Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Problem z odpalaniem w zimę
Autor Wiadomość
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:48   [MK3] Problem z odpalaniem w zimę

Panowie mam mały problem, fiesta gdy było lato odpalała normalnie, bez żadnych problemów.

Teraz gdy jest zimno mam problem z odpaleniem samochodu po dłuższym staniu w garażu (np. noc). Słabo kręci, po chwili załapie i odpali. Gdy pochodzi 15 sekund i go zgaszę to następnym razem kręci jak powalony.

Wykluczam raczej akumulator, jest niby bezobsługowy ale po odsunięciu takiej taśmy i otwarciu korków jest pełno elektrolitu.

Nie wiem na co patrzeć, przewody WN czy świece? Może coś innego? Proszę o pomoc.
 
 
trzeci 
Prezes





Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i8V/110KM
Imię: Artur
Wiek: 54
Dołączył: 24 Maj 2004
Posty: 7108
Skąd: Szczecin
Wysłany: 4 Sty 2010, 19:52   Re: Problem z odpalaniem w zimę

bzyq90 napisał/a:
Teraz gdy jest zimno mam problem z odpaleniem samochodu po dłuższym staniu w garażu (np. noc). Słabo kręci, po chwili załapie i odpali. Gdy pochodzi 15 sekund i go zgaszę to następnym razem kręci jak powalony.

Wykluczam raczej akumulator, jest niby bezobsługowy ale po odsunięciu takiej taśmy i otwarciu korków jest pełno elektrolitu.


A ja, patrząc po opisanych objawach, stawiał bym na akumulator, że już jest słaby.
Podłącz go pod prostownik i naładuj.
Powinno pomóc.
Ile lat ma te aku ?
Pozdro ...
_________________
Verba volant, scripta manent
Profil Facebook
 
 
 
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 4 Sty 2010, 20:14   

Nie wiem, fiestę mam od 25 maja, przeszłości nie znam.

Akumulator normalnie trzyma, koło 16:20 wróciłem do domu, od tego czasu samochód stoi przed garażem, Napięcie wynosi 12,94V Na zgaszonym. Pobór prądu przy zakresie 20mA wynosi 0,07, przy włączonym alarmie jest 0,08.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Sty 2010, 20:19   

poproś kogoś i sprawdź ile ma przy próbie rozruchu . Jak spadnie poniżej 10 V na klemach to za wesoło już nie jest. Głównie odpowiada za to gęsty olej , bo domyślam się że mineralnym go karmisz .
 
 
 
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 4 Sty 2010, 20:31   

216tys. przejechane to nie będę go zalewał syntetykiem czy pół :D Widocznie był wcześniej zalany mineralnym bo podczas regulacji zaworów zauważyłem niezły syf pod pokrywą ;]

Napięcie przy próbie rozruchu spada do 10,88V.
Przy przekręconym zapłonie 12,62V.
Przy odpalonym silniku 14,29V.
Dodam że teraz kręci jak głupi, zmierzyć rano?
 
 
Seb0l 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: SMY ....
Wysłany: 4 Sty 2010, 20:44   

to co w takim razie zrobić żeby tak się nie męczył z rozruchem.. Sorki że się wpiep..am w temat ale mam identyczne objawy. Olej mineralny, ale przeciez nie naleje półsyntetyka do silnika z 400 000 km przebiegu.. Podczas rozruchu napięcie na klemach waha się 9,8 - 10,6 V. Akumulator 6 letni, oryginał BMW (74Ah, 640A). Rozrusznik po wymianie tulejek, czyszczeniu i przesmarowaniu.
 
 
 
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 4 Sty 2010, 23:27   

Tak mi odpisali na forum elektrody:

nie masz co się czepiać - na mineralnym i na mrozie to normalka a fiesta 1,1 nie ma rozrusznika kolosalnej mocy żeby bezproblemowo kręcić silnikiem wypełnionym olejem o konsystencji prawie galarety albo conajmniej rozgrzanego lepiku dachowego
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 5 Sty 2010, 13:41   

No tak, bo przy 1,1 można trafić rozrusznik 0,6kW,,, a to taki silniczek przecież,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
kamil wolski 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 17 Sty 2008
Posty: 1416
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Sty 2010, 14:57   

bzyq90 napisał/a:
Napięcie wynosi 12,94V Na zgaszonym.


Jak to możliwe jak 12.8V na zgaszonym to 100% ?
_________________
było: 104KM 220Nm
jest: 133KM 186Nm
 
 
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 5 Sty 2010, 16:18   

Teoria nie zawsze jest równa praktyce, mam Ci zdjęcie zrobić żebyś uwierzył? :P

Dzisiaj normalnie odpalił z rana, mocno kręcił. Zobaczymy za pare dni.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sty 2010, 01:50   

Moja fiesta zawsze miała problemy zeby odpalić na mineralnym oleju +lpg . Wszystko przez zbyt niskie obroty rozrusznika . A pod koniec miałem już rozrusznik z mk3 na stałym magnesie .
 
 
 
Seb0l 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Sebastian
Wiek: 38
Dołączył: 17 Maj 2007
Posty: 83
Skąd: SMY ....
Wysłany: 6 Sty 2010, 07:08   

Gdzieś czytałem że do diesla można założyć rozrusznik z focusa 1,8tddi. Byłby mocniejszy, bo standardowy ma 1,7kW, z focusa 2,2kW. Może akurat poprawi się odpalanie.. :| Chyba że ktoś już tego próbował, to prosiłbym o podzielenie się spostrzeżeniami.
 
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Sty 2010, 08:46   

Po zmianie z 0,7kW na 1,3kW jest już spora różnica jeśli chodzi o 1,1,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
Ciapek 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Henryk
Wiek: 73
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Kotlin
Wysłany: 6 Sty 2010, 09:24   Re: Problem z odpalaniem w zimę

Dzień dobry.

A może był chwilowy problem z ładowaniem akumulatora spowodowany przerwą na klemach?

Szukanie przyczyny i ruszanie wszystkim mogło poprawić styk na klemach i wróciło wszystko do normy?

Miałem tak kiedyś w innym samochodzie - od tamtej pory czyszczę i konserwuję klemy.
_________________
Biała limuzyna ;-)
 
 
 
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 6 Sty 2010, 15:39   

Klemy są w porządku, wystarczy akumulator 44Ah żeby ruszyć ten rozrusznik 1,3kW? W sensie żeby normalnie nim kręcił :D
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Sty 2010, 16:07   

Tak jak kręci rozrusznik nie zależy od pojemności akumulatora (Ah) tylko od prądu startowego (A)
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 6 Sty 2010, 21:42   

Powinieneś się domyśleć że czym więcej Ah tym większy prąd rozruchowy.
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 43
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12026
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 6 Sty 2010, 22:14   

No teoretycznie tak,,, ale lepiej mieć 42Ah i 600A niż13 45Ah i 580A,,, trzeba dobrze sprawdzać etykietki,,, bo są takie kwiatki na rynku,,, druga sprawa nieraz jest tak że przykładowo 42Ah kosztuje 250pln, 45Ah 280pln a 55Ah 305pln,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sty 2010, 00:03   

tak tylko normy prądu rozładowania są mierzone w 3 różnych standardach . Więc na to też trzeba patrzeć .
najczęściej EN - norma angielska albo DIN - norma niemiecka . Takie kruczki :)
Mniej spotykane IEC norma europejska i SAE norma amerykańska .
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.