Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] wpadnięty pedał gazu
Autor Wiadomość
wito 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Lublin
Wysłany: 24 Paź 2009, 10:56   [MK3] wpadnięty pedał gazu

Witam
Mam problem z Fiescina. Mianowicie pewnego razu w trasie;) pedał gazu zapadł się w podłogę.
Pewny swego wymieniłem linkę do przepustnicy na nową, faktycznie jest lepiej..ale minimalnie.Pedał już nie jest całkiem w podłodze..wisi jakies 2mm nad;) z tego co czytałem gdzieś w sieci, pękła lub znikła mi jakaś plastikowa prowadnica odpowiadająca za naciąg linki?!?!?! Jeśli ktoś by wiedział o co chodzi lub miał podobny przypadek to chętnie wysłucham co i ewentualnie gdzie to dostać lub czym zastąpić.
Pozdrawiam
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Paź 2009, 11:10   

Tak, jeśli problem jest taki jak u mnie to od razu Ci powiem,,, szukaj "nowego" gaźnika, bo tego plastiku osobno nie kupisz, ja kupiłem przepustnice od mondeo, tam ten element jest metalowy, i przespawałem na swój gaźnik,,, jak najdę fotki do dam,,, plastiku osobno nigdzie nie kupisz bo bez niego gaźnik jest bezwartościowy w sumie, klejenie też nie ma sensu.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
wito 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Lublin
Wysłany: 24 Paź 2009, 11:39   

Dzięki za odpowiedź, właśnie przydałoby się zdjęcie bo nie mam pojęcia czy faktycznie w tym tkwi mój problem a jeśli tak to masakra..a ceny gaźników?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 24 Paź 2009, 12:28   

Na szrocie wyszarpniesz gaźnik za 30-50 zeta, fart w tym że nie musi być sprawny i może być niekompletny (więc można zbijać z ceny) byle ten plastik na nim był - problem że to często pęka :(

Myślałem że mam więcej fotek, ale niestety,,



Gaźnik, trochę rozmontowany, strzałkami zaznaczone miejsce zaczepu pancerza linki (i jej regulacja) oraz miejsce gdzie powinna zaczepiać o gaźnik - jak widać nie ma o co zaczepić, bo plastik mi pękł i się rozleciał - kupiłem auto już klejone, sam kleiłem ze 3-4 razy. Na zdjęciu widać że odkręcona jest przepustnica ssania, a to dlatego że jak straciłem gaz 200km od domu to trzeba było jakoś dojechać - wymontowałem przepustnice a przewyższanie obrotów podniosłem na jakieś 3tyś, co pozwoliło na w miarę szybką jazdę - regulacja prędkości obrotowej silnika gałką ssania :P





Wymontowana z nowej przepustnicy dźwignia, w której element na linkę jest metalowy - czyli wieczny, problem że kształt w ogóle nie pasuje do fiesty. Na górze przyłożony kawałeczek z gaźnika, po wycięciu z tego dużego kawałka co przeszkadzał, skleiłem oba elementy klejem, i po kontrolnym złożeniu czy zakres ruchów jest dostateczny, podrzuciłem do znajomego i mi zapunktował w kilku miejscach migomagiem. Element metalowy pochodzi z: FORD ESCORT mk5 przepustnica 1.6 EFI (a nie escort jak pisałem wcześniej)





Ponownie gaźnik i ten cyngiel co steruje przepustnica, o to ma być zaczepiona linka,





Mniej więcej tak to trzeba obciąć,,, nie można przyłożyć jednego do drugiego bo jest ciasno, ale jest miejsce by elementy zachodziły na siebie lekko, wtedy rowek prowadzący nie jest w osi, tylko przesunięty w bok o grubość tej blachy z której jest zrobiony, ale to nie przeszkadza,,,





Tak to wygląda po zamontowaniu,





Żeby to zrobić trzeba odkręcić gaźnik od kolektora, potem potrzeba nowa uszczelka w razie problemu z zakupem (brak lub wysoka cena) polecam gruby karton i nożyczki :P
Przy rozkładaniu proponuję dużo zdjęć żeby wiedzieć jak potem poskładać, na trzpieniu przepustnicy są ze 3 sprężynki, i kilka podkładek które w odpowiednich momentach zaczepiają i przesuwają inne części gaźnika.



Po modzie auto jeździ już ze 2 lata - ustawienie linki takie że pedał gazu wciśnięty do podłogi - przepustnica otwarta na maxa a linka lekko, ale to naprawdę lekko napięta, położenia stanu spoczynkowego nie ustalamy - niektórym jest za nisko i podnoszą pedał do góry, a w efekcie jak przepustnica jest na maxa otwarta to pedał nie dochodzi do podłogi i blokuje się na lince - i albo ta pęka albo strzela ten plastik albo co innego się jeszcze psuje przez niepotrzebne naprężenia.

Tu masz aukcje gdzie kupisz myślę co trzeba (http://allegro.pl/item773...ort_okazja.html ) - na zdjęciu widać jak by to było plastikowe, więc może pasować plug&play.

[ Dodano: Sob Paź 24, 2009 12:35 ]
A teraz mnie jeszcze oświeciło, po tym jak się naprodukowałem,,, jak by Ci strzelił ten plastik na cięgle to przecież pedał by Ci wpadł w podłogę, i auto by chodziło tylko na wolnych, a z opisu wnioskuję że jeździ ale pedał masz nisko ale generalnie trochę działa,,, cyknij fotkę jak ta moja pierwsza (czyli bez puszki filtra) głównie chodzi o mocowanie pancerza linki( to ta strzałka z prawej strony).
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
wito 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Lublin
Wysłany: 25 Paź 2009, 11:44   

Dzięki wielkie za wszystkie zdjęcia;) Mam pytanie jeszcze jedno;P masz może zdjęcie z założoną linką?jak to przebiega?ja dziś zrobię zdjęcia od siebie i ewentualnie ocenisz bo mi się wydaje ze wszystko mam na miejscu;/ może linkę źle założyłem
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12077
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 25 Paź 2009, 16:02   

Właśnie nie mam z założoną linką, daj takie jak to moje pierwsze, ze zdjęto puszką filtra.
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
wito 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: C
Silnik: 1.1/53KM
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 12
Skąd: Lublin
Wysłany: 27 Paź 2009, 22:10   

problem tkwi faktycznie w tym plastiku. masakra. moze uda mi sie dorobic cos takiego jak podales.dzieki za pomoc i dam znac jak wynik operacji;) narazie fiesta stoii
 
 
Bit1 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Błażej
Wiek: 38
Dołączył: 27 Sie 2005
Posty: 506
Skąd: Chorzów
Wysłany: 13 Sty 2010, 19:26   

Wybaczcie za odkopanie takiego starocia, ale wybrałem dla dziewczyny fiestę i po 4 dniach użytkowania chyba jej właśnie ułamałem ten badziew;/
Ma ktoś może jego zdjęcie żebym wiedział czy to na pewno to?
Wito udało ci się coś z tym zrobić?
_________________

Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Ku przestrodze, czyli zdejmij nogę z gazu
Tutaj zamieszczamy linki i zdjecia dla piratow drogowych
Mafios Linkownia 583 30 Paź 2015, 14:54
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.