[MK3] Jak się robi test szczelności głowicy? |
Autor |
Wiadomość |
megabajt
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 128 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 20 Lis 2008, 23:08 [MK3] Jak się robi test szczelności głowicy?
|
|
|
Jak się robi test szczęlności głowicy? |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Sty 2010, 22:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Patrycjan

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Patryk
Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 23 Skąd: Hąkąg
|
Wysłany: 20 Lis 2008, 23:54
|
|
|
Szczelność zaworów (ale nie wiem czy o to Ci chodziło) w domowych warunkach polega na pozostawieniu głowicy odwróconej komorami spalania do góry i zalanymi bardzo rzadkim płynem (np. mleko niskotłuszczowe, nie UHT). Po kilku godzinach sprawdzamy czy poziom się zmniejszył. |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 14:12
|
|
|
Elo. Ja się chciałem zapytać co sprawdzają na badaniu szczelności głowicy Czy tak jak wyżej kolega napisał, tylko szczelność zaworów czy mają specjalistyczny sprzęt do sprawdzania pęknięć i szczelin ?? Na jednej świecy / gwincie miałem olej, ten test znajdzie źródło ??
http://allegro.pl/item891...ow_glowicy.html
Takie cudo nada się do ściągnięcia i zamontowania zaworów ?? Znaczy sprężyn |
|
|
|
 |
d4niell
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009 Posty: 42 Skąd: h-ka
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 14:28
|
|
|
uwierz mi ze takim czymś wcale łatwo tych sprężyn się nie zdejmuje. Lepiej samemu zrobić takie ustrojstwo z kawałka płaskownika (było gdzieś opisane chyba w topicu o wymianie uszczelniaczy zaworowych ) |
|
|
|
 |
kuba87

Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3357 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 17:48
|
|
|
tak sprawdzaja szczelnosc zaworow w zakładzie maja taki przyzad ktury przykreca sie do głowicy i pompuja powietrze i sprawdzaja manometrem jak ucieka cisnienie
aprawdzaja tez szczelnosc płaszcza wodnego
jesli znalazłes olej na swiecy to sprawdz jak wygladaj pierscienie tłokowe |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:35
|
|
|
kuba87 napisał/a: | tak sprawdzaja szczelnosc zaworow w zakładzie maja taki przyzad ktury przykreca sie do głowicy i pompuja powietrze i sprawdzaja manometrem jak ucieka cisnienie |
no nie do końca tak . Zazwyczaj wsadzają głowicę do wody i podgrzewają do 60-80 st tak by odzwierciedlić warunki pracy w samochodzie . Ewentualne bomble wskazują uszkodzenie .
Co do sprawdzania zaworów to sprawdza się je testem vacum czyli zakłada się przyssawkę do komory i robi podciśnienie i sprawdza po ilu zejdzie a zejdzie zawsze .
Inna metoda to sprawdzanie na naftę . Wlewa się naftę do komory spalania i sprawdza się po ilu przejdzie przez zawory . Jeśli przez 5 godzin nie przejdzie to jest w miarę ok . Super sprawne zawory dobrze dotarte nie puszczą nawet po 24h . |
|
|
|
 |
drjanusz

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62 Dołączył: 07 Lip 2007 Posty: 923 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:42
|
|
|
diodalodz napisał/a: | kuba87 napisał/a: | tak sprawdzaja szczelnosc zaworow w zakładzie maja taki przyzad ktury przykreca sie do głowicy i pompuja powietrze i sprawdzaja manometrem jak ucieka cisnienie |
no nie do końca tak . Zazwyczaj wsadzają głowicę do wody i podgrzewają do 60-80 st tak by odzwierciedlić warunki pracy w samochodzie . Ewentualne bomble wskazują uszkodzenie .
Co do sprawdzania zaworów to sprawdza się je testem vacum czyli zakłada się przyssawkę do komory i robi podciśnienie i sprawdza po ilu zejdzie a zejdzie zawsze .
Inna metoda to sprawdzanie na naftę . Wlewa się naftę do komory spalania i sprawdza się po ilu przejdzie przez zawory . Jeśli przez 5 godzin nie przejdzie to jest w miarę ok . Super sprawne zawory dobrze dotarte nie puszczą nawet po 24h . |
Dobrze prawisz Nafta to stary i wiarygodny sposób i do tego nie zapaskudzi głowicy |
_________________ Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6 |
|
|
|
 |
Pele

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009 Posty: 757 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 19 Sty 2010, 22:46
|
|
|
O sposobie z naftą czytałem Jeśli poza sprawdzaniem zaworów nic więcej nie robią to wolę zaoszczędzić te 90 zł i sam je sprawdzić. Chodzi mi głównie o sprawdzenie czy nie ma nieszczelności w materiale głowicy ...
Co do dorobienia kątownika ... nie wiem czy starczyłoby mi siły i samozaparcia żeby tyle czasu wiercić kątownik Poza allegro można takie sprzęty do napraw silników kupić ?? Coś takiego jak ten przyrząd do rozpinania zaworów czy ściągacz 5 biegu skrzyni. W jakich sklepach ?? Podejrzewam że w IC czy FOTA nie będzie |
|
|
|
 |
diodalodz

Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5672 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 03:01
|
|
|
Pamiętaj by ponumerować zawory punktakiem na środku grzybków . jedna kropka zawory z 1 cylindra , ostatnie zawory bez kropek bo nie trzeba (4) - zrób to przed zdjęciem zamków i sprężyn .
Potem szczotka na szlifierce stołowej i czyszczenie trzonków zaworowych i grzybków z przylgniami. jeśli zobaczysz czarne kropki na przylgniach a to na zaworach albo na gniazdach to czeka cię szlif gniazd i wymiana zaworów . jeśli auto widziało gaz obstawiam że zawory wydechowe bedą tragiczne .
Dodatkowo jeśli jest to głowica alu proponuje wyczyścić komory spalania i sprawdzić czy nie pękła między gniazdami . |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: 20 Sty 2010, 14:58
|
|
|
Patrycjan napisał/a: | Szczelność zaworów (ale nie wiem czy o to Ci chodziło) w domowych warunkach polega na pozostawieniu głowicy odwróconej komorami spalania do góry i zalanymi bardzo rzadkim płynem (np. mleko niskotłuszczowe, nie UHT). Po kilku godzinach sprawdzamy czy poziom się zmniejszył. |
Raczej naftą |
_________________ Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167 |
|
|
|
 |
|