[MK3] Strumienica zamiast tłumika środkowego ? |
Autor |
Wiadomość |
kopys
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC
|
Wysłany: 26 Mar 2007, 21:44 [MK3] Strumienica zamiast tłumika środkowego ?
|
|
|
Witam !
Może zaczne takmam wywalony katalizator, znaczy się środek-obudowa została, bez zadnej wspawanej rurki, troche brzęczy ale jakoś mi to nie przeszkadza. I już troche pordzewiały stary środkowy tłumik, który przy ostatnim spawaniu, podobno jak gazeta.Tylni tłumik wymieniony ok 1,5 roku temu.
Z racji tego że nowy środkowy kosztuje ok. 100 pln. Zastanawiałem się czy nie zamątować w miejscu tego tłumika strumienicy takiej jak ta :
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=176602598
Wyszło by mi o połowe taniej, mam znajomego który by to za grosze wspawał, przy okazji może od razu rure jakąś w katalizator za jedna drogą.
Pytanie ma tak ktoś zrobione ?
Nie licze na jakieś przyrosty mocy, chce po prostu zapomnieć o spawaniu środkowego tłumika, myśle też że dłużej by wytrzymała niż taki nowy srodkowy tłumik.
Wasze opinie |
_________________ Kopys |
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 18 Sty 2010, 17:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 26 Mar 2007, 21:54
|
|
|
lepiej wspawaj zwykla rurke |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
mikolay
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 17 Paź 2005 Posty: 12
|
Wysłany: 27 Mar 2007, 08:44
|
|
|
ja mam od roku strumienice zamiast kata i jest ok |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 27 Mar 2007, 09:16
|
|
|
ale po co kupowac strumienice jak nic nie daje, znaczy daje tyle samo co wspawanie rury:P |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
Jareczek [Usunięty]
|
Wysłany: 27 Mar 2007, 13:19
|
|
|
zefir napisał/a: | ale po co kupowac strumienice jak nic nie daje, znaczy daje tyle samo co wspawanie rury:P |
Potwierdzam, ten shit nic nie daje - nie oplaca sie |
|
|
|
 |
kopys
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 14:35
|
|
|
No dobrze to mówicie, żeby wywalić środkowy i wspawać rurke. tak.
zostałby-pusta obudowa po kacie, rurka zamiast środkowego- i ostatni tłumik
więc dwa pytania.
1. nie będzie głośniej chodzić ?
2. nie doczepią się na przeglądzie że nie ma tego środkowego tłumika ? |
_________________ Kopys |
|
|
|
 |
madek

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Kuba
Dołączył: 23 Kwi 2006 Posty: 1755 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 14:54
|
|
|
Cytat: | 1. nie będzie głośniej chodzić ? |
będzie, zdecydowanie
Cytat: | 2. nie doczepią się na przeglądzie że nie ma tego środkowego tłumika ? |
mogą |
_________________ była sobie RS`ka... |
|
|
|
 |
Sorbi [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 17:42
|
|
|
Czegoś tu nie rozumiem.Jak można zastąpić tłumik środkowy strumienicą.Katalizator strumienicą owszem.Tłumik środkowy jest najdłuższą częścią układu wydechowego a w dodatku jest gięty i łączy się z tylnym.Ja też polecam wspawanie rury.Najtańsze rozwiązanie i chyba najlepsze,no i ze 2 konie dojdzie. |
|
|
|
 |
kopys
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 18:44
|
|
|
Rura chyba odpada, bo piszecie że auto będzie o wiele głośniejsze, a autem najczęściej jeżdzi moja zona z małym dzieckiem, ja użytkuje na codzień inne auto. |
_________________ Kopys |
|
|
|
 |
Sorbi [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 19:17
|
|
|
Nie będzie takie głośne.U mnie też padł kat. i mam wspawaną rurę i jest ok. |
|
|
|
 |
kopys
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 19:34
|
|
|
Sorbi napisał/a: | Nie będzie takie głośne.U mnie też padł kat. i mam wspawaną rurę i jest ok. |
NIe mówimy teraz o kacie, bo tam już jest pusty. Mówimy o głosności gdyby wyciąć środkowy tłumik i dać tam rure.
Czyli kat pusty i długa rura, a na samym koncu tylko ostatni tłumik. |
_________________ Kopys |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 19:49
|
|
|
strumienica nie bedzie cichsza, bo czym jest strumienica?? |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
Sorbi [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 19:57
|
|
|
Jak możesz wywalić tłumik środkowy?.Wytnij ten pusty kat.,bo to on daje ten pogłos i wstaw jedną rurę a za nim przecież idzie tłumik środkowy i na końcu tylni. |
|
|
|
 |
kopys
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 20:09
|
|
|
Sorbi napisał/a: | Jak możesz wywalić tłumik środkowy?.Wytnij ten pusty kat.,bo to on daje ten pogłos i wstaw jedną rurę a za nim przecież idzie tłumik środkowy i na końcu tylni. |
Kolego, czytaj uważnie cały post. |
_________________ Kopys |
|
|
|
 |
Lukas [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 20:11
|
|
|
Ja przez jakiś czas jeździłem w wspawaną rurką zamiast środkowego ale kat był cały, i nie widziałem różnicy ani w głośności ani w osiągach. Tylko na przeglądzie może być przypał. |
|
|
|
 |
Sorbi [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 20:22
|
|
|
Rób jak uważasz.Ale jeśli masz pusty kat. i dasz jeszcze długą rurę to powodzenia. |
|
|
|
 |
zefir


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Piotruś
Wiek: 39 Dołączyła: 30 Wrz 2004 Posty: 1562 Skąd: Łódź/Ozorków
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 20:24
|
|
|
ludzie to jest tylko 1.1 , jaka moze byc roznica, czy to po dlugosci wydechu czy to bedzie rurka czy strumienica, czy to pusty kat czy zdrowy kat czy brak kata?? |
_________________ Cific TypeS r18a2 140KM 180NM
...drin team.... |
|
|
|
 |
Sorbi [Usunięty]
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 20:31
|
|
|
Moja rada to rura zamiast kat. i nowy środkowy i będzie cacy.Zrobisz jak zechcesz, a jak wspawasz długą rurę za pustym kat., to będziesz miał efekt Harleya.
[ Dodano: Sro Mar 28, 2007 20:34 ]
zefir napisał/a: | ludzie to jest tylko 1.1 , jaka moze byc roznica, czy to po dlugosci wydechu czy to bedzie rurka czy strumienica, czy to pusty kat czy zdrowy kat czy brak kata?? |
jest i to duża |
|
|
|
 |
kopys
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Wiek: 47 Dołączył: 27 Lip 2005 Posty: 22 Skąd: WĄGROWIEC
|
Wysłany: 28 Mar 2007, 20:52
|
|
|
Sorbi napisał/a: | Moja rada to rura zamiast kat. i nowy środkowy i będzie cacy.Zrobisz jak zechcesz, a jak wspawasz długą rurę za pustym kat., to będziesz miał efekt Harleya.
[ Dodano: Sro Mar 28, 2007 20:34 ]
zefir napisał/a: | ludzie to jest tylko 1.1 , jaka moze byc roznica, czy to po dlugosci wydechu czy to bedzie rurka czy strumienica, czy to pusty kat czy zdrowy kat czy brak kata?? |
jest i to duża |
No i konkretna odpowiedz, o to mi chodziło.
Pozdro |
_________________ Kopys |
|
|
|
 |
dday

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 44 Dołączył: 29 Gru 2004 Posty: 390 Skąd: wawa-anin
|
Wysłany: 29 Mar 2007, 02:48
|
|
|
Lukas napisał/a: | Ja przez jakiś czas jeździłem w wspawaną rurką zamiast środkowego ale kat był cały, i nie widziałem różnicy ani w głośności ani w osiągach. Tylko na przeglądzie może być przypał. |
na przeglądzie to nie będzie przypału za brak środkowego tlumika
za to może być za brak katalizatora |
_________________
 |
|
|
|
 |
|