Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: cisnienie oleju, hcs, kontrolki, mk3, olej

[MK3] Kontrolka ciśnienia oleju w 1.1
Autor Wiadomość
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 21 Sty 2010, 15:33   [MK3] Kontrolka ciśnienia oleju w 1.1

sytuacja następująca: jest zima, przez dłuższy czas jeździłem bez wymiany oleju, ostatnio po odpaleniu na zimnym silniku, kontrolka cisnienie oleju sie zaświeca przy przekręceniu kluczyka a przy odpalaniu kontrolka gaśnie - prawidłowo razem z kontrolką aku, silnik chodzi gładko.
Pojeżdżę trochę po mieście silnik sie zagrzeje i zapala sie kontrolka i silnik zaczyna dawać hałasy tarcia (mam wyczulony słuch i słyszę różnice), i nieco muli, wniosek słabe smarowanie, co może być przyczyną?
Olej jest w silniku prawidłowy poziom.
Po nowym oleju kontrolka zaświeca sie nawet szybciej, ciśnienia na pompie nie sprawdzałem (nie mam narzędzi), nie chce kupować w ciemno pompy oleju.
jedyne co moge sprawdzić to stan ssaka w misce, ja podejrzewam zapchany ssak (pod korkiem wlewu jest masła troche moze to samo w misce), ale ściąganie miski to ogólnie mozolna brudna operacja w moim przypadku w mroźnym garażu.

Czy znacie moze jakiś środek który zalany do silnika rozpuści masło z brudem któro tam sie mogło zebrać? Może ktoś już miał taką sytuacje i rozwiązał problem
_________________
nr gadu 5593077
Ostatnio zmieniony przez bidżej 8 Lut 2012, 08:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sty 2010, 15:39   

Bonus, Nic nie czytasz forum,,, nie masło a majonez i nie ma środka który to rozpuści, usuwanie mechaniczne pozostaje,,, druga sprawa majonez może robić problemy na zimnym silniku kiedy jest gęsty i ma konsystencje majonezu właśnie,,, im jest bardziej podgrzany tym jest rzadszy,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Sty 2010, 16:07   

Bonus napisał/a:
Pojeżdżę trochę po mieście silnik sie zagrzeje i zapala sie kontrolka i silnik zaczyna dawać hałasy tarcia

No to czarno to widzę -ze wskazaniem na te hałasy,czy to aby nie panewki mówią PA! PA!! ;-(
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 21 Sty 2010, 17:24   

hehe raczej nie masło :(
 
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 21 Sty 2010, 21:11   

drjanusz napisał/a:
Bonus napisał/a:
Pojeżdżę trochę po mieście silnik sie zagrzeje i zapala sie kontrolka i silnik zaczyna dawać hałasy tarcia

No to czarno to widzę -ze wskazaniem na te hałasy,czy to aby nie panewki mówią PA! PA!! ;-(
panewki robią pa pa bo niema ciśnienia smarowania? czy panewki robią pa pa jest luz i dlatego niema ciśnienia jak sie silnik nagrzeje i olej rozrzedzi?
_________________
nr gadu 5593077
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 21 Sty 2010, 21:20   

To zależy, trzeba by sprawdzić ciśnienie oleju w układzie,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 22 Sty 2010, 18:38   

Zmien olej na 20W-50
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 22 Sty 2010, 18:49   

mogł tez zaworek regulacji cisnienia sie zaciac w pompie
ale pompe odkrec i obejrzyj dokładnie jakby co mam taka lezec gdzies w piwnicy
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 22 Sty 2010, 23:33   

OK. ciezko było z uszczelka z korka pomiedzy blokiem i miską ale rozebrałem, siatka ssaka czysta, nie wiem jak rurka, na gładziach cylindrów widac masło ale rzadkie, kropelki majonezu na korbowodzie, nie sprawdziłem jeszcze zaworka upustowego (upustowy sie nazywa?) w pompie (ale czy on nie służy przypadkiem zmniejszaniu ciśnienia przy wyższych obrotach?, czujnik ciśnienia do kontrolki reaguje na za wysokie ciśnienie?)
_________________
nr gadu 5593077
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 23 Sty 2010, 00:20   

Zawór w pompie upuszcza ciśnienie w układzie jak jest za duże,,, czujnik cienienia nie reaguje na za duże ciśnienie, jedynie na za małe,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 10 Kwi 2010, 15:20   

okazuje sie ze to tylko czujnik ciśnienia, kosztował 14zł nawet oleju nie trzeba spuszczać, hałasy po nagrzaniu to łożysko w alternatorze raz sie odzywa raz nie teraz juz troche bardziej, pozatym na gładzi 3 cylindra był majonez wiec do wymiany na większy tłok (ten ma taki luz że majonezu nie ściągało jak w innych cylindrach tylko zostawał na ściankach)
_________________
nr gadu 5593077
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 25 Kwi 2010, 15:42   

Podczepię się pod temat, bo mam coś podobnego, z tą kontrolką oleju, a jednak ciutke innego ;)

Mianowicie tak jak kolega napisał:
- kluczyk na zaplon, kontrolka oleju sie zapala, aku sie zapala
- odpalam, obie gasną, jeżdżę
- gdy silnik się zagrzeje dobrze, obie się nie palą, dopóki auto jest na obrotach. Jeśli np zatrzymuje się, zwalniam itp, zrzuce ja z biegu, wcisnę sprzęgło i spadnie sobie w okolice 1k obrotów kontrolka zapala się. Podkręcenie obrotów oczywiście niweluje ją, ale gdy znowu zejdzie za bardzo, zapala się.

Również myślałem o czujniku ciśnienia oleju że wariuje, jednak zanim dokonam zakupu, wolałbym zasiągnąć waszej porady czy mamy doczenienia z tą samą sytuacją:)

Dodam iż czujnik oleju wymieniałem ok września 2009 bo padł całkowicie, wiec imo coś szybko by padł
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
Bonus 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Dołączył: 11 Lip 2005
Posty: 64
Skąd: Lublin
Wysłany: 25 Kwi 2010, 17:56   

Mad_Maxs, kurcze rzeczywiście własciwie objawy identyczne (tez na jałowych mi sie zapalało mrugało itp) ale skoro wymieniałes jakieś pół roku temu to jakoś bardzo krótko by pożył
_________________
nr gadu 5593077
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 25 Kwi 2010, 18:05   

tymbardziej że to nie była chińszczyzna za 15 zł, tylko EPS za 65 zł jak dobrze pamiętam :)

dziwi mnie tylko że on szaleje na ciepłym silniku, a na zimnym dobrze pokazuje.. a mogą być jakies inne powody takiego zachowania?
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Kwi 2010, 18:33   

Mad_Maxs, jak masz mineralny w silniku to "normalna" sprawa,,, http://ffc.dmkhost.net/mk1/tabela-03.html
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 25 Kwi 2010, 18:55   

Mad_Maxs, a ja bym poziom sprawdził oleju, bo jak mało to właśnie w dohamowaniu się kontrolka zapala
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
Mad_Maxs 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 03 Wrz 2009
Posty: 143
Skąd: Legnica
Wysłany: 25 Kwi 2010, 18:57   

szczerze to zapewne zbrodnia, ale nie wiem dokładnie co mam zalane :) szwagier mnie zabrał do znajomego na stację obsługi Shella i tam mi po kosztach wymienili olej razem z filtrem ;) nie mam pojęcia jaki mam zalany :(

no i problem pojawił się dopiero stosunkowo nie dawno. Wiadomo zimy nie liczy, bo na pewno nie miał silnik szans zagrzać się tak bardzo jak teraz, ale jeździłem w trasy wrzesień/październik i problem nie był tak widoczny jak teraz. Raz mi chyba przy ostrym hamowaniu kontrolka zamrużyła i zgasła.

teraz po krótkim kursie po A4, jak się zatrzymałem to prawie świeciła tak jasno jak przed zapłonem :(

odyniec napisał/a:
Mad_Maxs, a ja bym poziom sprawdził oleju, bo jak mało to właśnie w dohamowaniu się kontrolka zapala


Tylko że do momentu zagrzania silnika problemu nie ma :) kontrolka gaśnie po zapłonie, czasem szybciej, czasem wolniej i koniec, nie zapala się. Dopiero jak ją zagrzeje lepiej to się zaczyna jej świecenie

EDIT:

Poziom oleju w porządku ;)

[ Dodano: Pią Kwi 30, 2010 00:11 ]

zalany mam olej FASTER-OIL MINERAL 15W40. Czy to możliwe że to właśnie jego wina, a czujnik jest sprawny? poziom oleju jest cały czas taki sam, po wymianie na wspomniany wcześniej, zrobiłem dopiero ok 3 tys km
_________________
Nie bede jezdził szybciej, niz moj anioł stróż potrafi latać.
 
 
Ciapek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Kotlin
Wysłany: 30 Paź 2011, 15:10   

Mad_Maxs napisał/a:
czujnik oleju wymieniałem ok września 2009 bo padł całkowicie

Czy ten czujnik ciśnienia powinien posiadać jakąś uszczelkę?
Z tego co widać na rysunkach w katalogach on-line to żadnej uszczelki tam nie ma...
_________________
Biała limuzyna ;-)
 
 
 
Stunt_Man 
Niereformowalny

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010
Posty: 1933
Skąd: \,,/
Wysłany: 30 Paź 2011, 15:55   

bo być nie ma.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 30 Paź 2011, 16:03   

Jest uszczelniany na stożek .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.