Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Podwyższone spalanie - 1.3
Autor Wiadomość
funfel34 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 12
Skąd: kielce
Wysłany: 31 Gru 2009, 23:32   [MK3] Podwyższone spalanie - 1.3

Wiem wiem wiem ten temat już był ale nic mi nie pomógł. Chciałbym żeby odp. udzielały osoby które mają te same objawy w swojej fieście. A więc mam fieste 1.3 z 93r. mam ją już 3 lata. Jak ją kupiłem paliła średnio około 8 l na setke powodem był zablokowany termostat-ogrzewanie wnętrza praktycznie nie działalo chyba że stałem w korkach. Po wymianie go spalanie drastycznie spadło średnio przy normalnej jeżdzie 6-6.3 l na trasie dało się zejśc do 5 l wg.mnie zaje... jak na tak archaiczną konstrukcje silnika. Ale się skończyło od ponad roku mam podobny problem pali średio 7-7.5 l ale termostat nadal jest sprawny-ogrzewanie sprawne wskazówka w tym samym miejscu no chyba ze na literze m jak napis norm to zle. Wymieniłem już swiece niepotrzebnie były dobre ale dla spokoju, przewody wn potrzebnie lepsza elastycznosc moge jechac 1500 obr na 5 wcześniej poniżej 1800 silnik sie "dlawił". Nic to nie dało natomiast na forach natknołem sie na tematy o sądzie lambda i objawach jej awarii. Zaczołem łączyc fakty: na końcu rury wydechowej jest czarny osad co może świadczyc o niespalonym paliwie, zbyt bogatej mieszance, stare świece też były zabarwione na czarno i czuc było niespaloną benzyne. Z ciekawości wykręciłem sonde jej kniec też jest czarny i czuc benzyną.Sprawdziłem czy działa w niej grzałka podpinając do prostownika- jest sprawna i sprawdziłem napięcie jakie wytw. wynosiło 0,3-0,4 V ale to było w garażu a jak to sprawdzic w aucie kiedy przewody sa podlączone. Niewiem czy wymieniac tą sonde,chciałbym sie upewnic ze niedziała zeby nie wyrzucic kasy w błoto bo jakieś napięcie jednak daje. PROSZE o pomoc osoby które sie znają na rzeczy lub miały takie same objawy w swoich fofi a nie wujków dobra rada.Opisałem usterke dosyc szczegółowo więc mysle za ktoś mi poradzi. POZDRAWIAM

[ Dodano: Pią Sty 01, 2010 01:11 ]
A i jeszcze jedno bo bym zapomniał jak silnik waszych fofi reaguje na zmiany temperatury i wilgotności powietrza. Bo u mnie wygląda to tak że jak jest gorąco np. w lato to silnik strasznie muli, wolno wkręca się na obroty jakby była słaba kompresja jakby 10 koni uciekło. Sytuacja wygląda inaczej w jesień, zime gdy jest chłodne i wilgone powietrze np. w czasie lub po deszczu wtedy fiesta wyrywa do przodu i czuc faktycznie te 60 koni a na gaz naciskam tak samo. Co może byc przyczyną takiego zachowania silnika. Proszę o odp. na ten jak i poprzedni ważniejszy post.POZDRAWIAM
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2010, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JoeMix 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44
Dołączył: 23 Maj 2004
Posty: 12078
Skąd: Konstantynów
Wysłany: 1 Sty 2010, 10:12   

Miernikiem sondy nie sprawdzisz,,, dowiesz się tylko czy daje jakiejś napięcie czy coś, albo i nie (jak masz słaby przyrząd) żeby sprawdzić sondę trzeba mieć analizator spalin i wiedzieć jakiej wartości się spodziewać,,, bo co z tego jak otrzymasz 0,4V skoro powinno być 0,48V ?

[ Dodano: Pią Sty 01, 2010 10:14 ]
funfel34 napisał/a:
wygląda to tak że jak jest gorąco np. w lato to silnik strasznie muli, wolno wkręca się na obroty jakby była słaba kompresja jakby 10 koni uciekło. Sytuacja wygląda inaczej w jesień, zime gdy jest chłodne i wilgone powietrze np. w czasie lub po deszczu wtedy fiesta wyrywa do przodu i czuc faktycznie te 60 koni a na gaz naciskam tak samo. Co może byc przyczyną takiego zachowania silnika.
Normalne zjawisko i nic z tym nie zrobisz, silnika zasilany chłodnym wilgotnym powietrzem pracuje lepiej i tyle,,,
_________________
Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da!
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Sty 2010, 12:54   

Pierwszą moją fiestą była fiesta 1.3 91r. Kupiona raczej w stanie średnim ale oleju nie brała. Jeśli chodzi o spalanie paliwa to latem oscylowało w granicach 7-7.5l, zimą mniej więcej o litr więcej. Na trasie w zależności od prędkości 6.5 - 7.5l I takie spalanie uważam za optymalne dla tego silnika.
JoeMix napisał/a:
[ Dodano: Pią Sty 01, 2010 10:14 ]
funfel34 napisał/a:
wygląda to tak że jak jest gorąco np. w lato to silnik strasznie muli, wolno wkręca się na obroty jakby była słaba kompresja jakby 10 koni uciekło. Sytuacja wygląda inaczej w jesień, zime gdy jest chłodne i wilgone powietrze np. w czasie lub po deszczu wtedy fiesta wyrywa do przodu i czuc faktycznie te 60 koni a na gaz naciskam tak samo. Co może byc przyczyną takiego zachowania silnika.
Normalne zjawisko i nic z tym nie zrobisz, silnika zasilany chłodnym wilgotnym powietrzem pracuje lepiej i tyle,,,

Bez przesady żeby aż tak mocno był odczuwalny spadek mocy, sprawdź czy silnik nie zasysa gorącego powietrza znad kolektora wydechowego poprzez zepsuty termostat na dolocie.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Sty 2010, 13:15   

MARIUSZ.B, różnica jednak jest i to spora - sam aż kiedyś założyłem o tym wątek w HP. moja kosiarka po paru deszczowych dniach jeździ jak przecinak gy
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
MARIUSZ.B 


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46
Dołączył: 02 Lut 2005
Posty: 1961
Skąd: Warszawa
Wysłany: 1 Sty 2010, 13:25   

bidżej napisał/a:
MARIUSZ.B, różnica jednak jest i to spora - sam aż kiedyś założyłem o tym wątek w HP. moja kosiarka po paru deszczowych dniach jeździ jak przecinak

Zgodzę się, że jest różnica (widać ją praktycznie w każdym samochodzie). Ja najbardziej ją odczuwam jak w upalny dzień postoję w korku ale jak potem się przejadę z normalnymi prędkościami to już nie widzę różnicy. Więc jak ktoś pisze, że spada mu moc o 10 koni to wydaje mi się że coś jest nie tak.
_________________
PBXSERWIS centrale telefoniczne
 
 
 
funfel34 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 12
Skąd: kielce
Wysłany: 1 Sty 2010, 17:14   

Widze że bidżej wie o co chodzi. Teraz jak jest chłodno można powiedziec że jest ok, ale to nieznaczy że w zime dobrze jeżdzi. W lato też się zdarza jak jest tydzień deszczowy. Różnice czuc dobrze pod obciśżeniem jak się jedzie z kompletem pasażerów. Elastycznośc jest taka sama ale fofi o wiele łatwiej sie wkręca na obroty przy tym samym ciśnieciu na gaz.

A jak sprawdzic ten termostat na dolocie bo chodzi pewnie o ten przy wlocie powietrza do filtra. Może w tym byc troche prawdy jesli jest zepsuty i pobiera tylko gorące powietrze z pod kolektora wkońcu jak jest gorąco +30 to tak czy siak pobiera gorące powietrze a jak jest zimno to nawet z pod kolektora jest chłodniejsze i wtedy ciągnie.

Ale czy przypadkiem niewłaściwa praca teego termostatu powietrza niema coś wspólnego z termostatem wody i nedogrzaniem silnika w końcu coś musi kierowac tą przesłoną.
Jeżeli chodz o spal. to nie jest w normie bo wcześniej paliła mniej a jeżdże tak samo i wiem jak się mierzy spal. :) .

Prosze o odp. rzeczowe i na temat do tego postu jak i pierwszego o sondzie lambda. POZDRO
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Sty 2010, 17:28   

termostat w dolocie ma pozwalać klapce dyndać gdy jest zimno, kiedy jest gorąco klapka powinna być mniej więcej sztywno (tak, żeby powietrze szło tylko zza lampy). sprawdzisz np. suszarką do włosów :)

ten termostat nie ma nic wspólnego z termostatem wody.
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
funfel34 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 31 Gru 2009
Posty: 12
Skąd: kielce
Wysłany: 1 Sty 2010, 20:58   

Bidżej a może poradziłbyś odnośnie tego podwyższonegp spalania i sondy Co :-)
Jak u ciebie jest ze spalaniem, czy miałeś podobne objawy.

Dziś robiłem delikatny reset i zawsze mam ten sam objaw akurat pozytywny. Po resecie fofi pali dosłownie na dotyk. Pewnie jest to spowodowane wykasowaniem błędów. Ale z praktyki wiem że po jakimś czasie jej mija i wtędy kręce 1-2s.
Słyszałeś o resecie na ciepłym silniku piszą otym na forum niby ze póżniej mniejsze spalania. Ja akurat zrobiłem na zimnym wg. instrukcji

Przy okazji obserwowałem jak działa termostat a szczególnie górny wąż termostat-chłodnica. Do ok 4 min nie czułem żeby puszczał ciepła ale przy 5min już tak. Dobrze to czy zle.
U mnie wskazówka temp jest zawsze na m nieważne czy zimno czy gorąco

DZięki z góry
 
 
bidżej 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 4784
Skąd: Stuttgart
Wysłany: 1 Sty 2010, 21:01   

http://www.fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/
_________________
www.twojrobot.blogspot.com
 
 
zimmerman 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 56
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 50
Skąd: Bończa
Wysłany: 3 Sty 2010, 09:21   

sprawdz w skp spaliny
_________________
lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.