[MK3] Problem z odpalaniem w zimę |
Autor |
Wiadomość |
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:48 [MK3] Problem z odpalaniem w zimę
|
|
|
Panowie mam mały problem, fiesta gdy było lato odpalała normalnie, bez żadnych problemów.
Teraz gdy jest zimno mam problem z odpaleniem samochodu po dłuższym staniu w garażu (np. noc). Słabo kręci, po chwili załapie i odpali. Gdy pochodzi 15 sekund i go zgaszę to następnym razem kręci jak powalony.
Wykluczam raczej akumulator, jest niby bezobsługowy ale po odsunięciu takiej taśmy i otwarciu korków jest pełno elektrolitu.
Nie wiem na co patrzeć, przewody WN czy świece? Może coś innego? Proszę o pomoc. |
|
|
|
|
trzeci
Prezes
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54 Dołączył: 24 Maj 2004 Posty: 7108 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:52 Re: Problem z odpalaniem w zimę
|
|
|
bzyq90 napisał/a: | Teraz gdy jest zimno mam problem z odpaleniem samochodu po dłuższym staniu w garażu (np. noc). Słabo kręci, po chwili załapie i odpali. Gdy pochodzi 15 sekund i go zgaszę to następnym razem kręci jak powalony.
Wykluczam raczej akumulator, jest niby bezobsługowy ale po odsunięciu takiej taśmy i otwarciu korków jest pełno elektrolitu. |
A ja, patrząc po opisanych objawach, stawiał bym na akumulator, że już jest słaby.
Podłącz go pod prostownik i naładuj.
Powinno pomóc.
Ile lat ma te aku ?
Pozdro ... |
_________________ Verba volant, scripta manent |
|
|
|
|
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 20:14
|
|
|
Nie wiem, fiestę mam od 25 maja, przeszłości nie znam.
Akumulator normalnie trzyma, koło 16:20 wróciłem do domu, od tego czasu samochód stoi przed garażem, Napięcie wynosi 12,94V Na zgaszonym. Pobór prądu przy zakresie 20mA wynosi 0,07, przy włączonym alarmie jest 0,08. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 20:19
|
|
|
poproś kogoś i sprawdź ile ma przy próbie rozruchu . Jak spadnie poniżej 10 V na klemach to za wesoło już nie jest. Głównie odpowiada za to gęsty olej , bo domyślam się że mineralnym go karmisz . |
|
|
|
|
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 20:31
|
|
|
216tys. przejechane to nie będę go zalewał syntetykiem czy pół Widocznie był wcześniej zalany mineralnym bo podczas regulacji zaworów zauważyłem niezły syf pod pokrywą ;]
Napięcie przy próbie rozruchu spada do 10,88V.
Przy przekręconym zapłonie 12,62V.
Przy odpalonym silniku 14,29V.
Dodam że teraz kręci jak głupi, zmierzyć rano? |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 20:44
|
|
|
to co w takim razie zrobić żeby tak się nie męczył z rozruchem.. Sorki że się wpiep..am w temat ale mam identyczne objawy. Olej mineralny, ale przeciez nie naleje półsyntetyka do silnika z 400 000 km przebiegu.. Podczas rozruchu napięcie na klemach waha się 9,8 - 10,6 V. Akumulator 6 letni, oryginał BMW (74Ah, 640A). Rozrusznik po wymianie tulejek, czyszczeniu i przesmarowaniu. |
|
|
|
|
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 4 Sty 2010, 23:27
|
|
|
Tak mi odpisali na forum elektrody:
nie masz co się czepiać - na mineralnym i na mrozie to normalka a fiesta 1,1 nie ma rozrusznika kolosalnej mocy żeby bezproblemowo kręcić silnikiem wypełnionym olejem o konsystencji prawie galarety albo conajmniej rozgrzanego lepiku dachowego |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 5 Sty 2010, 13:41
|
|
|
No tak, bo przy 1,1 można trafić rozrusznik 0,6kW,,, a to taki silniczek przecież,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
kamil wolski
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 1416 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 5 Sty 2010, 14:57
|
|
|
bzyq90 napisał/a: | Napięcie wynosi 12,94V Na zgaszonym. |
Jak to możliwe jak 12.8V na zgaszonym to 100% ? |
_________________ było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm |
|
|
|
|
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 5 Sty 2010, 16:18
|
|
|
Teoria nie zawsze jest równa praktyce, mam Ci zdjęcie zrobić żebyś uwierzył?
Dzisiaj normalnie odpalił z rana, mocno kręcił. Zobaczymy za pare dni. |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 01:50
|
|
|
Moja fiesta zawsze miała problemy zeby odpalić na mineralnym oleju +lpg . Wszystko przez zbyt niskie obroty rozrusznika . A pod koniec miałem już rozrusznik z mk3 na stałym magnesie . |
|
|
|
|
Seb0l
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38 Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 83 Skąd: SMY ....
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 07:08
|
|
|
Gdzieś czytałem że do diesla można założyć rozrusznik z focusa 1,8tddi. Byłby mocniejszy, bo standardowy ma 1,7kW, z focusa 2,2kW. Może akurat poprawi się odpalanie.. Chyba że ktoś już tego próbował, to prosiłbym o podzielenie się spostrzeżeniami. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 08:46
|
|
|
Po zmianie z 0,7kW na 1,3kW jest już spora różnica jeśli chodzi o 1,1,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
Ciapek
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73 Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Kotlin
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 09:24 Re: Problem z odpalaniem w zimę
|
|
|
Dzień dobry.
A może był chwilowy problem z ładowaniem akumulatora spowodowany przerwą na klemach?
Szukanie przyczyny i ruszanie wszystkim mogło poprawić styk na klemach i wróciło wszystko do normy?
Miałem tak kiedyś w innym samochodzie - od tamtej pory czyszczę i konserwuję klemy. |
_________________ Biała limuzyna ;-)
|
|
|
|
|
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 15:39
|
|
|
Klemy są w porządku, wystarczy akumulator 44Ah żeby ruszyć ten rozrusznik 1,3kW? W sensie żeby normalnie nim kręcił |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 16:07
|
|
|
Tak jak kręci rozrusznik nie zależy od pojemności akumulatora (Ah) tylko od prądu startowego (A) |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
bzyq90
Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33 Dołączył: 30 Maj 2009 Posty: 145 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 21:42
|
|
|
Powinieneś się domyśleć że czym więcej Ah tym większy prąd rozruchowy. |
|
|
|
|
JoeMix
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12026 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 6 Sty 2010, 22:14
|
|
|
No teoretycznie tak,,, ale lepiej mieć 42Ah i 600A niż13 45Ah i 580A,,, trzeba dobrze sprawdzać etykietki,,, bo są takie kwiatki na rynku,,, druga sprawa nieraz jest tak że przykładowo 42Ah kosztuje 250pln, 45Ah 280pln a 55Ah 305pln,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
|
diodalodz
Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39 Dołączył: 19 Cze 2004 Posty: 5649 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Sty 2010, 00:03
|
|
|
tak tylko normy prądu rozładowania są mierzone w 3 różnych standardach . Więc na to też trzeba patrzeć .
najczęściej EN - norma angielska albo DIN - norma niemiecka . Takie kruczki
Mniej spotykane IEC norma europejska i SAE norma amerykańska . |
|
|
|
|
|