[MK3] Zamulanie na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23 Gru 2008, 20:00 [MK3] Zamulanie na benzynie
|
|
|
Czy jest mozliwe, zeby wklad tego korka sie zuzywal? Dziwi mnie fakt wystepowania duzej ilosci majonezu w odmie przez ktora na zimnym silniku na benzynie zle chodzi auto na niekotrych obrotach...tak jakby przy niekotrych obrotach nie dostawla paliwa lub mial duzo wiekszy opor:/ Od razu mowie silnika zdrowy igla...wiem bo robilem remont, olej jest valvoline 10w40. Fiestka nie lyka nic na 10k. Uprzedzajaco dodam, ze filtry ok wszytkie swieczki i kable tez. Na benyznie na cieplym auto chodzi idelanie a na gazie rowniez jak jest zimny. Raczej watpie zeby w nowej fiescie wlasciciel czyscil sobie odme co jakis czas wiec co moze byc powodem ze jak nowy to sie nic nie dzieje a teraz sie robi taki syf? Jedyny taki pomysl jaki mam to ten wklad korka...ze przepuszcza czy cos... Jakie macie pomysly? |
_________________ Cichociemna
 |
Ostatnio zmieniony przez kenczorf 15 Maj 2009, 15:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
uciu

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 23 Gru 2008, 21:59 Re: korek wlewu oleju
|
|
|
Może UPG. Jak wygląda płyn chłodzący, ubywa coś? |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 23 Gru 2008, 22:39, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23 Gru 2008, 23:53
|
|
|
Plyn chlodniczy zmieniany po remoncie czyli ok 40k temu. Za ten czas poziom z średniego spadl do minimum tzn na skali na zbiorniczku wyrównawczym spadł o ok 1cm. Po takim przebiegu to chyba nie duzo...to bedzie jakies 100ml na 40 000km. A czy to przez LPG to niech sie wypowiedza znajacy temat |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Gru 2008, 17:55 Re: korek wlewu oleju
|
|
|
kenczorf napisał/a: | Czy jest mozliwe, zeby wklad tego korka sie zuzywal? | Jak wszystko w aucie, we wcześniejszych modelach ten wkład podlegał wymianie co ileś tam km, a u ciebie podlega czyszczeniu co ileś tam (kiedy Ty albo ktokolwiek tam coś robił )
Rozbierz korek, wydłub to ze środka i wpakuj tam do pełna druciaka (taki zmywak do naczyń, tylko nie plastikowy tylko z metalowych wiórków musi być) - tylko nie zawiń z domu mamie czy żonie ze zlewu tylko kup w sklepie nowy. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
pablon
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CL
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 40 Dołączył: 02 Lut 2008 Posty: 497 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 24 Gru 2008, 18:08
|
|
|
Makaron może być Może na szrocie kup taki korek. |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 24 Gru 2008, 18:23
|
|
|
Makaron? |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 00:53
|
|
|
JoeMix napisał/a: | (kiedy Ty albo ktokolwiek tam coś robił ) | hmm no tak z 15k temu plukalem korek benzyna ekstrakcyjna
JoeMix napisał/a: | Rozbierz korek, wydłub to ze środka i wpakuj tam do pełna druciaka | to te "druty" w srodku to sa wlasnie takie zwykle druty? a nie jakis filterek weglowy czy cos? To jakie te druty maja zadanie? Bo jesli to ma chronic przed przedostaniem sie oleju to chyba nie jest to zbyt szczelne Czeka mnie teraz wymiana oleju to moze spruboje w inny sposob i zamienie valvo na jakiegos elfa 10w40 albo fordowskiego. Moze to ten olej jakis lipny i syf robi
Dalej mnie ciekawi co jest powodem takie mulenia na benyznie jak silnik zimny? Po wyczyszczeniu majonezu jest lepiej ale dalej troszke muli...moze faktycznie ten olej jak jest zimny to nie spelnia swojego zadania? Jest tak mozliwosc ze kijowy olej takie cos sprawia? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 01:55
|
|
|
majonez w zimie to norma... testowane kilka roznych olejow, 2 rozne silniki (1.1, 1.3).
w lecie tego dziadostwa nie ma.
mam na to skuteczny sposob - olać... |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 11:05
|
|
|
Ten wkład druciany w roli którego świetnie spisuje się zmywak ma takie zadanie że tamtędy silnik zasysa pary oleju czyli malutkie kropelki rozproszone w powietrzu, przechodząc przez te druty kropel;ki maja się osadzić na wkładzie i spłynąć z powrotem do silnika, przynajmniej większa część... przynajmniej takie było założenie konstrukcyjne. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
uciu

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 11:18
|
|
|
kenczorf napisał/a: | A czy to przez LPG to niech sie wypowiedza znajacy temat |
Nie chodziło mi o LPG tylko uszczelkę pod głowicą Ale skoro płynu nie ubywa to jest ok |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 11:45
|
|
|
madek napisał/a: | mam na to skuteczny sposob - olać... | to co moge zrobic zeby na zimnymi silniku mogl normalnie jezdzic na benzynie anie dusic sie... ? :/ |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 13:13
|
|
|
A jeszcze tak zapytam,,, co ma odma do pracy silnika - równie dobrze możesz ja tak jak to robią tuningowcy zaślepić lub wyprowadzić w powietrze (rożne szkoły są),,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 13:14
|
|
|
kenczorf napisał/a: | to co moge zrobic zeby na zimnymi silniku mogl normalnie jezdzic na benzynie anie dusic sie... ? :/ |
zczytywales kody bledow ? na bank jakis czujnik nawala |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 13:28
|
|
|
JoeMix napisał/a: | co ma odma do pracy silnika | nie wiem wniosek wyciągnąłem stad, ze po oczyszczeniu jej z duzej ilosci majonezu ktory dostawal sie (tak mysle) poprzez odme do srodka "patelni" i dalej do kolektora wlotowego objawy sie znaczaco zmnieszyly ale dalej wystepuja. Teraz przynajmniej mi nie zgasnie gdy na zimnym silniku musze pod gorke jechac a nie przelacze wczesniej na gaz.
madek napisał/a: | zczytywales kody bledow ? na bank jakis czujnik nawala | kody zczytane i niema zadnego... moze edis ktory zarzadza mieszanka nawala na zimnym? |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 13:52
|
|
|
wiec jesli jestes pewien ze wszystko jest sprawne, silnik nie lapie lewego powietrza a filtry sa czyste, to pozostaje ci sie przyzwyczaic do posiadania unikalnego auta jakim jest fiesta! welcome home ! |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12077 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 14:08
|
|
|
Silnik to maszyna cieplna więc do poprawnej pracy potrzebuje odpowiedniej temperatury,,,, konstruktorzy od dawna próbują obejść tę niedogodność by można było używać silnika od razu a nie po nagrzaniu... jeśli masz tylko drobne problemy na zimnym to nie kombinuj za dużo bo może znacząc się sypać...
Ja mam problem np. taki że jak jest chłodno to aby uruchomić silnik muszę do końca wyciągnąć ssanie (latem nie musiałem wcale, teraz w cieplejsze dni wystarczy jak wyciągnę trochę), jak nie wyciągnę do końca to albo nie zapali wcale albo zaskoczy i momentalnie zgaśnie (chyba że będę gazował)... a jak już na pełnym ssaniu zapali to po 10-15 sekundach robi się za mało powietrza i zaczyna się dusić i ssanie trzeba lekko wsunąć... taki jest wybrednym ale jak madek napisał: welcome home. |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 14:29
|
|
|
ehh zmienie oliwke bo i tak musze...zrobie 500km na benzynce poki tania i zobaczymy co bedzie |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 15:14
|
|
|
kenczorf napisał/a: | na zimnym silniku na benzynie zle chodzi auto na niekotrych obrotach...tak jakby przy niekotrych obrotach nie dostawla paliwa lub mial duzo wiekszy opor | przydałby się trochę bardziej konkretny opis co się dzieje, co słychać, czuć itd.
Ogólnie piszesz że muli na zimnym silniku - jak silnik jest zimny to wtryskiwacz leje jak głupi, dając dużo gazu zalewasz cały kolektor paliwem. A to co płynie po ściankach nie pali się tak samo jak to co jest wymieszane z powietrzem jeśli na ciepłym silniku jest ok, to JoeMix napisał/a: | to nie kombinuj za dużo bo może znacząc się sypać... |
uciu napisał/a: | Nie chodziło mi o LPG tylko uszczelkę pod głowicą |
to może DSTSiPWoCCC - Daruj Sobie Takie Skróty i Pisz Wprost o Co Ci Chodzi |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
kenczorf

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 40 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 15:35
|
|
|
bidżej86 napisał/a: | dając dużo gazu zalewasz cały kolektor paliwem | przyjmijmy ze jade na dwojce. Wcisne pedal do danego miejsca delikatnie i wtedy auto zaczyna sie rozpedczac. Nie wciskajac dalej pedalu auto nabiera obrotow i powiedzmy przy 2k zaczyna sie to dziac po czym mija to przy 2300 ( dodam ze wtedy zajmuje mu to chwile zeby tez 300 wiecej osiagnac) po czym dalej nie ruszajac gazu dzieje sie to samo powiedmzy przy 3k . Ilosci obrotow sa przykladowe zeby ukazac keidy to sie pojawia. To samo jest na kazdym biegu...przy czym najmniej na 4 i 5tce.
bidżej86 napisał/a: | przydałby się trochę bardziej konkretny opis co się dzieje, co słychać, czuć itd. | gdy zachodzi problem autem delikatnie szarpie, odczuwalny brak mocy, dusi sie lub dlawi, nie reaguje na pedal gazu...no chyba ze wtedy przelacze na LPG to jak reka odjal wszytko mija. Dodatkowo mam wrazenie ze wtedy jakis klekot a raczej stukanie sie pojawia i to mija gdy znow wroci do normalnosci i pojawia sie wtedy gdy dzieje sie to co opisuje. Jak cos zauwaze bo poprostu mam krotka pamiec to napisze |
_________________ Cichociemna
 |
|
|
|
 |
uciu

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Basic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2008 Posty: 88 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25 Gru 2008, 17:49
|
|
|
bidżej86 napisał/a: | to może DSTSiPWoCCC - Daruj Sobie Takie Skróty i Pisz Wprost o Co Ci Chodzi |
To od dzisiaj zamiast LPG bede pisał Liquefied Petroleum Gas UPG łatwiej napisać niż uszczelka pod głowicą, myślałem że dla was ten skrót jest jasny zresztą dosyć często używany wśród zmotoryzowanych.............. nieważne......... I'M SORRY |
|
|
|
 |
|