[Inny] Fiat Punto 55 STax |
Autor |
Wiadomość |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 11:00 [Inny] Fiat Punto 55 STax
|
|
|
1. NICK: STax
2. IMIĘ: Szczepan
3. MODEL: Fiat Punto 55
4. WERSJA: SX
5. ROCZNIK: 1997
6. SILNIK: FIRE 1108ccm, seryjnie 54KM i 86Nm
7. OPIS AUTA:
Auto w moim posiadaniu od nowości, przejechałem nim już 170tys km. Jest moim oczkiem w głowie i w miarę możliwość troszkę poprawiam fabrykę
8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: dołożony tunel środkowy z wersji GT, dwa komplety alufelg (lato 175/60/14, zima 165/65/13), przedni znaczek przemalowany na czarno
b. mechaniczne: wałek rozrządu, przepustnica i kolektor wydechowy 4-2-1 z modelu 75, dolot własnego pomysłu z wkładką K&N, zmienione oprogramowanie silnika
Amortyzatory KYB, z przodu tarcze hamulcowe hart sport, z tyłu bębny zmienione na tarcze 240mm brembo max
c. audio: stareńki JVC KD-G322, z przodu pioneer ts-875 87mm dedykowane do punto, z tyłu kolumna i subwoofer eltax (zajmują mało miejsca a dobrze grają)
d. inne: -
9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: może gwintowane zawieszenie, jeśli będą fundusze
b. mechaniczne: dalsze grzebanie w elektronice, obróbka głowicy, może ITB
c. audio: -
d. inne -
10. Fotki:
Stan pierwotny (do ok. 2005r)
  
Wymieniony kolektor wydechowy
Tunel z GT:
Modyfikacja dolotu:
Pierwszy pomiar na hamowni (2011r)
Nowy wałek rozrzadu:
Drobne modyfikacje:
 
Zmieniona przepustnica (stara 30mm, nowa 38mm)
Pomiar po wszystkich modyfikacjach:
Aktualny wygląd:

I zimowy setup:
 |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
Ostatnio zmieniony przez Freeman 4 Lut 2013, 20:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
BuMeL
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 41 Dołączył: 02 Wrz 2010 Posty: 1046 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 11:23
|
|
|
I to jest kurde modyfikowalny motor a nie pakowac 3k pln w zeteca, ktore dadza 5 koni ;d |
_________________ BUILT, NOT BOUGHT
fiesta fiestolot fiestodrom fiestodont fiestokrator dj fiesto
Fofik
i pincet kuniuf |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 11:29
|
|
|
To prawda, modyfikowanie tego silnika to bajka jeśli chodzi o koszty, za przyrost 28KM (czyli 50% mocy) i 26Nm (~30% momentu) zapłaciłem ok. 500zł |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
tadzias

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 11:38
|
|
|
U mnie w rodzinie był kiedyś punciak pierwszej generacji i również 55-tka ale straszny muł. Pamiętam jak nad morze 900km pokonaliśmy w 21h |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 11:56
|
|
|
Seria nie jest zbyt szybka, w dodatku trudno o zadbany egzemplarz.
Mój aktualnie robi 11,3s do 100km/h mierzone g-techem.
No i
|
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
tadzias

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 13:06
|
|
|
Powiadasz, że dopadłeś kawałek wzniesienia z kapką lodu |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 13:34
|
|
|
No powiem, że jestem zaskoczony na plus... taka popierdółka, a tak fajnie się modzi. Wzrost momentu o 1/3 pewnie da się mocno odczuć w takim czymś.
... ale wsadziłbyś tam 2.0T, a nie się bawił |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 14:23
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Wzrost momentu o 1/3 pewnie da się mocno odczuć w takim czymś. |
Niestety "to coś" waży dość sporo, bo 960kg bez kierowcy (ważone przed hamownią).
Zapomniałem jeszcze, że głowica była planowana 2 razy, w sumie ok 0,5mm.
Pufcio napisał/a: | ... ale wsadziłbyś tam 2.0T, a nie się bawił |
2.0 to rzeźba spora, ale seryjnie były przecież punto GT z 1.4T pod maską (130KM).
Tyle, że mnie swap nie interesował nigdy, auto mam od nowości, silnik jest pewny i sprawdzony no i jeszcze nie doszedłem do końca jego możliwości |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
Puff
Forumowy Maruda

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 38 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5740 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 14:30
|
|
|
Kolejne "kunie" tak łatwo się nie pojawią. Wyciśnięcie 100KM z litra w silniku NA to już jest wyczyn. A im bliżej tej granicy, tym koszt dla "Kowalskiego", który dłubie motor seryjnie dużo słabszy, jest większy.
Dokładanie turbo też ma mniej więcej taki sens jak zakładanie maluchowi napędu odrzutowego. Maluch wart X, napęd 300X |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
 |
Peedro
Klubowicz

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 36 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 14:34
|
|
|
2,5 V6, bo jak rs2000 wchodzi do cinkta... |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 14:36
|
|
|
Akurat w fiacie to nie taki problem, znam kilka projektów, gdzie założenie turbo do silnika 1.2 75KM zamknęło się w granicach 2000zł
A o kolejne konie na pewno będzie ciężko, ale...
- na pewno coś da się zrobić z wydechem, bo poza kolektorem jest seryjny, nawet katalizator jeszcze jest
- obróbka głowicy (porting) może sporo dać
- dolot też jeszcze się da poprawić
- powoli ogarniam elektronikę silnika
100KM będzie ciężko uzyskać, ale raczej jest to wykonalne. Kiedyś |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 46 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 20:22
|
|
|
STax Dolot to może abarthowski zrób albo ładna porządna rura bez harmoniii bo one hamują powietrze a dodatkowo jak wiadomo im dłuższy dolot tym górę polepsza Jak by co to kolega ma silnik 1,1 101Km na handel chyba 3500 chce |
_________________ Wejdz i zostaw komentarz rady pomysły co robić dalej..... |
|
|
|
 |
Stunt_Man
Niereformowalny
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Domi
Dołączył: 13 Sie 2010 Posty: 1933 Skąd: \,,/
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 20:33
|
|
|
gdzie znalazłeś taką delikatną hamownie? bo patrząc na wykres to ledwo rolkami zakręcił |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 20:41
|
|
|
Grax napisał/a: | a dodatkowo jak wiadomo im dłuższy dolot tym górę polepsza |
Ale u mnie długość dolotu (czyli odległość filtra od przepustnicy) jest seryjna
Z przebiegu momentu jestem zadowolony, od niecałych 2000rpm mam go więcej niż seria miała max. Od 1500rpm można już spokojnie jechać.
A ten dolot abarthowski to jak wygląda?
Stunt_Man napisał/a: | gdzie znalazłeś taką delikatną hamownie? bo patrząc na wykres to ledwo rolkami zakręcił |
No przecież jest adres na obu wykresach |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
Grax
Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Courier
Silnik: 2.0 16V
Imię: Mariusz
Wiek: 41 Dołączył: 26 Sie 2011 Posty: 359 Skąd: Gloskow
|
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
Wysłany: 4 Lut 2013, 22:21
|
|
|
Tylko ja stożków nie toleruję Tym bardziej, że kiedyś czytałem artykuł, gdzie gość modził punto 75 na ponad 100KM i testy na hamowni wykazały, że najwydajniejszy jest seryjny dolot. A moje rozwiązanie usuwa słabości (zwężki) serii |
_________________ staxomoto.blogspot.com - zapraszam |
|
|
|
 |
tadzias

Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Xr2
Silnik: 1.6/96KM
Imię: Tadek
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 1321 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 20 Lut 2013, 00:12
|
|
|
nie ma to jak "domowa" robota |
|
|
|
 |
STax

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Szczepan
Dołączył: 28 Sty 2013 Posty: 118 Skąd: Opole
|
|
|
|
 |
|