Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Silnik 1.3 r94. Długość wysunięcia bolca przy Krokowcu
Autor Wiadomość
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 3 Sty 2010, 23:44   [MK3] Silnik 1.3 r94. Długość wysunięcia bolca przy Krokowcu

Witam

Denerwujące obroty zmusiły mnie do próby naprawienia krokowca i CPP, lecz jako, że nie przemyślałem wszystkiego do końca, po rozebraniu zacząłem wszystko rozkręcać do najmniejszej śrubeczki.

Moje pytanie brzmi.

Na ile obrotów tego plastiku zakończonego bolcem, a raczej na ile powinien wystawać bolec od krokowca. Oczywiście z uszczelką. Albo czy jest jakiś dobry sposób by sprawdzić czy dobrze jest to dokręcone. W jakiej pozycji powinien być ustawiony ten bolec po przykręceniu całego krokowca razem z CPP do metalowej obudowy obok filtra powietrza. (powinien dostawać do ruchomego elementu przepustnicy?-chyba to ogólnie jest przepustnica i nie mylić z czujnikiem położenia przepustnicy.- czy mieć trochę luzu, jeśli tak to ile.)

Kod:
http://img32.imageshack.us/img32/3561/33967113.jpg


Czy zła długość tego bolca może być przyczyną, że obroty nie schodzą poniżej 1400 obrotów na "luzie"? Jeśli chodzi o zachowywanie się obrotów to są równomierne-ciagle, lecz za wysokie i nie spadają do 800-900 które powinny być.


Wychodze z zalożenia, że jeśli coś może być zepsute warto to spróbowac naprawić a nie czym prędzej lecieć do sklepu i jak w tym wypadku wydać 400zł, które może nie do końca być przyczyną mojego problemu.

A takie pytanie poza konkursem, czemu czasem podczas jazdy może świecić się kontrolka, która pojawia się po zaciągnięciu ręcznego. Czasem sobie mignie, a wtedy sprawdzam, czy ręczny rzeczywiście jest opuszczony. Lecz tak jak myślę, jest opuszczony, i czujnik jest dobry, poniewaz go sprawdzałem ręcznie, tzn wciskając i puszczając.

Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 3 Sty 2010, 23:47   

Cytat:
A takie pytanie poza konkursem, czemu czasem podczas jazdy może świecić się kontrolka, która pojawia się po zaciągnięciu ręcznego
ona pokazuje, że brakuje płynu hamulcowego. Na wyłączonym silniku ten bolec powinien być maksymalnie wysunięty i aby trochę odchylał przepustnicę. Dlatego ni trzeba dodawać gazu przy odpalaniu.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 3 Sty 2010, 23:59   

Z tym płynem to rzeczywiście może być to, dzięki - jutro sprawdzę.

A co do bolca, jak powinien się samochód zachowywać w przypadku gdyby nie dostawał do przepustnicy?

Z opalaniem nie mam problemu, bo i tak daje za dużo gazu niż powinno być. Może i być -30 i samochód nieruszany z miesiąc i i tak zapali :) ).

Tyle denerwują mnie te obroty, ponieważ jeżdżąc po mieście sporo benzynki się marnuje. Tak na oko spalanie do ok 10l/100 wzrasta. Na trasie koło 5,5.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2010, 06:48   

Po pierwsze tym bolcem komputer dostaje info czy masz nogę na pedale czy nie, wiec jak nie dosięga on do przepustnicy czyli jest nienaciśnięty to komputer myśli ze trzymasz nogę na gazie - nie kombinuje z obrotami (teoretycznie) z drugiej strony żeby zwiększyć obroty (dodać gazu) to bolec musi sie dotknąć do przepustnicy,,, i ja fizycznie nacisnąć,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 4 Sty 2010, 07:40   

No to już się pogubiłem. Nie dostaje - źle, dostaje też źle :) )

Czyli Twoje słowa mam rozumieć, że bolec musi dotykać przepustnicy, lecz tylko do małego styku, bez jej unoszenia? To byłaby najlepsza jego pozycja, gdzie obroty byłyby najmniejsze?
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2010, 22:04   

Ja to robiłem tylko raz, bo wszystkie auta mam na gaźniku na logikę bym ustawił to tak by schowany silniczek dotykał do przepustnicy tak by załączał się czujnik że nie jest naciśnięty pedał gazu, ale żeby jej nie uchylał...
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 4 Sty 2010, 22:07   

JoeMix napisał/a:
Po pierwsze tym bolcem komputer dostaje info czy masz nogę na pedale czy nie
myślałem że od tego jest ccp, a "krokowiec" jest od tego aby nie zgasł silnik na wolnych obrotach, dojazdach. Po prostu ma za zadanie zwiększyć obroty jeśli są za niskie.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 4 Sty 2010, 22:23   

CPP wskazuje tylko jak bardzo przepustnica jest uchylona,,, Dioda mi kiedyś mówił że mk3 ma zwykły silniczek który się wkręca i wykręca (nie typowy krokowy), z tego co pamiętam miał wyłącznik krańcowy który Działa jak coś na niego naciska... czyli teoretycznie działa to tak:
Jak silnik jest zgaszony to silniczek powinien być wykręcony i przepustnica uchylona - ma to ułatwić rozruch, odpalasz, silniczek się wkręca i wykręca przez co komputer sobie ustala wolne obroty (dzięki CPP wie ile jest uchylona przepustnica, VSS mówi mu o prędkości jazdy a czujnik położe3nia wału o prędkości obrotowej silnika), do tego silniczek ma 2 styki które informuja komp o maxymalnym wkręceniu lub wykręceniu trzpienia,,, jak dodajesz gazu to przepustnica odsuwa się od silnika krańcówka działa i komputer przestaje nim kręcić w lewo i prawo dopóty znowu nie zwolnisz pedału,,,
Niech mnie ktoś poprawi jak źle piszę,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
nevvhuman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 37
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 36
Skąd: Kielce
Wysłany: 4 Sty 2010, 23:09   

Czyli najlepiej ustawić tak żeby przy zgaszonym silniku przepustnica była trochę odchylona? i potem niby automatycznie, jak już silnik się właczy, silnik krokowy powinien ją cofnąć, żeby były mniejsze obroty? Tak to zrozumialem... No nic, poczekam na cieplejsze dni i się zabiorę za to..aczkolwiek teraz potrzebuję jak najwięcej wiedzy o tym za co chce się zabrać. Przezorny zawsze ubiezpieczony...

Poza tym co to za sztuka oddać samochód mechanikowi, który wszystko naprawi...
Lepiej samemu trochę się pomęczyć...W końcu ja też czlowiek, i takie same jak i on mam ręce :) )
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sty 2010, 13:43   

Maksymalnie schowany silniczek ma dotykać przepustnicy tak by zadziałał stycznik, ale przepustnica ma być nie uchylona (czyli w położeniu spoczynkowym)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
jackrzec 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 30 Cze 2005
Posty: 2573
Skąd: Stargard
Wysłany: 5 Sty 2010, 20:02   

JoeMix dobrze pisze. Ale jest jeszcze coś. Po pierwsze to tam się nic nie ustawia, bo nie ma możliwości regulacji, po drugie, jak krokowiec jest dobrze złożony i wszystkie trzy styki ma w porządku, to pierwsze przekręcenie kluczyka w stacyjce samo go ustawi tak jak ma być, tak że się nie "celuje" na tej śrubie w środku. Krokowiec na postoju z wyłączonym zapłonem może być ustawiony jak chce, ale po włączeniu zapłonu oprócz pompki paliwa słychać też ja krokowiec buczy - wtedy właśnie się ustawia. Po odpaleniu widać jak na początku trochę jest wysunięty a potem, gdy "ssanie" się wyłącza trochę sie chowa i co chwilę wykonuje małe ruchy. Po tym można rozpoznać czy pracuje. Druga sprawa to CPP - musi być dobrze dźwigienka założona, bo cyrki będą.
_________________
Mk3,5 '95 Classic 1.1i/50KM + Mk3,5 '95 Fun 1.3i/60KM,-->
Fiesta Mk4 '99 Ghia 1.25/75KM
,--> Fiesta Mk7 '12 Titanium 1.25/82KM + Focus Mk3 '12 Titanium 1.6 EB/150KM
Profil Facebook
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.