. efekt trudny do przewidzenia, moze byc gorzej jak cos nie wyjdzie |
_________________ Mechanika - Elektryka!!! Warsztat - adres: Niezapominajki 1
Ford - porady, naprawy (mechanika - elektryka) WDS-programowanie, diagnostyka, czesci
Mail: serwis@fordscorpio.pl tel: 791 054 854 Gadu-Gadu: 765214 |
|
|
|
|
JJDigison
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Fun
Silnik: 1.4i/71KM
Imię: Jarosław
Wiek: 32 Dołączył: 21 Gru 2010 Posty: 19 Skąd: Namysłów
|
Wysłany: 22 Gru 2010, 11:58
|
|
|
Najwzniejsze wlistwie tryskowej sa gumki i sprzezynki na zaworkach zestaw na jeden cylinder kosztuje okolo 10zl na allegro. jak masz jakis uzywane zaworki to spradz moze beda mialy lepsze gumki i je zamontuj. Najgorsza spwawa bedze regulacja zarorów maja miec skok 0.6mm od pozycji spoczynku do zupelnego otwarcia... bez specjalnej maszynki ciezko bedzie doprowadzic do idealnosci. Mozesz podjechac do stacji diagnostycznej lpg i tam tobie to wyreguluja :D POWODZENIA |
_________________ 1.1 i 50km => 1.3 55km => 1.4 71km => 1.6??
|
|
|
|
|
|
Podobne Tematy |
Temat |
Autor |
Forum |
Odpowiedzi |
Ostatni post |
|
Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
|
Blackknight88 |
LPG |
7 |
4 Sty 2017, 23:32 cargo |
|
Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
|
diodalodz |
Mechanika ogólna |
5 |
31 Sty 2006, 09:10 Gość |
|
[MK4] Zakup listwy wtryskowej - 1.3 Endura
|
pawmet |
LPG |
0 |
9 Paź 2010, 13:57 pawmet |
|
[MK6] zapowietrzanie się listwy wtryskowej
|
Tomus68BB |
Mechanika |
1 |
25 Lis 2012, 11:29 Tomus68BB |
|
sekwencja do 2.0
pare pytań
|
eCo^ |
LPG |
1 |
29 Lis 2009, 18:47 Gość |
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|