Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Jak się robi test szczelności głowicy?
Autor Wiadomość
megabajt 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: FX
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 128
Skąd: Wrocław
Wysłany: 20 Lis 2008, 23:08   [MK3] Jak się robi test szczelności głowicy?

Jak się robi test szczęlności głowicy?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 19 Sty 2010, 22:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Patrycjan 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Patryk
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 23
Skąd: Hąkąg
Wysłany: 20 Lis 2008, 23:54   

Szczelność zaworów (ale nie wiem czy o to Ci chodziło) w domowych warunkach polega na pozostawieniu głowicy odwróconej komorami spalania do góry i zalanymi bardzo rzadkim płynem (np. mleko niskotłuszczowe, nie UHT). Po kilku godzinach sprawdzamy czy poziom się zmniejszył.
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Sty 2010, 14:12   

Elo. Ja się chciałem zapytać co sprawdzają na badaniu szczelności głowicy :-P Czy tak jak wyżej kolega napisał, tylko szczelność zaworów czy mają specjalistyczny sprzęt do sprawdzania pęknięć i szczelin ?? Na jednej świecy / gwincie miałem olej, ten test znajdzie źródło ??


http://allegro.pl/item891...ow_glowicy.html
Takie cudo nada się do ściągnięcia i zamontowania zaworów ?? Znaczy sprężyn :-P
 
 
 
d4niell 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 29 Sty 2009
Posty: 42
Skąd: h-ka
Wysłany: 19 Sty 2010, 14:28   

uwierz mi ze takim czymś wcale łatwo tych sprężyn się nie zdejmuje. Lepiej samemu zrobić takie ustrojstwo z kawałka płaskownika (było gdzieś opisane chyba w topicu o wymianie uszczelniaczy zaworowych )
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 38
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3357
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Sty 2010, 17:48   

tak sprawdzaja szczelnosc zaworow w zakładzie maja taki przyzad ktury przykreca sie do głowicy i pompuja powietrze i sprawdzaja manometrem jak ucieka cisnienie
aprawdzaja tez szczelnosc płaszcza wodnego
jesli znalazłes olej na swiecy to sprawdz jak wygladaj pierscienie tłokowe
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:35   

kuba87 napisał/a:
tak sprawdzaja szczelnosc zaworow w zakładzie maja taki przyzad ktury przykreca sie do głowicy i pompuja powietrze i sprawdzaja manometrem jak ucieka cisnienie

no nie do końca tak . Zazwyczaj wsadzają głowicę do wody i podgrzewają do 60-80 st tak by odzwierciedlić warunki pracy w samochodzie . Ewentualne bomble wskazują uszkodzenie .
Co do sprawdzania zaworów to sprawdza się je testem vacum czyli zakłada się przyssawkę do komory i robi podciśnienie i sprawdza po ilu zejdzie a zejdzie zawsze .
Inna metoda to sprawdzanie na naftę . Wlewa się naftę do komory spalania i sprawdza się po ilu przejdzie przez zawory . Jeśli przez 5 godzin nie przejdzie to jest w miarę ok . Super sprawne zawory dobrze dotarte nie puszczą nawet po 24h .
 
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 62
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Sty 2010, 21:42   

diodalodz napisał/a:
kuba87 napisał/a:
tak sprawdzaja szczelnosc zaworow w zakładzie maja taki przyzad ktury przykreca sie do głowicy i pompuja powietrze i sprawdzaja manometrem jak ucieka cisnienie

no nie do końca tak . Zazwyczaj wsadzają głowicę do wody i podgrzewają do 60-80 st tak by odzwierciedlić warunki pracy w samochodzie . Ewentualne bomble wskazują uszkodzenie .
Co do sprawdzania zaworów to sprawdza się je testem vacum czyli zakłada się przyssawkę do komory i robi podciśnienie i sprawdza po ilu zejdzie a zejdzie zawsze .
Inna metoda to sprawdzanie na naftę . Wlewa się naftę do komory spalania i sprawdza się po ilu przejdzie przez zawory . Jeśli przez 5 godzin nie przejdzie to jest w miarę ok . Super sprawne zawory dobrze dotarte nie puszczą nawet po 24h .

Dobrze prawisz :zwyciężca: Nafta to stary i wiarygodny sposób i do tego nie zapaskudzi głowicy :ok:
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Pele 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Michał
Dołączył: 24 Sty 2009
Posty: 757
Skąd: Szczecin
Wysłany: 19 Sty 2010, 22:46   

O sposobie z naftą czytałem :ok: Jeśli poza sprawdzaniem zaworów nic więcej nie robią to wolę zaoszczędzić te 90 zł i sam je sprawdzić. Chodzi mi głównie o sprawdzenie czy nie ma nieszczelności w materiale głowicy ...

Co do dorobienia kątownika ... nie wiem czy starczyłoby mi siły i samozaparcia żeby tyle czasu wiercić kątownik :-) Poza allegro można takie sprzęty do napraw silników kupić ?? Coś takiego jak ten przyrząd do rozpinania zaworów czy ściągacz 5 biegu skrzyni. W jakich sklepach ?? Podejrzewam że w IC czy FOTA nie będzie :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5672
Skąd: Łódź
Wysłany: 20 Sty 2010, 03:01   

Pamiętaj by ponumerować zawory punktakiem na środku grzybków . jedna kropka zawory z 1 cylindra , ostatnie zawory bez kropek bo nie trzeba (4) - zrób to przed zdjęciem zamków i sprężyn .
Potem szczotka na szlifierce stołowej i czyszczenie trzonków zaworowych i grzybków z przylgniami. jeśli zobaczysz czarne kropki na przylgniach a to na zaworach albo na gniazdach to czeka cię szlif gniazd i wymiana zaworów . jeśli auto widziało gaz obstawiam że zawory wydechowe bedą tragiczne .
Dodatkowo jeśli jest to głowica alu proponuje wyczyścić komory spalania i sprawdzić czy nie pękła między gniazdami .
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 20 Sty 2010, 14:58   

Patrycjan napisał/a:
Szczelność zaworów (ale nie wiem czy o to Ci chodziło) w domowych warunkach polega na pozostawieniu głowicy odwróconej komorami spalania do góry i zalanymi bardzo rzadkim płynem (np. mleko niskotłuszczowe, nie UHT). Po kilku godzinach sprawdzamy czy poziom się zmniejszył.


Raczej naftą
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: NASZE OSIĄGNIĘCIA - czyli chwalimy się :)
PUCIO Frakcja wielkopolska 8 5 Gru 2008, 21:51
PUCIO
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Jak rozebrać fotele "Uszatki"
luk-90 Tuning stylistyczny 9 6 Wrz 2013, 02:02
fiestaRS
Brak nowych postów Przyklejony: Chciałem/chciałam się przywitać....
Gość Hyde-Park 2071 17 Gru 2024, 10:00
SCHWARZ 1.4S
Brak nowych postów Przyklejony: CZYM SIĘ WOZI TEAM ZACHÓD
:) czyli nasza galeria i przywitalnia ;)
sowa Team Zachód 38 1 Maj 2013, 18:37
Howser


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.