[MK3] Podwyższone spalanie - 1.3 |
Autor |
Wiadomość |
funfel34
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 12 Skąd: kielce
|
Wysłany: 31 Gru 2009, 23:32 [MK3] Podwyższone spalanie - 1.3
|
|
|
Wiem wiem wiem ten temat już był ale nic mi nie pomógł. Chciałbym żeby odp. udzielały osoby które mają te same objawy w swojej fieście. A więc mam fieste 1.3 z 93r. mam ją już 3 lata. Jak ją kupiłem paliła średnio około 8 l na setke powodem był zablokowany termostat-ogrzewanie wnętrza praktycznie nie działalo chyba że stałem w korkach. Po wymianie go spalanie drastycznie spadło średnio przy normalnej jeżdzie 6-6.3 l na trasie dało się zejśc do 5 l wg.mnie zaje... jak na tak archaiczną konstrukcje silnika. Ale się skończyło od ponad roku mam podobny problem pali średio 7-7.5 l ale termostat nadal jest sprawny-ogrzewanie sprawne wskazówka w tym samym miejscu no chyba ze na literze m jak napis norm to zle. Wymieniłem już swiece niepotrzebnie były dobre ale dla spokoju, przewody wn potrzebnie lepsza elastycznosc moge jechac 1500 obr na 5 wcześniej poniżej 1800 silnik sie "dlawił". Nic to nie dało natomiast na forach natknołem sie na tematy o sądzie lambda i objawach jej awarii. Zaczołem łączyc fakty: na końcu rury wydechowej jest czarny osad co może świadczyc o niespalonym paliwie, zbyt bogatej mieszance, stare świece też były zabarwione na czarno i czuc było niespaloną benzyne. Z ciekawości wykręciłem sonde jej kniec też jest czarny i czuc benzyną.Sprawdziłem czy działa w niej grzałka podpinając do prostownika- jest sprawna i sprawdziłem napięcie jakie wytw. wynosiło 0,3-0,4 V ale to było w garażu a jak to sprawdzic w aucie kiedy przewody sa podlączone. Niewiem czy wymieniac tą sonde,chciałbym sie upewnic ze niedziała zeby nie wyrzucic kasy w błoto bo jakieś napięcie jednak daje. PROSZE o pomoc osoby które sie znają na rzeczy lub miały takie same objawy w swoich fofi a nie wujków dobra rada.Opisałem usterke dosyc szczegółowo więc mysle za ktoś mi poradzi. POZDRAWIAM
[ Dodano: Pią Sty 01, 2010 01:11 ]
A i jeszcze jedno bo bym zapomniał jak silnik waszych fofi reaguje na zmiany temperatury i wilgotności powietrza. Bo u mnie wygląda to tak że jak jest gorąco np. w lato to silnik strasznie muli, wolno wkręca się na obroty jakby była słaba kompresja jakby 10 koni uciekło. Sytuacja wygląda inaczej w jesień, zime gdy jest chłodne i wilgone powietrze np. w czasie lub po deszczu wtedy fiesta wyrywa do przodu i czuc faktycznie te 60 koni a na gaz naciskam tak samo. Co może byc przyczyną takiego zachowania silnika. Proszę o odp. na ten jak i poprzedni ważniejszy post.POZDRAWIAM |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 1 Sty 2010, 12:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
JoeMix

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 44 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 12078 Skąd: Konstantynów
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 10:12
|
|
|
Miernikiem sondy nie sprawdzisz,,, dowiesz się tylko czy daje jakiejś napięcie czy coś, albo i nie (jak masz słaby przyrząd) żeby sprawdzić sondę trzeba mieć analizator spalin i wiedzieć jakiej wartości się spodziewać,,, bo co z tego jak otrzymasz 0,4V skoro powinno być 0,48V ?
[ Dodano: Pią Sty 01, 2010 10:14 ]
funfel34 napisał/a: | wygląda to tak że jak jest gorąco np. w lato to silnik strasznie muli, wolno wkręca się na obroty jakby była słaba kompresja jakby 10 koni uciekło. Sytuacja wygląda inaczej w jesień, zime gdy jest chłodne i wilgone powietrze np. w czasie lub po deszczu wtedy fiesta wyrywa do przodu i czuc faktycznie te 60 koni a na gaz naciskam tak samo. Co może byc przyczyną takiego zachowania silnika. | Normalne zjawisko i nic z tym nie zrobisz, silnika zasilany chłodnym wilgotnym powietrzem pracuje lepiej i tyle,,, |
_________________ Trist, yem nu enske ya vehatvase. Da! |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 12:54
|
|
|
Pierwszą moją fiestą była fiesta 1.3 91r. Kupiona raczej w stanie średnim ale oleju nie brała. Jeśli chodzi o spalanie paliwa to latem oscylowało w granicach 7-7.5l, zimą mniej więcej o litr więcej. Na trasie w zależności od prędkości 6.5 - 7.5l I takie spalanie uważam za optymalne dla tego silnika.
JoeMix napisał/a: | [ Dodano: Pią Sty 01, 2010 10:14 ]
funfel34 napisał/a:
wygląda to tak że jak jest gorąco np. w lato to silnik strasznie muli, wolno wkręca się na obroty jakby była słaba kompresja jakby 10 koni uciekło. Sytuacja wygląda inaczej w jesień, zime gdy jest chłodne i wilgone powietrze np. w czasie lub po deszczu wtedy fiesta wyrywa do przodu i czuc faktycznie te 60 koni a na gaz naciskam tak samo. Co może byc przyczyną takiego zachowania silnika.
Normalne zjawisko i nic z tym nie zrobisz, silnika zasilany chłodnym wilgotnym powietrzem pracuje lepiej i tyle,,, |
Bez przesady żeby aż tak mocno był odczuwalny spadek mocy, sprawdź czy silnik nie zasysa gorącego powietrza znad kolektora wydechowego poprzez zepsuty termostat na dolocie. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 13:15
|
|
|
MARIUSZ.B, różnica jednak jest i to spora - sam aż kiedyś założyłem o tym wątek w HP. moja kosiarka po paru deszczowych dniach jeździ jak przecinak |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
MARIUSZ.B

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Wiek: 46 Dołączył: 02 Lut 2005 Posty: 1961 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 13:25
|
|
|
bidżej napisał/a: | MARIUSZ.B, różnica jednak jest i to spora - sam aż kiedyś założyłem o tym wątek w HP. moja kosiarka po paru deszczowych dniach jeździ jak przecinak |
Zgodzę się, że jest różnica (widać ją praktycznie w każdym samochodzie). Ja najbardziej ją odczuwam jak w upalny dzień postoję w korku ale jak potem się przejadę z normalnymi prędkościami to już nie widzę różnicy. Więc jak ktoś pisze, że spada mu moc o 10 koni to wydaje mi się że coś jest nie tak. |
_________________ PBXSERWIS centrale telefoniczne
 |
|
|
|
 |
funfel34
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 12 Skąd: kielce
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 17:14
|
|
|
Widze że bidżej wie o co chodzi. Teraz jak jest chłodno można powiedziec że jest ok, ale to nieznaczy że w zime dobrze jeżdzi. W lato też się zdarza jak jest tydzień deszczowy. Różnice czuc dobrze pod obciśżeniem jak się jedzie z kompletem pasażerów. Elastycznośc jest taka sama ale fofi o wiele łatwiej sie wkręca na obroty przy tym samym ciśnieciu na gaz.
A jak sprawdzic ten termostat na dolocie bo chodzi pewnie o ten przy wlocie powietrza do filtra. Może w tym byc troche prawdy jesli jest zepsuty i pobiera tylko gorące powietrze z pod kolektora wkońcu jak jest gorąco +30 to tak czy siak pobiera gorące powietrze a jak jest zimno to nawet z pod kolektora jest chłodniejsze i wtedy ciągnie.
Ale czy przypadkiem niewłaściwa praca teego termostatu powietrza niema coś wspólnego z termostatem wody i nedogrzaniem silnika w końcu coś musi kierowac tą przesłoną.
Jeżeli chodz o spal. to nie jest w normie bo wcześniej paliła mniej a jeżdże tak samo i wiem jak się mierzy spal. .
Prosze o odp. rzeczowe i na temat do tego postu jak i pierwszego o sondzie lambda. POZDRO |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 17:28
|
|
|
termostat w dolocie ma pozwalać klapce dyndać gdy jest zimno, kiedy jest gorąco klapka powinna być mniej więcej sztywno (tak, żeby powietrze szło tylko zza lampy). sprawdzisz np. suszarką do włosów
ten termostat nie ma nic wspólnego z termostatem wody. |
_________________ www.twojrobot.blogspot.com |
|
|
|
 |
funfel34
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 31 Gru 2009 Posty: 12 Skąd: kielce
|
Wysłany: 1 Sty 2010, 20:58
|
|
|
Bidżej a może poradziłbyś odnośnie tego podwyższonegp spalania i sondy Co
Jak u ciebie jest ze spalaniem, czy miałeś podobne objawy.
Dziś robiłem delikatny reset i zawsze mam ten sam objaw akurat pozytywny. Po resecie fofi pali dosłownie na dotyk. Pewnie jest to spowodowane wykasowaniem błędów. Ale z praktyki wiem że po jakimś czasie jej mija i wtędy kręce 1-2s.
Słyszałeś o resecie na ciepłym silniku piszą otym na forum niby ze póżniej mniejsze spalania. Ja akurat zrobiłem na zimnym wg. instrukcji
Przy okazji obserwowałem jak działa termostat a szczególnie górny wąż termostat-chłodnica. Do ok 4 min nie czułem żeby puszczał ciepła ale przy 5min już tak. Dobrze to czy zle.
U mnie wskazówka temp jest zawsze na m nieważne czy zimno czy gorąco
DZięki z góry |
|
|
|
 |
bidżej

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Bartek
Wiek: 38 Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 4784 Skąd: Stuttgart
|
|
|
|
 |
zimmerman
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: X100
Silnik: 1.4 Duratec
Imię: marian
Wiek: 56 Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 50 Skąd: Bończa
|
Wysłany: 3 Sty 2010, 09:21
|
|
|
sprawdz w skp spaliny |
_________________ lepiej mieć siostre w burdelu niż świece motocrafta |
|
|
|
 |
|